خطر کار کردن فریلنسری

10 خطر کار کردن فریلنسری که باید قبل از ترک شغل خود بدانید

زمان مطالعه 6 دقیقه

آیا در فکر ترک شغل خود برای تبدیل شدن به یک فریلنسر هستید؟ فریلنسینگ می تواند پر از دام ها و خطرات باشد. در اینجا مواردی وجود دارد که باید بدانید. خطر کار کردن فریلنسری را در ادامه بشناسید.

. فریلنسینگ یک برنامه منعطف و فرصتی برای رئیس خود ارائه می دهد، اما خطر درآمد ناپایدار و بی ثباتی مالی را به همراه دارد. قبل از انجام تمام وقت سوئیچ، شروع را به عنوان یک فشار جانبی در نظر بگیرید.

نقد درآمد ارزی

. فریلنسینگ اغلب شامل حجم کاری متناقض است، به طوری که برخی از ماه‌ها غرق در کار هستند و برخی دیگر برای یافتن پروژه‌ها تلاش می‌کنند. از ابزارهای مدیریت پروژه استفاده کنید و ضرب الاجل های انعطاف پذیری را برای مدیریت موثر حجم کاری خود ارائه دهید.

. برخلاف استخدام سنتی، فریلنسینگ مزایایی مانند مرخصی با حقوق یا برنامه های بازنشستگی را ارائه نمی دهد. شما مسئول برنامه ریزی زمان مرخصی خود و ایجاد پس انداز بازنشستگی خود خواهید بود.

اقتصاد گیگ در حال رشد است و فریلنسر بودن هرگز اینقدر محبوب نبوده است. مهم نیست کجا می روید، داستان هایی در مورد افرادی می شنوید که شغل روزانه خود را رها می کنند و حرفه خود را به دست خود می گیرند. این ممکن است شما را متعجب کند که آیا باید همین کار را انجام دهید.

بالاخره چه کسی نمی خواهد رئیس خودش باشد، برنامه ای منعطف داشته باشد و از رفت و آمد در ترافیک هر روز هفته اجتناب کند؟ اما قبل از تغییر، این 10 خطر فریلنسری را در نظر بگیرید که اگر بخواهید تمام وقت آن را دنبال کنید، باید متحمل شوید. بیا یک نگاهی بیندازیم. ممکن است در نهایت نظر خود را تغییر دهید.

1.خطر کار کردن فریلنسری: درآمد ناپایدار

بزرگترین چالشی که شما به عنوان یک فریلنسر با آن مواجه خواهید شد، داشتن درآمد ناپایدار است. این بزرگترین تفاوت بین استخدام و مشاغل آزاد است. در حالت اول، شما یک حقوق ثابت ماهانه دریافت می کنید. در دومی، بر اساس تعداد مشتریانی که دارید، پروژه‌هایی که انجام می‌دهید و هزینه‌ای که برای خدمات خود دریافت می‌کنید، دستمزد دریافت می‌کنید.

اگر قصد دارید یک فریلنسر شوید، باید ریسک و بی ثباتی مالی را تحمل کنید. حتی فریلنسرهای باتجربه ای که چندین سال در این تجارت بوده اند، گاهی اوقات از نظر مالی دچار مشکل می شوند.

برای کاهش این خطر، کار را با فریلنسینگ به عنوان یک کار جانبی شروع کنید. به این ترتیب، شما همچنان می توانید یک چک حقوق ثابت داشته باشید در حالی که به طور همزمان به دنبال مشاغل آزاد برای درآمد اضافی هستید. پس از مدتی، اگر دومی سودآورتر شد، می توانید تغییر را انجام دهید.

2. بار کاری ناسازگار

چیزی که تقریباً همه فریلنسرها از آن شکایت دارند، داشتن حجم کاری ناسازگار است. یک ماه، ممکن است خود را کاملاً غرق در کار کنید، و ماه بعد، ممکن است برای یافتن کار در تقلا باشید.

خوشبختانه این یک مشکل قابل حل است. ابزارهای مدیریت پروژه زیادی وجود دارد که می تواند به شما در سازماندهی وظایف و جلوگیری از اتلاف وقت برای به حداکثر رساندن بهره وری کمک کند. بسته به اهداف و سبک زندگی خود، می توانید بر این اساس برنامه زمانی ایجاد کنید.

همچنین می‌توانید از مشتریانی که می‌خواهند پروژه‌هایشان فوراً انجام شود، هزینه اضافی دریافت کنید، و تخفیف‌های کوچکی را برای کسانی که مایلند ضرب‌الاجل را برای مطابقت با برنامه‌تان دنبال کنند، ارائه دهید.

3. بدون مزایا

در حالی که یک کارفرما ممکن است انواع مزایایی مانند مرخصی با حقوق، بیمه درمانی، برنامه های بازنشستگی و موارد دیگر را به شما بدهد، مشتری هرگز با چنین چیزهایی زحمت نخواهد کشید. چرا؟ زیرا رابطه آنها با شما محدود به نیازهای فعلی آنهاست.

هنگامی که این الزامات برآورده شد، علاقه آنها به شما منقضی می شود، و شما باید با این موضوع مشکلی نداشته باشید. این شما هستید که تصمیم می گیرید چند برگ و چه زمانی بردارید. همچنین باید برای بازنشستگی خود برنامه ریزی کنید، که با درآمد ناپایدار مشکل تر است.

4.خطر کار کردن فریلنسری: صنعت بسیار رقابتی

پلتفرم هایی مانند Fiverr، Upwork و Freelancer، ملاقات و تجارت با هم را برای مشتریان و فریلنسرها بسیار آسان کرده اند. آنها مانند لینکدین اقتصاد گیگ هستند. با این حال، همانطور که آنها در کمک به شما برای یافتن کنسرت های پرسود مفید هستند، برجسته شدن شما را نیز دشوار می کنند.

به دلیل سیستم رتبه بندی این سایت ها، فریلنسرهای با تجربه مدام پروژه های جدید دریافت می کنند، در حالی که تازه کارها نادیده گرفته می شوند. این یک دلیل کلیدی است که چرا فریلنسرهای جدید نمی توانند مشتری پیدا کنند. اغلب اوقات، تنها راه برای یک تازه کار برای جذب مشتری این است که خدمات خود را با قیمت های بسیار ارزان ارائه دهد، که یک مدل تجاری پایدار نیست.

5. انزوا و تنهایی

با گذشت زمان، انزوا ناشی از فریلنسر بودن می تواند واقعاً برای سلامت روان شما مضر باشد. شما به عنوان یک کارمند، روزانه با همکاران خود در مورد مسائل کاری و غیرمرتبط با کار صحبت می کنید که باعث می شود نیازهای اجتماعی شما برآورده شود.

اما به عنوان یک فریلنسر، احتمالاً بیشتر وقت شما صرف کار به تنهایی در خانه و بدون هیچ گونه ورودی خارجی می شود. برای حل این مشکل، می‌توانید در پارک‌های عمومی کار کنید، وارد برنامه‌های داوطلبانه شوید، با دیگر فریلنسرها ارتباط برقرار کنید یا به یک فضای کار مشترک بپیوندید.

6.خطر کار کردن فریلنسری: افزایش مسئولیت

رئیس خود بودن احساس خوبی است، اما مجانی نیست. اگرچه از کنترل بیشتری بر زمان و درآمد خود لذت خواهید برد، اما باید مشتریان جدید پیدا کنید، قرارداد ببندید، ضرب الاجل های خود را تعیین کنید، بفهمید که چه چیزی باید هزینه کنید و خیلی چیزهای دیگر، همه به تنهایی.

شما همچنین باید یک نمونه کار بسازید، خود را بازاریابی کنید، با مشتریان مذاکره کنید، پروژه های خود را مدیریت کنید و در این مدت به ارتقای مهارت های خود ادامه دهید. اگر همه اینها برای شما فوق العاده استرس زا به نظر می رسد، نشانه این است که شما آماده نیستید یک فریلنسر باشید و برای یک شغل مناسب تر هستید.

7. سوخت به تعویق انداختن و سبک زندگی بی تحرک

از آنجایی که مجبور نیستید به یک مدیر گزارش دهید، فریلنسینگ می‌تواند به تعویق انداختن کارها و اجتناب از وظایف خود را بسیار آسان کند. دانلود برنامه‌های فهرست کارها می‌تواند کمک کند، اما صادقانه بگویم، آنها جایگزینی برای اخلاق و نظم کاری واقعی نیستند. شما باید به خودتان بیاموزید که چگونه بدون نیاز به نظارت خارجی متمرکز بمانید.

همچنین، از آنجایی که مجبور نیستید به محل کار بروید یا لباس بپوشید، فریلنسینگ می تواند شما را به یک سبک زندگی تنبل و بی تحرک سوق دهد. معمولاً فریلنسرها در رختخواب کار می کنند که ما آن را توصیه نمی کنیم. بهتر است دفتر خانه خود را راه اندازی کنید، بنابراین یک منطقه مشخص برای کار دارید.

8.خطر کار کردن فریلنسری: عدم تطابق قیمت و مهارت

قیمت گذاری برای هر کسب و کاری دشوار است، از فریلنسرها گرفته تا فروشگاه های گوشه ای گرفته تا شرکت های چند ملیتی. و اگر قیمت های شما متناسب با سطح مهارت و تجربه شما نباشد، تبدیل مشتریان بسیار سخت تر خواهد بود.

در ابتدا، اولویت شما ایجاد یک نمونه کار قوی و دریافت نظرات مثبت مشتری است. می‌توانید این کار را با تعیین موقت قیمت‌های پایین انجام دهید تا مشتریان را جذب کنید و در آینده از آنها به عنوان مدرکی دال بر قابلیت اطمینان خود در تبدیل مشتریان پردرآمد استفاده کنید.

9. مجبور به خرید تجهیزات خود هستید

به عنوان یک کارمند، این کارفرمای شماست که تمام ابزار و تجهیزات لازم برای انجام کارتان را در اختیار شما قرار می دهد، اما به عنوان یک فریلنسر، باید همه چیز را خودتان بخرید. این به این معنی است که شما شغل آزاد خود را با هزینه‌های عمده شروع می‌کنید—این که چقدر این هزینه‌ها زیاد هستند به نوع کاری که انجام می‌دهید بستگی دارد.

اگر کار شما به گونه ای است که به قدرت محاسباتی زیادی مانند ویرایشگر ویدیو نیاز دارد، احتمالاً مجبور خواهید بود لپ تاپ قدرتمندتری بخرید. اگر شما یک طراح گرافیک هستید، باید یک مانیتور دقیق رنگ بخرید که گرانتر نیز خواهد بود. و فراموش نکنید که برای راه اندازی دفتر کار خانگی و نگهداری از آن نیز باید هزینه پرداخت کنید.

10. مشکل در استفاده از ابزارهای نرم افزاری صنعت

اگر تازه کار آزاد هستید و در حال حاضر تجربه کافی در صنعت خود ندارید، یادگیری نحوه استفاده از برنامه های نرم افزاری استاندارد صنعتی می تواند واقعاً سخت و زمان بر باشد.

تقریباً برای همه چیز ابزارهایی وجود دارد: مدیریت پروژه، ردیابی زمان، حسابداری، صورتحساب، CMS، CRM، اتوماسیون رسانه های اجتماعی، ویرایش عکس، طراحی گرافیک، تجزیه و تحلیل داده ها و بسیاری موارد دیگر.

به عنوان یک کارمند، آموزش مناسبی در مورد نحوه استفاده از چنین ابزارهایی دریافت می کنید. به عنوان یک فریلنسر، نه تنها باید نحوه استفاده از این ابزارها را خودتان یاد بگیرید، بلکه باید هزینه اشتراک آنها را نیز بپردازید.

فریلنسینگ برای همه مناسب نیست

برای اکثر مردم، داشتن یک شغل با حقوق ثابت بسیار بهتر و کمتر از یک فریلنسر است. با این حال، اگر بتوانید با خطراتی که در بالا دیدیم مقابله کنید، فریلنسینگ می‌تواند سودآورتر، رضایت‌بخش‌تر، کمتر استرس‌زا و رهایی بخش‌تر باشد.

اما برای مقابله با این خطرات، باید برخی از مهارت‌ها را بیاموزید که ممکن است به‌عنوان کارمند از یادگیری آن‌ها خسته نباشید، از جمله استدلال منطقی، حل مسئله، تفکر سریع، خودآموزی و غیره. هرچه مهارت بیشتری داشته باشید، فریلنسینگ راحت تر می شود.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT