ارزان ترین کشورها برای تحصیل

10 تا از ارزان ترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور

زمان مطالعه 8 دقیقه

به نظر می رسد جهان کوچکتر و کوچکتر می شود. با ظهور رسانه های اجتماعی و سهولت، مقرون به صرفه بودن و دسترسی به سفرهای هوایی، دانشجویان بیشتر و بیشتری برای تحصیل در خارج از کشور تصمیم می گیرند. ارزان ترین کشورها برای تحصیل را در ادامه معرفی کرده ایم.

رزرو وقت سفارت

در واقع، با توجه به Terra Dotta، تعداد دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل می کنند در دهه گذشته به طور تصاعدی در حال افزایش بوده است، به طوری که 72 درصد از دانشجویان مورد بررسی گزارش داده اند که در سال 2022 در خارج از کشور تحصیل خواهند کرد.

این بیماری همه گیر بازی را برای دانش آموزانی که می خواستند در سطح بین المللی تحصیل کنند تغییر داد. با بسته شدن مرزها و دستور به قرنطینه، بسیاری از دانش آموزان مجبور شدند برنامه های خود را متوقف کنند. همه‌گیری جهانی بر اقتصاد نیز تأثیر گذاشته است و بسیاری از دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان را برای پرداخت شهریه با مشکل مواجه کرده است.

در حالی که ممکن است فکر کنید این شرایط بر جامعه آموزش بین‌المللی تأثیر گذاشته است، اما اعداد نشان دهنده چشم‌اندازی بهتر است. به نظر می رسد این بخش در حال بازگشت است و بسیاری از دانش آموزان دوباره به دنبال پیگیری اهداف خود برای آموزش جهانی هستند.

چرا بسیاری از دانشجویان تمایل به تحصیل در خارج از کشور دارند؟

دلایل زیادی وجود دارد که این دانشجویان ماجراجو تمایل به تحصیل در خارج از کشور دارند، مانند:

  • برای تجربه یک فرهنگ جدید. یکی از بهترین چیزها در مورد تحصیل در خارج از کشور این است که شما یک فرهنگ جدید را تجربه می کنید. این می تواند از بسیاری جهات سودمند باشد، از جمله به شما کمک می کند ذهنی بازتر داشته باشید و دیگران را درک کنید. همچنین می تواند دیدگاه جدیدی در مورد فرهنگ و کشورتان به شما بدهد.
  • برای یادگیری یک زبان جدید. یکی دیگر از دلایل عالی برای تحصیل در خارج از کشور این است که فرصتی برای یادگیری یک زبان جدید فراهم می کند. این مهارت منحصر به فرد می تواند هم از نظر حرفه ای و هم از نظر شخصی بسیار سودمند باشد.
  • برای کسب استقلال. برای بسیاری از دانشجویان، تحصیل در خارج از کشور اولین تجربه زندگی دور از خانه است. زندگی در یک کشور کاملا متفاوت می تواند فرصتی عالی برای به دست آوردن استقلال و یادگیری مراقبت از خود باشد.
  • برای اینکه تحصیلات بهتری داشته باشید. در برخی موارد، دانشجویان تحصیل در خارج از کشور را انتخاب می کنند زیرا احساس می کنند در کشور دیگری تحصیلات بهتری دریافت خواهند کرد. این ممکن است به دلیل کیفیت مدارس یا در دسترس بودن برنامه های خاص باشد.

یکی دیگر از انگیزه های اولیه برای دانش آموزان جوان برای سرمایه گذاری در خارج از کشور، پول است. اغلب گفته می شود که تحصیل در خارج از کشور یک پیشنهاد پرهزینه است.

در حالی که اگر در برخی از محبوب ترین مقاصد جهان مانند ایالات متحده یا استرالیا تحصیل می کنید، ممکن است این درست باشد، بسیاری از کشورها آموزش با کیفیت بالا را با کسری از هزینه ارائه می دهند.

هنگامی که صحبت از آموزش عالی می شود، هنگام تصمیم گیری در مورد محل تحصیل باید عوامل زیادی را در نظر گرفت. برای دانشجویان بین المللی، هزینه تحصیل و زندگی در یک کشور خارجی اغلب یکی از مهم ترین ملاحظات است.

در این مقاله به ده کشوری می پردازیم که هزینه تحصیل و زندگی در آنها نسبتاً پایین است و آنها را به یکی از ارزان ترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور تبدیل می کند.

آیا آماده هستید در مورد 10 کشور ارزان برای تحصیل در خارج از کشور اطلاعات بیشتری کسب کنید؟

بیا بریم!

عواملی که هنگام انتخاب محل تحصیل در خارج از کشور باید در نظر داشته باشید

انتخاب محل تحصیل در خارج از کشور کار آسانی نیست. از نرخ مبادله ارزهای محلی گرفته تا پیدا کردن برنامه عالی در حوزه مورد علاقه خود، متغیرهای زیادی وجود دارد که باید قبل از انتخاب ارزان ترین کشور برای تحصیل در خارج از کشور، در مورد آنها تحقیق کنید.

برخی از مواردی که باید در نظر گرفت عبارتند از:

  • هزینه شهریه
  • هزینه زندگی در هر کشور
  • بورسیه های موجود و گزینه های کمک مالی
  • اینکه آیا برای تحصیل در آنجا به ویزای دانشجویی نیاز دارید یا نه
  • کیفیت آموزش و زیرساخت

ساده ترین راه برای یافتن پاسخ بهترین مکان برای تحصیل در خارج از کشور برای شما، استفاده از یک پلتفرم یک مرحله ای مانند Edvoy.com است. Edvoy دانش، اشتیاق و فناوری را با هم ترکیب می کند تا منابع لازم برای تحقیق و ارتباط با ارائه دهندگان آموزشی در سراسر جهان را در اختیار دانش آموزان قرار دهد.

بدون مقدمه، در اینجا 10 کشور برتر برای تحصیل در خارج از کشور را معرفی می کنیم!

1.ارزان ترین کشورها برای تحصیل: ایرلند

این فقط شانس ایرلندی ها نیست که این کشور را به یکی از ارزان ترین کشورها برای دانشجویانی که به دنبال تحصیل بین المللی هستند تبدیل می کند. ایرلند یکی از ارزان ترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور محسوب می شود زیرا:

  • هزینه زندگی نسبتاً پایین است و 10.68٪ کمتر از ایالات متحده است.
  • بورسیه ها و گزینه های کمک مالی زیادی برای دانشجویان وجود دارد.
  • شما می توانید در حالی که یاد می گیرید برای جبران هزینه های زندگی و هزینه های شهریه کمک کنید، کار کنید.

اجاره برای یک نفر بین 1400 تا 1500 دلار در ماه است که 14.50 درصد کمتر از اجاره در ایالات متحده است. ایرلند همچنین سریع‌ترین رشد اقتصادی را در اتحادیه اروپا دارد – بنابراین اگر می‌خواهید در کنار تحصیل کار کنید، شغل‌های فراوانی وجود دارد!

2. کانادا

شمال سفید بزرگ به دلایلی عالی است. دانش آموزان به دلایلی غیر از زیبایی طبیعی کانادا برای ادامه تحصیل به کانادا می روند. دلایل اقتصادی بودن کانادا برای تحصیل در خارج از کشور عبارتند از:

  • این دانشگاه دارای تعداد زیادی دانشگاه است که تحصیلات مقرون به صرفه را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. در سال 2021، 621565 دانشجوی بین المللی دارای مجوز تحصیل در کانادا بودند.
  • بسیاری از بورسیه ها و برنامه های کمک مالی برای دانشجویانی که مایل به تحصیل در کانادا هستند در دسترس است.
  • هزینه زندگی در کانادا در مقایسه با سایر کشورهای توسعه یافته پایین است و 8.61 درصد کمتر از ایالات متحده است.

هزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی بین 20000 تا 30000 دلار کانادا در سال تخمین زده می شود و بورسیه ها می توانند این مقدار را حتی بیشتر کاهش دهند.

3.ارزان ترین کشورها برای تحصیل: نپال

نپال فقط به خاطر رشته کوه های خوش منظره و مردم دوستانه اش معروف نیست. این یکی از 10 مکان برتر برای تحصیل مقرون به صرفه است. دانشجویان بین المللی که در نپال تحصیل می کنند می توانند انتظار داشته باشند:

  • هزینه های تحصیل در نپال بسیار مناسب است.
  • در نپال امکان اقامت ارزان در هاستل ها و مهمانپذیرها وجود دارد. یک تخت در یک اتاق مشترک ممکن است به ازای هر شب 3 دلار آمریکا هزینه داشته باشد.
  • هزینه زندگی در نپال 64.78 درصد کمتر از ایالات متحده است. اقلام ضروری مانند غذا و حمل و نقل نیز بسیار مقرون به صرفه هستند.

به سختی می توانید شهریه های ارزان تری نسبت به نپال پیدا کنید. مقرون به صرفه ترین دانشگاه ها حدود 1800 دلار در سال هزینه دارند، در حالی که دانشگاه های گران تر هنوز در حدود 3200 دلار آمریکا ارزان هستند.

4. مکزیک

مکزیک فقط سرزمین مارگاریتاها و ویرانه های باستانی نیست. تعداد بیشتری از دانشجویان بین المللی این کشور متنوع را به عنوان گزینه ای مقرون به صرفه برای تحصیل در خارج از کشور انتخاب می کنند.

  • هزینه زندگی در مکزیک 49.11 درصد کمتر از ایالات متحده است و آن را به یکی از مقرون به صرفه ترین مکان ها در این لیست تبدیل می کند.
  • هزینه های تحصیل در دانشگاه های مکزیک نیز نسبت به سایر کشورها نسبتاً ارزان است.
  • گزینه های مسکن مقرون به صرفه زیادی برای دانشجویان در مکزیک وجود دارد. شما می توانید انتظار داشته باشید که حدود 450 دلار در ماه برای یک آپارتمان یک نفره بپردازید.

برخی از بخش‌های مکزیک می‌تواند برای خارجی‌هایی که راه خود را نمی‌دانند خطرناک باشد، اما ماندن در مناطق امن مانند مریدا و مکزیکوسیتی آسان است.

5. نیوزلند

همانطور که هر طرفدار ارباب حلقه ها می داند، نیوزلند کشوری با زیبایی های خیره کننده است. دانش آموزان هنگام انتخاب نیوزلند به عنوان مقصد تحصیلی خود به دلایل زیر از زیبایی پس انداز پول لذت برده اند:

  • نیوزلند به اندازه مکان هایی مانند نپال و مکزیک مقرون به صرفه نیست. با این حال، هزینه زندگی هنوز 11.25٪ کمتر از ایالات متحده است.
  • هشت دانشگاه در سراسر نیوزیلند وجود دارد که همگی در 3 درصد برتر دانشگاه‌های سراسر جهان قرار دارند.

به عنوان یک دانشجوی بین المللی در نیوزلند، می توانید انتظار داشته باشید سالانه حدود 14900-21700 دلار بپردازید. نسبتا استاندارد برای کشورهای توسعه یافته، اما هنوز هم مقرون به صرفه تر از کشورهای دیگر!

6. آرژانتین

آرژانتین با فرهنگ غنی، مردم مهربان و چشم انداز باورنکردنی خود، چیزهای زیادی برای ارائه به هر دانشجویی که مایل به صرفه جویی در هزینه با تحصیل در آنجا است، دارد. آرژانتین یک گزینه آموزشی مقرون به صرفه است زیرا:

  • پزو آرژانتین در حال حاضر در برابر دلار آمریکا بسیار ضعیف است و آن را به مقصدی مقرون به صرفه برای دانشجویان آمریکایی تبدیل می کند.
  • قیمت غذا، اقامت و حمل و نقل در مقایسه با سایر کشورهای توسعه یافته نسبتاً پایین است.
  • هزینه زندگی در آرژانتین 55.77 درصد کمتر از ایالات متحده است.

47 دانشگاه ملی در آرژانتین وجود دارد و 6 درصد از دانشجویان پذیرش شده بین المللی هستند. شما می توانید برای کمک به تامین یک مکان و صرفه جویی در هزینه های تحصیل از طریق موسسه آمریکای لاتین Universia برای کمک هزینه تحصیلی اقدام کنید.

7.ارزان ترین کشورها برای تحصیل: بلغارستان

بلغارستان به خاطر فرهنگ، غذا، شراب و تاریخ خود شناخته شده است. همچنین به سرعت به عنوان مکانی بسیار مقرون به صرفه برای تحصیل دانشجویان بین المللی شهرت پیدا می کند. مزایای تحصیل در بلغارستان عبارتند از:

  • در مقایسه با سایر کشورهای اروپای غربی، برای زندگی در بلغارستان هزینه بسیار کمتری خواهید پرداخت.
  • دانشگاه های بلغارستان با کسری از هزینه دانشگاه های سایر کشورهای توسعه یافته، کیفیت آموزشی بالایی را ارائه می دهند.
  • دولت بلغارستان بورسیه هایی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد که می تواند به پوشش هزینه های شهریه کمک کند.

چگونه می خواهید در حین تحصیل، اجاره بها کمتری بپردازید؟ باور کنید یا نه، قیمت اجاره بلغارستان 80.88 درصد کمتر از ایالات متحده است.

8. جمهوری چک

جمهوری چک نه تنها به خاطر آبجو و قلعه هایش شناخته شده است، بلکه مکانی بسیار اقتصادی برای تحصیل دانش آموزان است. جمهوری چک هزینه های ناچیزی برای زندگی دارد.

  • این کشور عضو اتحادیه اروپا است که مزایای زیادی از نظر سفر و فرصت های کاری به دانشجویان ارائه می دهد.
  • بورسیه های تحصیلی و برنامه های کمک مالی متعددی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد.

یک آپارتمان یک خوابه در شهر به طور متوسط ​​فقط 620 دلار آمریکا در ماه هزینه دارد. این به جبران هزینه شهریه (به طور متوسط ​​22350 دلار در سال) کمک می کند.

9. هند

سنت های غنی و غذاهای خوش طعم هند هر ساله دانشجویان بین المللی زیادی را جذب می کند. این یادگیرندگان جهانگرد با تحصیل در خارج از کشور در هند در هزینه خود صرفه جویی می کنند زیرا:

  • به دلیل سیستم ترم مورد استفاده در هند، دانشجویان می توانند مدارک خود را در مدت زمان کوتاه تری تکمیل کنند.
  • اجاره بیش از 80٪ کمتر از ایالات متحده است و هزینه زندگی بیش از 60٪ کمتر است.
  • غذا به ویژه در هند برای خارجی ها ارزان است.

برخی افراد سطح فقر را در هند روبه‌رو می‌بینند. این کشور در حال توسعه است و شوک فرهنگی می تواند قابل توجه باشد. با این حال، این کشور از نظر فرهنگی غنی است و مکان های زیبایی برای کشف و چیزهایی برای یادگیری وجود دارد!

10.ارزان ترین کشورها برای تحصیل: مالزی

این کشور کوچک آسیایی که به‌خاطر سواحل و جنگل‌های بارانی‌اش شناخته می‌شود، همچنین یک مقصد تحصیلی اقتصادی برای دانش‌آموزان جهانی است.

  • هزینه های تحصیل در دانشگاه های مالزی بسیار مقرون به صرفه است زیرا دولت یارانه های قابل توجهی به دانشگاه های خود می دهد.
  • دولت مالزی متعهد است که آموزش عالی را برای همه، صرف نظر از پیشینه مالی، در دسترس قرار دهد.

با تحصیل در مالزی، می توانید منتظر هزینه های زندگی کم (53.92٪ کمتر از ایالات متحده) و همچنین فرهنگ غنی و مکان های زیبای سفر یک روزه باشید.

دوست دارید کجا در خارج از کشور تحصیل کنید؟

ممکن است به دلایل زیادی تحصیل در خارج از کشور را انتخاب کنید، اما هزینه اغلب یک عامل تعیین کننده است. در این مقاله 10 مورد از ارزان ترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور بررسی شده است.

ما عوامل زیادی را در نظر گرفتیم، مانند هزینه زندگی، هزینه شهریه، و اینکه آیا بورسیه تحصیلی و کمک های مالی در دسترس است.

اگر به دنبال تحصیل در خارج از کشور هستید، اولین قدم شما باید تحقیق کامل در مورد موسسه و مقصد مورد نظر شما باشد.

یک نقطه شروع عالی می‌تواند وب‌سایت‌هایی مانند edvoy.com باشد که می‌توانید برنامه‌ها را مرور کنید، اسناد را آپلود کنید، و همه در یک مکان آنلاین درخواست دهید.

تصمیم گیری در مورد یک مسیر آموزشی هرگز آسان نیست، اما امیدواریم این مقاله منبع خوبی برای شروع سفر شما در اختیار شما قرار دهد. با آرزوی موفقیت برای شما در تلاش های خود در حالی که به ماجراجویی های خود در آموزش عالی می پردازید!

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT