سایت برای فایل های پرینت سه بعدی رایگان

4 بهترین سایت برای فایل های پرینت سه بعدی رایگان

زمان مطالعه 4 دقیقه

این وب سایت های چاپ سه بعدی را کاوش کنید تا بهترین مدل های سه بعدی را برای دانلود رایگان بیابید. سایت برای فایل های پرینت سه بعدی رایگان را در ادامه معرفی کرده ایم.

دسترسی به چاپگر سه بعدی یک امتیاز نسبتاً هیجان انگیز است. چه یک کهنه کار با تجربه پرینت سه بعدی یا مبتدی باشید، مدل های پرینت سه بعدی رایگان همیشه مورد استقبال قرار می گیرند. طراحی مدل های سه بعدی از ابتدا می تواند زمان بر باشد و نیاز به مهارت های خاصی دارد.

خوشبختانه، وب سایت ها و کتابخانه های زیادی وجود دارند که مدل های سه بعدی رایگان را برای دانلود ارائه می دهند، اما همه مدل های سه بعدی قابل چاپ نیستند.

1.سایت برای فایل های پرینت سه بعدی رایگان:  Thingiverse

Thingiverse بهترین کتابخانه پرینت سه بعدی است. این وب سایت کاملاً به چاپگرهای سه بعدی اختصاص دارد و اکثر مدل های سه بعدی به صورت فایل های STL بارگذاری می شوند که به راحتی قابل چاپ سه بعدی هستند. هر مدل دارای پیش نمایش سه بعدی، تصاویر محصول چاپ شده و تنظیمات چاپ است.

Thingiverse به کاربران اجازه می‌دهد عکس‌های ساخت خود را پست کنند و سازندگان می‌توانند فایل‌های سه بعدی دیگر را برای ایجاد طرح‌های جدید ریمیکس کنند. برای یافتن بهترین تنظیمات چاپ برای یک فایل یا الهام گرفتن، می‌توانید به مارک‌های مختلف منتشر شده توسط کاربر نگاه کنید.

Thingiverse به لطف دسترسی رایگان به طرح‌ها و فایل‌ها، به کتابخانه پرینت سه بعدی برای سازندگان تبدیل شده است. هر فایلی که در Thingiverse می بینید، می توانید به صورت رایگان دانلود و استفاده کنید. اگرچه، اگر خالق هستید، به دلیل ماهیت رایگان پلتفرم، نمی توانید طرح های خود را در Thingiverse بفروشید.

2.سایت برای فایل های پرینت سه بعدی رایگان: MyMiniFactory

MyMiniFactory یک کتابخانه و انجمن چاپ سه بعدی است که در آن می توانید هزاران مدل سه بعدی رایگان و پولی را برای دانلود پیدا کنید.

MyMiniFactory تاکید زیادی بر بازی های نقش آفرینی مانند D&D دارد. بیشتر مدل هایی که در اینجا خواهید یافت، ساختارها و شخصیت هایی هستند که برای بازی های رومیزی طراحی شده اند.

اگر از طرفداران فیگورهای رومیزی پرینت سه بعدی هستید، می‌دانید که وقتی در چند رنگ چاپ می‌شوند، چقدر بهتر به نظر می‌رسند. برای ارتقای چاپگر و پرینت های خود، پرینت سه بعدی دوتایی را امتحان کنید.

به غیر از کتابخانه خود، MyMiniFactory دارای بسیاری از عناصر جامعه جذاب است. سازندگان می توانند داستان های خود را در استوری های انجمن بنویسند و می توانند در مسابقات طراحی و چاپ برای برنده شدن جوایز شرکت کنند.

این سایت همچنین میزبان یک پروژه جاه طلبانه به نام Scan The World است که هدف آن ارائه مجسمه های هنری و میراثی در قالب فایل های قابل چاپ سه بعدی به صورت رایگان است. این پروژه تاکنون 17000 شی را فهرست بندی کرده است که می توانید به صورت رایگان دانلود کنید.

3.سایت برای فایل های پرینت سه بعدی رایگان: Cults

Cults یک مخزن و انجمن سه بعدی دیگر است که می توانید مدل های سه بعدی را دانلود کرده و آنها را چاپ کنید. این سایت هر دو مدل رایگان و پولی را ارائه می دهد. اگر سازنده هستید، می توانید از مدل سه بعدی خود در Cults کسب درآمد کنید و بفروشید.

Cults مکان مناسبی برای یافتن مدل های زیبایی شناختی و تزئینی با چاپ سه بعدی است. این مجموعه گسترده ای از جواهرات، هنر و مدل های مد را ارائه می دهد. اگر به دنبال ساخت جواهرات پرینت سه بعدی خود هستید، Cults مکانی برای مرور و دانلود مدل ها است.

Cults همچنین هاست مسابقات پرینت سه بعدی است که در آن می توانید مدلی را مطابق دستورالعمل های داده شده برای برنده شدن یک جایزه طراحی کنید.

4.سایت برای فایل های پرینت سه بعدی رایگان: TurboSquid

TurboSquid یک بازار بزرگ برای مدل های سه بعدی است. متأسفانه، در حالی که برخی از این مدل ها برای پرینت سه بعدی طراحی شده اند، اکثر آنها اینطور نیستند. با این حال، شما هنوز هم می توانید آنها را با کمی تغییر چاپ کنید.

این وب‌سایت طیف گسترده‌ای از مدل‌های حرفه‌ای سه‌بعدی، پولی و رایگان را ارائه می‌دهد. برخی از این مدل ها دارای جزئیات و واقع گرایی قابل توجهی هستند و از وسایل نقلیه و افراد گرفته تا حیوانات را شامل می شود.

با جستجوی مدل های STL می توانید مدل های قابل چاپ سه بعدی را بیابید. تقریباً 100000 مدل STL در TurboSquid موجود است. این وب سایت توسط Shutterstock در سال 2021 خریداری شد.

از بایت تا دنیای واقعی

پرینت سه بعدی یک فناوری فوق العاده است که به شما امکان می دهد خلاقیت های سه بعدی را از رایانه خود بیرون بیاورید و وارد دنیای واقعی کنید. با یک چاپگر سه بعدی، می توانید هر مدل سه بعدی را با فرمت STL چاپ کنید، و اکنون می دانید که کجا می توانید چنین مدل هایی را پیدا کنید.

اگرچه برای دانلود برخی از مدل‌ها در این وب‌سایت‌ها باید هزینه پرداخت کنید، اما هنوز تنوع و تعداد خوبی از مدل‌های سه بعدی رایگان موجود است. اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که مدلی را که بیشتر دوست دارید پیدا کنید و به چاپ بپردازید!

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !