هوش مصنوعی رایگان برای ایجاد تصاویر از متن

12 بهترین مولد هنر هوش مصنوعی رایگان برای ایجاد تصاویر از متن

زمان مطالعه 9 دقیقه

این اپلیکیشن‌های رایگان هوش مصنوعی می‌توانند جمله‌ای را که تایپ می‌کنید گرفته و آن را به یک نقاشی یا تصویر واقعی تبدیل کنند. هوش مصنوعی رایگان برای ایجاد تصاویر از متن را در ادامه معرفی کرده ایم.

آیا کاری هست که هوش مصنوعی نتواند انجام دهد؟ به نظر می رسد هر ماه یک پیشرفت تکنولوژیکی جدید مسحورکننده وجود دارد. پیشرفت پرطرفدار این است که چگونه هوش مصنوعی اکنون می تواند جمله ای را که شما تایپ می کنید دریافت کند و آن را به یک نقاشی یا تصویر تبدیل کند. و می توانید همین الان آن را امتحان کنید.

اگر می‌خواهید هنر هوش مصنوعی را از طریق پیام‌های متنی ایجاد کنید.

1. Nightcafe (وب): یک مولد هنر AI کاملاً رایگان متن به تصویر

 بهترین مولد هنر هوش مصنوعی رایگان برای ایجاد تصاویر از متن

بهترین مولد هنر هوش مصنوعی رایگان برای ایجاد تصاویر از متن

Nightcafe نمونه کاملی از این برنامه‌های تبدیل متن به تصویر است که با دیدن نوع خلاقیت‌های شگفت‌انگیزی که هوش مصنوعی می‌تواند انجام دهد، فک شما را از بین می‌برد. هر جمله ساده انگلیسی را تایپ کنید، و Nightcafe از هوش مصنوعی برای تبدیل آن به یک نقاشی استفاده می کند. برای شروع استفاده از آن، باید وارد شوید، که کاملا رایگان است.

هنگام ایجاد یک تصویر جدید، می توانید از سبک های هنری مختلف، از جمله کوبیسم، نقاشی رنگ روغن، مات، سورئال، استیم پانک و غیره انتخاب کنید. همچنین می‌توانید الگوریتم و مدل مورد استفاده را انتخاب کنید، از جمله الگوریتم محبوب Stable Diffusion و DALL-E 2.

برای استفاده از Nightcafe کاملاً رایگان، Stable Diffusion 1.5 یا Stable Diffusion 2.1 را در قسمت Model انتخاب کنید و 1 Image را در زیر Number of Images ایجاد کنید. مدل‌های دیگر و تولید تصاویر چندگانه می‌توانند اعتباراتی داشته باشند که از پنج اعتبار رایگانی که هر ماه دریافت می‌کنید کسر می‌شود.

Nightcafe یک جایگزین عالی رایگان Midjourney است که یکی از محبوب‌ترین تولیدکنندگان هنر هوش مصنوعی با اشتراک پولی است.

2. Starry AI (وب، اندروید، iOS): خالق هنر هوش مصنوعی متن به تصویر بین پلتفرمی

بر خلاف بسیاری از موارد دیگر در این لیست، Starry AI کنترل دقیقی را بر جنبه های خاصی ارائه می دهد که نتایج را بسیار شخصی تر می کند.

شما با انتخاب نوع تصویر هوش مصنوعی شروع می‌کنید: هنر، عکس‌ها، تصاویر یا سبک‌های شما. برای ایجاد یک تصویر با استفاده از هر یک از این انواع تصویر، درخواست خود را وارد کنید، Styles، Canvas Size و Runtime را انتخاب کنید و به صورت اختیاری تصویر شروع خود را برای استفاده به عنوان پایه اضافه کنید.

هنگامی که گزینه های مورد نیاز را انتخاب کردید، روی Generate کلیک کنید و Starry AI جادوی خود را انجام می دهد. هر تصویری که ایجاد می کنید یکی از پنج اعتبار رایگان را مصرف می کند. با این حال، همیشه مجبور نیستید برای این اعتبارها هزینه کنید، زیرا به شما امکان می دهد هر روز یا هفته با تماشای تبلیغات یا اشتراک گذاری آثار خود در رسانه های اجتماعی مختلف، اعتبار رایگان کسب کنید.

3. Craiyon (وب): طعم معروف OpenAI DALL-E را بچشید

آزمایشگاه تحقیقاتی هوش مصنوعی OpenAI نسخه اصلی و محبوب ترین مولد هنر هوش مصنوعی، DALL-E را ایجاد کرد. کاربران اینترنت از توانایی DALL-E 2 برای تبدیل زبان طبیعی به تصویر شگفت زده شده اند. اگر نمی‌خواهید ثبت‌نام کنید، می‌توانید از Craiyon (قبلاً DALL-E Mini)، یک نسخه منبع باز از مدل اصلی هوش مصنوعی که برای استفاده عمومی در دسترس است، استفاده کنید. اعضای تیم آن بخشی از پروژه DALL-E Mini بودند.

دستگاه با خواندن شرح تصاویر دیگر در اینترنت و اعمال آنها بر روی هر عبارتی که تایپ می کنید، توضیحات را یاد می گیرد. شما نیازی به ثبت نام برای یک اکانت کاربری ندارید و تلاش های نامحدودی برای تصاویر خود دریافت می کنید.

درخواست خود را تایپ کنید، نوع تصویر را انتخاب کنید، کلمات منفی (چیزهایی که در تصویر خود نمی خواهید) را وارد کنید و Draw را بزنید. Craiyon به شما 9 تصویر مختلف می دهد که از متن شما ساخته شده اند. شما می توانید یک یا همه تصاویر را در هارد دیسک خود ذخیره کنید.

برخلاف سایر برنامه‌ها، هیچ پیشرفت یا سفارشی‌سازی دیگری در Craiyon وجود ندارد.

4. Dream by Wombo (وب، اندروید، iOS): یک تولیدکننده هنری ساده و نیمه رایگان AI متن به تصویر

 بهترین مولد هنر هوش مصنوعی رایگان برای ایجاد تصاویر از متن

بهترین مولد هنر هوش مصنوعی رایگان برای ایجاد تصاویر از متن

با Dream by Wombo، می‌توانید با نوشتن یک درخواست، انتخاب یک Art Style، افزودن یک تصویر ورودی (اختیاری) و زدن دکمه Create، ایجاد هنر را شروع کنید. سبک‌های رایگان کنونی شامل گیبلی، غیرواقعی، انیمه، لاین آرت و سوررئال است. اجازه دهید Wombo تصویر را تولید کند، و می توانید بلافاصله از آن بخواهید تصویر دیگری را توسعه دهد یا تصویری را که دوست دارید دانلود کند.

می توانید از برنامه وب یا برنامه تلفن همراه استفاده کنید. هر دو تقریباً یک مجموعه از ویژگی های ارائه شده دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه استفاده از اپلیکیشن موبایل می توانید به راهنمای Dream by Wombo ما مراجعه کنید.

5. Pixray (وب): بهترین مولد هنر هوش مصنوعی رایگان برای گیک ها

Pixray یک تولیدکننده متن به هنر است که می‌توانید آن را در مرورگر، کامپیوتر یا با یک API اجرا کنید، همگی به صورت رایگان. این رابط کاربری ساده دارد، اما با موتورهای هوش مصنوعی قابل تنظیم و مستندات گسترده برای کدهای سفارشی، گیک ها اوقات خوبی را با آن خواهند گذراند.

رابط پیش فرض ساده است. ابتدا درخواست خود را همانطور که به طور معمول در هر برنامه ای اضافه می کنید اضافه کنید. سپس، از بین موتورهای رندر هوش مصنوعی مختلف در کشو انتخاب کنید. Pixel هنر پیکسل تولید می‌کند، vqgan تصاویر GAN (اغلب trippy یا واقعی) تولید می‌کند، و clipdraw و line_sketch تصاویری مبتنی بر stroke ایجاد می‌کنند که گویی نقاشی‌های واقعی با سکته مغزی هستند.

این به خودی خود تصاویر فوق العاده ای به شما می دهد، اما قسمت سرگرم کننده آخرین بخش، تنظیمات است.

در مستندات گسترده Pixray، متوجه خواهید شد که می توانید تنظیمات هوش مصنوعی را به روش های مختلفی تغییر دهید. برای مثال، می‌توانید هنرمندان یا سبک‌ها را اضافه کنید، کیفیت، تکرار یا مقیاس را تعریف کنید، و راه‌های دقیقی برای تغییر آثار هنری خود از طریق کشو، نمایشگر، فیلتر، ویدیو و تنظیمات تصویر کشف کنید. خواندن آن کمی سنگین است، اما هیچ کدنویسی در آن وجود ندارد.

6. DeepAI (وب): یک تولیدکننده متن به تصویر هوش مصنوعی سریع و آسان

DeepAI یک تولید کننده متن به تصویر با کاربری آسان ارائه می دهد که نتایج مناسبی را با اعلان های مناسب ایجاد می کند. سبک های تصویری زیادی در پیشنهاد وجود دارد و تقریبا نیمی از آنها رایگان هستند. موارد رایگان شامل تبدیل متن به تصویر اولیه، موجودات زیبا، دنیاهای فانتزی، سایبرپانک، نقاشی قدیمی، رنسانس و انتزاعی و چند مورد دیگر است.

همه این سبک ها تصاویر را مطابق با آن موضوع تولید می کنند، تقریباً مانند سایر ابزارهای این لیست. با این حال، در میان این سبک ها، یک مولد آرم هوش مصنوعی نیز وجود دارد که می توانید از آن برای تولید ایده های جالب آرم استفاده کنید. این به ویژه برای هنرمندانی مفید است که به دنبال الهام گرفتن برای ساختن یا غلبه بر یک بلوک هستند.

7. Bing Image Creator (وب): برداشت مایکروسافت از AI تولید متن به تصویر بر اساس DALL-E

 بهترین مولد هنر هوش مصنوعی رایگان برای ایجاد تصاویر از متن

بهترین مولد هنر هوش مصنوعی رایگان برای ایجاد تصاویر از متن

زمانی که مایکروسافت هوش مصنوعی را به بینگ آورد، با OpenAI، سازنده ChatGPT و DALL-E به توافق رسید. بلافاصله پس از اینکه بینگ کمک خلبان وارد صحنه شد، مایکروسافت همچنین Bing Image Creator را به معادله اضافه کرد و یک مجموعه جامع هوش مصنوعی در این فرآیند به صورت رایگان ارائه کرد.

Bing Image Creator تقریباً مشابه سایر ابزارهای موجود در این لیست کار می کند – فقط کافیست دستور را وارد کرده و Create را بزنید تا تصاویر ایجاد شود. نتایج مناسب هستند، و شما می توانید با تشریح تصاویر خود تا حد امکان جامع، آثار هنری خاص تری تولید کنید.

نقطه ضعف Bing این است که شما را ملزم به استفاده از Microsoft Edge برای کار می کند. با این حال، می‌توانید Edge را کنار بگذارید و از Bing و Image Creator آن در کروم استفاده کنید.

8. Picsart (وب، اندروید، iOS): یک مولد هنر هوش مصنوعی رایگان و ساده

Picsart یک اپلیکیشن معروف گوشی های هوشمند برای طراحی و ویرایش عکس است. همچنین یک AI Image Generator ارائه می دهد که می توانید با اکانت رایگان خود از آن استفاده کنید.

مولد تصویر هوش مصنوعی Picsart یک ویژگی جالب دارد که می تواند بسیار مفید باشد. اگر در ساختن اعلان مناسب مشکل دارید، می‌توانید به جای آن از تنظیمات پیش ‌فرض آن استفاده کنید. این از پیش تنظیم‌ها نقطه شروع عالی برای ساختن اعلان مناسب به شما می‌دهند و می‌توانید درخواست را با هم مخلوط کنید تا یک درخواست جدید ایجاد کنید یا جزئیات دقیق آن را ویرایش کنید تا به آنچه می‌خواهید برسید.

Picsart ابزارهای شگفت‌انگیزتری دارد که ارزش کاوش را دارند غیر از این قابلیت هوش مصنوعی.

9. Canva (وب، اندروید، iOS): یک تولید کننده تصویر هوش مصنوعی رایگان توسط اپلیکیشن محبوب طراحی

Canva یکی از محبوب ترین برنامه های ویرایش عکس و طراحی برای وب و گوشی های هوشمند است. مانند Picsart، آن نیز با یک مولد رایگان هنر هوش مصنوعی به نام Text to Image وارد دنیای هوش مصنوعی شده است.

متن به تصویر نیز می تواند در مورد درخواست ها به شما کمک کند، اما تنظیمات از پیش تعریف شده مانند Picsart ندارد. در عوض، می‌توانید روی Try a example کلیک کنید تا یک اعلان تصادفی ایجاد کنید و سپس روی Try Another کلیک کنید تا یک نمونه دیگر ایجاد شود. به غیر از آن، دسته کوچکی از سبک‌ها را می‌توانید انتخاب کنید تا تصویر تولید شده به یک موضوع خاص بپیوندد.

ترکیب این ابزار با سایر ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهد به شما کمک می‌کند تا بهترین استفاده را از Canva ببرید.

10. Dezgo (وب): یک مولد هنر هوش مصنوعی قدرتمند مبتنی بر انتشار پایدار

 بهترین مولد هنر هوش مصنوعی رایگان برای ایجاد تصاویر از متن

بهترین مولد هنر هوش مصنوعی رایگان برای ایجاد تصاویر از متن

Dezgo یکی دیگر از تولیدکنندگان تصویر قدرتمند هوش مصنوعی است که ممکن است شما را با نتایج شگفت انگیز خود شگفت زده کند. قابلیت های مشابه Nightcafe را دارد. با این حال، گزینه های پیشرفته آن ممکن است در ابتدا کمی پیچیده به نظر برسند.

در نسخه رایگان دزگو، محدودیت هایی وجود دارد، مانند تعداد تصاویری که می توانید به طور همزمان ایجاد کنید و امکان افزودن مراحل (جزئیات) بیشتر یا ارتقاء تصویر.

اگر نمی‌خواهید به گزینه‌های پیشرفته آن بپردازید، می‌توانید به سادگی درخواست خود را تایپ کنید و مدل هوش مصنوعی را که می‌خواهید برای تولید تصویر خود استفاده کنید، انتخاب کنید. فقط Run را بزنید و اجازه دهید دزگو جادوی خود را انجام دهد!

11. DreamStudio (وب): یک تولیدکننده متن به تصویر با هوش مصنوعی نسبتاً پیشرفته

DreamStudio by Stability AI از مدل‌های منبع باز Stable Diffusion برای تولید آثار هنری متن به تصویر هوش مصنوعی عالی استفاده می‌کند. اما نکته اینجاست: شما اعتبارات محدودی را به عنوان یک کاربر جدید دریافت می‌کنید، و پس از تمام شدن، برای ادامه باید تعداد بیشتری بخرید.

با توجه به مجموعه ویژگی های مناسب و توانایی ایجاد برخی نتایج خوب، ارزش استفاده از 25 اعتبار رایگان برای آزمایش برنامه را دارد. فرآیند تولید تصاویر تقریباً شبیه به سایر برنامه‌های موجود در این لیست است: شما یک درخواست را وارد می‌کنید، یک سبک را انتخاب می‌کنید، کلمات منفی را وارد می‌کنید، یک تصویر را آپلود می‌کنید، گزینه‌های دیگر را تنظیم می‌کنید و در نهایت روی Dream را می‌زنید.

12. getimg.ai (وب): یک مولد هنر هوش مصنوعی همه کاره با مدل های بسیار

 بهترین مولد هنر هوش مصنوعی رایگان برای ایجاد تصاویر از متن

بهترین مولد هنر هوش مصنوعی رایگان برای ایجاد تصاویر از متن

این یکی با مدل‌ها و سبک‌هایی برای انتخاب بارگذاری شده است، که آن را به یک ابزار پیشرفته تبدیل می‌کند. برنامه وب سعی می‌کند با تقسیم هر مدل و سبک به دسته‌هایی مانند عمومی/هنر، فوتورئالیسم، انیمه و موارد دیگر، کار را برای شما آسان‌تر کند. به غیر از این، فرآیند تولید تصویر تقریباً مشابه بقیه است.

هر ماه 100 اعتبار رایگان برای بازی دریافت می کنید. به طور کلی هر تصویر یک اعتبار هزینه دارد. اگر چهار تصویر را به طور همزمان با یک درخواست ایجاد کنید، چهار اعتبار برای شما هزینه خواهد داشت.

بنابراین، آیا هوش مصنوعی هنرمندان را می کشد؟

مولدهای هنری متن به تصویر مختلف هوش مصنوعی در این مقاله همگی در نوع خود چشمگیر هستند. اما درست مانند ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی، در حالی که محصول نهایی به اندازه کافی “واقعی” به نظر می رسد، هنوز هم برخی چیزها را از دست می دهد. هنرمندان می‌توانند خلاقیت، احساسات و سبکی را که از خود تعریف می‌کنند اضافه کنند که یک اثر هنری را شخصی و بدیع می‌کند. با این حال، هوش مصنوعی به سرعت در راه انجام همین کار است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !