شغلی که فقط در متاورس وجود دارد

10 شغلی که فقط در متاورس وجود دارد

زمان مطالعه 6 دقیقه

متاورس مفهومی بحث برانگیز است اما در حال حاضر توسط بسیاری از صنایع پذیرفته شده است. با ظهور بسیاری از پلتفرم‌های مبتنی بر متاورس، نیاز است که کارکنان نقش‌های خاصی را ایفا کنند. اما چه مشاغلی فقط می توانند در متاوره وجود داشته باشند و آیا هنوز واقعی هستند؟ شغلی که فقط در متاورس وجود دارد!

1. مدیران رویدادهای Metaverse

شغلی که فقط در متاورس وجود دارد

شغلی که فقط در متاورس وجود دارد

در حال حاضر تعداد زیادی رویداد متاورس در حال وقوع است. حراج، کنسرت، استندآپ نمایش یا موارد دیگر. با توجه به اینکه رویدادها بخش کلیدی بسیاری از پلتفرم های متاورس هستند، به شخصی نیاز است که آنها را برنامه ریزی و سازماندهی کند. مدیران رویدادهای metaverse را وارد کنید.

یک مدیر رویدادهای متاورس مسئولیت ایمن سازی مکان های متاورس برای رویدادها و تحقیق در مورد مکان ها را از قبل بر عهده خواهد داشت. مدیران رویدادها همچنین باید شماره شرکت‌کنندگان، سرگرمی‌ها، هزینه‌های پذیرش و سایر عناصر را ترتیب دهند تا اطمینان حاصل شود که رویدادهای مجازی تا حد امکان روان برگزار می‌شوند. حتی ممکن است یک مدیر رویدادها، احزاب مجازی دیگر را برای کمک به امنیت، جنبه‌های فنی و موارد دیگر استخدام کند.

مدیران رویدادهای متاورس در حال حاضر وجود دارند، اگرچه اگر متاورس در شیوع افزایش یابد، این حرفه ممکن است به طور گسترده‌تری شناخته شود.

2. Metaverse Doctors

چه کسی فکرش را می‌کرد که روزی بتوانیم به مراقبت‌های بهداشتی در متاورس دسترسی داشته باشیم؟ خب، این ممکن است به زودی به واقعیت تبدیل شود.

در حالی که دسترسی به داروها و درمان های فیزیکی بدیهی است که در متاورس امکان پذیر نخواهد بود، اما این بدان معنا نیست که دسترسی به مشاوره و پشتیبانی غیرممکن است. با فناوری امروزی، می توان بسیاری از معیارهای بدنی خود را از خانه نظارت کرد. با اتصال این داده ها به آواتار خود، یک پزشک متاورس می تواند سلامت شما را ارزیابی کند، پیشنهاداتی ارائه دهد و حتی قرار ملاقات های واقعی را برای پشتیبانی بیشتر رزرو کند.

در حالی که پزشکان متاورس هنوز مفهومی هستند، این نقش ممکن است در آینده نزدیک کاربردهای جدی داشته باشد.

3. Metaverse Architects

شغلی که فقط در متاورس وجود دارد

شغلی که فقط در متاورس وجود دارد

بدون معماران متاورس، چیز زیادی برای دیدن در این دنیای مجازی وجود نخواهد داشت. متاورس فقط از آواتارهای مجازی تشکیل نشده است. کافه‌ها، کلوپ‌ها، دفاتر، سالن‌های کنسرت، مغازه‌ها و ساختمان‌های دیگر نیز باید در متاورانس وجود داشته باشند تا ارزش آن را داشته باشند. و در جایی که ساختمان مورد نیاز است، معماران وارد می شوند.

البته ساخت سازه مجازی با ساخت سازه فیزیکی بسیار متفاوت است. گرانش، آب و هوا و تخریب مواد عواملی نیستند که باید توسط معماران متاورس در نظر گرفته شوند. اما ایجاد مدل‌های سه‌بعدی که آواتارها بتوانند با آنها تعامل داشته باشند، برای معماران متاورس اولویت خواهد بود. اتو کردن اشکالات و طراحی نمای بیرونی و داخلی نیز بر عهده معماران متاورس خواهد بود.

4. Metaverse Cybersecurity

مانند هر فناوری دیگری، متاورس می تواند توسط مجرمان سایبری مورد سوء استفاده قرار گیرد. به همین دلیل است که باید پرسنل امنیتی و اقدامات کافی برای به حداقل رساندن احتمال کلاهبرداری ها و حملات مبتنی بر متاورژانس اجرا شود.

مشاغل امنیت سایبری Metaverse احتمالاً شامل کارکنان امنیت سایبری مجازی نمی شود. در عوض، این قلمرو تضمین می‌کند که پلتفرم‌ها و آواتارهای متاورس ایمن نگه داشته شوند. به عنوان مثال، یک رسانه اجتماعی مبتنی بر متاورس به کدهای رفتاری، پارامترهای ورود به سیستم و اقدامات بازیابی در صورت هک شدن یا از دست دادن اعتبار نیاز دارد.

کارکنان امنیت سایبری Metaverse ممکن است نیاز به مقابله با آواتارهای خطرناکی داشته باشند که سایر کاربران را مورد سوء استفاده، آزار و اذیت یا کلاهبرداری قرار می دهند.

5. مدیران ایمنی Metaverse

شغلی که فقط در متاورس وجود دارد

شغلی که فقط در متاورس وجود دارد

اگرچه متاورس هیچ خطر فیزیکی فوری ایجاد نمی کند، ایمنی در این قلمرو همچنان باید در نظر گرفته شود. اینجاست که مدیران ایمنی متاورس وارد عمل می شوند.

یک مدیر ایمنی متاورس مسئول اطمینان از ایمنی فیزیکی کاربران خواهد بود. برای مثال، این نقش ممکن است شامل بررسی اینکه آیا سخت‌افزار متاورس، مانند هدست‌های واقعیت مجازی، با استانداردهای ایمنی مطابقت دارد یا خیر.

امنیت مجازی کاربران متاورس ممکن است برای مدیران ایمنی و همچنین پرسنل امنیت سایبری نیز نگران کننده باشد.

6. راهنمای تور متاورس

متاورس بدون شک مکان های جالبی برای بازدید خواهد داشت. اما چگونه می توانید این مکان ها را پیدا کنید و در مورد آنها اطلاعات کسب کنید؟ راهنمایان تور متاورس را وارد کنید.

یک راهنمای تور متاورس نقش نشان دادن کاربران در اطراف بخش‌های خاصی از متاورس، مانند ساختمان‌ها، بناهای تاریخی و ذخایر طبیعی را بر عهده خواهد داشت. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید از یک یادبود مجازی یا کپی یک بنای تاریخی در دنیای واقعی بازدید کنید. یک راهنمای تور متاورس می تواند این کار را آسان تر و لذت بخش تر کند.

راهنماهای تور Metaverse همچنین می توانند به کاربران جدید نشان دهند که چگونه در این دنیای مجازی حرکت کنند، از جمله نحوه دسترسی به مکان های مفید.

7. عوامل املاک متاورس

شغلی که فقط در متاورس وجود دارد

شغلی که فقط در متاورس وجود دارد

زمین مجازی در metaverse در حال حاضر دارای ارزش است، با پلتفرم های metaverse مانند Decentraland به کاربران امکان خرید و ساخت ملک مجازی را ارائه می دهد. و هنگامی که زمین خریداری می شود، مشاوران املاک معمولا بخشی از معادله هستند.

یک مشاور املاک متاورس مسئولیت خرید و فروش زمین مجازی را بر عهده خواهد داشت. این شامل ارزش گذاری زمین، یافتن خریداران و به دست آوردن بهترین قیمت برای فروشندگان است. مشاوران املاک Metaverse همچنین احتمالاً برای کار خود هزینه ای دریافت می کنند یا از سود فروشنده به عنوان پرداخت هزینه می گیرند.

یک مشاور املاک متاورس ممکن است نیاز به ارزیابی زمین مجازی (یعنی اندازه، محتویات و غیره) قبل از انجام فروش داشته باشد.

8. Metaverse Stylists

از آنجایی که هر کاربر متاورس آواتار مخصوص به خود را خواهد داشت، جای تعجب نیست که سبک‌های متاورس روزی یک معامله بزرگ باشند. همانطور که در دنیای واقعی وجود دارد، لباس هایی که برای معرفی خود انتخاب می کنیم به بخش های بسیار مهمی از زندگی ما تبدیل شده اند.

در متاورس، کاربران احتمالاً می‌خواهند خود را از طریق مد نیز ابراز کنند و استایلیست‌ها می‌توانند در این زمینه حمایت کنند. به عنوان مثال، ارائه پیشنهادات لباس، خرید برای کاربران، یا حتی تحقیق در مورد روند مد فعلی برای مشتریان، همگی می توانند بخشی از نقش یک استایلیست متاورس را تشکیل دهند.

9. اینفلوئنسرهای متاورس

شغلی که فقط در متاورس وجود دارد

شغلی که فقط در متاورس وجود دارد

اینفلوئنسرهای آنلاین در حال حاضر به شدت در رسانه های اجتماعی رایج هستند. اما متاورس ممکن است با دادن توانایی اینفلوئنسرها برای نشان دادن خود به عنوان آواتار، این کار را یک قدم جلوتر بردارد.

از آنجایی که اینفلوئنسرهای مجازی در یک فضای مجازی وجود دارند، می توانند با طرفداران و دنبال کنندگان خود در محیطی بسیار امن تر تعامل داشته باشند. کاهش خطر آسیب فیزیکی باعث می شود جلسات، کنسرت ها و سایر رویدادهای عمومی کمتر نگران اینفلوئنسرها باشند.

10. Stewards Metaverse

شغلی که فقط در متاورس وجود دارد

شغلی که فقط در متاورس وجود دارد

در متاورس، کارکنان برای گرفتن بلیط درب منزل، هدایت کاربران به مکان صحیح، پاسخگویی به سوالات ساده و اساساً تسهیل تجربه متاورس برای شرکت کنندگان مورد نیاز خواهند بود.

مهمانداران Metaverse می توانند کمک بزرگی در اینجا باشند. چنین پرسنلی می توانند بخشی ذاتی از متاورس را تشکیل دهند و به کاربران در امور کوچک و روزمره کمک کنند. این همچنین می‌تواند شغلی پایدار برای کسانی که تجربه زیادی در زمینه فناوری ندارند، اما می‌دانند چگونه خدمات خوبی به مشتریان ارائه دهند، فراهم کند.

Metaverse ممکن است فرصت های شغلی را فراهم کند

اگر متاورس در سال‌های آینده به جریان اصلی تبدیل شود، ممکن است شاهد باشیم که بسیاری از مشاغل فوق به گزینه‌های محبوب برای علاقه‌مندان به فناوری تبدیل شوند. در واقع، ممکن است در آینده نزدیک با ادامه پذیرش و نوآوری، مشاغل غیرعادی‌تر و مبتنی بر فراجهان را مشاهده کنیم.

امتیاز 3/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT