مهارت فنی برای مدیران محصول

10 مهارت فنی برای مدیران محصول

زمان مطالعه 6 دقیقه

مدیریت محصول برای هر سازمانی چه داخل و چه خارج از تکنولوژی بسیار مهم است. این شغل شامل طراحی، توسعه، راه اندازی و مدیریت یک محصول یا خدمت است.

خرید با ویزا کارت

در نتیجه، مدیران محصول تقاضای زیادی دارند و باید از مهارت های فنی و نرم برای کشف نیازهای مشتریان و ایجاد محصولات برای آنها تلاش کنند. در این مقاله مهارت های فنی برتری را که هر مدیر محصول باید داشته باشد را در اختیار شما قرار می‌دهیم. این مهارت ها به انجام بهتر وظایف و برتری در مقابل رقیبان منجر می‌شود.

1. استخراج و تجزیه و تحلیل داده ها

داده ها برای یک مدیر محصول بسیار مهم است زیرا به تصمیم گیری در مورد استراتژی محصول، توسعه، موقعیت یابی و بازاریابی کمک می‌کند. به عنوان یک مدیر محصول، باید بدانید که چگونه داده های محصول یا خدمات را استخراج و تجزیه و تحلیل کنید، زیرا اینها توانایی شما را برای به دست آوردن بینش ارزشمند و ایجاد محصولات و خدمات بهتر افزایش می‌دهد.

جدا از استخراج داده های مفید و دنبال کردن روندهای بازار، باید مهارت های تحلیلی نیز داشته باشید تا به شما در درک بهتر نیازهای مشتری کمک کند. آمار و مفاهیم مرتبط، از جمله نظریه احتمال، رگرسیون خطی، حساب انتگرال، برای تجزیه و تحلیل داده ها بسیار ارزشمند هستند. ممکن است لازم باشد زبان های برنامه نویسی مانند پایتون را یاد بگیرید و از Microsoft Excel به عنوان یک ابزار تحلیلی استفاده کنید.

2.مهارت فنی برای مدیران محصول: دانش SQL

SQL به معنای زبان پرس و ساختاریافته است که برای دسترسی، برقراری ارتباط و تغییر پایگاه های داده استفاده می‌شود. یادگیری آن آسان و قابل درک بوده و برای مدیریت داده بسیار ارزشمند است.

به عنوان یک مدیر محصول، همراهی با تحلیلگران تجاری یا تیم مهندسی داده برای کمک به مدیریت فرآیند بازیابی داده ها ضروری است. ممکن است با این زبان آشنا نباشید، اما یادگیری استفاده از MySQL و سایر بسته های SQL آسان است. علاوه بر این، لازم نیست در آن متخصص باشید. دانش پایه به شما امکان می‌دهد پرس و جو کنید و گزارش تهیه کنید.

3.مهارت فنی برای مدیران محصول: تست A/B

تست A/B را میتوان به عنوان تست تقسیم نیز شناسایی کرد. تست A/B یک تحقیق بازار است که دو یا چند نسخه از یک صفحه وب، محصول یا خدمات را برای تعیین نسخه بهتر و موثرتر مقایسه می‌کند. تست A/B همچنین شامل تقسیم پایگاه کاربران شما به دو گروه است.

این گروه ها دو نسخه از یک محصول، صفحه وب یا ویژگی خدمات را تجربه خواهند کرد. پس از این، مدیر محصول داده های جمع آوری شده را بررسی می‌کند و نتیجه می‌گیرد که کدام ویژگی به بهترین وجه به پایگاه کاربر خدمت می‌کند.

به عنوان یک مدیر محصول، دانستن نحوه انجام این آزمایش می‌تواند بسیار ارزشمند باشد، به خصوص اگر به طور مکرر با موقعیت هایی روبرو می‌شوید که برای تصمیم گیری نیاز به آزمایش دارید. تست A/B به حل مشکلات بسیاری کمک می‌کند. همچنین استرس ناشی از حذف یک برنامه توسعه محصول برای ایجاد برنامه دیگری را کاهش می‌دهد.

4. دانش اساسی کدنویسی

دانش مبانی کدنویسی می‌تواند به شما کمک کند تا مهندسان محصول در تیم توسعه سازمان خود را بهتر درک کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید. به عنوان یک مدیر محصول، یادگیری کدنویسی و نحوه کارکرد آن به شما کمک می‌کند تا فرآیندهای کدنویسی را برای حل مسئله به کار ببرید.

علاوه بر این، دانستن نحوه کدنویسی به شما این انعطاف پذیری را می‌دهد تا ویژگی های جزئی محصول را بدون تکیه بر مهندسان محصولی که روی بخش های دیگر پروژه های مختلف کار می‌کنند، آزمایش کنید. این دانش به شما این امکان را می‌دهد تا با درک کدنویسی و نحوه عملکرد آن، از طریق انتظارات فنی محصول استدلال کنید.

5.مهارت فنی برای مدیران محصول: نمونه سازی

نمونه سازی شامل ساخت یک طرح یا نمونه اولیه از محصول مورد نظر شما است. نمونه سازی یک فرآیند آزمایشی است که در آن تیم های طراحی ایده های خود را به شکل های جامد، چه به صورت کاغذی یا دیجیتالی، منتقل می‌کنند. برای اینکه بدانید دقیقاً چگونه می‌خواهید محصولتان طراحی شود یا محصولات پیاده سازی شود، نمونه سازی اولیه مورد نیاز است.

به عنوان یک مدیر محصول، به مهارت های نمونه سازی نیاز دارید تا برنامه خود را بهتر به تیم خود منتقل کنید و تصویر واضحی از آنچه در ذهن دارید به آنها ارائه دهید. نمونه سازی فرآیند توسعه محصول را ساده می‌کند زیرا می‌توانید بازخورد جمع آوری کنید، ایرادات را به سرعت شناسایی کنید، و تغییرات لازم را که به بهترین وجه با ترجیحات مشتری مطابقت دارد، ایجاد کنید، بنابراین در هزینه و زمان صرفه جویی می‌کنید. نمونه اولیه همچنین به شما کمک می‌کند تا بازخورد مفیدی را جمع آوری کنید.

6. تجزیه و تحلیل تحقیقات بازار

تحقیقات بازار اثربخشی و دستیابی به یک محصول یا خدمات جدید را از طریق انجام تحقیقات مستقیم با مشتریان بالقوه تعیین می‌کند. این فرآیندی است که محققان را قادر می‌سازد تا نیازهای مشتری و میزان قدردانی آنها از یک محصول یا خدمات را شناسایی کنند.

مدیران محصول باید بدانند که چگونه به طور مؤثر ارتباط برقرار کنند تا بینش مفیدی را از مشتریان فعلی و بالقوه استخراج کنند. تحقیقات بازار برای توسعه محصول ضروری است و آن را به یک مهارت مهم برای مدیریت محصول تبدیل می‌کند.

7. مدیریت پایگاه داده

پایگاه داده شامل تمام اطلاعات مربوط به محصول برای بازاریابی، فروش و توزیع است. به عنوان یک مدیر محصول، بهترین کار این است که مهارت های مدیریت پایگاه داده را برای بهبود دسترسی به اطلاعات محصول داشته باشید.

مهارت هایی مانند SQL و طراحی طرحواره به شما امکان می‌دهد تحقیقات را در چندین سرور بدون خطر از دست دادن داده ها ذخیره کنید. این مهارت ها به شما در مدیریت کارآمد پایگاه داده کمک می‌کند.

8. توسعه نقشه راه محصول

نقشه راه محصول ترتیبی است که قصد، جهت، فرآیند و پیشرفت محصول را در طول زمان مشخص می‌کند. یک خلاصه تصویری از برنامه های شما برای محصول یا خدماتتان است. به عنوان یک مدیر محصول، باید بدانید که چگونه یک نقشه راه محصول برای هدایت فرآیند توسعه محصول خود تهیه کنید. شما باید بتوانید برنامه های خود را مشخص کرده و نقشه راه آن را رسم کنید.

برای ایجاد نقشه راه محصول، باید در کلاس های استراتژی بازاریابی و مدیریت منابع مالی شرکت کنید. ایجاد یک نقشه راه محصول شما را قادر می‌سازد تا تصمیمات مهمی بگیرید که بر محصول شما تأثیر مثبت بگذارد و به شما حس سازماندهی و الگو را بدهد.

9. دانش استفاده از Microsoft Excel

مایکروسافت اکسل یک ابزار تحلیلی آماری است که در مدیریت و تجزیه و تحلیل مجموعه داده های بزرگ بسیار مفید است. به عنوان یک مدیر محصول، باید بدانید که چگونه ابزار مایکروسافت اکسل را به کار ببرید، زیرا به شما کمک می‌کند تا داده ها را در بخش های درست سازماندهی و مرتب کنید.

همچنین می‌توانید از اکسل برای ایجاد نمودارها و تجزیه و تحلیل رگرسیون برای تعیین میزان ارتباط متغیرهای متنوع استفاده کنید.

10.مهارت فنی برای مدیران محصول: توسعه نرم افزار

توسعه نرم افزار شامل ایجاد، طراحی و تدوین دستورالعمل های برنامه نویسی است که رفتار سیستم ها و برنامه های کامپیوتری را هدایت می‌کند. این دستورالعمل ها به عنوان دستوراتی عمل می‌کنند که به رایانه می‌گویند چه کاری انجام دهد.

به عنوان یک مدیر محصول، مهارت های اولیه توسعه نرم افزار ضروری است زیرا شامل جنبه های فنی مانند مدیریت ساختارهای داده و الگوریتم ها می‌شود. بنابراین، مهارت های توسعه نرم افزار به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید چه چیزی قابل دستیابی است و از اتلاف وقت و انرژی شما جلوگیری می‌کند.

نقد کردن درآمد ارزی

با این مهارت ها به عنوان مدیر محصول، شغلی سازنده ایجاد کنید

مدیریت محصول مسئولیت های زیادی به همراه دارد. به عنوان یک مدیر محصول، شما فقط با مدیریت محصولات و خدمات سر و کار ندارید. شما همچنین با مدیریت مشتریان سر و کار دارید. اگر این مهارت های فنی را در خودتان پرورش دهید، کار شما به عنوان مدیر محصول آسان تر و پربارتر خواهد بود.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT