فین تک­

فین تک­ و۷ مساله ای که آینده این شرکت ها را شکل می‌دهند

زمان مطالعه 3 دقیقه

بر اساس گزارش مکنزی اند کامپنی (McKinsey & Company)، شرکت های فین تک (Financial technology) باید برای تغییر سریع بازار توسط قوانین جدید و تغییرات رفتار مصرف‌کننده آماده شوند. این شرکت اخیرا تحقیقات جدیدی در خصوص ۷ جنبه مهم این تغییرات و نحوه موفقیت شرکت‌ها منتشر کرده‌ است. علاوه بر شرکت های فین تک ، مشاوران مالی نیز ممکن است بخواهند نگاهی نزدیک‌تر به این روند‌ها داشته باشند تا از تغییرات مهم بازار آگاه باشند و بتوانند در امتداد آن حرکت کنند. در این مقاله با اول پرداخت همراه باشید تا به بررسی ۷ مساله ای که آینده شرکت های فین تک­ را شکل می‌دهند؛ بپردازیم.

فین تک­
فین تک­

در این مقاله، ما به یافته‌های این گزارش و آن چه که برای صنعت فین­ تک و مشاوران مالی که از این تکنولوژی‌ها استفاده می‌کنند، مفید است نگاهی خواهیم کرد.

۱. افزایش حوزه

صنعت فین ­تک به بیش از ۳۰ خدمت مالی مختلف در سراسر زنجیره ارزش، گسترش یافته است. به عنوان مثال، تامین مالی اجتماعی، به ارائه محصولات مالی به متخصصان جوان برای آموزش حرفه‌ای و ایجاد شبکه توسعه پیدا کرده است. این گرایش‌ها می‌توانند به افزایش رقابت مشاوران مالی رباتیک (robo-advisors) و مشاوران مالی سنتی به عنوان شرکت‌هایی که در خدمات مالی فرعی مشارکت دارند و خدمات مشاوره‌ای را به محصولات اصلی خود اضافه می‌کنند، کمک کنند.

۲. افزایش تنوع

شرکت های فین تک از مدل‌های تجاری متنوعی استفاده می‌کنند که طیف متنوعی از مشتریان را هدف قرار می‌دهند. به عنوان مثال، مشاوران رباتیک، مشتریان جوان‌تر را هدف قرار می‌دهند که به دنبال پس‌­انداز ساده برای بازنشستگی هستند، در حالی که مدل‌های دیگر، بر کمک به مشاوران مالی برای انتقال وظایف وقت­‌گیر (مانند ایجاد توازن در سبد سهام و تمرکز بر فعالیت‌های ارزش افزوده) تمرکز دارند. مشاوران باید اطمینان حاصل کنند که از این فن‌آوری‌های جدید بهره می‌برند.

۳. بهبود همکاری

شرکت های فین تک همکاری با یکدیگر را برای به حداکثر رساندن درآمد و سهم بازار خود دارند. برای مثال، بی‌بی‌وی‌ای کامپس (BBVA Compass) با مشاوران آینده (FutureAdvisor) مشغول به ارائه مشاوره مالی کم هزینه برای کمک به مشتریان با بهینه‌سازی سبد سهام است. مشاوران مالی سنتی ممکن است بخواهند این نوع همکاری­ها را در نظر بگیرند تا هزینه‌های بالای خود را کاهش دهند، به مخاطبان بالقوه بیشتری برسند و قابلیت رقابت تکنولوژیکی خود را افزایش دهند.

۴. تحکیم یکپارچگی

شرکت های فین تک به احتمال زیاد این یکپارچگی را به عنوان بازیکن بزرگ‌تر برای رسیدن به اهداف رشد خود مشاهده می­کنند. برای مثال، شرکت پراسپر (Prosper) ۳۰ میلیون دلار برای به دست آوردن بیلگارد (BillGuard) هزینه کرد،  آن را به پراسپر دیلی (Prosper Daily) تغییر نام داد و کاربران را قادر ساخت تا هزینه و اعتبار را پی‌گیری کنند. مشاوران مالی باید از این تغییرات و کار با شرکت‌های به حد بلوغ رسیده به خوبی آگاه باشند که بیشترین سود را از توسط سیستم عامل های خود ساخته شده است، به دست آورند.

فین تک­
فین تک­

۵. ارزش گذاری های نرمال

بین سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵، ارزش‌گذاری شرکت های فین تک به طور متوسط ۷۷ درصد رشد داشت، پیش از آن که بین سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ به ۹ درصد کاهش برسد. مشاوران مالی سنتی بایستی به خاطر داشته باشند که این رشد کند می تواند باعث کم شدن استارت آپ­‌ها  و شکست بیشتر آن‌ها شود، که این به این معنا است که شرکت های فین­ تکی که قبلا به حد بلوغ رسیده اند باید عاقلانه‌­تر انتخاب کنند.

۶. تغییر مقررات

در برخی موارد، این تغییر مقررات قانونی مربوط به صنعت خدمات مالی، می‌تواند به شرکت های فین ­تکی که به طور موثر توسط قوانین موجود احاطه شده‌­اند، آسیب برساند. در موارد دیگر، شرکت های فین ­تک می‌توانند به کمک مشاوران مالی با آخرین قوانین مطابقت داشته باشند و آسان‌تر بر مشتریان تمرکز کرده و نگران مسائل قانونی نباشند.

۷. اکوسیستم‌های نوظهور

شرکت های فین ­تک ممکن است ایجاد اکوسیستم خود برای برآورده کردن نیازهای مشتریان کنند، آغاز کنند. به عنوان مثال، ارائه‌دهندگان وام همتا به همتا در نهایت ممکن است تصمیم بگیرند که به کسب و کارهای مشاوره‌ای مالی بپردازند چرا که آن‌ها به همان مشتریان خدمات می­دهند. مشاوران مالی باید اطمینان حاصل کنند که این اک.سیستم‌ها در طولانی مدت منجر به سود خواهند شد، نه زیان!

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT