بی فایده ترین مدرک تحصیلی

17 بی فایده ترین مدرک تحصیلی و چرا آنها در لیست قرار گرفتند

زمان مطالعه 9 دقیقه

شما در حال ورود به کالج هستید و سعی می کنید تمرکز مطالعات خود را مشخص کنید. بی فایده ترین مدرک تحصیلی را در ادامه بشناسید.

شما در چه رشته ای هستید؟ چه نوع مدرک دانشگاهی را دنبال کنیم؟ شما می‌خواهید از بی‌فایده‌ترین مدرک‌های ارائه‌شده اجتناب کنید، زیرا می‌توانید در نهایت در تحصیلات خود برای انتخاب‌های شغلی کم درآمد سرمایه‌گذاری کنید، یا به دلیل گزینه‌های محدود یا هر دو، برای یافتن شغل دشواری داشته باشید!

قرار گرفتن در کار و تصمیم گیری آگاهانه هنگام انتخاب مسیر شغلی بسیار مهم است. به همین دلیل است که ما این لیست از 17 مدرک بی فایده را که ارزش بدهی احتمالی انباشته شده را ندارند، تهیه کرده ایم.

در اینجا 17 بی فایده ترین مدرک وجود دارد

از هنرهای آشپزی گرفته تا گردشگری و سایر رشته‌ها، اگر به طور تصادفی یکی از این رشته‌ها را انتخاب کردید، ممکن است آرزو کنید آرزوی مدرک دیگری را داشته باشید.

1.بی فایده ترین مدرک تحصیلی: هنر آشپزی

هنر آشپزی مدرکی برای افرادی است که می خواهند طرز پخت و تهیه غذا را بیاموزند. بسیاری از چیزهایی که در مدرک هنرهای آشپزی یاد می گیرید می توانند خودآموز باشند. اینها مهارت هایی هستند که می توانید به طور طبیعی در آشپزخانه خود به دست آورید، مانند:

. آموزش خرد کردن سبزیجات به روش های مختلف یا

. آموزش طرز تهیه تخم مرغ

مدرک لیسانس هنرهای آشپزی می تواند در رزومه شما عالی به نظر برسد، اما به طور کلی، اگر می خواهید سرآشپز شوید یا کارهای مرتبط با غذا را انجام دهید، سرمایه گذاری ارزشمندی نیست.

مدارس تجاری آموزش مشابهی را با کسری از هزینه ارائه می دهند.

2. طراحی مد

مدرک لیسانس طراحی مد یک مسیر آموزشی برای کسی است که می خواهد در مد کار کند، مانند راه اندازی برند مد خود یا کار در صنعت مد.

چرا طراحی مد یک مدرک دانشگاهی بیهوده در نظر گرفته می شود؟

خوب، یافتن شغل در زمینه طراحی مد مستقیماً از کالج بسیار دشوار است. بسیاری از کارگران در صنعت مد، قبل از رسیدن به یک شغل مد سطح ابتدایی و بالا رفتن از نردبان شغلی، به عنوان یک کارآموز شروع می‌کنند.

دانشجویانی که مدرک طراحی مد را دنبال می‌کنند ممکن است از آینده شغلی که پس از فارغ‌التحصیلی وجود دارد ناامید شوند.

3. تبلیغات

تبلیغات همان چیزی نیست که قبلا بود.

این در مورد ترویج محصولات و ایجاد آگاهی است که می تواند بر رفتار مصرف کننده تأثیر بگذارد و فروش را افزایش دهد.

صادقانه بگوییم، شما می توانید چیزهای زیادی را از طریق یک مدرک تبلیغاتی از طریق اینترنت و در بسیاری از مکان ها، به صورت رایگان بیاموزید. فضای تبلیغات در طول این سال ها تغییرات زیادی کرده است.

یک حرکت هوشمندانه‌تر مطالعه رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی دیجیتال است که می‌تواند شیوه‌های تبلیغات مدرن مانند SEO و SEM را به شما آموزش دهد.

و بهترین بخش این است که برای شروع به مدرک دانشگاهی نیاز ندارید.

شما می توانید یک دوره آنلاین ارزان قیمت مانند سیستم سایت مرجع (TASS) توسط Authority Hacker را بگذرانید و همه چیزهایی را که برای شروع کسب درآمد آنلاین نیاز دارید بیاموزید.

4. هنرهای لیبرال

زمانی که نمی‌دانستید در زندگی به دنبال چه شغلی باشید، هنرهای لیبرال را به عنوان مدرکی برای دنبال کردن فکر می‌کردم.

برای دانش آموزانی که هرگز اشتیاق خود را پیدا نمی کنند، آنها با مدرک لیبرال گیر کرده اند، که می تواند هنگام ورود به نیروی کار مشکل ساز باشد زیرا:

. خیلی گسترده است

. هیچ تخصصی در زمینه یا صنعت وجود ندارد

. این یکی از بدترین مقاطع تحصیلی است که طی پنج سال پس از فارغ التحصیلی، فارغ التحصیلان زیر 40000 دلار در سال درآمد کسب می کنند.

5.بی فایده ترین مدرک تحصیلی: موسیقی

موسیقی علاقه ای است که بسیاری از مردم دارند، اما ادامه تحصیل در رشته موسیقی ممکن است هوشمندانه ترین تصمیمی نباشد که می توانید برای خودتان بگیرید.

این به این دلیل است که درجه های موسیقی معمولاً از حرفه موسیقی پشتیبانی نمی کند. هزینه دریافت مدرک ممکن است برای انواع مشاغلی که پس از فارغ التحصیلی به دست می آورید منطقی نباشد.

یک راه جایگزین، دنبال کردن یک مدرک پردرآمدتر و دنبال کردن علایق موسیقی خود در کنار است. موسیقی می‌تواند در آینده به شغلی پربار و پردرآمد برای شما منجر شود، اما معمولاً برای رسیدن به آن مدرک لازم نیست.

6. هنرهای نمایشی

هنرهای نمایشی یا هنرهای تئاتر مدرک لیسانس بازیگری است. شما می خواهید در حرفه خود بازیگر شوید، اما برای تحقق این رویا نیازی به دریافت مدرک در هنرهای نمایشی نیست.

در حالی که اکثر بازیگران دارای مدرک لیسانس هستند، متوجه خواهید شد که داشتن یک نقش بازیگری پولی الزامی نیست. ناگفته نماند که برخی از بازیگران و هنرپیشه های مطرح دنیا مانند برد پیت، کامرون دیاز و دیگران مدرک ندارند!

به جای دنبال کردن یک مدرک دانشگاهی چهار ساله، روی آموزش های رسمی مانند کلاس های بازیگری، تولید و آموزش های مرتبط سرمایه گذاری کنید.

7. انسان شناسی

انسان شناسی مطالعه فرهنگ و جوامع انسانی است. انسان شناسان به مطالعه نحوه زندگی مردم و نحوه زندگی آنها در گذشته، از جمله اعمال، باورها و ساختارهای اجتماعی می پردازند.

ادامه تحصیل در رشته مردم شناسی چه اشکالی دارد؟

اولاً، نیاز به آموزش زیاد دارد. توقع فراتر رفتن از مدرک لیسانس و اخذ مدرک فوق لیسانس و حتی Ph.D. بنابراین، شما زمان زیادی را در کلاس درس صرف دریافت مدارک خود خواهید کرد و زمانی که زمان ورود به نیروی کار فرا می رسد، به شدت ناامید خواهید شد.

مشاغل مردم شناسی فراوان نیستند.

گذراندن زمان زیادی برای رفتن به مدرسه برای مواجه شدن با مشکل برای ورود به نیروی کار دلیلی است که مدرک انسان شناسی در این لیست از بی فایده ترین مدرک ها قرار دارد.

8. فلسفه

فلسفه طبیعت، اخلاق و شرایط انسان را با تمرکز شدید بر تفکر بررسی می کند.

امروزه به نظر می رسد که جامعه از مطالعه تفکر روی گردان شده و بیشتر به یادگیری مبتنی بر علم می پردازد.

در حالی که می توانید از مدرک فلسفه خود برای تدریس فلسفه در کالج یا دانشگاه استفاده کنید، اما در مورد آینده شغلی متوقف می شود.

برای رشته های فلسفه، می تواند در نیروی کار بسیار محدود کننده باشد.

شما می توانید تحصیلات خود را در زمینه های دیگر مانند حقوق، نویسندگی، یا زمینه های دیگر ادامه دهید تا فرصت های شغلی بیشتری ایجاد کنید. با این حال، این زمان، تلاش و پول اضافی در کنار سرمایه گذاری شما در مدرک فلسفه است.

بنابراین، در نظر گرفتن یک رشته متفاوت از ابتدا ممکن است بهترین گزینه باشد.

9.بی فایده ترین مدرک تحصیلی: باستان شناسی

باستان شناسی به مطالعه تاریخ بشر و پیش از تاریخ می پردازد، از جمله چگونگی زندگی و تعامل تمدن های گذشته.

دلیل بی فایده بودن مدرک باستان شناسی حول مشکل یافتن شغل باستان شناسی پس از فارغ التحصیلی می چرخد.

مشاغل در این زمینه زیاد نیست. سرمایه گذاری در زمان و پول برای رفتن به مدرسه برای مدرک باستان شناسی ممکن است مانند یک تلاش بیهوده به نظر برسد اگر یافتن یک شغل خوب در این زمینه یک سال یا بیشتر طول بکشد یا به شغل دیگری خارج از این بازار کار رضایت دهید.

10. جهانگردی

صنعت سفر و گردشگری ممکن است مانند یک صنعت سرگرم کننده به نظر برسد. دور شدن و کاوش در مکان های جدید می تواند بسیار مفید باشد، اما متاسفانه، مشاغل گردشگری معمولاً درآمد خوبی ندارند.

بسیاری از آنها به مدرک گردشگری نیز نیاز ندارند.

بنابراین، اگر به کار در زمینه سفر و گردشگری علاقه دارید، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که به طور کلی از گرفتن مدرک خودداری کنید. یا این کار را به عنوان یک تأثیرگذار رسانه های اجتماعی انجام دهید تا بتوانید این علاقه را در کنار حرفه تمام وقت خود دنبال کنید.

11. مطالعات بین المللی

مطالعات بین المللی به شما در مورد عناصر اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جهانی در سراسر جهان می آموزد.

در حالی که می توانید در این مدرک چیزهای زیادی بیاموزید و مسائل را در سراسر جهان بهتر درک کنید، مشاغل در این زمینه دستمزد فوق العاده خوبی ندارند، به همین دلیل است که ما آن را مدرکی بی فایده می دانیم.

رشته‌های مطالعات بین‌الملل تمایل دارند در نقش‌های دولتی یا آکادمیک کار کنند، که می‌تواند شغل‌های رضایت‌بخش و معناداری باشد، اما همیشه سودآور نیستند.

12. مطالعات فیلم

مطالعات فیلم به شما تاریخ، هنر و جنبه‌های فرهنگی فیلم از جمله تولید فیلم را می‌آموزد.

چرا مطالعات فیلم مدرک بیهوده ای است؟

در حالی که صنایعی مانند ویرایش ویدیو در حال رشد هستند، حقیقت این است که برای نقش آفرینی در این صنعت نیازی به مدرک ندارید. شما می توانید در مورد تولید و ویرایش فیلم از مکان های زیادی، از جمله منابع رایگان مانند YouTube یا جایگزین های ارزان برای کالج مانند Skillshare و سایر مکان های آنلاین مانند Udemy، اطلاعات کسب کنید.

بنابراین، سرمایه گذاری در مطالعات فیلم برای بسیاری از مشاغل مرتبط با فیلم که امروزه استخدام می شوند، لازم نیست.

13.بی فایده ترین مدرک تحصیلی: عدالت کیفری

عدالت کیفری می تواند منجر به شغل در اجرای قانون شود. اگر گزینه‌هایی خارج از افسر پلیس شدن می‌خواهید، عدالت کیفری ممکن است مدرکی بی‌فایده در نظر گرفته شود. هزینه دریافت این مدرک، چشم انداز شغلی که پس از فارغ التحصیلی وجود دارد را جبران نمی کند.

با هزینه ای مشابه مدرک عدالت کیفری، می توانید به رشته وسیع تری مانند علوم سیاسی بروید که منجر به مشاغل پردرآمدتر و فرصت های اضافی مانند دانشکده حقوق می شود.

14. مطالعات کودک و خانواده

دنبال کردن مدرک تحصیلی کودک و خانواده، گزینه‌های شغلی محدودی مانند مددکاری اجتماعی یا مشاوره را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر خوشحال هستید که یکی از مشاغل فوق را دنبال کنید، این یک مدرک مفید است.

اگر می خواهید گزینه های شغلی بیشتری داشته باشید یا شغلی که نیازی به مدرک ندارد، این مدرک بی ارزش است.

اگر می خواهید در این زمینه کار کنید، گزینه بهتری ممکن است تحصیل در رشته روانشناسی باشد که می تواند شما را به مهارت هایی مجهز کند تا به مشاغل پردرآمدتری بروید.

15. مطالعات قومی

مطالعات قومی می تواند از تاریخ، جامعه شناسی، ادبیات و زمینه های دیگر استخراج شود. این می‌تواند برای افرادی که می‌خواهند در بازار کاری که با بی‌عدالتی اجتماعی، ظلم و نابرابری مبارزه می‌کند، کار کنند، رضایت بخش و با ارزش باشد.

اما، به غیر از تبدیل شدن به یک استاد مطالعات قومیتی، یافتن مشاغل مرتبط با این مدرک می تواند چالش برانگیز باشد.

16. زبان

مطالعه زبان می تواند یک مسیر آموزشی جالب باشد، اما مدرک زبان لزوما برای رسیدن به یک حرفه زبان شناسی لازم نیست.

و دلیل اینکه این یکی از بی‌فایده‌ترین مدرک‌ها است این است که برای آموزش زبان به عنوان استاد کالج، بسیاری از مشاغل زبان‌شناسی مانند کارشناسان زبان آزاد، مترجمان و موقعیت‌های مرتبط نیازی به مدرک ندارند.

ممکن است منطقی تر باشد که از زمانی که در دانشگاه سرمایه گذاری کرده اید برای کسب تجربه در این زمینه استفاده کنید.

17.بی فایده ترین مدرک تحصیلی: جامعه شناسی

جامعه شناسی یک رشته دانشگاهی است که به مطالعه رفتار و تعامل اجتماعی می پردازد. به دلیل بازگشت سرمایه ضعیف آن مدرکی بی فایده در نظر گرفته می شود. هزینه اخذ مدرک چهار ساله در این رشته می تواند شغل جامعه شناسی با دستمزد حدود 50000 دلار در سال ایجاد کند.

بی فایده ترین مدرک تحصیلی کدام است؟

بر اساس این نظرسنجی، بیهوده ترین رشته هایی که دانشجویان بیش از همه از آن پشیمان شدند، روزنامه نگاری، جامعه شناسی و هنرهای آزاد بود.

نظرسنجی نشان داد:

“احساسات جویندگان کار در مورد رشته های دانشگاهی خود به شدت با آینده شغلی آنها در آینده مرتبط است.”

به این دلیل که به عنوان فارغ التحصیل اخیر، دانش آموزان از آینده شغلی ناراضی بودند و آرزو می کردند که ای کاش به سمت رشته های کمی مانند تجارت، امور مالی یا مراقبت های بهداشتی می رفتند.

از چه درجه هایی باید اجتناب کنید؟

انتخاب رشته یک تصمیم مهم است. شما می خواهید علایق خود را با رشته تحصیلی متعادل کنید که می تواند شغلی بادوام، طولانی مدت و با درآمد خوب ایجاد کند.

شما باید از مدارک تحصیلی در صنایعی که در حال کوچک شدن هستند، پرداخت خوبی ندارند و برای کار در این زمینه نیازی به مدرک ندارند، اجتناب کنید.

به عنوان مثال، مهندسی هسته‌ای تا سال 2031 با کاهش 11 درصدی مشاغل مواجه است.

چه مدارکی ارزش دنبال کردن دارد؟ بدون پشیمانی ترین رشته های کالج عبارتند از:

. مدرک علوم کامپیوتر،

. مهندسی،

. و مدرک پرستاری…

فقط برای نام بردن از چند مورد.

خط پایین – بی فایده ترین درجه ها

آیا دانشگاه بی فایده است؟ نه، به هیچ وجه، اما بی فایده ترین درجه ها وجود دارند. برخی از مدرک ها مشاغلی را ایجاد می کنند که درآمد خوبی ندارند و هر شغلی نیاز به مدرک دانشگاهی دارد. جایگزین‌های مدارک دانشگاهی و کالج شامل برنامه‌های آموزشی حرفه‌ای، دوره‌های آنلاین مانند TASS، کارآموزی، و گزینه‌های دیگر است.

وقت گذاشتن برای تحقیق در مورد مدرک خود گام مهمی برای آینده شغلی شماست. برای این فرآیند وقت بگذارید تا متوجه شوید که چه مسیر شغلی می تواند از مدرک شما حاصل شود.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT