پیدا کردن کتاب خارجی

11 تا از بهترین سایت برای پیدا کردن کتاب خارجی

زمان مطالعه 9 دقیقه

آیا به دنبال این هستید که کتاب های خوب را پیدا کنید؟ در این مقال به بررسی بهترین سایت برای پیدا کردن کتاب خارجی پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

بهترین سایت برای پیدا کردن کتاب خارجی

آیا در تلاشید که برای طول سفر خود کتاب های خوبی برای خواندن پیدا کنید یا می خواهید برای مطالعه تابستان خود برنامه ریزی کنید؟ هیچ چیز دلهره آورتر از رفتن به یک کتابفروشی بدون داشتن لیست خرید نیست. بنابراین، از قبل اطمینان حاصل کنید که کتاب خوبی برای مطالعه بعدی خود انتخاب کرده باشید.

سایت های بسیار زیادی وجود دارند که می توانید از آنها برای جستجوی کتاب ها بر اساس سلیقه شخصی خودتان، بر اساس نویسندگان و یا عناوین مورد علاقه‌تان و یا حتی بر اساس خلاصه داستان یا کاراکتر خاصی استفاده کنید.

چه بر اساس توصیه های کاربر، و چه با استفاده از موتور جستجوی توصیه کتاب، به هر حال این سایت ها از طریق راه های مختلفی می خواهند به این سوال پاسخ دهند: کتاب بعدی که باید بخوانم، کدام است؟

جستجو کتاب در سایت Gnooks

پیدا کردن کتاب خارجی

پیدا کردن کتاب خارجی

Gnooks احتمالا یکی از ساده ترین سایت ها برای استفاده است. شما می توانید حداکثر سه نام نویسنده را وارد کنید و Gnooks نویسنده دیگری که ممکن است دوست داشته باشید را به شما توصیه می کند.

رابط کاربری این سایت واضح و بدون ایجاد هر گونه حواس پرتی است، اما اگر می خواهید درباره نویسندگان توصیه شده بیشتر بدانید، باید در سایت دیگری جستجو کنید و در این سایت امکان پذیر نیست.

یک ویژگی دیگر در Gnooks این است که اگر یکی از این سه گزینه را انتخاب کنید: آن را دوست دارم، آن را دوست ندارم و نمی دانم، به بهبود الگوریتم Gnooks کمک می کنید.

کتاب در سایت Goodreads

پیدا کردن کتاب خارجی

پیدا کردن کتاب خارجی

شما احتمالا از قبل با این جامعه کتاب آشنا هستید. Goodreads دارای ویژگی هایی فراتر از فقط توصیه کتاب است. برای استفاده از توصیه های کتاب این سایت، در واقع نیازی به ثبت نام برای ایجاد یک حساب کاربری هم ندارید.

راه های مختلفی برای پیدا کردن کتاب مناسب با استفاده از Goodreads وجود دارد. مثلا می توانید یک عنوان را جستجو کنید و در نهایت لیستی از عناوینی که کاربران از آنها لذت برده اند را نیز مشاهده خواهید کرد.

اگر برای ساخت یک حساب رایگان Goodreads ثبت نام کنید و به کتاب هایی که خوانده اید امتیاز دهید، این سایت می تواند توصیه هایی را بر اساس سابقه مطالعه شما ارائه دهد.

علاوه بر این ویژگی ها، با توجه به اینکه Goodreads یک شبکه اجتماعی است، می توانید لیست مطالعه سایر کاربران و دوستان خود را نیز برای یافتن توصیه های کتاب بررسی کنید.

همچنین برخی از کاربران فهرست هایی بر اساس موضوع ایجاد کرده اند که می توانید از آنها برای پیدا کردن کتاب بعدی خود استفاده کنید. می توانید عناوینی را که دوست دارید جستجو کنید و ببینید در کدام لیست ها ظاهر می شوند و در این لیست ها عناوین دیگری را که ممکن است دوست داشته باشید را نیز پیدا کنید.

پیدا کردن کتاب خارجی

پیدا کردن کتاب خارجی

به عنوان مثال، با جستجوی ”  Alexandria Quartet ” متوجه خواهید شد که این کتاب در فهرست های مختلفی مانند بهترین کتاب ‌های داستانی پس از جنگ جهانی دوم، در کنار دیگر بزرگانی مانند ” Catch 22 ” قرار دارد. و همین کتاب در فهرست بهترین کتاب ‌های تاریخ، در کنار ”  Twilight ” نیز قرار می گیرد. 

البته Goodreads تنها سایتی نیست که می‌ توانید از آن برای فهرست کردن مجموعه کتاب های خود استفاده کنید و علاوه بر آن از نظر افراد جامعه در مورد کتاب بعدی که باید بخوانید، استفاده کنید. LibraryThing یک مثال خوب دیگر است.

سایت What Should I Read Next

پیدا کردن کتاب خارجی

پیدا کردن کتاب خارجی

What Should I Read Next? (WSIRN) یک موتور جستجوی توصیه کتاب است. از شما می خواهد که کتاب مورد علاقه خود را وارد کنید و سپس کتاب های مشابهی را پیشنهاد می کند که ممکن است برای شما جالب باشد. همچنین به شما این امکان را می دهد تا کتاب ها را بر اساس موضوع جستجو کنید.

WSIRN از کاربران خود می خواهد که فهرستی برای خواندن کتاب های مورد علاقه خود ایجاد کنند. به کمک این لیست های خواندن و الگوریتم آن، این سایت می تواند ارتباط بین کتاب ها را متوجه شود.

همچنین می توانید کتاب ها را به سه فهرست پیش فرض اضافه کنید: کتاب هایی که دوست داشتید، کتاب هایی که دوست نداشتید، کتاب هایی که می خواهید بخوانید. این کار نه تنها به بهبود الگوریتم کمک می کند، بلکه کمک می کند توصیه های بهتری را نیز دریافت کنید. علاوه بر این سه لیست، می توانید لیستی مطابق سلیقه خود ایجاد کنید و یا می توانید لیست های خود را خصوصی کنید.

همچنین می توانید به WSIRN Premium بپیوندید تا به توصیه های جدید دسترسی داشته باشید، جلسات پرسش و پاسخ با نویسندگان داشته باشید و وارد باشگاه کتاب این سایت شوید. هزینه آن 9 دلار در ماه است، اما هزینه عضویت مادام العمر 180 دلار است.

سایت Litsy

پیدا کردن کتاب خارجی

پیدا کردن کتاب خارجی

بر خلاف بسیاری از سایت های دیگری که در اینجا اشاره شد، Litsy به یک الگوریتم متکی نیست. در عوض، برای این اطلاعاتی که می دهد کاملاً به پایگاه کاربری خود متکی است.

اگرچه می توانید بدون ثبت‌ نام کردن کتاب های مورد نظر خود را در این سایت جستجو کنید، اما ایجاد یک حساب کاربری Litsy به شما امکان دسترسی به ویژگی های بیشتری را می دهد. می توانید کتاب های مورد نظر خود را جستجو کنید، نظرات را بخوانید، دوستانی به لیست خود اضافه کنید، پست هایی ایجاد کنید و البته کتاب بعدی خود را پیدا کنید.

پس از ثبت نام، لیستی از کاربرانی که توصیه می شود دنبال کنید، دریافت خواهید کرد. همچنین می توانید با جستجوی کتاب های مورد علاقه‌تان و دیدن اینکه چه کسی برای آن ها نظر گذاشته است، کاربران دیگری را پیدا کنید و دنبال کنید. وقتی می خواهید کتاب هایی را به کاربران دیگر توصیه کنید، نمی توانید فقط کتاب را به سادگی به آنها نشان دهید. بلکه شما باید یک بررسی کوتاه نیز برای معرفی خود بگذارید.

با دیدن مطالبی که سایر کاربران Litsy می خوانند، می توانید توصیه های مناسب خود را پیدا کنید. در این سایت کاربران عکس های کتاب (یا اسکرین شات هایی از کتاب الکترونیکی) را همراه با نظرات خود پست می کنند.

برای یافتن یک کتاب خوب برای خواندن، این سایت به شما این امکان را می دهد که مستقیماً به پروفایل شخصی بروید که کتاب های دیگری را خوانده است که از آنها هم لذت برده اید و آن شخص آن کتاب ها را تایید کرده است. علاوه بر این، Litsy یک اپلیکیشن تلفن همراه هم برای توصیه کتاب دارد.

سایت AllReaders.com

پیدا کردن کتاب خارجی

پیدا کردن کتاب خارجی

AllReaders.com یکی دیگر از وب سایت های بی دردسر و بدون رابط کاربری خاصی است، اما برای کسانی که طرفدار فیلم های هیجان انگیز هستند، یک گزینه‌ عالی است.

با قابلیت جستجوی پیشرفته AllReader.com، می توانید کتاب ها را بر اساس موضوع اصلی، سبک یا حتی جزئیاتی درباره قهرمان ها جستجو کنید. همچنین عناوین هم با خلاصه داستان و اطلاعاتی در مورد سبک و شخصیت های کتاب همراه هستند.

موضوعات اصلی یا تم ها انواع مختلفی را شامل می شوند مثل هیجان انگیز، ترسناک و ماجراجوییبنابراین اگر به دنبال چیز کمی ادبی تری هستید، این ویژگی چندان کاربردی برای شما نخواهد داشت.

همچنین می توانید دوره ای که داستان در آن اتفاق می افتد، ویژگی های قهرمان ها و دشمنان آن ها، سبک و شیوه نگارش کتاب را نیز برای جستجوی خود انتخاب کنید. در این سایت علاوه بر جستجوی پیشرفته، گزینه ای برای جستجوی کتاب ها بر اساس عنوان یا نویسنده نیز وجود دارد.

سایت Amazon

پیدا کردن کتاب خارجی

پیدا کردن کتاب خارجی

Amazon یکی از راحت ترین گزینه ها برای جستجوی توصیه های کتاب است. می توانید عناوین مشابه را برای هر کتابی پیدا کنید، زیرا نتیجه جستجو در این سایت با فهرست کتاب های مشتریانی که این مورد را نیز خریده اند همراه است.

البته که Amazon از این ویژگی در درجه اول برای ترغیب شما به خرید کالاهای بیشتر استفاده می کند، اما با این ویژگی می توانید به توصیه هایی برای آیتم هایی که اغلب با هم خریداری می شوند نیز نگاهی بیندازید:

و، فراموش نکنید که Amazon خانه Kindle و جامعه وسیع در حال خواندن آن است.

سایت TasteDive

پیدا کردن کتاب خارجی

پیدا کردن کتاب خارجی

TasteDive (که قبلا TasteKid نامیده می شد) یک سایت عالی برای توصیه های کتاب و نویسندگان، به همراه سرگرمی های دیگر است. فقط کافی است عنوان کتاب مورد علاقه خود یا نویسنده مورد علاقه خود را وارد کنید تا TasteDive توصیه هایی مناسب شما ارائه دهد.

TasteDive فقط در مورد توصیه های کتاب نیست. همچنین می توانید از آن برای توصیه های موسیقی، فیلم و برنامه های تلویزیونی نیز استفاده کنید. به همین دلیل، ویژگی خوب این سایت این است که شما می توانید کتاب های توصیه شده ای را بر اساس کتاب های دیگر و همچنین بر اساس نویسندگان، نمایش های تلویزیونی، فیلم ها، موسیقی و موارد دیگر پیدا کنید.

در عین حال که توصیه های TasteDive اغلب بسیار دقیق هستند، اما جستجوی توصیه ها بر اساس عناوین جدیدتر یا نویسندگان ناشناخته تر هیچ نتیجه ای برای شما به همراه نخواهد داشت.

سایت Whichbook

پیدا کردن کتاب خارجی

پیدا کردن کتاب خارجی

Whatbook یک سایت دیگر است که به جای کتاب های مشابه بر اساس ویژگی های خاص یک کتاب پیشنهادهایی ارائه می دهد شما می توانید با استفاده از یک سری اسلایدر انتخاب خود را بر اساس حال و هوای کتاب انجام دهید: شاد تا غمگین، خنده‌دار تا جدی، اطمینان بخش تا نگران کننده، و غیره.

حداکثر چهار اسلایدر وجود دارد که می توانید به کمک آنها انتخاب خود را برای هر یک از ویژگی های کتاب انجام دهید، و Whatbook یک لیست طولانی از توصیه ها را به شما ارائه می دهد.

شما همچنین می توانید انتخاب های خود را بر اساس ویژگی های شخصیت ها، موضوع اصلی و سبک کتاب بهینه کنید. علاوه بر این، می توانید کتاب ها را بر اساس اسم کشور پیدا کنید و کتاب های پرفروش را نیز بررسی کنید.

سایت BookBub

پیدا کردن کتاب خارجی

پیدا کردن کتاب خارجی

BookBub ارزش نگاه کردن به توصیه های دستچین شده اش را دارد. همچنین می توانید با تخفیف هایی روی کتاب هایی که این سایت فکر می کند قرار است  بخوانید، مقداری هم پول پس انداز کنید.

هنگامی که برای اولین بار در این سایت ثبت نام می کنید، BookBub از شما سؤالاتی درباره نوع توصیه هایی که می خواهید (آپدیت نویسندگانی که دوست دارید، توصیه های افرادی که به آنها اعتماد دارید، اطلاعات مربوط به تخفیف ها و غیره) و البته اطلاعاتی در مورد ژانرهای کتاب هایی که دوست دارید می پرسد.

همچنین می توانید نویسندگان مورد علاقه خود را دنبال کنید، و در برخی موارد (مثلاً Margaret Atwood)، توصیه هایی را مستقیماً از آنها دریافت خواهید کرد.

علاوه بر توصیه های افرادی که دنبال می کنید و فهرست هایی که به صورت خودکار تولید می شوند، انتخاب های ویراستاران نیز راهی عالی برای کشف عناوین جدید در ژانرهای مورد علاقه‌تان است.

سایت Olmenta

پیدا کردن کتاب خارجی

پیدا کردن کتاب خارجی

اگر دوست دارید غافلگیر شوید از Olmenta برای یافتن کتاب ها به صورت تصادفی استفاده کنید. این سایت بسیار ساده است: می توانید کتاب هایی را بر اساس نه ژانر از جمله شعر، کتاب های کودکان و تجارت انتخاب کنید.

هیچ ثبت نامی، هیچ الگوریتمی، و هیچ توضیح واقعی در مورد چگونگی قرار گرفتن کتاب ها در لیست پیشنهادی این سایت وجود ندارد، به جز لینکی برای توصیه کتاب ها از طریق توییتر.

سایت Reddit

پیدا کردن کتاب خارجی

پیدا کردن کتاب خارجی

Subreddits /r/Books و /r/BookSuggestions یک مکان عالی برای پیدا کردن افراد همفکر دیگری است که آنها هم در جستجوی خواندن کتاب های خوب هستند. می توانید موضوعات قبلی را جستجو کنید، یا اگر به دنبال چیز خاصی هستید، خودتان پستی ایجاد کنید و از دیگران پیشنهاد بخواهید.

/r/Books همچنین دارای یک تب توصیه کتاب است که در آن یک سری توصیه های هفتگی نیز پیدا خواهید کرد. در این قسمت، می توانید پیشنهاداتی را درخواست کنید و می توانید با پیشنهادات خود به سایر خوانندگان کمک کنید.

کتاب ها را به لیست خواندن خود اضافه کنید

اگر در پیدا کردن کتابی برای خواندن مشکل دارید، ارزش دارد که به این وب سایت ها نگاهی بیندازید. برخی از آنها توصیه هایی را بر اساس نظرات کاربران به اشتراک می گذارند، و برخی دیگر از الگوریتم ها و پایگاه های داده برای یافتن کتابی که دوست دارید استفاده می کنند.

هنگامی که چند تا از این سایت ها مراجعه کنید، به راحتی می توانید چندین کتاب را برای لیست مطالعه خود پیدا کنید. اگر تصمیم گرفتید که این کار را انجام دهید، حتماً فهرست مطالعه خود را نیز سازماندهی کنید.

 

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT