بهترین مکان های ترکیه برای بازدید

13 تا از بهترین مکان های ترکیه برای بازدید

زمان مطالعه 16 دقیقه

بهترین جاهای دیدنی ترکیه کجاست؟ در این مقاله فهرستی از بهترین مکان‌های دیدنی ترکیه را گردآوری کرده‌ایم تا بتوانید یک سفر عالی را تجربه کنید. در این مقاله همچنین اطلاعاتی در مورد بهترین سرگرمی هایی که در ترکیه باید امتحان کنید و فهرستی از بهترین مکان‌ها برای اقامت در ترکیه را قرار داده‌ایم. بهترین مکان های ترکیه برای بازدید را در ادامه معرفی کرده ایم.

ترکیه کشوری است که امکاناتی باورنکردنی دارد از سواحل آفتابی گرفته تا کوه‌های سرسبز و پوشیده از جنگل، شهرهای پر جنب و جوش و شلوغ تا آثار باستانی را می توانید در این کشور ببینید.

1. استانبول

به احتمال زیاد سفر خود را از شهر استانبول آغاز خواهید کرد، شهری که در شرق و غرب قرار دارد و توسط تنگه بسفر که شهر را به دو قسمت جداگانه تقسیم می کند، تقسیم می شود.

استانبول تنها شهری در جهان که می تواند ادعای اقامت در دو قاره مختلف (آسیا و اروپا) را داشته باشد، واقعاً یکی از منحصر به فردترین شهرهای جهان است. این شهر با بیش از 2500 سال سنت، تاریخ و مکان های دیدنی باورنکردنی دارد.

استانبول پایتخت چهار امپراتوری بوده است و بقایای هر یک از این امپراتوری ها هنوز هم قابل مشاهده است. بسیاری از ساختمان‌ها و مکان‌های دیدنی از گذشته مجلل استانبول امروزه دست نخورده باقی مانده‌اند و میراث فرهنگی شهر بسیار چشمگیر است.

ایاصوفیه زیبا، یک بنای بیزانسی است که در ابتدا به عنوان یک کلیسای مسیحی در قرن ششم پس از میلاد (532–537) به دستور امپراتور بیزانس، ژوستینیانوس اول ساخته شد. در قرن های بعد به یک مسجد تبدیل شد. بار دیگر موزه و سپس یک بار دیگر مسجد شد.

این بنا منعکس کننده تغییرات مذهبی است که در طول قرن ها رخ داده است و دارای کتیبه های اسلام و همچنین موزاییک های مجلل مسیحیت است.

مسجد آبی یکی دیگر از مکان‌های دیدنی استانبول است که شهرت جهانی دارد که به دلیل کاشی‌های آبی رنگی که دیوارهای آن را احاطه کرده‌اند، نامگذاری شده است. این بنا که بین سال های 1609 و 1616 ساخته شده است، هنوز هم اهمیت بالایی برای تاریخ امپراتوری عثمانی دارد. نمازهای روزانه هنوز در مسجد برگزار می شود.

دیگر جاذبه های گردشگری برتر بازار بزرگ، بزرگترین بازار سرپوشیده جهان، کاخ توپقاپی و موزه است که در آن می توانید مجموعه های امپراتوری امپراتوری عثمانی را مشاهده کنید و سپس از برج گالاتا بالا بروید و منظره شهر را تماشا کنید.

چگونه به استانبول برویم

راحت ترین راه برای رسیدن به استانبول با هواپیما است. ترکیش ایرلاینز به همراه سایر خطوط هوایی بزرگ روزانه پروازهای منظمی به این شهر دارند.

مکان هایی برای اقامت در استانبول

صدها مکان زیبا و با قیمت مناسب برای اقامت در سفر به استانبول وجود دارد. ما چند هتل و مهمانخانه را با قیمت کمتر از 50 یورو در هر شب در زیر قرار داده ایم:

هتل آتلانتیس رویال

Sirkeci Ersu Hotel & SPA

Ahmet Efendi Konağı

کارهایی که باید در استانبول انجام دهید

ما به شدت توصیه می کنیم که به یک تور پیاده روی بروید و می توانید به صورت رایگان یک تور پیدا کنید. با این تور همه چیز را در مورد تاریخ باورنکردنی استانبول خواهید آموخت و همچنین تعدادی از مکان های دیدنی زیبای این شهر خواهید دید.

2. بورسا / CUMALIKIZIK

بورسا بهترین شهرهای غیر توریستی برای بازدید در ترکیه است. Cumalikizik یک شهر میراث جهانی یونسکو است که 20 دقیقه با بورسا فاصله دارد. خیابان های سنگفرش شده و باریک این روستای 700 ساله که در میان تپه های دامنه کوه اولوداغ قرار گرفته است، تا حد زیادی دست نخورده باقی مانده و به خوبی حفظ شده است.

این دهکده کوچک یکی دیگر از مکان‌های توریستی پربازدید ترکیه است، با خیابان‌هایی مملو از خانه‌های سنتی، هرچه بالاتر بروید، شلوغی آن کمتر می‌شود.

روستاییان محلی برخی از خانه های خود را به غذاخوری های خانوادگی تبدیل کرده اند و رفتار دوستانه آن ها شما را به این دهکده جذاب عثمانی می کشاند. توصیه می کنیم نگاهی به سبک زندگی سنتی ترکیه داشته باشید. بورسا که به دلیل تعداد زیاد پارک ها و کوه های اطراف آن به یشیل بورسا (بورسای سبز) معروف است، زمانی پایتخت دولت عثمانی نیز بوده است.

چگونه به بورسا برسیم

از استانبول اتوبوس شما را 3 ساعت و نیم خواهد برد و 15 لیر، کمی بیش از 1 یورو هزینه دارد.

فعالیت هایی که باید در اطراف بورسا انجام دهید

در ضلع غربی بورسا در روستای چکیرگه، حمام‌های آب گرم طبیعی وجود دارد که سرچشمه همه آن‌ها از کوه الیمپوس است.

3. افسوس (EPHESUS)

بازدید از ویرانه هایEPHESUS و مناطق اطراف آن را که زمانی یک شهر یونان باستان بود از دست بدهید. این شهر نه تنها بزرگترین منطقه حفاری در جهان است، بلکه یک سایت میراث جهانی یونسکو نیز هست.

این شهر که درست خارج از سلجوق واقع شده است، زمانی به عنوان مهم ترین شهر یونان و مرکز تجاری در منطقه مدیترانه در نظر گرفته می شد. اگرچه هزاران سال از آن گذشته است، تقریبا غیرممکن است که تحت تأثیر تاریخ و بقایای این شهر قرار نگیرید. همچنین بازدید از معبد آرتمیس، معبد هادریان و کلیسای سنت جان را فراموش نکنید.

افسوس هر روز هفته پذیرای بازدیدکنندگان است و ساعات بازدید ممکن است بسته به فصل تابستان و زمستان متفاوت باشد. هزینه ورود به آثار باستانی این شهر 60 لیره ترکیه یا حدود 10 دلار است.

چگونه به افسوس برسیم

شما می توانید از سلجوق با مینی بوس یا تاکسی به افسوس برسید. مینی بوس ها هر نیم ساعت یک بار بین ایستگاه اتوبوس سلجوق و ورودی پایین سایت باستان شناسی افسوس حرکت می کنند و حدود 5-10 دقیقه طول می کشد.

4. پاموکاله

مجموعه‌ای از حوضچه‌های آب گرم پلکانی و آبشارهای متعددی که همه این حوضچه را به هم متصل می‌کنند، منظره‌ای رویایی ترکیه ایجاد می‌کنند. سکوهای پلکانی از لایه های سنگ تراورتن، رسوب سفیدی که توسط چشمه های آب گرم ته نشین شده است، ایجاد شده است که به مرور زمان جامد شده است.

سکوها و صخره‌ها تماماً از این رسوب تشکیل شده‌اند. این مکان در ترکی «قلعه پنبه‌ای» نامیده می‌شود، زیرا در کنار هم مانند قلعه ای سفید و غول‌پیکر است.

دمای آبی که از چشمه ها جاری می شود تقریباً بین 35 درجه سانتیگراد (95 درجه فارنهایت) تا 100 درجه سانتیگراد (212 درجه فارنهایت) است و می توانید اکثراً در همه 17 چشمه حمام کنید. این حوضچه ها از قرن دوم قبل از میلاد مورد توجه بازدیدکنندگان قرار می گرفت و گفته می شود که خود کلئوپاترا در همین حوضچه ها غسل می کرده است.

یکی دیگر از مکان‌های میراث جهانی تاثیرگذار ترکیه، این آبگرم در فضای باز تجربه‌ای کاملا منحصر به فرد و باستانی در یونسکو ایجاد می‌کند.

چگونه به پاموکاله برویم

از استانبول: پروازهای مستقیم از استانبول به Denizli Çardak، نزدیکترین فرودگاه به پاموکاله وجود دارد. ارزان‌ترین گزینه این است که با اتوبوس شاتل از فرودگاه به ایستگاه اتوبوس شهر دنیزلی بروید و یک دلموش بگیرید که هر 15 تا 20 دقیقه یک‌بار به سمت پاموکاله حرکت می‌کند.

از سلجوق: با قطار به دنیزلی چارداک بروید و سپس از آنجا، با همان دلموشی که در بالا ذکر شد سوار شوید.

از کاپادوکیه: شب سوار اتوبوس شوید. معمولاً حدود ساعت 20 حرکت می کنند و روز بعد ساعت 6 صبح می رسند.

5. شهر GELEMIS ساحل پاتارا

گلمیس روستای کوچکی است که کاملاً دور از بازدید عموم است. درست در لبه خط ساحلی در دامنه کوه‌های زیبای توروس قرار دارد و مکان مناسبی برای هنرمندان است که نیاز به فضای خاصی دارند.

زندگی در این روستا حول محور کشاورزی و زنبورداری است. مردم انواع میوه ها و سبزیجات را می کارند و چشم انداز پر از کندوها است. در کنار روستای گلمیس ساحلی به طول 18 کیلومتر قرار دارد که می توان آن را نه تنها به عنوان یکی از زیباترین و بکرترین سواحل در کل دریای مدیترانه توصیف کرد، بلکه دومین مکان مهم لانه سازی در ترکیه برای لاک پشت های دریایی در حال انقراض است.

این ساحل که با نام پاتارا شناخته می‌شود، یک مقصد ایده‌آل برای شنا و کمپینگ است که توسط لیسیایی‌ها در دوران امپراتوری روم تأسیس شد، همچنین یکی از مهم‌ترین شهرها و بندرگاه‌های دریایی در ریویرای ترکیه بود.

پاتارا همچنین زادگاه سنت نیکلاس است که به نیکولاس از میرا نیز معروف بود، یک قدیس مسیحی قرن چهارم که بعدها مدل سنتی بابانوئل را به وجود آورد.

هیچ شرکت توری وجود ندارد که در پاتارا فعالیت کند و می توانید در غذاخوری هایی که توسط خانواده های محلی اداره می شود اقامت کنید، تنها کافه در ساحل توسط مقامات محلی اداره می شود و سود آن برای حمایت از منطقه محلی هزینه می شود.

این ساحل به دلیل تعداد معدودی ساختمان‌های بازمانده، معابد، حمام‌ها، خیابان‌های ستون‌دار و تئاتری که برای گشتن فوق‌العاده جالب هستند، تا حد زیادی دست‌نخورده باقی مانده است.

پاتارا همچنین منطقه ای برای یک رویداد فرهنگی منحصر به فرد است که شرکت در آن را به همه توصیه می کنیم. هر ساله مردم پاتارا یک پیاده روی 10 کیلومتری از دلیمر به پاتارا ترتیب می دهند که در آن کوهنوردان قنات های قدیمی رومی را دنبال می کنند که برای آوردن آب از اسلاملار، شهر کوچکی در کوهستان، به پاتارا استفاده می شد.

این پیاده‌روی همچنین بخشی از یک مسیر پیاده‌روی 509 کیلومتری را تشکیل می‌دهد که به راه لیسیا معروف است.

چگونه به پاتارا برویم

پاتارا در 230 کیلومتری جنوب غربی آنتالیا قرار دارد، ساده ترین راه برای رسیدن به آنجا دنبال کردن بزرگراه ساحلی (بزرگراه D4000) از طریق Kaş و Kalkan است.

اگر حوصله دیدن ساحل و دیدن مناظر زیبای کوهستانی را ندارید، مسیر دیگری وجود دارد که بزرگراه 3500 را دنبال می کند. اگر از فتحیه می آیید، 73 کیلومتر بزرگراه D4000 را به سمت جنوب دنبال کنید.

محل اقامت در پاتارا

هتل ها و پانسیون ها با کمتر از 50 یورو در شب شامل موارد زیر است:

St. Nicholas Pension

Flower Hotel Patara

6. MYRA (DEMRE)

میرا یک شهر باستانی لیکیایی بود که امروزه به نام دمره شناخته می شود. بیشتر این شهر باستانی ناپدید شده است و همه آنچه امروز باقی مانده ویرانه های باورنکردنی آن است. یک تئاتر رومی عظیم، حمام های رومی باستان و دو گورستان عظیم که در صخره های عمودی شکل قرار گرفته اند. اگر می‌خواهید یکی از منحصربه‌فردترین مکان‌های دیدنی ترکیه را تجربه کنید، Myra را در نظر بگیرید.

مقبره سنت نیکلاس نیز در مرکز دمرن در کلیسای سنت نیکلاس، یک کلیسای بازیلیکای باستانی روم شرقی، که در سال 520 پس از میلاد ساخته شده، قرار دارد. این کلیسا به خاطر نقاشی های دیواری و معماری و مذهبی آن مورد توجه قرار گرفته است و پس از تغییر مسیر رودخانه ای در نزدیکی، کلیسا پر از گل و لای شد و دفن شد، اما نقاشی های دیواری دست نخورده باقی ماندند و به همین دلیل است که یکی از مکان های بسیار جذاب در ترکیه است.

چگونه به MYRA برسیم

دمره تقریبا بین پاتارا و آنتالیا قرار دارد. برای بازدید از این شهر کافیست بزرگراه ساحلی (D4000) را در شرق پاتارا به طول 87 کیلومتر دنبال کنید.

7. المپوس

Olympos در میان جنگل های سرسبز و کاج و سواحل مدیترانه استان آنتالیا است. این مکانی واقعاً دیدنی است، جایی که ویرانه‌های لایسیایی در جنگل‌های اطراف قرار دارند، اگر به دنبال آرامشی هستید، رفتن به المپوس را در نظر بگیرید.

این منطقه باستانی تحت حفاظت است، در نتیجه هیچ هتل یا اقامتگاه مجللی مجوز ساخت ندارد، در عوض شما این فرصت را دارید که یک شب را در یکی از خانه‌های درختی کادیر و کلبه‌های چوبی کوچک بگذرانید. Olympos همچنین یکی از مکان‌های لانه‌سازی لاک‌پشت‌های دریایی Caretta Caretta در امتداد سواحل جنوبی ترکیه است.

چگونه به OLYMPOS برویم

Olympos در 77 کیلومتری شمال Demre و به دنبال بزرگراه ساحلی (D4000) واقع شده است. همانطور که به المپوس نزدیک می شوید، بزرگراه شروع به عبور از یک گذرگاه کوهستانی بسیار مرتفع می کند. اگر وقت دارید، قطعاً توصیه می‌کنیم قبل از رفتن به سمت آثار باستانی توقف کنید و از منظره لذت ببرید.

محل اقامت در OLYMPOS

چند گزینه اقامت در این منطقه شامل موارد زیر است:

خانه های درختی کادیر (Kadir’in Yeri) معروف ترین خانه های المپوس است که توسط بنیانگذار این مکان کادیر کایا 31 سال پیش ساخته شده است.

خانه های درختی Bayrams بسیار نزدیک به ساحل در مکانی ساکت تر قرار دارد. در کنار درختان پرتقال و انار، یک سالن استراحت و بار نیز وجود دارد که مکان ایده‌آلی برای نشستن در کنار آتش و لذت بردن از طبیعت است.

کارهایی که باید در OLYMPOS انجام دهید

اگر قصد یک کوه نوردی کوتاه را دارید، کوه Chimaera در زمانی که در المپوس هستید ارزش دیدن دارد. Yanartaş حدود یک ساعت پیاده روی دارد یا می توانید سوار اتوبوس خدماتی شوید یا ماشینی را از محل اقامت خود کرایه کنید.

صعود به بالای کوه تقریبا نیم ساعت طول می کشد، اما رسیدن به قله و دیدن مناظر ارزشش را دارد. یانارتاش ها شعله هایی هستند که خود به خود از ترکیب گازهای طبیعی از سنگ بیرون می آیند، خاموش نمی شوند و روز و شب هنگام تماس با هوا می سوزند. اگر درست قبل از غروب آفتاب به سمت بالا بروید، شعله های آتش را در تماشایی ترین حالت خود خواهید دید.

مناطق زیادی در اطراف المپوس وجود دارد که برای صخره نوردی عالی هستند. یکی از شناخته شده ترین مناطق برای کوهنوردی در Kadir’s Tree Houses است که در آن شما می توانید تمام لوازم و تجهیزات لازم را پیدا کنید.

8. برکه آبی / ÖLÜDENIZ

برکه آبی در اولودنیز در فهرست برترین سایت‌های میراث جهانی یونسکو ترکیه قرار دارد. آب فیروزه ای و پر جنب و جوش درون تالاب دارای مجموعه عظیمی از سایه های مختلف آبی عالی با ساحلی از شن و ماسه سفید است. همچنین منظره کوهستانی زیبایی را در این منطقه شاهد هستید. همچنین میتوانید سوار پاراگلایدر شوید و منظره را از بالا تماشا کنید.

چگونه به برکه آبی برویم

می‌توانید از آنتالیا، یک شهر تفریحی در ساحل جنوبی که حدود 3.5 ساعت فاصله و حدود 6 یورو هزینه دارد، اتوبوس بگیرید

9. مسیر لیکیان/ فتحیه به آنتالیا

مسیر لیکیان در شبه جزیره تکه ترکیه که از لحاظ تاریخی به نام لیکیان شناخته می شود، یک مسیر پیاده روی است که در طول 540 کیلومتر از کوه ها، خط ساحلی و دره ها از فتحیه تا آنتالیا می گذرد.

در این مسیر شما از کنار بسیاری از مکان‌های باستان‌شناسی بزرگ، امتداد خط ساحلی زیبا و جنگل‌های کاج سرسبز عبور می‌کنید و پیاده‌روی در کل مسیر حدود یک ماه طول می‌کشد تا تکمیل شود.

اگر تصمیم دارید این مسیر را پیاده روی کنید، این مسیر شما را از مکان‌های تاریخی فرهنگ یونان و امپراتوری روم که قدمت آن به ۸ سال قبل از میلاد می‌رسد، می‌گذراند و از دهکده‌های سنتی که از نظر گردشگری دست نخورده به نظر می‌رسند، می‌توانید غذا و سایر لوازم را پیدا کنید.

گزینه‌های اقامتی شما شامل مهمان‌خانه‌ها، خانه‌های روستایی و B&B‌ها هستند. همچنین کمپینگ را به عنوان یک گزینه فوق‌العاده پیشنهاد می کنیم و بسته به موقعیت مکانی شما می‌تواند آسان‌ترین گزینه در حین پیاده روی باشد.

تنها قسمت‌هایی از مسیر را می‌توان پیاده‌روی کرد و بسته به تجربه‌ی پیاده‌روی‌تان، قسمت شرقی کمی سخت تر است مخصوصاً نزدیک به فتحیه. اگر به اندازه کافی حرفه ای نیستید، قسمت غربی مناسب تر خواهد بود، زیرا این بخش ساده تر است.

بهترین زمان برای رفتن به این منطقه در بهار مارس/مه یا در ماه های پاییز سپتامبر/اکتبر خواهد بود. پیاده روی در مسیر Lycian Way واقعاً یک تجربه خاص برای دیدن بسیاری از مناظر دیدنی ترکیه است.

چگونه می توان به Lycian Way رسید

مسیر Lycian از اولودنیز حدود 2 ساعت از فرودگاه دالامان شروع می‌شود و در آنتالیا به پایان می‌رسد، اما می‌توانید نقاط دسترسی متعددی به این مسیر در امتداد ساحل پیدا کنید.

از آنجایی که سایت های باستانی Myra و Olympos را به هم متصل می کند، دسترسی به مسیر از این دو مکان نیز بسیار آسان است.

10. قونیه

این شهر پر از تاریخ فرهنگ است و از معماری باورنکردنی گرفته تا غذاهای عالی و قدیمی‌ترین مساجد ترکیه را شامل می شود. قونیه پایتخت اسلامی ترکیه و خانه مولوی شاعر مشهور جهان است که در میان مردم ترکیه به “ملوانا” – (قدیس) معروف است و آرامگاه او در Mevlana museum است.

این عارف و قدیس صوفی همه ادیان را دوست داشت و پیرو دین خود بود که عشق بود و پیروانش به دراویش معروفند. چرخیدن شکلی از سماع یک مراقبه فیزیکی است و به آن «چرخش صوفی» نیز می‌گویند. دراویش در حالی که تمرکزشان بر عبادت خداست به موسیقی گوش می دهند و بدن خود را در دایره های تکراری می چرخانند که تقلیدی نمادین از سیاراتی است که به دور خورشید می چرخند.

این رقص چرخان نشان دهنده یک سفر معنوی به سوی روشنایی است که در آن هدف دراویش رسیدن به «کمال» است. آنها از طریق رها کردن منیت ها و خواسته های شخصی خود به دنبال یافتن حقیقت و پرورش آرامش درونی هستند تا به نوبه خود بتوانند صلح و هماهنگی جهانی را تقویت کنند.

چگونه به قونیه برویم

از استانبول یا آنکارا سوار قطار شوید. روزانه دو قطار بین استانبول و قونیه حرکت می‌کنند و در اسکی ‌شهیر توقف می‌کنند، جایی که باید قطار را عوض کنید، در مجموع حدود 4.5 ساعت طول می‌کشد. اگر با هواپیما سفر می کنید، ترکیش ایرلاینز روزانه چندین پرواز بین استانبول و قونیه دارد.

اگر از آنتالیا می‌آیید، مسیر بزرگراه D4000 را دنبال کنید. از آنجا به D695 شمال بروید و وارد بزرگراه D696 شوید. این جاده را ادامه دهید و به قونیه خواهید رسید. مسافت کل آنتالیا تا قونیه 304 کیلومتر است.

محل اقامت در قونیه

هتل ها و مهمانسراها با کمتر از 50 یورو در شب:

هتل Araf

هتل Rumi

هتلBera Konya

کارهایی که باید در قونیه انجام دهید

اگر می‌خواهید واقعاً حال و هوای قونیه را تجربه کنید، به یک مراسم سماع بروید و اجرای دراویش را تماشا کنید. این مراسم یک رویداد رایگان است که هر شنبه شب ساعت 7 بعد از ظهر در فرهنگسرای مولانا برگزار می‌شود و توصیه می‌کنیم که زودتر به آنجا بروید تا صندلی‌ای با منظره‌ای عالی داشته باشید. هر نمایش حدود دو ساعت طول می کشد و دیدن آن شگفت انگیز است.

11. کاپادوکیه

در بالای فلات آناتولی، مناظر کنجکاو کاپادوکیا شبیه یک دنیای فانتزی است. کوه‌های ناهموار، دشت‌های وسیع و دره‌ها بر اثر فوران مکرر سه آتشفشان شکل گرفته و از لایه‌هایی از رسوبات گدازه، خاکستر آتشفشانی و بازالت ایجاد شده‌اند.

زمین لرزه ها و اثرات فرسایش باعث ایجاد «دودکش های جن و پری» معروف کاپادوکیه، صخره های مخروطی شکل بلند شده است که به به شکل های مجسمه ای خیره کننده ای که شبیه مناره در آمده است..

تاریخ کاپادوکیه به اندازه چشم انداز آن غنی است. اولین ساکنان این منطقه تروگلودیت ها یا غارنشینان عصر برنز بودند که خانه های غار، کلیساها و صومعه ها را از این سنگ نرم آتشفشانی تراشیدند و آبادی هایی در زیر زمین ایجاد کردند.

غارها پس از آن توسط مسیحیان برای فرار از آزار و اذیت رومیان مورد استفاده قرار گرفت. امروزه مردم محلی در کاپادوکیه در بسیاری از این خانه‌های غار مانند زندگی می‌کنند. کاپادوکیه یکی از بهترین مکان‌های ترکیه برای تفریح خانواده‌ها در یک محیط توریستی منحصربه‌فرد است،.

اگر فکر می کردید که مناظر از روی زمین دیدنی است، منظره مسحور کننده از ارتفاع 3200 فوتی از سطح زمین را در یک بالون هوای گرم را تصور کنید.

چگونه به کاپادوکیه برویم

ترکیش ایرلاینز روزانه از استانبول، آنتالیا و ازمیر به فرودگاه نوشهیر پرواز دارد. از آنجا مینی بوس Tüzköy وجود دارد که در هر ساعت از فرودگاه حرکت می کند. این اتوبوس شما را به گلشهیر می‌برد و از آنجا می‌توانید با اتوبوس شهری محلی به مرکز شهر اصلی کاپادوکیه بروید.

محل اقامت در کاپادوکیه

اقتصادی: خانه سنگی قدیمی شهر

محدوده متوسط: هتل لونار کاپادوکیا

لوکس: سوئیت غار سلطان

در کاپادوکیا چه کاری می توانید انجام دهید

کاپادوکیا یکی از بهترین مقاصد جهان برای پرواز با بالون است. اگر هنگام طلوع آفتاب سوار بالون شوید، یک ساعت از روی دودکش‌ها، باغ‌ها و تاکستان‌ها عبور خواهید کرد.

12. صومعه سوملا، ترابزون

صومعه سوملا در استان ترابزون در سواحل دریای سیاه ترکیه که گفته می شود بیش از هزار سال قدمت دارد، واقع در صخره ای در ارتفاع 1200 متری از سطح دریا واقع شده است.

این صومعه ارتدوکس یونانی که در سال 346 پس از میلاد ساخته شده است، دارای اهمیت فرهنگی و تاریخی است و یک جاذبه گردشگری مهم است.

دسترسی به این صومعه از طریق یک مسیر شیب دار در میان جنگل و سپس یک راه پله باریک است. مناطق اصلی صومعه عبارتند از کلیسای صخره ای، آشپزخانه ها، اتاق های دانش آموزان، یک کتابخانه، چندین نمازخانه و همچنین یک چشمه آب مقدس است.

هر دو دیوار داخلی و خارجی کلیسا با نقاشی های دیواری پیچیده و دقیق پوشیده شده است که صحنه های کتاب مقدس از زندگی مریم مقدس و عیسی مسیح را به تصویر می کشد.

نقاشی های دیواری این کلیسا در سه دوره مختلف، در سه سطح مختلف نقاشی شده است که بیشتر آنهایی که امروزه قابل مشاهده هستند به قرن هجدهم باز می گردند.

در سال 2000 این صومعه به فهرست موقت میراث جهانی یونسکو اضافه شد و از سال 2015 به دلایل ایمنی به روی عموم بسته شد، با این حال این صومعه در ژوئیه 2020 پس از اتمام کارهای اصلی بازسازی، تا حدی بازگشایی شد.

چگونه به صومعه سوملا در ترابزون برویم

از ترابزون شما باید بتوانید یک دولموش را مستقیماً از ایستگاه dolmus به شرق واقع در امتداد بزرگراه کرایه کنید. دولموش ها دو بار در روز در ساعت 11 صبح و 2 بعد از ظهر در تابستان حرکت می کنند.

13. آرتوین

آرتوین در کنار دریای سیاه و در مرز گرجستان قرار دارد و یکی دیگر از مکان‌های دیدنی ترکیه است. اطراف آن کوه‌هایی است که ارتفاع برخی از آنها به 4000 متر می‌رسد، منظره‌ای رویایی است که رودخانه Çoruh از آن می گذرد(یکی از طولانی‌ترین رودخانه‌های ترکیه). همچنین مملو از صخره‌ها، دره‌های شیب‌دار و جنگل‌های کاج بلند است. این مکان واقعاً نفس گیر و از جمله شگفتی هایی است که هر کسی باید حداقل یک بار آن را ببیند.

این قسمت از ترکیه همچنین منطقه ای است که می توانید مردم لاز را در آن پیدا کنید. این مردم زبان خاص خود را دارد و توسط یونسکو به عنوان زبان در معرض خطر طبقه بندی شده است. قوم لاز سنت های خاص خود را دارند، یکی از آنها شامل Tulum است، نوعی باله ترکی که مردم با آن هورون می رقصند.

چگونه به آرتوین برسیم

سریعترین و ساده ترین راه برای رسیدن از استانبول به آرتوین این است که بزرگراه های E80 و E70 را به سمت شرق دنبال کنید. این جاده طولانی است (1219 کیلومتر) اما برخی از دیدنی ترین مناظری که در ترکیه وجود دارد را خواهید دید.

می‌توانید از استانبول به ارزروم پرواز کنید (پرواز ۱ ساعت ۴۵) و سپس از آنجا می‌توانید با اتوبوس (اتوبوس ۳ ساعت و ۳۶ متر) از ارزروم اتوگار که ۵ بار در روز حرکت می‌کند، بروید.

محل اقامت در آرتوین

باگنی پانسیون مکان مناسبی برای گذراندن ساعاتی از روز با خیره شدن به دره سرسبز زیر و اقیانوس در دوردست است.

کارهایی که باید در آرتوین انجام دهید

محبوب ترین دلیل برای بازدید و کاوش در این منطقه زیبایی طبیعی آن و فرصت های مختلف پیاده روی است. کوه کاچکار یکی از مرتفع ترین کوه های ترکیه است و محبوب ترین مسیر کوهنوردی است. همچنین امکان اسکی، رفتینگ و قایق رانی در این منطقه وجود دارد. مسیر Trans-Kaçkar که شما را از طریق روستای Yusufeli Yaylalar به ارتفاعات Rize – Çamlıhemşin Ayder می برد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT