بهترین جایگزین برای ChatGPT

10 بهترین جایگزین برای ChatGPT

زمان مطالعه 10 دقیقه

ChatGPT جهان طوفانی را به دام انداخته است و توانایی های آن شکی نیست. اما وقتی ربات چت گزینه ای نیست، به کدام گزینه های قابل اعتماد ChatGPT می توانید مراجعه کنید؟ بهترین جایگزین برای ChatGPT را در ادامه بشناسید. خرید اکانت هوش مصنوعی را در اول پرداخت انجام دهید.

1. بهترین جایگزین برای ChatGPT با Claude AI

Claude AI بدون شک بهترین جایگزین برای ChatGPT است. در دنیای پرشتاب هوش مصنوعی، این وضعیت ممکن است در چند روز، هفته یا ماه تغییر کند، اما در زمان نوشتن این مقاله بهترین گزینه بعدی در فضای ربات چت هوش مصنوعی است. برای پیدا کردن یک ربات چت هوش مصنوعی که از نظر خلاقیت، استدلال عقل سلیم و دقت به ChatGPT نزدیک باشد، به سختی تحت فشار خواهید بود.

وزن آن در برابر ChatGPT چگونه است؟ هوش مصنوعی کلود در چهار زمینه کلیدی از ChatGPT پیشی می‌گیرد در حالی که به راحتی خود را در چندین معیار کلیدی نگه می‌دارد. اقدامات ایمنی سخت ‌گیرانه‌تر، طول زمینه بزرگ ‌تر، پایگاه دانش جدیدتر، و به‌نظر می‌رسد، وظایف نوشتن خلاقانه‌تری دارد.

می توانید یاد بگیرید که چگونه ثبت نام کنید و استفاده از هوش مصنوعی کلود را شروع کنید. به عنوان یک ستاره در حال ظهور در فضای چت ربات هوش مصنوعی، و با چند تکرار بیشتر، کلود ممکن است با ChatGPT به یک وضعیت همتا واقعی دست یابد – یا حتی در نهایت از آن بهتر عمل کند.

2. Google Gemini

یکی دیگر از جایگزین های ارزشمند ChatGPT، Gemini گوگل است که قبلاً Bard AI بود. پس از کلود هوش مصنوعی، Gemini گوگل احتمالا قدرتمندترین و پرکاربردترین جایگزین ChatGPT است که به مدل زبان GPT OpenAI متکی نیست. با نام مناسب، چت ربات هوش مصنوعی در حال حاضر توسط مدل‌های زبان بزرگ خانواده Gemini گوگل پشتیبانی می‌شود، که فاصله‌ای از مدل زبان بزرگ PalM 2 که عملکرد ضعیفی ندارد.

اگرچه مدل Gemini AI گوگل در سطح معماری شبیه به GPT OpenAI است، اما تفاوت قابل توجهی در قابلیت های کاربردی این دو مدل زبان وجود دارد. صرف نظر از این، گوگل همیشه در تلاش است تا قابلیت های چت بات خود را به گونه ای بسازد که با ChatGPT برابری کند. اخیراً، Gemini با توانایی‌های جدیدی تقویت شده است که آن را قادر می‌سازد تا تصاویر خیره‌کننده‌ای با هوش مصنوعی ایجاد کند، درست همانطور که ChatGPT در حال حاضر انجام می‌دهد.

در حالی که Gemini به خودی خود بسیار قدرتمند است، ChatGPT از مزیت استفاده از مدلی برخوردار است که چندین بار بهبود کیفی را پشت سر گذاشته است. اگرچه می‌توانیم استدلال کنیم که جمینی تغییر نام‌دهنده گوگل، خط لوله مشابهی از توسعه متمرکز بر کیفیت را پشت سر گذاشته است، اما واقعاً به همان سرعت و عمق ChatGPT نبوده است.

با وجود این، Gemini از روزهای اولیه خود بسیار پیشرفت کرده است، و اکنون دارای توانایی های چشمگیری می باشد، از جمله توانایی های آزمایشی پردازش صوتی و تصویری که به طور بالقوه می تواند در صورت عرضه کامل، تغییر دهنده بازی باشد. این ابزار خوبی برای نوشتن نوشته هایی مانند مقاله و ایمیل است و توانایی های ریاضی قابل ستایشی دارد. همچنین یک کمک برنامه نویسی مفید و ابزاری کاملاً مؤثر برای یادگیری یک زبان جدید است.

راه‌های خلاقانه‌ای برای استفاده از Gemini Google وجود دارد، و اگر می‌پرسید چگونه Gemini در مقابل ChatGPT قرار می‌گیرد، نگاهی به تحلیل عمیق ما بیندازید که ChatGPT در مقابل Gemini مقایسه می‌کند.

3. بهترین جایگزین برای ChatGPT با Microsoft Copilot

Microsoft Copilot که قبلاً Bing AI Chat بود، یکی از بهترین چت ربات های هوش مصنوعی می باشد که از فناوری GPT-4 OpenAI استفاده می نکاید. Microsoft Copilot نتایج حاصل از وب، مدل GPT-4 OpenAI و فناوری اختصاصی مایکروسافت را برای تولید نتایج واقعی و به‌روز برای میلیون‌ها کاربر خود در سراسر جهان ترکیب می‌کند. مانند ChatGPT، Copilot همچنین می‌تواند تصاویر خیره‌کننده‌ای را با استفاده از مدل تولید تصویر DALL-E ایجاد نموده ، اگرچه کیفیت تصاویر Copilot گاهی کمتر از تصاویر تولید شده از DALL-E در ChatGPT به نظر می‌رسد.

Copilot به طور پیچیده به اینترنت متصل است و می‌تواند اطلاعات بی‌درنگ درباره روندها و رویدادها ارائه دهد، به این معنی که پاسخ‌های مرتبط ‌تری را به درخواست‌ها «به‌طور پیش‌ فرض» نسبت به ChatGPT معمولی شما ارائه می‌دهد.

علاوه بر استفاده از مدل‌های GPT و DALL-E OpenAI، Copilot Chat از ثروت عظیم مایکروسافت از منابع هوش مصنوعی نیز بهره می‌برد و به آن برتری نسبت به بسیاری از گزینه‌های ChatGPT در لیست ما می‌دهد. اگر می‌خواهید بدانید که Copilot چگونه با ChatGPT بسیار محبوب‌تر مقایسه می‌شود، مقایسه ChatGPT ما در مقابل Microsoft Copilot را بخوانید.

4. Perplexity AI

مانند Copilot مایکروسافت، Perplexity AI یک موتور جستجو و ربات چت مبتنی بر هوش مصنوعی می باشد که داده‌های وب و دانش را از مدل هوش مصنوعی زیربنایی خود ترکیب می‌کند تا پاسخ‌های دقیق و جامعی را به سؤالات کاربران ارائه دهد. Perplexity یکی از قابل اعتمادترین جایگزین های ChatGPT است زیرا از فناوری GPT OpenAI پشتیبانی می کند.

با این حال، برخلاف دیگر چت‌ربات‌های هوش مصنوعی که به سادگی «با GPT» کار می‌کنند و هیچ کار منحصربه‌فردی انجام نمی‌دهند، Perplexity دارای چند ویژگی جالب است که برایتان مفید هست، به‌ویژه توانایی آن در منظم کردن داده‌های GPT با اطلاعات فعلی که از اینترنت می‌گیرد. هوش مصنوعی Perplexity همچنین در استناد به منابع در پاسخ‌های خود و ارائه لینک هایی که ممکن است برای تحقیق بیشتر در مورد یک موضوع به آن نیاز داشته باشید، عالی است. طرح رایگان آن توسط مدل زبان GPT-3.5 ارائه می شود، در حالی که طرح Pro با قیمت 20 دلار در ماه، از مدل قدرتمندتر زبان GPT-4 پشتیبانی می کند. در اینجا به تفصیل ما در مورد چت ربات های ChatGPT در مقابل Perplexity AI آورده شده است.

5. Pi AI

نوعی از مدل هوش مصنوعی محاوره‌ای، تمام چت ‌بات‌های فهرست‌های ما را تقویت می‌کند. با این حال، Pi که توسط استارت‌آپ هوش مصنوعی Inflection توسعه یافته، در تفسیر منحصر به فرد خود از هوش مصنوعی محاوره‌ای برجسته است. ربات چت ممکن است پیشرفته ترین هوش مصنوعی نباشد، اما یکی از جالب ترین ها در مورد برگزاری مکالمات جذاب می باشد.

شما از سایر ربات‌های چت سؤال می‌پرسید، و آنها به شما پاسخ می‌دهند، و این فقط در مورد آن است. Pi AI مایل بیشتری را طی می کند تا مطمئن شود که بهترین تجربه مکالمه را به دست می آورید، تقریباً همیشه به سؤالات شما با فشاری ظریف پاسخ می دهد تا شما را در مکالمات بیشتر درگیر کند. ویژگی های براق فانتزی که در دیگر چت ربات های پیشرو مانند ChatGPT پیدا خواهید کرد را ندارد، اما می تواند پاسخ های دقیق و دقیقی را برای بسیاری از سوالاتی که در مورد آن مطرح می کنید ارائه دهد. ما به شدت توصیه می کنیم هر زمان که به یک ربات چت نیاز دارید که صحبت با آن جالب است، آن را امتحان کنید.

6. OpenAI GPT Playground

حتی قبل از اینکه ChatGPT ویروسی شود، OpenAI’s GPT Playground وجود داشت، پلتفرمی برای عموم برای بازی با تکرارهای مختلف مدل‌های GPT AI OpenAI. متأسفانه، این ابزار به اندازه ChatGPT buzz ایجاد نکرد. این تا حدی به دلیل رابط کاربری فنی آن و عدم تبلیغات متمرکز بر مصرف کننده است.

از قضا، اگرچه ChatGPT بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، مدل های GPT موجود در Playground بسیار بزرگ تر و قدرتمندتر از انواعی هستند که ChatGPT را تقویت می کنند. مدل هایی که می توانید در Playground به آنها دسترسی داشته باشید، بدون شک یکی از قدرتمندترین مدل های زبان هوش مصنوعی در سراسر جهان هستند.

ChatGPT مانند یک تکرار از مدل GPT است که در Playground استفاده می‌شود، اما بهتر است ساده‌تر و دقیق‌تر تنظیم شود تا در پاسخگویی بیشتر مکالمه‌ای و شبیه انسان باشد. این مدل‌های کارآمد می‌توانند مقاصد انسانی را بهتر درک کنند، پاسخ‌های مربوط به زمینه را ارائه دهند و مکالمات منسجمی را حفظ کنند.

می توانید زمین بازی را به عنوان ChatGPT برای کاربران قدرتمند تصور نمایید. می توانید آن را طوری تنظیم کنید که ChatGPT انجام می دهد و حتی خیلی بیشتر. گزینه ها و تنظیمات بیشتری برای سفارشی کردن مدل هوش مصنوعی برای رفتار متفاوت وجود دارد. همچنین احتمالاً متوجه تفاوت‌هایی در پاسخ‌های ChatGPT و پاسخ‌هایی که از Playground دریافت می‌کنید، خواهید بود، به خصوص اگر پارامترهای موجود را تغییر دهید.

در حالی که ChatGPT از پاسخ دادن به سؤالات در مورد برخی موضوعات حساس خودداری می کند، مدل Playground کمتر از پاسخ دادن به سؤالات خودداری می کند. اگر دوست دارید با Playground مفید باشید، در اینجا راهنمای نحوه استفاده از GPT Playground است.

7. Poe by Quora

برخلاف سایر گزینه‌های فهرست ما، Poe by Quora کمتر یک ربات چت هوش مصنوعی و بیشتر یک پلتفرم هوش مصنوعی هست. پو به شما امکان دسترسی به برخی از معتبرترین مدل های زبان بزرگ هوش مصنوعی را می دهد که در حال حاضر به صورت آنلاین در دسترس هستند. این پلتفرم همه چیز ، از PalM و Gemini گوگل، لاما متا، و کلود آنتروپیک گرفته تا چندین تکرار از مدل‌های زبان بزرگ GPT OpenAI را دارد.

پو چقدر خوبه خوب، بیایید بگوییم که بزرگترین جذابیت استفاده از Poe مجموعه ای از انتخاب های آن است. می توان گفت پو به خوبی ترکیبی از چت ربات های موجود در پلتفرم می باشد. اگرچه ممکن است همان کیفیت خدماتی را که هنگام استفاده از ربات‌های گفتگوی فردی مستقیماً در پلتفرم ارائه‌دهنده اصلی آن‌ها دریافت می‌کنید، دریافت نکنید، انعطاف‌ پذیری پو را دوست خواهید داشت. اگر از اشتراک ماهیانه 20 دلاری پو استفاده نمایید که با توجه به تعداد مدل های هوش مصنوعی در اختیار شما مقرون به صرفه است، اوضاع بسیار بهتر می شود. در مقایسه، همین مقدار به شما امکان دسترسی به اشتراک ChatGPT Plus را برای یک ماه می دهد.

8.بهترین جایگزین برای ChatGPT با YouChat

YouChat، مانند بسیاری از گزینه های ChatGPT در لیست ما، از ترکیبی از مدل های GPT-3.5 و GPT-4 AI OpenAI پشتیبانی می شود. قابلیت‌های مدل GPT-4 آن با اشتراک ماهیانه 20 دلاری همراه است، اگرچه چند اعتبار GPT-4 رایگان برای آزمایش ربات چت دریافت می‌کنید. مگر اینکه در طرح YouChat Pro مشترک شوید، سؤالات شما باید با مدل کمی قدیمی‌تر سری GPT-3.5 ارائه شود. این باید نتایج تقریباً مشابهی با قابلیت‌های سطح آزاد ChatGPT به شما بدهد، اگرچه با نتایج خلاصه‌تری که به شدت با داده‌های اینترنتی زنده ترکیب شده‌اند.

YouChat یک رابط براق و رنگارنگ دارد و به خوبی در موتور جستجوی You.com در هم تنیده شده است. در نتیجه، YouChat می تواند به عنوان یک موتور جستجو عمل کند که لیستی از لینک ها به صفحات وب پروفایل شده مرتبط با درخواست شما را در اختیار شما قرار می دهد. یا، می‌توانید پاسخ‌های مکالمه معمولی به سبک ChatGPT را برای سؤالات دریافت کنید. اگر به دنبال یک موتور جستجو و یک ربات چت مانند ChatGPT هستید که به یک محصول تبدیل شده است، YouChat یک گزینه عالی است.

اگرچه YouChat از مدل‌های GPT OpenAI استفاده می‌کند، درست مانند هوش مصنوعی Perplexity و Copliot مایکروسافت، اما از فناوری اختصاصی برای تقویت نتایج ارائه‌شده توسط مدل GPT استفاده می‌نماید تا اطلاعات به‌روز را در اختیار کاربران قرار دهد.

علاوه بر چند محدودیت، YouChat یک جایگزین ساده و قدرتمند ChatGPT می باشد که شایسته در معرض قرار گرفتن است.

9. Chatsonic

فناوری اساسی در پشت ChatGPT (اولین GPT 3.5، از زمان به روز رسانی به GPT-4) همان فناوری است که Chatsonic را تقویت می کند و آن را تقریباً به اندازه ChatGPT جالب می نماید. Chatsonic یک گام فراتر می رود و بر روی توانایی های ChatGPT ساخته می شود و در عین حال برخی از محدودیت های ChatGPT را برطرف می کند.

درست مانند ChatGPT، Chatsonic از مدل تولید تصویر DALL-E برای ایجاد تصاویر بر اساس دستور درست در رابط چت Chatsonic استفاده می کند. در کنار DALL-E، گزینه استفاده از Stable Diffusion برای ایجاد هنر هوش مصنوعی در پلتفرم Chatsonic نیز وجود دارد.

با این حال، Chatsonic همه چیز گلگون نیست. اگرچه هنگام ثبت نام به فریمیوم دسترسی خواهید داشت، برخلاف ChatGPT، Chatsonic بیشتر یک سرویس پولی است. توکن‌های تخصیص ‌یافته را دریافت می‌کنید، و زمانی که توکن‌ها تمام شد، باید به ژتون‌های پیشنهادی پایبند باشید. همچنین، در مقایسه با ChatGPT، Chatsonic با کدهای کامپیوتری عالی نیست.

در مقایسه با Chatsonic، پاسخ‌های ChatGPT معمولاً به طور قابل توجهی «کامل‌تر» و قالب ‌بندی بهتری هستند. در چندین مورد، Chatsonic تمایل دارد پاسخ های خود را خلاصه کند. این ممکن است برای برخی از افراد کارساز باشد، اما ممکن است زمانی که به یک پاسخ طولانی نیاز دارید مفید نباشد. با این حال، این محدودیت ها به کنار، Chatsonic هیجان انگیز است و یکی از بهترین گزینه های ChatGPT است.

10.بهترین جایگزین برای ChatGPT با Character.AI

Character.AI دقیقاً همان چیزی است که در نام آن آمده – یک ربات چت هوش مصنوعی با تم شخصیت که به شما امکان می دهد تعامل با افراد مشهور مشهور، شخصیت های تاریخی یا شخصیت های فیلم را شبیه سازی کنید. از شخصیت‌های سیاسی مانند دونالد ترامپ گرفته تا شخصیت‌های سینمایی مانند تونی استارک از Iron Man، Character AI مجموعه بزرگ و جالبی از شخصیت‌ها برای تعامل در پلتفرم دارد.

ما گفتگویی را با تونی استارک در مورد تهیه یک کت و شلوار به سبک مرد آهنی امتحان کردیم و جالب، فراگیر و منطقی بود. هوش مصنوعی شخصیت به طرز چشمگیری منعکس کننده لحن و رفتار شخصیت های ارائه شده است.

اگرچه هوش مصنوعی کاراکتر عمدتاً با مضمون شخصیت است، اما همچنان می‌توانید با استفاده از ویژگی «دستیار کاراکتر» در پلتفرم، یک واکنش سریع و پاسخ به سبک ChatGPT دریافت کنید. اگرچه به طور کلی چشمگیر است، اما انتظار پاسخ های با کیفیت ChatGPT را نداشته باشید. با این حال، هوش مصنوعی شخصیت ارزش امتحان کردن را دارد.

استارت‌آپ‌ها و غول‌های فناوری با سرمایه‌گذاری بر منافع عمومی و تمایل به هوش مصنوعی مولد، در تلاش هستند تا محصولات الهام‌گرفته از ChatGPT را به بازار بیاورند. همه در تلاش هستند تا در این مسابقه تسلیحاتی پرمخاطب از یکدیگر پیشی بگیرند. هدف ساده است: توسعه و انتشار قوی ترین سیستم های هوش مصنوعی یا حداقل در حال حاضر چت بات ها.

از آنجایی که شرکت‌ها پول و عضله خود را برای این مشکل پرتاب می‌کنند، جایگزین‌های ChatGPT توانمندتری ظاهر می‌شوند. در حالی که همه چیز به تکامل خود ادامه می دهد، با مواردی که در لیست خود ثبت کرده ایم لذت ببرید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT