ابزار ساخت پادکست

۱۰ ابزار ساخت پادکست که می توانید با آن ها پادکست های عالی بسازید!

زمان مطالعه 7 دقیقه

اگر قصد دارید یک پادکست راه‌اندازی کنید، اکنون زمان آن فرا رسیده است. در این مقاله چندین ابزار مفید برای کمک به شما در ایجاد یک پادکست خوب وجود دارد.

پادکست ها ترکیب کاملی از اطلاعات و سرگرمی را در قطعات کوچک به شما می دهند. آنها به شما کمک می‌کنند یاد بگیرید، سرگرم بمانید یا در حال حرکت تفریح کنید. هدف هرچه که باشد، پادکست ها درست در زندگی پرمشغله ما قرار می گیرند.

پادکست ها در طول سال ها به طور فزاینده ای محبوب شده‌اند، بنابراین اگر قصد دارید آن را شروع کنید، زمان آن فرا رسیده است. در اینجا لیستی از ابزارهای ضروری برای شروع یک پادکست عالی وجود دارد.

1.ابزار ساخت پادکست: WriterDuet

WriterDuet

WriterDuet

هنگامی که ایده پادکست خود را پیدا کردید، اولین کاری که باید انجام دهید نوشتن یک اسکریپت است. برخی از پادکست کننده ها تصمیم می گیرند کل برنامه خود را بنویسند، اما برخی دیگر ترجیح می‌دهند یک طرح کلی ایجاد کنند. نحوه انتخاب فیلمنامه تا حد زیادی به نیازهای شما بستگی دارد، اما اسکریپت برای پادکست های داستانی ضروری هستند.

WriterDuet یک نرم افزار اسکریپت نویسی عالی است که به چندین نفر اجازه می دهد به طور همزمان روی یک اسکریپت کار کنند. همچنین امکان ردیابی نسخه بی نهایت را می‌دهد و به شما امکان می دهد به صورت آفلاین بنویسید. با WriterDuet، می‌توانید هرگونه تغییر را از طریق تماس های ویدیویی، یادداشت ها و پیام های متنی برای همکاران توضیح دهید.

به این ترتیب، شما همیشه در یک صفحه خواهید بود. WriterDuet رایگان نیست، اما اگر در مورد ایجاد پادکست جدی هستید، ابزار مفیدی است.

2.ابزار ساخت پادکست: Doodle

Doodle

Doodle

ضبط یا پخش زنده یک پادکست به شدت به برنامه ریزی و زمان بندی متکی است. با این حال، همانطور که اغلب اتفاق می‌افتد، زمان زیادی صرف این می‌شود که بفهمیم چه زمانی برای همه افراد مناسب است.

دلیلش این است که Doodle به شما امکان می‌دهد یک نظرسنجی با تاریخ های متعدد ایجاد کنید، و همکاران شما می‌توانند زمانی را که برایشان مناسب است انتخاب کنند. پس از انجام این کار، می‌توانید جلسات را در روزهایی تنظیم کنید که برای همه بهتر است.

علاوه بر این، Doodle با برنامه تقویم شما یکپارچه می‌شود تا مجبور نباشید دوباره تقویم خود را به صورت دستی رزرو کنید. هزینه اشتراک تیمی 8.95 دلار در ماه است، اما اگر به یک ابزار زمانبندی کارآمد نیاز دارید، ارزشش را دارد.

3. Skype

Skype

Skype

پادکستر ها اغلب از اسکایپ برای مصاحبه با مهمانان یا همکاری با میزبانان مشترک استفاده می کنند. از این گذشته، اسکایپ یک برنامه ساده برای تماس های ویدیویی است و افراد زیادی از آن استفاده می کنند. اسکایپ همچنین به شما امکان می‌دهد پس‌زمینه های مجازی سرگرم کننده و شکلک هایی اضافه کنید که فرآیند ضبط پادکست را سرگرم کننده تر از قبل می‌کند.

علاوه بر این، می‌توانید به راحتی مکالمات خود را در اسکایپ ضبط کنید و نیازی به استفاده از نرم افزار ضبط را از بین ببرید.

4.ابزار ساخت پادکست: Audacity

Audacity

Audacity

ویرایش پادکست یک امر پیچیده است. آنچه شما نیاز دارید یک ابزار ویرایش خوب است که کار شما را آسان تر می کند.

خوشبختانه، Audacity دارای یک رابط کاربری آسان و یک راهنمای کاربر دقیق است که آن را به گزینه ای عالی برای ویرایش پادکست شما تبدیل می‌کند. با Audacity می توانید به راحتی افکت اضافه کنید، همچنین فایل های صوتی را در فرمت های مختلف وارد، صادر و ترکیب کنید. بهترین نکته این است که رایگان است.

در هر صورت، Audacity نرخ ها و قالب های نمونه را با استفاده از تکنیک های نمونه گیری مجدد و جداسازی با کیفیت بالا تبدیل می‌کند. علاوه بر این، Audacity با اجازه دادن به شما برای ضبط مستقیم، فرآیند را ساده تر می.کند.

5. Auphonic

Auphonic

Auphonic

می‌توانید صدای خود را با استفاده از نرم افزار ویرایش تمیز کنید، اما Auphonic می‌تواند به شما کمک کند صدای خود را مانند یک پادکستر حرفه ای بهینه کنید. به عبارت دیگر، برای تولید صوتی عالی است. به شما امکان می‌دهد ولوم صدا را برای استانداردهای پخش، بهینه سازی آهنگ های متعدد و همچنین تعادل سطوح صوتی بین گفتار، موسیقی و بلندگوها عادی کنید.

Auphonic از الگوریتم های مبتنی بر هوش مصنوعی برای دستیابی به صدای با کیفیت حرفه ای استفاده می‌کند و از استقرار خودکار محتوا در چندین پلتفرم پشتیبانی می کند. اگر کمتر از دو ساعت در ماه صدا را پردازش کنید، می‌توانید از Auphonic به صورت رایگان استفاده کنید. در غیر این صورت، شما باید پول پرداخت کنید.

6.ابزار ساخت پادکست: Freesound

 Freesound

Freesound

آیا می‌خواهید یک آهنگ پس زمینه به پادکست خود اضافه کنید؟ موسیقی و جلوه های صوتی مورد نیاز خود را با Freesound اضافه کنید. این برنامه با مجموعه عظیمی از قطعات صدا و نمونه های ضبط شده ارائه می‌شود که شما را در انتخاب ها غافلگیر می‌کند.

این پایگاه داده مشترک به شما امکان می دهد صداها را مرور، دانلود و به اشتراک بگذارید و در عین حال به شما این امکان را می دهد که صداهای خود را آپلود کنید. اگر به دنبال آهنگ هستید، می‌توانید آنها را در آرشیو موسیقی رایگان جستجو کنید. به شما امکان می دهد با استفاده از ژانر آهنگ ها را جستجو کنید و دسترسی به موسیقی خوب را آسان می کند.

7. Podbean

Podbean

Podbean

میزبانی یک پادکست شامل در دسترس و قابل مشاهده بودن آن به صورت آنلاین است. می‌توانید پادکست خود را روی پلتفرم های متعددی از WordPress گرفته تا Spotify میزبانی کنید، یک راه حل میزبانی قابل اعتماد مانند Podbean برای مبتدیان و حرفه‌ای ها عالی است.

Podbean فایل های شما را ذخیره می‌کند و به شنوندگان اجازه می‌دهد به پادکست شما دسترسی پیدا کرده، دانلود کنند و در آن مشترک شوند. Podbean علاوه بر میزبانی، ابزارهای مفیدی دارد که در تمامی مراحل تولید به شما کمک می کند.

در پایان، Podbean همه چیزهایی را که برای ساختن یک پادکست موفق نیاز دارید، در اختیار شما قرار می‌دهد، بدون اینکه شما را مجبور کند در یک رابط کاربری پیچیده حرکت کنید. برای دسترسی به ابتدایی ترین ویژگی های Podbean می‌توانید به صورت رایگان شروع به کار کنید.

8.ابزار ساخت پادکست: Express Scribe

Express Scribe

Express Scribe

ممکن است این سوال را از خودتان بپرسید: چرا پادکست خود را رونویسی کنید در حالی که قرار است به آن گوش دهید؟ خوب، چند دلیل وجود دارد که چرا رونویسی پادکست شما ضروری است.

رونویسی برای مشاهده در موتورهای جستجو عالی هستند. این کار به این دلیل است که موتورهای جستجو نمی‌توانند صدای شما را دریافت کنند. داشتن رونویسی باعث می شود عنوان پادکست، توضیحات و برچسب ها به راحتی قابل جستجو باشند.

با گزینه های رایگان متعدد برای رونویسی پادکست، چرا امکان دیده شدن آنلاین خود را از دست بدهید؟ علاوه بر این، وقتی رونوشت دارید، به راحتی می‌توانید پادکست خود را با یک پست وبلاگ همراه تبدیل کنید.

Express Scribe یک نرم افزار رایگان است که می‌تواند به شما در رونویسی پادکست کمک کند. به شما امکان می‌دهد سرعت پخش صدا را سفارشی کنید و همچنین از نرم‌افزار تشخیص گفتار پشتیبانی می‌کند و رونویسی پادکست را به یک کار ساده تبدیل می‌کند.

9. Podbase

Podbase

Podbase

اگر می‌خواهید پادکست شما دارای طرفداران زیادی باشد، باید خوراک پادکست خود را بهینه کنید. با Podbase، می‌توانید فید پادکست خود را قبل از زدن دکمه Publish بهینه کنید.

Podbase یک ابزار رایگان است که به شما امکان می دهد مشکلات فید RSS را پیدا کنید و مشکلات اعتبارسنجی را که ممکن است ایجاد شود عیب یابی و برطرف کنید. همچنین به شما امکان می دهد بررسی کنید که آیا محتوای شما با مشخصات RSS 2.0 مطابقت دارد یا خیر. علاوه بر این، به شما کمک می‌کند تا با الزامات پادکست اپل برای iTunes مطابقت داشته باشید، بنابراین مطمئن می‌شوید که پادکست شما از پلتفرم حذف نمی‌شود.

10.ابزار ساخت پادکست: Blubrry

Blubrry

Blubrry

اگر از تجزیه و تحلیل برای بررسی عملکرد آن استفاده نمی‌کنید، نمی توانید انتظار رشد پادکست خود را داشته باشید. از این رو، توجه به آمارهای اولیه می‌تواند به شما در درک بهتر شنوندگان و رشد مخاطبانتان کمک کند.

شنوندگان شما کجا هستند؟ چقدر گوش می دهند؟ Blubrry به شما کمک می‌کند به همه این سوالات پاسخ دهید تا بتوانید از آنها به نفع خود استفاده کنید. همچنین دارای خدمات پادکست اضافی مانند میزبانی حرفه ای، تولید پادکست است.

فقط به خاطر داشته باشید که طرح اشتراک Blubrry از 12 دلار در ماه برای ابتدایی ترین گزینه شروع می شود.

پخش زنده پادکست خود را فراموش نکنید

پس از تمام کار سختی که برای پادکست خود انجام داده اید، منطقی است که آن را برای طیف گسترده ای از شنوندگان در دسترس قرار دهید.

پخش زنده پادکست شما در یوتیوب، فیسبوک یا گوگل میت ایده خوبی است. به شما امکان می دهد به شنوندگانی دسترسی پیدا کنید که در غیر این صورت از دست می دادید.

ویرایش به شما امکان می دهد پادکست را کامل کنید، پخش زنده پادکست شما اعتماد ایجاد می کند و به شما کمک می کند با شنوندگان خود ارتباط بهتری برقرار کنید. چرا این ابزار ها را امتحان نکنید؟

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT