یادگیری گیتار بصورت آنلاین

معرفی 10 تا از بهترین برنامه ها برای یادگیری گیتار بصورت آنلاین

زمان مطالعه 5 دقیقه

یادگیری گیتار بصورت آنلاین بسیار سخت تر از آن چیزی است که به نظر می رسد، اما ارزش دارد که تلاش خود را بکنید. یادگیری یک ساز یکی از مفیدترین کارهایی است که می توانید انجام دهید، اما یادگیری آن به تنهایی و بدون هیچ کمکی ممکن است دشوار باشد.

خرید انواع گیفت کارت

بهترین برنامه ها برای یادگیری گیتار در اندروید و آیفون

خوشبختانه برنامه های زیادی برای سیستم عامل های اندروید و ios وجود دارد که می توانید از آنها برای یادگیری گیتار استفاده کنید حتی اگر مبتدی باشید.

اپلیکیشن Real Guitar

Real Guitar یک شبیه ساز گیتار است. این برنامه می تواند هم گیتار آکوستیک و هم گیتار الکتریک را شبیه سازی کند (اگر گیتار الکترو آکوستیک دارید عالی است) و میتوانید با تبلت و موبایل از آن استفاده کنید. این برنامه همچنین از تکنولوژی چند لمسی یا مولتی تاچ پشتیبانی می‌کند که برای نواختن آکورد بسیار مهم است، اما برای استفاده از این ویژگی به دستگاهی با قابلیت چند لمسی نیاز دارید.

یکی از جالب ترین ویژگی های این برنامه این است که آهنگ‌هایی دارد که می‌توانید آن‌ها را پخش کنید و هم‌زمان با آن آهنگ، شروع به نواختن کنید. همچنین امکان ضبط و خروجی گرفتن از آن به فرمت MP3 وجود دارد. بنابراین با این برنامه می‌توانید آهنگ‌هایی بسازید، آن‌ها را با گیتار واقعی بنوازید و ضبط کنید.

Download: Real Guitar for Android | iOS (Free, in-app purchases available)

اپلیکیشن Perfect Ear

یادگیری گیتار بصورت آنلاین

یادگیری گیتار بصورت آنلاین

برنامه Perfect Ear فقط مختص گیتار نیست و برای هر کسی که می خواهد نواختن گیتار (یا هر ساز دیگری) را یاد بگیرید بسیار مفید است. هدف این برنامه تقویت دو مهارت اساسی نوازندگی یعنی ریتم و لحن است.

Perfect Ear با ده ها تمرین فواصل (Intervals)، گام، آکورد و ریتم به شما کمک کند تا موسیقی را راحت درک کنید. همچنین مربی‌هایی برای نت خوانی و گوش موسیقی و آواز نت دارد. اگر در تشخیص صداهای مختلف مشکل دارید، به این برنامه نیاز دارید. Perfect Ear همچنین دارای مقالاتی در مورد تئوری موسیقی است که به شما در ساخت قطعات موسیقی کمک خواهد کرد.

Download: Perfect Ear for Android | iOS (Free, in-app purchases available)

اپلیکیشن GuitarTuna

برنامه های موبایل زیادی وجود دارد که می تواند به شما در کوک کردن گیتار کمک کند، اما GuitarTuna بهترین برنامه است. با این برنامه علاوه بر گیتار میتوانید باس، یوکللی، ویولن، ویولن سل، بانجو و سازهای زهی دیگری را نیز کوک کنید، بنابراین اگر بعداً ساز دیگری را انتخاب کردید، نیازی به برنامه دیگری نخواهید داشت.

برای کوک کردن به سیم گیتار ضربه بزنید، برنامه با میکروفون دستگاه شما به صدا گوش می دهد و به شما نشان می دهد که صدا مربوط به کدام نت است. بنابراین مبتدیان به راحتی میتوانند با این برنامه ساز خود را کوک کنند. نوازندگان حرفه ای نیز میتوانند از این برنامه برای کوک کردن ساز خود استفاده کنند.

Download: GuitarTuna for Android | iOS (Free, in-app purchases available)

اپلیکیشن smartChord

یادگیری گیتار بصورت آنلاین

یادگیری گیتار بصورت آنلاین

SmartChord یک برنامه با قابلیت های زیاد برای گیتاریست ها است. این برنامه در ابتدا این برنامه برای آموزش آکورد و انگشت گذاری گیتار طراحی شد اما کم کم به ویژگی های خود افزود و به یک برنامه کامل آموزش گیتار تبدیل شد.

smartChord دارای ویژگی هایی برای تعیین تن، صدها تنظیم گیتار، ده ها گام مختلف، یک مترونوم، یک گیتار مجازی برای زمانی که نمی توانید گیتار اصلی شما در دسترس نیست و یک مولد تن نیز دارد.

Download: smartChord for Android (Free, in-app purchases available)

اپلیکیشن Metronomerous

اکثر برنامه های مترونوم خیلی ابتدایی هستند. اگر مبتدی هستید کاملا برای شما مناسب است. وقتی در نوازندگی پیشرفت کردید از برنامه Metronomerous استفاده کنید، زیرا یکی از بهترین برنامه های مترونوم در جهان است. رابط کاربری این برنامه ممکن است در ابتدا کمی ترسناک باشد، اما با آن میتوانید کارهای زیادی انجام دهید.

شما میتوانید مترونوم را روی یک سرعت خاص تنظیم کنید و در این سرعت نت سیاه ، دولا چنگ و تریوله چنگ را اجرا کنید. این اپلیکیشن می‌تواند در طول میزان‌ها بی‌صدا شود تا مطمئن شوید که در سرعت مناسب گیتار مینوازید. اگر در ریتم دچار مشکل هستید Metronomerous میتواند به شما کمک کند.

Download: Metronomerous for Android (Free)

اپلیکیشن Justin Guitar

Justin Guitar یکی از بهترین وب سایت ها برای آموزش گیتار است. این سایت برای افراد مبتدی بسیار مفید است. این سایت درس های نوازندگی جاستین ساندرکو را ارائه میدهد و  اصول اولیه ساز را به سادگی توضیح میدهد.

این سایت هر چیزی را که برای نوازندگی گیتار نیاز داشته باشید را ارائه میدهد. Justin Guitar یک تیونر، آموزش های ویدیویی، درس های تعاملی و بیش از 1000 آهنگ دارد و پیشرفت شما را در تمام مراحل و درس ها بررسی می‌کند و به شما امتیاز می‌دهد، بنابراین می‌توانید پیشرفت خود را مشاهده کنید و در صورت نیاز درس ها را دوباره تکرار کنید.

Download: Justin Guitar for Android | iOS (Free, in-app purchases available)

اپلیکیشن Yousician

استفاده از برنامه‌ها به‌عنوان تیونر (یا استفاده از جستجوی Google برای کوک کردن گیتار) یا یادگیری برخی آکوردها خوب است، اما چگونه میتوان مطمئن شد که درست می‌نوازید و انگشت گذاری شما صحیح است؟

Yousician مانند یک معلم واقعی است. این برنامه دارای آموزش های ویدیویی گام به گام است که توسط معلمان موسیقی طراحی شده است و موضوعاتی مانند آکورد، نواختن، ملودی ها، انگشت گذاری و موارد دیگر را پوشش می دهد. این برنامه در واقع به نواختن شما گوش می دهد و آن را بررسی میکند و اشتباهات را به شما نشان میدهد.

Download: Yousician for Android | iOS (Free, in-app purchases available)

اپلیکیشن Guitar 3D

اگر می‌خواهید آکوردها را یاد بگیرید و مبتدی هستید Guitar 3D به شما کمک میکند. این برنامه شامل آموزش تمام آکوردهایی است که برای شروع کار به آن نیاز دارید. نکته جالب اینجاست که این آموزش ها به صورت سه بعدی نشان داده میشود. بنابراین میتوانید به صورت واضح نحوه انگشت گذاری بر روی سیم های گیتار را ببینید. همچنین انتقال انگشت بین آکوردها را نشان می دهد که برای یادگیری یک آهنگ بسیار مهم است. 

این برنامه قابلیت تقسیم صفحه نمایش را ارائه میدهد. بنابراین میتوانید همزمان دو دست را در حین نواختن ببینید. Guitar 3D در کنار این درس ها، آزمون هایی را برای آزمایش دانش شما در مورد آکوردها ارائه داده است.

Download: Guitar 3D for Android | iOS (Free)

اپلیکیشن Andy Guitar

Andy Guitar برنامه دیگری است که توسط یک معلم حرفه ای ارائه شده است. اندی معلم موسیقی این برنامه شما را با درس ها و آموزش ها راهنمایی می کند. همچنین به رایج ترین سوالاتی که گیتاریست های جدید می پرسند پاسخ میدهد.

اندی یک معلم عالی و صبور است. دروس این برنامه به طور واضح ارائه شده اند و میتوانید پیشرفت خود را متوجه شوید. یکی از خوبی‌های Andy Guitar این است که آهنگ‌های مدرن را نیز به شما آموزش می‌دهد. اغلب برنامه‌های گیتار بر روی آثار کلاسیک‌ راک تمرکز میکنند، اما اندی ترکیبی از گروه هایی مانند The Beatles و Maroon 5 را آموزش میدهد.

Download: Andy Guitar for Android | iOS (Free, in-app purchases available)

اپلیکیشن 3000 Chords

یادگیری گیتار بصورت آنلاین

یادگیری گیتار بصورت آنلاین

اگر برنامه ای میخواهید که شامل تمام آکوردهای موردنیاز باشد، Chords  3000یک انتخاب عالی است. این برنامه شاید به اندازه برنامه های دیگر این لیست جذاب نباشد، اما ساده است و یک منبع عالی و رایگان آکورد است.

Chords 3000 آکوردها را برای شما پخش کند بنابراین میتوانید صداها را مطابقت دهید. این برنامه همچنین دارای بازی های آموزشی آکورد و گوشی است تا بتوانید تئوری ساده گیتار را نیز یاد بگیرید و برای نوازندگان چپ‌دست گیتار نیز مناسب است.

Download: 3000 Chords for Android (Free, in-app purchases available)

گیتار را به راحتی در خانه یاد بگیرید!

برنامه هایی که در این مقاله معرفی به شما در یادگیری گیتار کمک می کنند. در هر سطحی که هستید میتوانید از این برنامه ها کمک بگیرید و به صورت رایگان و در خانه نواختن گیتار را یاد بگیرید.

امتیاز 5/5 - از 8 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT