یادگیری برنامه نویسی پایتون رایگان

10 وب سایت برتر برای یادگیری برنامه نویسی پایتون رایگان در سال 2023

زمان مطالعه 11 دقیقه

اگر می خواهید پایتون را در سال 2023 یاد بگیرید و به دنبال وب سایت های رایگان و آموزش های رایگان پایتون هستید، به جای درستی آمده اید. قبلاً بهترین دوره های برنامه نویسی پایتون و پروژه های پایتون را به اشتراک گذاشته ایم که می توانید برای یادگیری پایتون انجام دهید. یادگیری برنامه نویسی پایتون رایگان را در این سایت ها انجام دهید.

خرید با مستر کارت

خرید پی پال

امروز، قصد داریم وب‌سایت‌های محبوب را برای یادگیری برنامه‌نویسی پایتون به‌صورت رایگان و آموزش‌های رایگان برنامه‌نویسی پایتون از سایت‌هایی مانند Google، Microsoft، Udemy، Coursera، Educative، FreeCodeCamp، CodeCademy، Javarevisited و موارد دیگر به اشتراک بگذاریم.

اما قبل از آن، اگر اینجا هستید، اجازه دهید ابتدا به شما به خاطر تصمیم درست برای یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون، پادشاه زبان برنامه نویسی، تبریک بگوییم.

پایتون الهام بخش بسیاری از افراد برای یادگیری کدنویسی است و به طور مداوم در حال الهام بخشیدن به آنهاست. تعداد انگشت شماری از افراد هستند که به دلایل مختلف، از توسعه وب گرفته تا یادگیری ماشین، پایتون را یاد می گیرند.

افراد جدیدی هستند یکه پایتون را برای نوشتن برنامه‌های وب با استفاده از جنگو و فلاسک یاد می‌گیرند، یک مدل یادگیری ماشینی با استفاده از پایتون ایجاد می‌کنند و فقط چند اسکریپت مفید برای خودکار کردن موارد خسته‌کننده می‌نویسند.

پایتون در حال حاضر زبان برنامه نویسی شماره 1 در جهان است و به لطف علم داده و یادگیری ماشین و کتابخانه های عالی پایتون مانند Pandas، NumPy و TensorFlow، محبوبیت آن هر روز در حال افزایش است.

بنابراین، اگر شما نیز به یادگیری پایتون در سال 2023 فکر می کنید یا قبلاً برنامه نویسی را با پایتون شروع کرده اید اما همچنان به دنبال منابع رایگان هستید، به جای درستی آمده اید.

در گذشته، بسیاری از منابع مفید رایگان پایتون مانند کتاب ها و دوره های رایگان را به اشتراک گذاشته ایم. و امروز، قصد داریم برخی از وب‌سایت‌ها، آموزش‌های رایگان و پورتال‌هایی را که در آن‌ها می‌توانید پایتون را به صورت رایگان یاد بگیرید، به اشتراک بگذاریم.

یادگیری از منابع رایگان فوق العاده است زیرا نیازی به کارت اعتباری ندارید یا نیازی به پرداخت هزینه برای دوره ندارید. تنها چیزی که نیاز دارید زمان و اشتیاق برای یادگیری است.

اگرچه، این کار آسانی نیست زیرا منابع پایتون رایگان زیادی وجود دارد و انتخاب مناسب کار دشواری است. مثل پیدا کردن سوزن در انبار کاه است و اینجاست که این مقاله به شما کمک خواهد کرد.

Btw، اگر مشکلی ندارید که برای یادگیری چیزی به ارزش و مفید پایتون چند دلار بپردازید، پس پیشنهاد می‌کنیم Bootcamp کامل Python 3 Josh Portilla در Udemy را نیز بررسی کنید.

10 وب سایت برتر برای یادگیری برنامه نویسی پایتون برای مبتدیان

در اینجا تعدادی از بهترین مکان ها را برای یادگیری رایگان پایتون پیدا خواهید کرد، ما این منابع را با چند متخصص پایتون انتخاب کرده ایم.

به طور هدفمند تا آنجا که ممکن است منابع کمی را انتخاب کرده ایم اما هنوز با برخی از گزینه ها. فقط در صورتی که وب سایت های مفید دیگری برای پایتون دارید که توسعه پایتون را به صورت رایگان آموزش می دهد، پیشنهاد دهید.

1.یادگیری برنامه نویسی پایتون رایگان Google

اگر نمی دانید، گوگل مجموعه ای عالی از آموزش های پایتون برای مبتدیان دارد که به کلاس پایتون گوگل معروف است. این یک کلاس رایگان برای افرادی است که کمی تجربه برنامه نویسی دارند و می خواهند پایتون یاد بگیرند. این دوره شامل آموزش های مکتوب، ویدئوهای سخنرانی و تمرین های کد زیادی برای تمرین کدنویسی پایتون است.

تمرین‌های اول روی مفاهیم پایه پایتون مانند رشته‌ها و لیست‌ها کار می‌کنند و تمرین‌های بعدی را تکمیل می‌کنند، که برنامه‌های کاملی هستند که با فایل‌های متنی، فرآیندها و اتصالات http سر و کار دارند.

خود گوگل برای بسیاری از پروژه های خود از پایتون استفاده می کند. و، این مواد معمولاً در گوگل برای آموزش پایتون به افرادی که به تازگی شروع به کدنویسی کرده اند یا تجربه برنامه نویسی کمی دارند، استفاده می شود.

بهترین بخش این مطالب این است که ویدئوهای سخنرانی در یوتیوب موجود است. از این رو به هیچ اکانت کاربری دیگری نیاز ندارید. همچنین به شما می آموزد که محیط توسعه پایتون خود را راه اندازی کنید، که یک چالش اولیه را ایجاد می کند اما برای دراز مدت عالی است.

2. Udemy

Udemy یکی از پلتفرم های دوره های آنلاین محبوب است که احتمالاً دارای بزرگترین مجموعه دوره های آنلاین رایگان روی زمین است. ما Udemy را دوست داریم زیرا می توانید دوره ای را در مورد هر چیزی که می خواهید بیاموزید و آن هم به صورت رایگان پیدا کنید.

برخلاف CodeCademy، شما به هیچ گونه اشتراکی نیاز ندارید، فقط باید یک اکانت کاربری رایگان ایجاد کنید و سپس می توانید در دوره های رایگان پایتون ثبت نام کنید. بسیاری از مربیان دوره های خود را در اولین راه اندازی رایگان نگه می دارند تا بتوانند جذابیت ها، بررسی ها و اثبات های اجتماعی را دریافت کنند.

اما، دوره های پایتون با کیفیت خوب نیز وجود دارد که کاملا رایگان هستند مانند مقدمه برنامه نویسی پایتون و پایتون برای مبتدیان. می توانید برای یادگیری پایتون 3 به آنها بپیوندید. در اینجا برخی از کلاس های رایگان مورد علاقه ما برای یادگیری عمیق پایتون وجود دارد.

نقطه قوت Udemy این است که می توانید از متخصصان یاد بگیرید، اما به اندازه Codecademy تعاملی نیست. اگر دوست دارید از ویدیوها یاد بگیرید، جایی بهتر از Udemy وجود ندارد.

و اگر می توانید مقداری پول بپردازید، همچنین می توانید دوره های عالی به سبک بوت کمپ مانند The Complete Python 3 Bootcamp را با قیمتی معادل 10 دلار در فروش فلش خود دریافت کنید.

3.یادگیری برنامه نویسی پایتون رایگان CodeAcademy

اگر به یادگیری تعاملی علاقه دارید، پس هیچ مکانی بهتر از CodeCademy وجود ندارد. آنها ابتدا تئوری را با کمترین کلمه ممکن به شما آموزش می دهند و سپس از شما می خواهند که با استفاده از آن مفهوم به صورت آنلاین کد بنویسید. بهترین چیز این است که شما نیازی به تنظیماتی مانند نصب پایتون روی دستگاه خود ندارید.

می توانید کد پایتون را مستقیماً از مرورگر خود اجرا کنید. خوبی دیگر این است که تا زمانی که آماده نشده اید نیازی به نوشتن یک برنامه کامل ندارید. باید تغییرات کوچکی ایجاد کنید و آنها را اجرا کنید. این یک راه عالی و سرگرم کننده برای یادگیری برنامه نویسی پایتون است.

ما جاوا اسکریپت، جاوا، پایتون و لینوکس را با استفاده از پلتفرم تعاملی آنها یاد گرفته ایم. قبلاً آنها کاملاً رایگان بودند اما مدل فریمیوم ندارند که برخی از درس ها یا دوره های آنها فقط برای اعضای پولی در دسترس خواهد بود.

در حال حاضر، دوره آموزش Python 2 آنها رایگان است و دوره Python 3 فقط برای اعضای پولی در دسترس است. اگر می توانید CodeCademy را بپردازید و قدردانی کنید، به هر طریقی به Codecademy PRO بپیوندید، اما اگر نمی توانید فقط با دوره Python 2 آنها شروع کنید، برای مبتدیانی که تجربه کدنویسی ندارند عالی است.

4. Educative

این وب سایت دیگری برای یادگیری رایگان برنامه نویسی پایتون در سال 2023 است. اگر نمی دانید Educative یک پلتفرم تعاملی مبتنی بر متن است که به شما امکان می دهد از مرورگر خود یاد بگیرید و کدنویسی کنید.

می توانید بدون نگرانی در مورد دانلود نرم افزار لازم و راه اندازی محیط توسعه خود، مفهوم و فقط کد را در خط بعدی یاد بگیرید. این بزرگترین مزیت برای هر مبتدی است که هر زبان برنامه نویسی را یاد می گیرد، زیرا اکثر آنها در این قسمت راه اندازی گیر کرده اند.

اگر می خواهید پایتون را در سال 2023 یاد بگیرید، این دوره بهترین مکان برای شروع است. این دوره قبل از رفتن به مفاهیم سطح بالاتر مانند توابع و حلقه ها با کاوش در بلوک های ساختمان اولیه آغاز می شود.

آزمون‌های سرگرم‌کننده و چالش‌های کدنویسی شما را در طول مسیر همراهی می‌کنند تا به اجرای تمام مفاهیم تحت پوشش دوره کمک کنند.

در پایان دوره، با مفهوم ساختار داده و برنامه نویسی تابعی در پایتون آشنا خواهید شد. این یک دوره رایگان است، بنابراین می توانید بدون پرداخت هیچ هزینه ای به آن بپیوندید، تنها چیزی که نیاز دارید ایجاد یک اکانت Educative.io برای دسترسی به این دوره است.

Btw، اگر پلتفرم را دوست دارید، آن‌ها همچنین دارای دوره‌های پولی پایتون هستند که مانند Python 101 ارزش بررسی دارند: به صورت تعاملی نحوه برنامه‌نویسی با Python 3 توسط Michael Driscoll را یاد بگیرید.

5.یادگیری برنامه نویسی پایتون رایگان Coursera

اگر می خواهید بدون پرداخت یک سنت از دانشگاه های پیشرو جهان یاد بگیرید، Coursera بهترین وب سایت برای رفتن به آن است. این دوره های آنلاین ارائه می دهد که در دانشگاه های مشهور مانند استنفورد، INSEAD، NUS (دانشگاه ملی سنگاپور) و بسیاری دیگر تدریس می شوند.

علاوه بر این، یکی از محبوب ترین دوره های رایگان برای یادگیری پایتون – برنامه نویسی برای همه (شروع با پایتون) را دارد.

این دوره پایتون 3 را از صفر به شما آموزش می دهد. همانطور که در دوره یاد خواهید گرفت، به هیچ تجربه برنامه نویسی قبلی نیاز ندارید. بیش از 850000 دانش آموز قبلاً در این دوره ثبت نام کرده اند و نحوه برنامه نویسی را یاد گرفته اند، اکنون این شانس شماست که از آن بهره مند شوید.

این دوره همچنین بخشی از تخصصی Python for Everybody در Coursera است که شامل 4 کلاس دیگر برای یادگیری عمیق پایتون است:

ساختارهای داده پایتون

استفاده از Python در Access Web Data

استفاده از پایگاه داده با پایتون

پروژه Capstone: بازیابی، پردازش و تجسم داده ها با پایتون

همه دوره ها ممیزی رایگان هستند، به این معنی که می توانید به صورت رایگان به آنها بپیوندید و یاد بگیرید. اما، شما نمی توانید در تکالیف و آزمون ها شرکت کنید و تا زمانی که پرداخت نکنید، هیچ گواهینامه ای دریافت نخواهید کرد.

اگر همه آنها و اعتبار را می خواهید، باید در Specialization ثبت نام کنید که رایگان نیست. اگر توانایی پرداخت هزینه و قدردانی از دوره را دارید، باید مشترک شوید، این دوره کاملاً ارزش وقت و هزینه شما را دارد.

همچنین می‌توانید به Coursera Plus بپیوندید، یک طرح اشتراک از Coursera که به شما امکان دسترسی نامحدود به محبوب‌ترین دوره‌ها، تخصص‌ها، گواهی‌های حرفه‌ای و پروژه‌های هدایت‌شده را می‌دهد.

6. Microsoft [edX]

اگر گوگل کلاس پایتون دارد، پس چگونه می‌توان مایکروسافت را پشت سر گذاشت؟ خوب، همچنین دارای یک دوره رایگان پایتون در Edx، یکی دیگر از پورتال های آنلاین محبوب برای آموزش رایگان است.

این دوره آموزشی مقدمه ای بر پایتون: مبتدی مطلق نام دارد که دوره ای رایگان برای یادگیری پایتون است که توسط اریک کمپلین، توسعه دهنده ارشد محتوا تدریس می شود.

این دوره به شما پایتون را در نوت بوک های Jupyter آموزش می دهد، یک ویرایشگر آنلاین برنامه نویسی مبتنی بر مرورگر برای Python، به این معنی که شما نیازی به نصب پایتون ندارید. این یک دوره 5 هفته ای با 3 تا 4 ساعت مطالعه در هر هفته است.

این دوره همچنین بخشی از برنامه حرفه ای مایکروسافت در توسعه نرم افزار سطح ورودی است که رایگان نیز می باشد. شما فقط باید زمانی پرداخت کنید که به گواهینامه نیاز دارید. چیزی که می توانید مطابق شکل زیر به رزومه یا پروفایل لینکدین خود اضافه کنید:

7.یادگیری برنامه نویسی پایتون رایگان FreeCodeCamp [یوتیوب]

این یک وب سایت عالی دیگر برای یادگیری رایگان مهارت های فنی است. آنها همچنین یک کانال شگفت انگیز یوتیوب دارند که در آن دوره های آنلاین رایگان زیادی خواهید یافت و این دوره رایگان پایتون یکی از آنهاست.

این دوره به شما معرفی کاملی با تمام مفاهیم اصلی پایتون می دهد. با ویدیوها همراه باشید و در کمترین زمان یک برنامه نویس پایتون خواهید شد! می توانید آن را به صورت رایگان در یوتیوب تماشا کنید، در اینجا فهرست مطالب آمده است

مطالب

(0:00) مقدمه

(1:45) در حال نصب Python و PyCharm

(6:40) راه اندازی و Hello World

(10:23) ترسیم یک شکل

(15:06) متغیرها و انواع داده ها

(27:03) کار با رشته ها

(38:18) کار با اعداد

(48:26) دریافت ورودی از کاربران

(52:37) ساخت یک ماشین حساب پایه

(58:27) بازی Mad Libs

(1:03:10) لیست ها

(1:10:44) لیست توابع

(1:18:57) تاپل ها

(1:24:15) توابع

(1:34:11) بیانیه بازگشت

(1:40:06) If Statements

(1:54:07) اگر بیانیه ها و مقایسه ها

(2:00:37) ساخت ماشین حساب بهتر

(2:07:17) دیکشنری ها

(2:14:13) while Loop

(2:20:21) ساخت یک بازی حدس زدن

(2:32:44) برای حلقه ها

(2:41:20) تابع توان

(2:47:13) فهرست‌های دوبعدی و حلقه‌های تودرتو

(2:52:41) ساخت مترجم

(3:00:18) نظرات

(3:04:17) امتحان کنید / به جز

(3:12:41) خواندن فایل ها

(3:21:26) نوشتن در فایل ها

(3:28:13) ماژول ها و پیپ

(3:43:56) کلاس ها و اشیاء

(3:57:37) ساخت یک آزمون چند گزینه ای

(4:08:28) توابع شی

(4:12:37) ارث

(4:20:43) مترجم پایتون

این ویدیوی یوتیوب است که می توانید برای یادگیری پایتون در 4 ساعت تماشا کنید:

عکس

8. Lean Python in 1 hour (Javarevisited Youtube channel)

ما همچنین یک دوره آموزشی خرابی پایتون در کانال یوتیوب خود داریم که می توانید آن را تماشا کنید تا در 1 ساعت پایتون را یاد بگیرید. این یک راهنمای بسیار فشرده، کاربردی و عملی برای پایتون است که هر کسی می تواند آن را دنبال کند.

این برای افرادی که هیچ تجربه برنامه نویسی ندارند ایده آل است، تنها چیزی که نیاز دارید 1 ساعت برای تماشای آن ویدیو و امتحان کردن موارد طبق دستورالعمل است.

عکس

9.یادگیری برنامه نویسی پایتون رایگان Python for Data Science and AI [Coursera]

این دوره دیگری است که بر روی علم داده و هوش مصنوعی با استفاده از پایتون متمرکز شده است. این یک دوره مقدماتی است و شروع یادگیری پایتون برای علم داده و همچنین برنامه نویسی به طور کلی است.

این دوره آموزشی پایتون برای مبتدیان شما را در عرض چند ساعت از صفر به برنامه نویسی در پایتون می رساند. این برنامه توسط IBM Developer، یکی از قدیمی ترین و معتبرترین شرکت های نرم افزاری در سراسر جهان ارائه شده است.

این دوره را می توان برای چندین برنامه تخصصی یا گواهینامه های حرفه ای اعمال کرد. تکمیل این دوره به حساب یادگیری شما در هر یک از برنامه های زیر خواهد بود:

. گواهینامه حرفه ای IBM Data Science

. IBM Applied AI Professional Certificate

. تخصص داده های کاربردی

10. Introduction to Scripting in Python [Free Coursera Course]

ماابتدا یادگیری پایتون را برای اسکریپت نویسی و برای خودکار کردن یک کار خسته کننده شروع کردیم، بله، داشتیم آن کتاب را می خواندیم. ما می خواستیم بین Perl و Python یکی را انتخاب کنیم و Python به دلیل محبوبیت و فرصت هایش یک برنده واضح بود.

اگر می خواهید اسکریپت نویسی را در پایتون یاد بگیرید، پس این یکی از بهترین تخصص های Coursera برای برنامه نویسان پایتون است. شما می توانید تمام دوره ها را به صورت ممیزی رایگان نیز دریافت کنید. فقط در صورت نیاز به گواهینامه و دسترسی به ارزیابی ها و آزمون ها باید پرداخت کنید.

این تخصص همچنین برای مبتدیانی در نظر گرفته شده است که می خواهند بر مهارت های برنامه نویسی ضروری تسلط داشته باشند. این شامل چهار دوره است که مفاهیم کلیدی برنامه نویسی در پایتون 3 را پوشش می دهد که شما را برای استفاده از پایتون برای انجام وظایف برنامه نویسی روزمره آماده می کند.

این دانش اسکریپت نویسی همچنین پایه محکمی برای یک حرفه در علم داده، مهندسی نرم افزار یا سایر رشته های مرتبط با برنامه نویسی فراهم می کند و همچنین گواهینامه ای برای نمایش در رزومه خود دریافت خواهید کرد.

و اگر دوره‌های Coursera را مفید می‌دانید، زیرا این دوره‌ها توسط شرکت‌های معتبری مانند گوگل، آی‌بی‌ام، آمازون و بهترین دانشگاه‌های سراسر جهان ایجاد شده‌اند، پیشنهاد می‌کنیم به Coursera Plus بپیوندید، یک طرح اشتراک از Coursera که در اختیار شما قرار می‌دهد. دسترسی نامحدود به محبوب ترین دوره ها، تخصص، گواهینامه حرفه ای و پروژه های هدایت شده.

11. Python Core and Advanced [Free Udemy Course]

این یکی از بهترین دوره های رایگان Udemy با مثال های کاربردی برای هر مفهوم است. و مدرس آن را بسیار ساده و واضح برای درک و تسلط بسیار خوبی به زبان بیان کرده است. ما از انجام این دوره بسیار لذت بردیم

ابتدا یاد خواهید گرفت که چگونه ماشین مجازی پایتون و Eclipse IDE (PyDev) را نصب کنید و سپس اولین برنامه پایتون خود را اجرا کنید.

انواع ساده و همچنین انواع مجموعه را یاد خواهید گرفت، منطق را با استفاده از دستورات شرطی، ساختارهای حلقه، نحوه استفاده از انواع مختلف عملگرها، بررسی توابع ورودی و خروجی در عمل و ارسال آرگومان های خط فرمان را خواهید آموخت.

این همه در مورد برخی از وب سایت هایی است که می توانید Python را به صورت رایگان یاد بگیرید. همه اینها منابع عالی هستند و شما می توانید یکی را که دوست دارید انتخاب کنید. شما نیازی به ثبت نام در همه آنها ندارید، این مضحک و وقت گیر خواهد بود. در عوض، یکی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با سبک یادگیری شما سازگار است.

و اگر به یادگیری مبتنی بر متن علاقه دارید، به یاد داشته باشید که خواندن سریعتر از تماشای فیلم است، کلاس پایتون گوگل بهترین است.

سایر مقالات و منابع پایتون که ممکن است دوست داشته باشید

. 10 دلیل برای یادگیری پایتون در سال 2023

. 5 دوره برتر برای یادگیری پایتون برای مبتدیان

. 5 فریمورک برتر توسعه وب برای توسعه دهندگان پایتون

. پایتون در مقابل جاوا اسکریپت – برای شروع با کدام بهتر است؟

. 10 دوره آنلاین رایگان برای یادگیری عمیق پایتون

. 8 کتابخانه برتر پایتون برای علم داده و یادگیری ماشین

. پایتون در مقابل جاوا – مبتدیان کدام زبان برنامه نویسی را باید یاد بگیرند؟

. 5 دوره علم داده و یادگیری ماشین در پایتون

. نقشه راه توسعه دهندگان وب 2023

. 10 کتاب رایگان برنامه نویسی پایتون برای برنامه نویسان

. 5 کتاب برتر پایتون برای علم داده

. 10 دوره آموزشی توسعه وب پایتون برای پیوستن در سال 2023

با تشکر از خواندن این مقاله. اگر این وب سایت ها را دوست دارید، لطفا آنها را با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید.

بهترین ها را با برنامه نویسی پایتون خود داشته باشید.

P.S. – اگر می خواهید در این لحظه فقط یک کار را برای شروع یادگیری برنامه نویسی پایتون خود انجام دهید، کافی است به دوره آموزشی کامل Python 3 Bootcamp توسط Jose Marcial Portilla در Udemy بپیوندید. شما به سرعت پایتون را یاد خواهید گرفت و هرگز از تصمیم خود پشیمان نخواهید شد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT