ابزار رایگان سئو

30 ابزار رایگان سئو برای وب سایت شما در سال 2023

زمان مطالعه 11 دقیقه

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و انتخاب درست کلمات کلیدی یکی از مهمترین کارهایی است که میتوانید برای تبلیغ و هدایت ترافیک به وب سایت خود انجام دهید. ابزار رایگان سئو را در ادامه معرفی کرده ایم

موتورهای جستجو به همه سوالات ما پاسخ میدهند و هر اطلاعاتی را که بخواهیم در اختیار ما قرار میدهد.

خرید با ویزا کارت

دانستن اصول سئو می تواند به شما کمک کند تا کپی رایتینگ (Copywriting) هدفمندتری بنویسید و میزان سرچ یک کلمه کلیدی یا حجم جستجوی یک محصول را در گوگل پیدا کنید.

Search Volume یا حجم جستجو به تعداد جستجوهای مربوط با یک کلمه کلیدی خاص در یک بازه زمانی معین گفته میشود.

متأسفانه بسیاری از ابزارهای سئو هزینه بالایی در حد 100 دلار در ماه یا بیشتر دارند و برای کارآفرینانی که تازه میخواهند استارتاپ خود را راه اندازی کنند و از استراتژی بوت استرپینگ استفاده میکنند ایده آل نیست. در ادامه لیستی از بهترین ابزارهای رایگان سئو را برای تحقیق کلمات کلیدی و آنالیز بک لینک ها معرفی میکنیم.

10 ابزار برتر SEO رایگان برای هدایت ترافیک به وب سایت شما

جذب ترافیک به وب سایت اولین اولویت و یک چالش همیشگی برای کسب و کارها است. این ابزارهای رایگان می‌توانند به شما کمک کنند تا با بهینه‌سازی جستجو ترافیک را به سایت خود هدایت کنید.

نوار ابزار SEO MozBar

MozBar یک افزونه رایگان کروم است که می‌توانید پس از ایجاد حساب کاربری از آن استفاده کنید. این افزونه اعتبار صفحه (Page Authority)، اعتبار دامنه و امتیاز اسپم هر صفحه یا سایت را به شما می‌گوید. این افزونه برای آنالیز کلمات کلیدی رقبا نیز مفید است. برای مثال به شما می گوید که برای به دست آوردن یک رتبه خوب در نتایج موتور جستجو نیاز به ساخت چند بک لینک با کیفیت دارید.

MozBar همچنین ابزارهای دیگری را برای آنالیز سئو داخلی (On-Page SEO) و ارزیابی میزان موثر بودن یک بک لینک در اختیار شما قرار می دهد.

Bing Webmaster Tools

Bing Webmaster Tools طیف گسترده ای از ویژگی های SEO از جمله ردیابی بک لینک، تحقیق کلمات کلیدی و تحلیل ممیزی سایت را ارائه می دهند. افزونه Bing URL Submission برای وردپرس به صورت اتوماتیک و سریع محتوای سایت شما را بلافاصله بعد از انتشار درون وب سایت بینگ ایندکس می کند.

Ahrefs

Ahrefs مجموعه ای از ابزارهای سئوی رایگان و پولی را ارائه می دهد.

تولیدکننده کلمات کلیدی رایگان: Ahref داده های موتورهای جست و جوی دیگر از جمله گوگل، بینگ، آمازون و یوتیوب را هم نمایش می دهد. همچنین حجم جست و جوی کلمات کلیدی مختلف را نیز ارائه میدهد.

جستجوگر بک لینک رایگان: از این ابزار میتوانید برای بررسی بک لینک های سایت خود و همچنین بک لینک سایت رقبا استفاده کنید.

جستجوگر رایگان رتبه کلمات کلیدی: با این ابزار میتوانید رتبه کلمات کلید خود را ببینید.

افزونه Broken Link Checker : این ابزار برای بررسی لینک های خراب و شکسته است. کافی است آدرس وب سایت خود را وارد کنید تا 10 لینک خراب را ببینید.

SEO Review Tools

SEO Review Tools یکی از جامع ترین مجموعه ابزارهای سئو رایگان است و دارای بیش از 60 ابزار مختلف با ویژگی های خاص از جمله ابزارهای فنی سئو، ابزارهای سئو محتوا و ابزارهای اعتبار صفحه است.

SEMRush

SEMrush یک ابزار جامع سئو است که ویژگی های زیادی را ارائه میدهد. اگرچه برای دسترسی به بیشتر ویژگی ها به یک حساب پولی نیاز دارید، SEMrush ابزارهای رایگان زیر را ارائه می دهد:

ردیابی موقعیت : با این ویژگی میتوانید رتبه بندی وب سایت خود را دنبال کنید. رایگان برای حداکثر 10 کلمه کلیدی.

تحلیل ممیزی وب سایت : این ویژگی برای ممیزی محتوایی و فنی سئو سایت کاربرد دارد. رایگان برای 100 URL

مدیریت لیستینگ : ممیزی رایگان لیست های محلی در بیش از 70 پلتفرم

الگوی محتوای SEO : یک محتوای مختصر برای کلمه کلیدی مورد نظر ایجاد میکند. 1 الگوی رایگان.

دستیار نوشتن SEO: راهنمایی برای نوشتن محتوای بهینه شده برای کلمات کلیدی. یک الگوی رایگان.

جستجوگر سئوی داخل صفحه: توصیه هایی برای بهینه سازی محتوای موجود در سایت ارائه میدهد. رایگان برای حداکثر 10 کلمه کلیدی.

ابزار Keyword Magic و مرور کلی کلمات کلیدی : هر روز 10 گزارش تحقیق رایگان برای کلمات کلیدی اجرا میکند.

بررسی دامنه: با این ویژگی میتوانید حداکثر 10 رقیب را به صورت رایگان آنالیز کنید.

SEMrush همچنین یک دوره آزمایشی رایگان هفت روزه را ارائه می دهد.

ابزارهای سئو رایگان برای تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی بخش مهمی از سئو است، زیرا استراتژی محتوای شما را مشخص می کند. ابزارهای سئو رایگان آنالیز کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا کلمات و عبارات مورد نظر را شناسایی کنید.

AnswerThePublic

AnswerThePublic هر دو گزینه رایگان و پولی را ارائه میدهد. با ابزار رایگان آن میتوانید یک کلمه کلیدی یا URL را وارد می کنید. سپس AnswerThePublic فهرستی از کلیدواژه مرتبط را در قالب عبارات و سؤالات ارائه میدهد. این عبارات عنوان عالی برای پست‌های وبلاگ و صفحات پرسش‌های متداول هستند. یک CSV با کلمات کلیدی دانلود کنید یا به تحلیلگر بصری نگاه کنید.

WordStream

ابزار رایگان کلمه کلیدی WordStream کلمات و عبارات هدفمند برای استراتژی SEO شما ارائه می دهد. یک کلمه کلیدی یا URL وب سایت خود را برای دریافت لیستی از پیشنهادات و کلمات کلیدی وارد کنید. WordStream یک ابزار عالی برای یافتن کلمات کلیدی کوتاه و بلند و هدفمند بر اساس صنعت و موقعیت مکانی است.

Keyword Tool

Keyword Tool یکی دیگر از ابزارهای عالی تحقیق کلمات کلیدی برای موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ، یوتیوب، آمازون و دیگر شبکه های اجتماعی از جمله توییتر و پینترست است. یک حساب رایگان لیستی از کلمات کلیدی پیشنهادی و اشتراک پولی مواردی مانند حجم جستجو و سختی کلمه کلیدی (رقابت کلمه کلیدی) را ارائه میدهد.

Seed Keywords

Seed Keywords یکی دیگر از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است که از سایر ابزارها متفاوت تر است.Seed Keywords به جای ارائه کلمات کلیدی و ترافیک جستجو و معیارها از جمع سپاری استفاده می کند. در واقع شما از مردم می‌خواهید خود را در یک سناریوی فرضی تصور کنند و بپرسید اگر در آن سناریو بودند چه چیزی را جستجو می‌کردند.

Ubersuggest

Ubersuggest یک ابزار رایگان است که کلمات کلیدی پیشنهادی را بر اساس URL یا کلمه کلیدی مورد نظر به شما ارائه می دهد. با یک حساب رایگان میتوانید روزانه سه جستجو انجام دهید. برای دسترسی به ویژگی های بیشتر باید اشتراک بخرید. Ubersuggest لیست بلندبالایی از کلیدواژه را به شما ارائه میدهد که می‌توانید از آنها برای صفحه محصول، جذب ترافیک ارگانیک بیشتر، پست وبلاگ و موارد دیگر استفاده کنید.

ابزارهای رایگان سئو محلی

سئوی محلی یا لوکال باید اولویت اول برای هر کسب و کاری باشد که به نوعی به صورت فیزیکی نیز فعالیت دارد.

Synup Listing Scan

Synup Listing Scan یک بررسی کامل از پروفایل های محلی شما است. کافی است اطلاعات اولیه را وارد کنید و ابزار SEO رایگان حضور دیجیتال شما را اسکن می کند و پروفایل گوگل و همچنین سایت های لیست شخص ثالث مانند Yelp و اتاق بازرگانی محلی شما را بررسی می کند. همچنین میتوانید شهرت و اعتبار خود را از طریق نظرات ببینید.

BrightLocal

BrightLocal مجموعه ای از ابزارهای رایگان سئو محلی را برای کسب و کارهای کوچک ارائه می دهد. برخی از این ابزارها عبارتند از:

Google Review Link & Place ID Generator: میتوانید لینک نظرات گوگل را برای مشتریان ایجاد کرده و به اشتراک بگذارید.

Local RankFlux: رتبه بندی های روزانه وب سایت خود را دنبال کرده و تغییرات مشکوک الگوریتم را مشاهده کنید.

جستجوگر SERP محلی: تحقیقات کلیدواژه محلی را انجام دهید.

Local Listings Health Scanner : اطلاعات ناقص، قدیمی یا نادرست کسب و کار خود را در وب اسکن کنید.

ابزارهای جستجوگر رایگان وب سایت و بهینه سازی محتوا

سنگ بنای اصلی هر استراتژی سئو محتوا است. محتوا فقط شامل وبلاگ نیست. بلکه شامل ابرداده، صفحات محصول، مقالات پشتیبانی و حتی صفحه اصلی سایت شما است. این ابزارهای رایگان سئو می توانند به شما در آنالیز محتوا و بهینه سازی کلیک ها و تعامل کاربر کمک کنند.

Screaming Frog SEO Spider

Screaming Frog SEO Spider یک ابزار سئوی رایگان است و وب سایت شما را آنالیز می کند تا لینک های شکسته و سایر مشکلات سئو که ممکن است به تجربه کاربر و در نتیجه به رتبه بندی شما آسیب برساند را پیدا کند. Screaming Frog حداکثر URL 500 را به صورت رایگان بررسی می کند و به شما می گوید که کدام صفحات نیاز تغییر دارند. همچنین می توانید برای URL های بیشتر هزینه کنید.

Yoast SEO WordPress

Yoast SEO یک افزونه رایگان برای کاربران وردپرس و Shopify است. این افزونه به شما کمک می کند تا داده های ساختار یافته را به صفحات وب سایت خود اضافه کنید. در واقع این افزونه به شما کمک میکند تا کلمه کلیدی را در مکان مناسب مانند عنوان ها، متا تگ ها، توضیحات متا یا Meta Description و غیره استفاده کنید.

Rank Math WordPress SEO

RankMath یک افزونه سئو همه کاره برای کسب و کارها بزرگ و کوچک در وردپرس است. می توانید از یک حساب کاربری رایگان استفاده کنید که دارای 18 نوع اسکیما (schema ) و ادغام کامل با سرچ کنسول Google، Divi و Elementor است. با این افزونه همچنین می توانید ممیزی های اولیه سئو را انجام دهید. حساب‌های پولی دارای عملکرد بیشتری از جمله ادغام با Google Analytics، ردیابی رتبه و گزارش‌های SEO هستند.

GTmetrix

GTmetrix یک ابزار سئوی رایگان است که وب سایت شما را آنلایز کرده و سرعت و عملکرد سایت و ساختار وب سایت شما را بررسی کند. یک حساب کاربری رایگان برای مشاهده ویدئوهای ضبط شده از لود شدن سایت خود ایجاد کنید تا بتوانید مشکلات را شناسایی کنید.

HigherVisibility Google SERP Snippet Optimization Tool

Google SERP Snippet Optimization Tool یک ویرایشگر Real-Time است که به شما در نوشتن عناوین و توضیحات متا کمک می کند. وقتی متن را در فیلد ویرایشگر وارد می کنید، ابزار SEO رایگان به شما نشان می دهد که در جستجوی واقعی گوگل چه شکلی است.

نکته: SERP مخفف صفحات نتایج موتور جستجو (search engine results pages) است.

Merkle

Merkle همچنین دارای چند ابزار سئو رایگان است، این ابزارها به بهینه سازی محتوای سایت برای جذب ترافیک از طریق جستجوی ارگانیک کمک میکنند.

شبیه‌ساز SERP Google : عناوین و توضیحات متا را وارد کرده و آنها را در یک ویرایشگر بصری Real-Time ویرایش کنید. این شبیه ساز از SERP‌های گوگل استفاده میکند.

تولید کننده Schema Markup : داده های ساختار یافته را در وب سایت شما ایجاد میکند تا بتوانید ویژگی های SERP مانند ریچ اسنیپت ها را بهینه کنید.

ابزار رایگان سئو گوگل

Google Analytics

Google Analytics یک ابزار قدرتمند تجزیه و تحلیل سایت است که شامل معیارهای سئو است و به شما بینشی در زمان واقعی از عملکرد و دیده شدن وب سایت شما در جستجو میدهد. کد HTML را در کد وب سایت خود نصب کنید تا به طور رایگان از Google Analytics استفاده کنید.

Google Search Console

Google Search Console با نام قبلی Google Webmaster Tools یک ابزار آنالیز رایگان وب سایت است که به طور خاص به عملکرد وب سایت شما در جستجوهای گوگل اختصاص یافته است. با استفاده از آن میتوانید نرخ کلیک و رتبه بندی کلمات کلیدی را مشاهده کنید همچنین می توانید نقشه های سایت را مشاهده کنید. برای درج نقشه سایت جدید لینک آن را در قسمت Add a new sitmap قرار دهید و بر روی گزینه Submit کلیک کنید.

Google Keyword Planner

Google Keyword Planner شامل دو عملکرد اصلی یعنی یافتن کلمات کلیدی جدید هدفمند و پیش بینی کلمات کلیدی انتخابی است . این ابزار اطلاعاتی در مورد حجم جستجو، کلمات کلیدی و عبارات مرتبط و میزان رقابت هر کلمه کلیدی برای کمپین های پولی را به شما ارائه میدهد.

Google Trends

Google Trends یکی دیگر از ابزارهای عالی برای تحقیق کلمات کلیدی است. موضوع یا عبارت مورد نظر خود را وارد کنید و Google Trends نمودارهایی از حجم جستجو مرتبط با آن موضوع را به شما نشان میدهد. همچنین به شما می‌گوید که در کجای دنیا این عبارت ترند است و کدام کلمات کلیدی مرتبط با آن ترند است.

Google Business Profile

ابزار رایگان سئو

ابزار رایگان سئو

Google Business Profile یک ابزار سئو محلی رایگان است. با استفاده از آن می‌توانید پروفایل گوگل خود را ایجاد و مدیریت کنید. بنابراین وقتی کسی شرکت شما را جستجو می‌کند این پروفایل نمایش داده میشود. این بخش مانند یک پایگاه اطلاعات است و افراد به سرعت میتوانند تمام اطلاعات تماس شما را در یک مکان مستقیماً در صفحه جستجوی گوگل پیدا کنند. این همان چیزی است که در Google Maps نشان داده می شود. توجه داشته باشید که برای استفاده از این ابزار کسب و کار شما باید حضور فیزیکی داشته باشد. بنابراین ممکن است برای برند آنلاین زیاد مفید نباشد.

Google PageSpeed Insights

PageSpeed Insights به شما کمک می کند تا مشکلات سئو را با ارزیابی زمان بارگذاری صفحه شناسایی کنید. اگر بارگذاری سایت شما بیش از حد طول بکشد، رتبه سئو شما کاهش می یابد. کافی است URL خود را وارد کنید تا یک بررسی سئو و لیستی از پیشنهادات بهینه سازی برای عملکرد بهتر سایت دریافت کنید. از این طریق می‌توانید تست‌های دسکتاپ و موبایل فرندلی و آنالیز سئو را اجرا کنید.

ابزارهای رایگان سئو برای لینک سازی و بررسی بک لینک

موتورهای جستجو نیز وب سایت هایی را دوست دارند که قانونی باشند. یکی از راه‌های افزایش اعتبار یک سایت بدست آوردن بک لینک است. به عبارت دیگر بک لینک‌هایی از سایت‌های با اعتبار میتواند به اعتبار شما نیز کمک کند.

Monitor Backlinks Free Backlink Checker

آدرس وب سایت خود را در ابزار جستجوگر رایگان بک لینک وارد کنید تا متوجه شوید کدام سایت ها به سایت شما لینک دارند. همچنین می‌توانید برای دسترسی به ویژگی‌های پیشرفته‌تر هزینه پرداخت کنید.

Help A Reporter Out (HARO)

HARO یک وب سایت است که هدف آن ارتباط خبرنگاران با منابع است. بنابراین یک مکان عالی برای ایجاد روابط با مطبوعات است که می توانند کسب و کار شما را تبلیغ کنند و به وب سایت شما نیز بک لینک دهند.

Qwoted

ابزار رایگان سئو

ابزار رایگان سئو

Qwoted یک ابزار سئو رایگان است که عملکردی مشابه HARO دارد. با استفاده از آن میتوانید یک پروفایل ایجاد کنید تا در پایگاه داده وارد شوید. سپس Qwoted شما را با خبرنگارانی که به دنبال منابعی مانند شما هستند وصل میکند. این یک راه عالی برای توسعه روابط مطبوعاتی و بک لینک ها است.

Help A B2B Writer

تقریبا همه صنایع میتوانند از HARO و Qwoted استفاده کنند اما توصیه میشود شرکت های B2B ازHelp A B2B Writer استفاده کنند. درخواست‌های روزنامه‌نگار فقط به منابع واجد شرایط ارسال می‌شوند، بنابراین شما نیازی نیست که درخواست‌های غیر مرتبط با کسب‌وکارتان را بررسی کنید.

ابزارهای سئو رایگان برای آمازون

آمازون یک موتور جستجوی برتر برای فروشندگان است. برخی از ابزارهای بالا ویژگی هایی را برای سئو آمازون ارائه می دهند، اما ابزارهایی که در ادامه معرفی میکنیم به طور خاص برای کمک به فروشندگان در بهینه سازی بازار شخص ثالث طراحی شده اند.

Sonar by Sellics

ابزار رایگان سئو

ابزار رایگان سئو

Sonar یک ابزار پولی با ویژگی سئوی رایگان آمازون و قابلیت تحقیق ASIN است. با این ابزار میتوانید کلمات کلیدی پیشنهادی مرتبط با محصول خود را به همراه حجم تخمینی جستجو و محصولات مرتبط در آمازون پیدا کنید.

Amazon Keyword Research By Helium 10

Amazon Keyword Research تحقیقات SEO مبتنی بر کلمات کلیدی و ASIN را ارائه می دهد. این ابزار علاوه بر حجم جستجو، تعداد تخمینی محصولات رقیب، کلمات کلیدی مرتبط را نیز به شما ارائه میدهد.

با این ابزارهای رایگان سئو ترافیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنیدچندین مجموعه نرم‌افزارهای پولی دیگری وجود دارد که ویژگی‌های پیشرفته تری را ارائه می‌دهد که اکثر نیازهای سئو از تحقیق کلمات کلیدی گرفته تا آنالیز بک لینک را برآورده میکنند. اما ابزارهای بالا می توانند نسبت به قیمت (رایگان) بسیار مفید باشند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT