سایت برای ساخت فلش کارت آنلاین

10 سایت برای ساخت فلش کارت آنلاین

زمان مطالعه 7 دقیقه

فلش کارت ها ابزار موثری هم برای یادگیری و هم برای مرور مطالب هستند. آنها حاوی اطلاعات مربوط به موضوعات شما مانند تصاویر، کلمات، عبارات یا اعداد هستند و به شما امکان می‌دهند به سرعت در مورد موضوع مطالعه خود سؤال کنید. سایت برای ساخت فلش کارت آنلاین را در ادامه بشناسید.

فلش کارت های از پیش ساخته شده معمولا در مدارس ابتدایی دیده می‌شوند، نه در دبیرستان ها یا کالج ها. بنابراین، بسیاری از دانشجویان به ایجاد فلش کارت های خود روی می‌آورند.

1.سایت برای ساخت فلش کارت آنلاین Cram

Cram ایجاد فلش کارت را به صورت آنلاین برای هر موضوعی با یک حساب کاربری رایگان بسیار آسان می‌کند. عرشه خود را نامگذاری کنید، موضوعات را اضافه کنید، توضیحاتی را وارد کنید و بین دسترسی خصوصی یا عمومی یکی را انتخاب کنید. برای ایجاد فلش کارت های خود، از ویرایشگر برای اضافه کردن متن، تصاویر، لیست ها و قالب بندی به جلو و پشت کارت ها استفاده کنید.

وقتی زمان مطالعه کارت هایتان فرا می‌رسد، Cram چند گزینه مختلف به شما می‌دهد. شما به سادگی می‌توانید کارت های خود را مطالعه کنید، آنها را مرور کنید تا اطلاعات را به خاطر بسپارید، خود را با یک مسابقه امتحان کنید یا یک بازی انجام دهید. همچنین می‌توانید مجموعه فلش کارت های خود را ویرایش کنید، آنها را به اشتراک بگذارید، چاپ کنید، ارسال کنید یا آنها را شبیه سازی کنید.

برای مطالعه در حین حرکت، Cram یکی از بهترین برنامه ها را برای ایجاد فلش کارت برای Android و iOS ارائه می‌کند.

2. Flashcard Online

Flashcard Online سایت ساده دیگری برای ایجاد فلش کارت است که می‌توانید آنها را ذخیره و چاپ کنید. با یک عنوان شروع کنید، تعداد کارت ها را انتخاب کنید و یک نوع را از میان متن یا متن به اضافه یک تصویر انتخاب کنید. شما نیازی به ثبت نام برای یک حساب کاربری ندارید؛ فقط کارت های خود را ایجاد کنید و بروید.

هنگامی که متن و/یا تصاویر خود را به کارت ها اضافه کردید، ذخیره به عنوان PDF و سپس دانلود رایگان را فشار دهید. شما یک فایل PDF مفید از فلش کارت های خود خواهید داشت که می‌توانید آن را چاپ و برش دهید. تنها اشکال Flashcard Online این است که گزینه ای برای استفاده از جلو و پشت کارت های خود ندارید. اما، اگر به دنبال یک گزینه فلش کارت به راحتی قابل چاپ هستید، سایت را امتحان کنید.

3.سایت برای ساخت فلش کارت آنلاین GoConqr

GoConqr با فرآیند ایجاد فلش کارت خود یک قدم فراتر می‌رود. شما با راه اندازی حساب خود شروع می‌کنید و سپس به سؤالات مربوط به سطح پایه و دروس خود پاسخ می‌دهید تا نمایه یادگیری خود را بسازید. این ویژگی های اضافی مانند محتوای رایگان، گروه ها، تقویم و موارد دیگر را علاوه بر فلش کارت هایی که می‌توانید ایجاد کنید، به شما می‌دهد.

بنابراین، وقتی آماده ساختن فلش کارت ها هستید، دکمه «Create» را فشار دهید و «Flashcards» را انتخاب کنید. سپس متن خود را وارد کنید یا تصاویر را در قسمت جلو و پشت کارت ها آپلود کنید. می‌توانید رنگ پس زمینه، متن و بافت ها را فرمت کنید.

وقتی زمان مطالعه فرا رسید، به سادگی به فلش کارت در موضوعی که آن را برای آن ساخته اید بروید. این یک راه عالی برای یادگیری مؤثر هنگام مطالعه آنلاین است.

4.سایت برای ساخت فلش کارت آنلاین Brainscape

Brainscape یک سایت فوق العاده برای یافتن فلش کارت های ایجاد شده توسط دیگران و همچنین ساختن خودتان است. با ایجاد یک حساب کاربری رایگان شروع کنید، سپس یک کلاس (موضوع) اضافه کنید و دسته فلش کارت های خود را ایجاد کنید. شما می‌توانید چندین کلاس و دسته فلش کارت در هر کدام راه اندازی کنید که برای چندین دوره ایده آل است.

سوالات و پاسخ ها (جلو و پشت) کارت های خود را وارد کنید. سپس صفحه خود را ذخیره کنید یا بلافاصله شروع به مطالعه کنید. فقط می‌توانید از متن روی فلش کارت های خود با حساب رایگان استفاده کنید، ممکن است این تنها چیزی باشد که نیاز دارید. به علاوه، می‌توانید کاره های خود را مرتب کنید، ویرایش کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید.

در کنار برنامه های رایگان برای Android و iOS، Brainscape برنامه های پولی برای محتوای اضافی، ویرایشگر پیشرفته برای گنجاندن تصاویر و صداها و سایر ویژگی های آموزشی ارائه می‌دهد.

5. ProProfs

با ProProfs، می‌توانید پس از ایجاد حساب رایگان خود، در عرض چند دقیقه یک دسته از فلش کارت ها بسازید. می‌توانید تصاویر و متن اضافه کنید، کارت ها را به ترتیبی که می‌خواهید مرتب کنید، و هر زمان که بخواهید کارت های بیشتری را ویرایش یا به عرشه اضافه کنید.

ProProfs گزینه های مشابهی را برای زمان مطالعه ارائه می‌دهد، مانند Cram. می‌توانید فلش کارت خود را مشاهده کنید، اطلاعات را به خاطر بسپارید، در مسابقه شرکت کنید، و یک بازی یا مسابقه انجام دهید. این سایت گزینه هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا مجموعه فلش کارت خود را از طریق ایمیل، پیوند قابل اشتراک گذاری، ورود به سیستم اجتماعی یا کد جاسازی به اشتراک بگذارید.

6.سایت برای ساخت فلش کارت آنلاین Chegg

ساخت فلش کارت آنلاین با Chegg آسان است. یک اصطلاح و تعریف (جلو و پشت) را وارد کنید و از متن، تصاویر، فایل های صوتی و معادلات برای بهبود کارت های خود استفاده کنید که بیشتر نیازهای موضوع را پوشش می‌دهد.

وقتی زمان مطالعه با فلش کارت هایی که ایجاد می‌کنید رسید، می‌توانید آنها را ورق بزنید، در آزمونی شرکت کنید یا یک برگه مرور را بررسی کنید. Chegg نیز ویژگی‌های اضافی را ارائه می‌کند، مانند راهنمایی برای انجام تکالیف، کلاس هایی که می‌توانید به آنها بپیوندید، و دسته های فلش کارت که توسط سایر کاربران به اشتراک گذاشته شده است (که راهی عالی برای یادگیری چیزهای جدید است). Chegg همچنین برنامه هایی را برای اندروید و iOS ارائه می‌دهد.

7. Flashcard Machine

با Flashcard Machine، شما با یک حساب کاربری رایگان شروع می‌کنید و سپس طرح کلی فلش کارت خود را مشخص می‌کنید – عنوان، موضوع و سطح تحصیلات. سپس به ویرایشگر بروید، جایی که می‌توانید متن، تصاویر، معادلات و موارد دیگر را وارد کنید. همچنین می‌توانید متن را تراز کنید، فهرست ها را اضافه کنید و فونت را تنظیم کنید.

بعد از اینکه فلش کارت های خود را ساختید، می‌توانید یک جلسه مطالعه عمومی را با حرکت در کارت ها یا انجام یک بازی شروع کنید. شما همچنین می‌توانید صفحه خود را چاپ، ارسال و بررسی کنید. بعلاوه، به اشتراک گذاری عرشه خود با دیگران در سایت آسان است. Flashcard Machine برنامه های پولی را برای اندروید و iOS ارائه می‌دهد، بنابراین می‌توانید هر کجا که می‌روید مطالعه کنید.

8.سایت برای ساخت فلش کارت آنلاین FlashDecks

FlashDecks یک سایت عالی برای ایجاد فلش کارت به صورت آنلاین است. با یک رابط اصلی، می‌توانید دسته های فلش کارت را به سرعت بسازید. متن خود را به جلو و پشت اضافه کنید و تصاویر را به همراه کارت ها آپلود کنید.

برای بررسی فلش کارت های خود، جلوی هر صفحه نمایش را خواهید دید. هنگامی که می‌خواهید پشت آن را آشکار کنید، فقط کلیک کنید و سپس نشان دهید که درست یا غلط بودید. این نشانه برای پیگیری آمار شما مفید است، که به خوبی در یک نمودار نمایش داده می‌شود.

فلش کارت های به اشتراک گذاشته شده توسط دیگران را بررسی کنید، فلش کارت های خود را در سایت یا از طریق رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، و مجموعه هایی برای چند کارت ایجاد کنید. FlashDecks همه چیز را بسیار آسان می کند.

9.سایت برای ساخت فلش کارت آنلاین Quizlet

Quizlet یکی دیگر از سازندگان فوق العاده فلش کارت است. برای هر کارت، یک اصطلاح و تعریف منطبق را به همراه تصویری از کتابخانه در صورت تمایل وارد کنید. اگر می‌خواهید فلش کارت های موجود را وارد کنید، حتی می‌توانید داده ها را از جاهای دیگر (مانند Word یا Excel) جایگذاری کنید.

هنگامی که مجموعه خود را ساختید، فلش کارت های شما برای استفاده آنلاین آماده است و می‌توانید آنها را با دیگران نیز به اشتراک بگذارید. یکی از ویژگی های فوق العاده Quizlet این است که می‌توانید به راحتی با کلیک یک دکمه از قالب فلش کارت به دیگری تغییر دهید: یک بازی مطابق، تست املا، چالش حافظه و موارد دیگر.

10.سایت برای ساخت فلش کارت آنلاین Anki

به دنبال راه حل منبع باز برای ایجاد فلش کارت خود هستید؟ جای دیگر سراغ آن را نگیرید. Anki که نام خود را از کلمه ژاپنی برای به خاطر سپردن گرفته است، با استفاده از الگوریتم SM-2 کار می‌کند – روشی که برای کمک به تکرار فاصله ای طراحی شده است و در نتیجه توانایی های به خاطر سپردن و یادآوری شما را بهبود می‌بخشد.

این برنامه از همه نوع محتوا – از صدا، ویدئو، تصاویر گرفته تا نشانه گذاری علمی (از طریق LaTeX) پشتیبانی می‌کند. از طریق AnkiWeb می‌توانید به نسخه آنلاین برنامه حفظ دسترسی داشته باشید. در میان انبوهی از ویژگی های کاربردی در برنامه، چند موردی که توجه ما را به خود جلب کردند عبارتند از:

همگام سازی: کارت های یادگیری خود را در همه دستگاه ها همگام سازی کنید تا اهداف یادگیری و به خاطر سپردن شما بسیار راحت باشد.

برنامه های افزودنی: این برنامه از مجموعه ای از برنامه های افزودنی پشتیبانی می‌کند که استفاده از آن را به یک ضرورت تبدیل می‌کند.

بهینه سازی: Anki می‌تواند بیش از 100000 کارت را بدون کاهش کارایی آن اداره کند.

برنامه تقریباً در تمام سیستم عامل های اصلی مانند ویندوز، مک، اندروید، iOS و غیره نیز پشتیبانی می‌شود. با این حال، توجه داشته باشید که نسخه iOS Anki فقط در نسخه پولی موجود است. نسخه iOS ۲۴.۹۹ دلار قیمت دارد.

فلش کارت هایی را متناسب با نیازهای تحصیلی خود ایجاد کنید

هر دانش آموز یا دانشجویی روش متفاوتی برای یادگیری و مطالعه دارد که بهترین کار را برای او دارد. بنابراین، اگر فلش کارت ها همان چیزی است که ترجیح می دهید یا اگر فردی هستید که می خواهید آنها را امتحان کنید، این سایت ها برای شما مناسب هستند. شما به راحتی می توانید برای تمام کلاس های خود دک بسازید و از آن استفاده کنید و به مطالعه خود رونق دهید. اگر هیچ یک از این سایت ها علاقه شما را جلب نکرد، می توانید از Google Docs نیز برای ساختن فلش کارت های خود استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT