نرم افزار مدل سازی سه بعدی

بهترین نرم افزار مدل سازی سه بعدی

زمان مطالعه 6 دقیقه

اکثر نرم افزارهای مدل سازی سه بعدی بسیار گران هستند. خوشبختانه، طیف بسیار خوبی از نرم‌افزار مدل‌سازی سه‌بعدی با امکانات کامل نیز وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را کشف کنید. در این پست به معرفی بهترین نرم افزار مدل سازی سه بعدی می پردازیم.

خرید با پی پال

خرید با ویزا و مستر

خرید گیفت کارت

مدل سازی سه بعدی در اطراف شماست. در فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی که تماشا می‌کنید، در بازی‌های ویدیویی که بازی می‌کنید و حتی در نقشه‌های چاپ سه‌بعدی، مدل‌های سه بعدی وجود دارد. این همه اطراف ما است.

نرم افزار مدل سازی سه بعدی

اما مدل سازی سه بعدی آسان نیست و نرم افزار مدل سازی سه بعدی می تواند بسیار گران باشد. با این حال، اگر می‌دانید به کجا نگاه می‌کنید، می‌توانید نرم‌افزار مدل‌سازی سه‌بعدی با امکانات کامل را در دسترس بیابید که هزینه‌ای برای شما ندارد.

نوع نرم‌افزار مدل‌سازی سه‌بعدی مورد نیاز شما بستگی به کاری دارد که می‌خواهید انجام دهید، زیرا برخی از ابزارهای مدل‌سازی سه‌بعدی با انواع خاصی از طراحی بهترین کار را دارند. در اینجا یک مرور کوتاه از آنچه در خارج وجود دارد آورده شده است:

  1. Blender: مدل سازی هنری، بلکه طراحی فنی
  2. FreeCAD: طراحی مهندسی و فنی، محبوب طراحان چاپ سه بعدی
  3. Wings 3D: ابزار همه جانبه خوب برای طراحی هنری و فنی
  4. MeshMixer: مدلسازی هنری، پرینت سه بعدی
  5. Tinkercad: طراحی سه بعدی سبک وزن
  6. Sculptris: مدلینگ هنری
  7. Unity with ProBuilder: ساخت بازی با افزونه مدلسازی سه بعدی

بیایید نگاهی به بهترین نرم‌افزار مدل‌سازی سه‌بعدی رایگانی بیندازیم که می‌توانید روی آن‌ها کار کنید، و اینکه کدام یک برای شما مناسب است.

نرم افزار Blender

ویژگی های بلندر در تعداد شگفت انگیزی از راهنمای نرم افزار مدل سازی سه بعدی رایگان. چرا؟زیرا برای یک نرم‌افزار رایگان، کادرهای زیادی را علامت‌گذاری می‌کند. گستره ابزارها از اکثر (اگر نه همه) دیگر رقبای رایگان و تعداد سالمی از گزینه های پولی پیشی می گیرد.

برای اینکه واقعاً با بلندر آشنا شوید، توصیه می کنیم یک سری آموزش آنلاین پیدا کنید و آن را دنبال کنید. حداقل تا زمانی که یاد بگیرید چگونه در Blender حرکت کنید و بین ابزارهای متعدد آن جابجا شوید. و ابزارها فراوان هستند: مدل سازی سه بعدی، ویرایش سه بعدی، رندر فیزیکی، ابزارهای انیمیشن، ترکیب بندی، بافت سازی، ویرایش متریال  حتی یک موتور بازی پایه یکپارچه برای آزمایش سریع.

همچنین ایده خوبی است که یاد بگیرید چگونه سریعتر در Blender حرکت (پیمایش) کنید. برگه تقلب میانبرهای صفحه کلید Blender ما می تواند به شما در انجام این کار کمک کند.

علاوه بر این، جامعه Blender پربار و دلگرم کننده است. اگر چیزی نمی دانید، بپرسید. این احتمال وجود دارد که کسی چنین مشکلی را داشته باشد، و این سوال مدت‌هاست که در یکی از آموزش‌های فوق‌العاده بلندر پاسخ داده شده یا حل شده است.

Blender یک ابزار اهدایی است. این بدان معناست که رایگان است و همیشه خواهد بود، اما توسعه‌دهنده کمک‌های مالی را می‌پذیرد تا توسعه را ادامه دهد.

Download: Blender for Windows (64-bit) | Windows (32-bit) | Mac | Linux (64-bit) | Linux 32-bit

نرم افزار FreeCAD

ما از یکی از بهترین ابزارهای بی چون و چرای رایگان مدل سازی هنری سه بعدی به ابزاری با تمرکز مهندسی جامد حرکت می کنیم. FreeCAD به کاربران این فرصت را می دهد تا از مجموعه نرم افزارهای قدرتمند CAD تقلید کنند تا طرح های خود را کاملاً رایگان توسعه دهند (اکثر مجموعه های CAD هزاران هزار هزینه برای مجوز دارند).

FreeCAD از مفهوم “نیمکت کار” استفاده می کند. نیمکت کار مجموعه ای از ابزارهای از پیش تعریف شده است که برای کار بر روی مراحل مختلف پروژه خود استفاده می کنید. علاوه بر این، FreeCAD از مدل‌سازی پارامتریک استفاده می‌کند، به این معنی که شما به راحتی می‌توانید مدل خود را با سرفصل کردن تاریخچه طراحی آن و ویرایش پارامترهای کلیدی تغییر دهید. بهتر از این، می‌توانید از کتابخانه منبع باز FreeCAD با برنامه‌های دیگر استفاده کنید، و همچنین ماژول‌های جدید را برای گسترش عملکرد FreeCAD بدون نیاز به نرم‌افزار بیشتری وارد کنید. برای بسیاری، این یک روش عالی و بدون استرس برای یادگیری طراحی پیشرفته CAD بدون نگرانی در مورد مجوز گران قیمت است. FreeCAD می تواند به طور مستقیم با برخی از جایگزین های پولی خود نیز رقابت کند.

نرم افزار Wings 3D

Wings 3D یک مدل ساز سه بعدی زیربخش منبع باز قدرتمند است که برای مبتدیان عالی است. Wings 3D دارای طیف گسترده ای از ابزارهای ضروری و مفید مدل سازی سه بعدی است، اما همچنین امکان مدل سازی دقیق با جزئیات دقیق را فراهم می کند (از AutoUV برای بافت سازی مدل نیز پشتیبانی می کند). با این حال، Wings 3D هیچ پشتیبانی از انیمیشن ارائه نمی دهد. از این نظر، صرفاً برای طراحی مدل است تا یک استودیو کامل.

Wings 3D ابزار خوبی برای مبتدیان است زیرا از تکنیک های مدل سازی سه بعدی چند ضلعی سنتی (قدیمی) استفاده می کند. تقریباً هر چیزی که در مورد مش های (meshe)هندسی یاد بگیرید به سایر نرم افزارهای مدل سازی سه بعدی ترجمه می شود. نکته مثبت دیگر رابط نسبتا ساده آن است (مخصوصاً در مقایسه با برخی ابزارهای دیگر)، حتی اگر تا حدودی قدیمی به نظر برسد.

Download: Wings 3D for Windows (64-bit) | Windows (32-bit) | Mac | Linux (64-bit)

نرم افزار MeshMixer

Autodesk’s Meshmixer یکی از محبوب ترین ابزارهای مدل سازی mesh  مش مثلثی است که به صورت رایگان در دسترس است. به عنوان یک محصول Autodesk، Meshmixer دارای ویژگی‌های مفیدی برای دستکاری و مدیریت طرح‌های mesh سیم، از جمله توخالی کردن، پوشش مجدد، جهت‌گیری بستر چاپی و مخلوط کردن mesh با کشیدن و رها کردن است.

ابزار مخلوط کردن mesh مش با کشیدن و رها کردن به شما امکان می دهدmesh های (مش های) موجود را در یک طرح واحد با حداقل سر و صدا ترکیب کنید. طولی نمی کشد که اشیاء بسیار تصادفی را با هم ترکیب می کنید تا مدل های خارق العاده یا عجیبی بسازید که هرگز نباید نور روز را ببینند.

به طور مفید، Meshmixer کاربران را بدون طراحی سه بعدی یا مهارت های مش بندی قبلی مجازات نمی کند، در حالی که حرکت (پیمایش) رابط نسبتاً آسان است.

Download: MeshMixer for Windows | Mac

نرم افزار Tinkercad

Tinkercad یکی دیگر از توسعه های Autodesk است که مدل سازی و طراحی سه بعدی را برای همه به ارمغان می آورد. Tinkercad به جای یک نرم افزار، یک ابزار طراحی سه بعدی و چاپ سه بعدی آنلاین رایگان است که همه می توانند از آن لذت ببرند. (برای اطلاعات بیشتر، راهنمای مبتدیان ما برای چاپ سه بعدی را بررسی کنید!)

هنگامی که آن را امتحان کنید، به سرعت متوجه خواهید شد که چه معنایی دارد. رابط Tinkercad بسیار ابتدایی است و دست شما به آرامی و با کمترین سر و صدا به سمت مقصد طراحی شما هدایت می شود.

گفته شد، Tinkercad امکان طراحی مدل سه بعدی مناسب را فراهم می کند. شما نمی توانید طیف وسیعی از ابزارهای Blender یا FreeCAD را پیدا کنید، اما Tinkercad یک نقطه ورود عالی برای مبتدیان مطلق است.

برای استفاده از Tinkercad: به وب سایت Tinkercad بروید، یک حساب کاربری ایجاد کنید و شروع به کار کنید.

نرم افزار Sculptris مجسمه ساز 

Sculptris یکی دیگر از ابزارهای رایگان مجسمه سازی سه بعدی عالی است که برای تمام سطوح توانایی های مدل سازی، از جمله مدل سازهای حرفه ای، جذاب است. توسعه دهنده Sculptris Pixologic به خاطر مجموعه مجسمه سازی و مدل سازی ZBrush خود شناخته شده و مورد احترام است. به نوعی، Sculptris مانند یک آزمایش رایگان برای مجموعه ZBrush با امکانات کامل است.

Sculptris هنوز دارای تعداد زیادی ابزار مدل سازی است و مجسمه سازی و بافت یک مدل نسبتاً آسان است. برای مبتدیان، Sculptris کاملاً بخشنده(باگذشت) است، و همچنین توجه دارند که چیدمان و طراحی کلی برای یادگیری ساده است.

Pixologic شامل مقدار مناسبی از نکات ابزار و نکات دیگر در برنامه است تا شما را نیز در مسیر نگه دارد. افزودن به این نکات ابزار یک جامعه پرشور با تعداد زیادی آموزش برای کمک به راهنمایی و الهام بخشیدن به شما است.

Download: Sculptris for Windows | Mac

نرم افزار Unity with ProBuilder

انتخاب نهایی ما کمی متفاوت است.

Unity یک ابزار توسعه بازی رایگان است که برای تولید برخی از عناوین عظیم استفاده می شود (مانند Kerbal Space Program، Hearthstone، Wasteland 2 & 3، Temple Run، Rust، Cities: Skylines).

زیبایی پلت فرم Unity دسترسی تقریباً جهانی است. در واقع، با آموزش های مناسب Unity، هر کسی می تواند با آن شروع کند.

یونیتی همچنین اکنون صاحب ابزاری که زمانی ممتاز بود، ProBuilder، مجموعه ابزار گسترده خود را برای هر کاربری باز می کند. ProBuilder ترکیبی منحصر به فرد از مدل سازی سه بعدی و ابزارهای طراحی سطح است که برای ساخت هندسه ساده بهینه شده است، اما قادر به ویرایش دقیق و بازکردن UV در صورت نیاز است.

افزونه ProBuilder Unity شبیه هیچ ابزار مدل سازی سه بعدی دیگری در این لیست نیست. همچنین می‌توانید آموزش‌ها را دنبال کنید تا یاد بگیرید چگونه انواع مختلفی از اشیاء سه بعدی بسازید. و به عنوان یک پلتفرم توسعه بازی، می توانید این طرح ها را به موتور اصلی وارد کنید و از نزدیک در اطراف آنها قدم بزنید.

Download: Unity for Windows | Mac

Download: ProBuilder (via the Unity Asset Store)

پیش بروید و شروع به ایجاد مدل های سه بعدی کنید

دنیای مدل سازی سه بعدی در انتظار شماست. اکنون در مورد ابزارهایی برای مجسمه سازی خلاقانه، مجسمه سازی فنی، توسعه بازی، برای مبتدیان مطلق و غیره می دانید. ابزارهای مدل‌سازی سه بعدی دیگری نیز وجود دارد، اما ما احساس می‌کنیم که اینها بهترین‌ها ی در حال حاضر هستند.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT