نام دامنه بلاک چین

10 سیستم برتر نام دامنه بلاک چین

زمان مطالعه 7 دقیقه

دامنه های بلاک چین مانند .eth، .btc، .tez، .avax، .sol، .dot، .bnb، .polygon، .hbar و .klay به کاربران امکان ایجاد هویت های دیجیتال کاربر پسند و جایگزینی آدرس های کیف پول رمزنگاری طولانی را ارائه می دهند. نام دامنه بلاک چین را در ادامه بررسی کرده ایم.

برخی از این دامنه‌ها به‌عنوان NFT عمل می‌کنند و می‌توانند برای وب‌سایت‌ها، برنامه‌های کاربردی و ارتباطات غیرمتمرکز بین پلتفرم‌های Web2 و Web3 استفاده شوند.

قیمت‌های این دامنه‌ها متفاوت است، از تمدید سالانه گرفته تا هزینه‌های یک‌باره، و برای برندها و سازندگان مهم است که هویت دیجیتالی ترجیحی Web3 خود را در اوایل چشم‌انداز اینترنتی در حال تکامل تضمین کنند تا بعداً از پرداخت قیمت‌های متورم اجتناب کنند.

دامنه‌های بلاک چین در چند سال اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند، زیرا مردم قبل از اینکه همه به قطار Web3 بپرند برای یافتن نام‌ها عجله دارند. اما مهم‌تر از همه، این دامنه‌ها کاربران را قادر می‌سازند از مزایای فناوری بلاک چین بهره‌مند شوند.

در حالی که دامنه های بلاک چین مترادف با دامنه های Web3 هستند، در این زمینه، ما فقط به دامنه هایی اشاره می کنیم که توسط بلاک چین های موجود پشتیبانی می شوند زیرا آنها به طور کلی بیشترین پتانسیل رشد را در فضای Web3 دارند. در زیر تعدادی از برترین سیستم های دامنه بلاک چین آورده شده است.

.eth Domains

.eth سیستم دامنه بومی بلاک چین اتریوم است. با توجه به محبوبیت اتریوم، .eth یکی از محبوب ترین نام های دامنه در فضای Web3 است و می توان آن را .com وب غیرمتمرکز در نظر گرفت.

این برنامه افزودنی توسط Ethereum Name Service (ENS) ارائه شده است، یک برنامه غیرمتمرکز منبع باز و با هدف تثبیت هویت Web3 با کمک به کاربران برای تبدیل آدرس های کیف پول رمزنگاری طولانی خود به فرمت های قابل خواندن و به یاد ماندنی.

علاوه بر تقویت هویت‌های دیجیتال، دامنه‌های .eth ایجاد وب‌سایت‌ها و برنامه‌های غیرمتمرکز را امکان‌پذیر می‌کنند و می‌توانند با نام‌های DNS سنتی مانند .com، .org و .io ادغام شوند. قیمت دامنه .eth به تعداد کاراکترها بستگی دارد و نیاز به تمدید سالانه دارد.

.btc Domains

دامنه های .btc بومی بلاک چین بیت کوین هستند. با توجه به اینکه بیت کوین از یک زبان برنامه نویسی استفاده می کند که Turing-complete نیست، دامنه های .btc بر روی Stacks ساخته شده اند که یک راه حل لایه 2 برای ایجاد قراردادهای هوشمند در بلاک چین بیت کوین است.

پسوند Web3 در BTC.US، یک ثبت نام دامنه که توسط بیت کوین پشتیبانی می شود، در دسترس است. این پلتفرم به کاربران اجازه می دهد تا در دسترس بودن دامنه های ترجیحی را جستجو کنند، با استفاده از حساب های Stacks ثبت نام کنند و همه دامنه ها را تحت یک رابط مدیریت کنند.

BTC.US همچنین دامنه‌های btc. را با شبکه لایتنینگ، یک راه‌حل لایه ۲ بیت کوین، برای تراکنش‌های بیت‌کوین سریع‌تر با حداقل کارمزد ادغام می‌کند. دامنه ها از 2 STX (Stacks) شروع می شوند و هر پنج سال یکبار قابل تمدید هستند.

.tez Domains

دامنه‌های .tez بر روی بلاک چین تزوس پایه‌گذاری شده‌اند و به عنوان NFT عمل می‌کنند که می‌توانند در کیف پول‌های سازگار ذخیره و مدیریت شوند. آنها به ترجمه آدرس های کیف پول طولانی Tezos به نام مستعار کوتاه و کاربرپسند کمک می کنند که می توان از آنها برای دریافت پرداخت های Tezos استفاده کرد.

این افزونه‌ها توسط Tezos Domains ارائه می‌شوند و توسط چندین پروژه کیف پول کریپتو از جمله Ledger پشتیبانی می‌شوند. از طریق این پلتفرم، کاربران می توانند دامنه ها را خریداری کنند، آنها را مدیریت کنند و در مزایده های تنظیم شده شرکت کنند.

قیمت دامنه های .tez از یک tez برای یک نام دامنه پنج حرفی (یا بیشتر) و تا 100 تز برای یک دامنه کلمه سه حرفی شروع می شود. دامنه ها مشمول تمدید سالانه هستند.

.avax Domains

دامنه های .avax از اکوسیستم بلاک چین بهمن پشتیبانی می کنند. Avvy با حمایت پروژه Avalanche مسئولیت توزیع آنها را بر عهده دارد.

دامنه های .avax برای دو هدف اصلی ساخته شده اند. اول، ارائه یک سیستم نامگذاری غیرمتمرکز برای کیف پول و سایر برنامه های Web3. کاربران می توانند آدرس های Avalanche را با چیزی مانند “peter.avax” جایگزین کنند و از آن برای دریافت پرداخت های .avax استفاده کنند.

در مرحله دوم، امکان ادغام برنامه های کاربردی در اکوسیستم بهمن. به عنوان مثال، می‌توان از دامنه .avax برای دسترسی به خدمات پیام‌رسانی Web3 با استفاده از Mailchain، یک لایه ارتباطی برای ارسال ایمیل‌های رمزگذاری‌شده بین کیف‌پول‌های بلاک چین استفاده کرد.

در حالت ایده آل، هزینه دامنه های .avax به تعداد کاراکترها بستگی دارد. اشتراک سالانه الزامی است.

نام دامنه بلاک چین .sol Domains

دامنه‌های .sol مبتنی بر بلاک چین Solana هستند و برای ایجاد هویت‌های دیجیتالی کاربرپسند استفاده می‌شوند که جایگزین آدرس‌های کیف پول کریپتو طولانی برای استفاده‌های Web3 می‌شوند.

کاربران می توانند برای تراکنش های راحت تر، نام های کاربری کیف پول به یاد ماندنی کوتاهی ایجاد کنند. آنها همچنین می توانند برای تأیید هویت آسان، آنها را به دسته های X0020(توئیتر سابق) خود پیوند دهند.

دامنه‌های .sol در پلتفرم با پشتیبانی Solana، Bonfida در دسترس هستند. این پلتفرم ویژگی های مدیریتی را برای دامنه هایی که به عنوان NFT عمل می کنند ارائه می دهد. کاربران می توانند دامنه های .sol را جمع آوری و مبادله کنند یا وب سایت ها و برنامه های غیرمتمرکز را میزبانی کنند.

.dot Domains

دامنه‌های .dot مبتنی بر بلاک چین پولکادوت هستند و توسط پلتفرم خدمات نام پولکادات (PNS) صادر می‌شوند. مانند سایر دامنه‌های بلاک چین، دامنه‌های .dot به کاربران این امکان را می‌دهد تا کنترل هویت دیجیتال و دارایی‌های خود را در دست بگیرند.

ابتدا، کاربران می توانند آدرس های کیف پول رمزنگاری بلند خود را با نام های کوتاه جایگزین کنند. علاوه بر این، آنها می توانند آدرس های زنجیره های بلوکی مختلف را در یک موجودیت قابل مدیریت جمع کنند.

دامنه‌های .dot همچنین می‌توانند در توسعه برنامه‌ها و وب‌سایت‌های غیرمتمرکز، برقراری ارتباط بین پلت‌فرم‌های Web2 و Web3 و ادغام داده‌های زنجیره‌ای و خارج از زنجیره استفاده شوند.

هزینه دامنه‌های .dot – مشروط به تمدید سالانه – با تعداد کاراکتر متفاوت است.

.bnb Domains

دامنه‌های .bnb مبتنی بر زنجیره BNB هستند و در SPACE ID، یک رجیستری و پلتفرم مدیریت دامنه Web 3 که توسط آزمایشگاه‌های Binance تامین می‌شود، در دسترس هستند. .bnb شناسه دامنه استاندارد برای اکوسیستم Binance است.

با دامنه .bnb، کاربران می توانند آدرس های طولانی کیف پول رمزنگاری خود را با نام های جذاب جایگزین کنند. در همین حال، توسعه دهندگان Web3 می توانند برنامه های غیرمتمرکز را در زنجیره های BNB با دامنه های خود ادغام کنند تا دسترسی و تجربه کاربر را بهبود بخشند.

از نظر فنی، دامنه های .bnb NFT هایی هستند که کاربران می توانند در بازارهای NFT تجارت کنند. ثبت نام با SPACE ID حداقل به 5 دلار هزینه سالانه نیاز دارد.

.polygon Domains

دامنه های .polygon برای بلاک چین Polygon ساخته شده اند. Unstoppable Domains و Polygon Labs برای ارائه این پسوندهای دامنه برای کاربران در اکوسیستم Polygon همکاری کردند.

در درجه اول، دامنه های .polygon کاربران را قادر می سازد تا هویت های دیجیتال Web3 ایجاد کنند. آنها می توانند آدرس های رمزنگاری خود را به نام های کوتاه ساده کرده و از آنها برای دسترسی به خدمات در سراسر اکوسیستم Polygon از جمله بیش از 750 برنامه غیرمتمرکز استفاده کنند.

علاوه بر این، کاربران می توانند این دامنه ها را با پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود ادغام کنند تا تأیید هویت آنلاین را آسان کنند و توکن های زنجیره ای خود را به نمایش بگذارند.

Unstoppable Domains هشت دامنه کاراکتری را با قیمت 2 دلار ارائه می دهد، اما می تواند تا 1000 دلار برای یک نام دامنه کلمه سه حرفی هزینه کند.

.hbar Domains

دامنه های .hbar بر اساس شبکه هدرا هدرا هستند. Web23، یک پلت فرم خدمات نام دامنه که توسط بنیاد HBAR پشتیبانی می شود، این برنامه افزودنی را تحت ارائه محصول دامنه هوشمند خود ارائه می دهد.

برخلاف دامنه‌های سنتی که به مرورگر دستور می‌دهند کجا برود، دامنه‌های هوشمند به مرورگر می‌گویند که چه کاری انجام دهد. دامنه‌های .hbar توکن‌سازی را با فناوری دفتر کل توزیع‌شده ادغام می‌کنند، که تخصیص دارایی‌ها و اجرای تراکنش‌ها را در یک مرورگر وب ممکن می‌سازد.

برندها، سازندگان و علاقه مندان می توانند از دامنه های .hbar برای کنترل و مدیریت هویت ها و دارایی های Web3 خود استفاده کنند. یک نام دامنه معمولاً از 10 دلار شروع می شود.

نام دامنه بلاک چین .klay Domains

.klay شناسه استاندارد دامنه برای سرویس نام Klaytn (KNS)، یک سرویس نام دامنه است که توسط بنیاد بلاک چین Klaytn پشتیبانی می شود.

هدف اصلی دامنه‌های .klay این است که به عنوان یک شناسه زنجیره‌ای عمل کند که آدرس‌های کیف پول رمزنگاری Klaytn را به نام‌های ساده و معنادار برای کاربران نگاشت می‌کند.

دامنه‌های klay. همچنین می‌توانند با سایر محصولات Klaytn، مانند برنامه‌های مالی غیرمتمرکز، برای بهبود تجربه کاربران در اکوسیستم Klaytn ادغام شوند. آنها از 10 دلار در سال برای نام شخصیت های طولانی شروع می شوند، اما قیمت آنها با تعداد کاراکترهای کمتر افزایش می یابد.

شناسه Web3 خود را دریافت کنید

داشتن هویت دیجیتالی که با نام تجاری شما مطابقت داشته باشد یا با اولویت شما مطابقت داشته باشد ضروری است. برندها میلیون‌ها دلار برای نام‌های دامنه Web2 پرداخت کرده‌اند و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به دلیل درک قدرت هویت دیجیتال، خدمات تأیید برند را معرفی کردند. اگر یک خالق یا یک برند هستید، هویت دیجیتالی ترجیحی Web3 خود را زودتر به دست آورید، در حالی که اینترنت در حال تکامل است، یا ممکن است مجبور باشید برای دریافت آن از یک باله نام دامنه هزینه کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT