طراحی در Blender

آموزش طراحی در Blender | مدل های سه بعدی در Blender

زمان مطالعه 6 دقیقه

نمی دانید از کجا طراحی در Blender شروع کنید؟ این مدل های سه بعدی ساده را امتحان کنید تا روند کار را به دست بیاورید. Blender رایگان است، اما استفاده از آن برای همه آسان نیست.

طراحی در Blender

در این مقاله، پروژه های Blender محبوب را برای مبتدیان معرفی خواهیم کرد. همه این ایده های Blender سازگار هستند و میتوان آنها را در سبک های مختلفی مورد بررسی قرار داد. مش های با وضوح بالا می‌خواهید؟ توصیه ما این است که همه آن را امتحان کنید.

طراحی پنگوئن در بلندر

طراحی در Blender

طراحی در Blender

پنگوئن ها موجودات شایان ستایشی هستند. اما مهم تر از آن این نکته است که، آنها موجودات بسیار ساده ای هستند. هنگامی که تنه اصلی بدن را طراحی کردید، انجام کارهایی مانند افزودن بال و طراحی پاهای کوچک بسیار آسان است.

کسانی که علاقمند به تمرین و رنگ آمیزی بافت هستند، میتوانند حتی با کارهایی مانند ایجاد کرک روی بدن یک بچه پنگوئن، مهارت خود را به میزان زیادی افزایش دهند. طراحی “کت و شلوار” و یقه رنگارنگ برای پنگوئن بسیار سرگرم کننده است.

طراحی کاکتوس گلدانی در Blender

طراحی در Blender

طراحی در Blender

کاکتوس ها و سایر گیاهان ساده مانند ساکولنت ها برای مبتدیانی که مدل سازی را یاد می گیرند عالی هستند. به راحتی به اشکال ساده تقسیم می شوند. شکل هندسی آنها برای یادگیری نحوه استفاده از عملگرهای مختلف مانند Spin و اصلاح کننده هایی مانند Array و Screw بسیار کارساز است.

ما از این فرصت برای بازی با گره های هندسی استفاده کردیم و نمونه ای از این طرح را در تمام کانال های عمودی کاکتوس خود قرار دادیم. طراحی گل و گیاه، برای یادگیری نحوه استفاده از قدرت ریاضی برای رسیدن به آنچه می خواهید بسیار عالی هستند. مبارزه برای طراحی کاکتوس بسیار آسان تر از یک درخت شاخه دار است.

فلامینگو

طراحی در Blender

طراحی در Blender

طراحی کردن موارد دلخواه دشوار است، اما این پروژه Blender مبتدی مورد علاقه ما در تمام این لیست است. ما نمی توانیم از این شخصیت کوچک عجیب و غریب سیر شویم. خلق کردن فلامینگوها در چمنزار زمان کمی می‌برد. آنها شخصیت کافی دارند تا به عنوان ستاره هر صحنه ساده ای عمل کنند.

پروژه‌ های موضوعی می‌توانند بسیار سرگرم ‌کننده باشند. ما شما را تشویق می‌کنیم که زیستگاه طبیعی فلامینگوی چمن‌ زار را در اطراف آن بسازید که‌ چمن مصنوعی، استخر بادی و مشعل‌ ها را شامل می‌شود.

لیوان قهوه

طراحی در Blender

طراحی در Blender

طراحی لیوان های قهوه و انواع ظروف سرامیکی در Blender کار واقعاً آسانی هستند و برای هرکسی که علاقمند است لذت بخش خواهد بود. اگر جاه طلب هستید، حتی می توانید مهارت خود را در ایجاد قهوه در داخل لیوان با سایه واقع گرایانه امتحان کنید.

از پایه تا دسته، این پروژه Blender ساده به طور طبیعی هزاران چالش غیرعادی را روی میز به ارمغان می آورد. به آن راحتی که به نظر می رسد نیست. راحتی در عین سختی آن را به یک پروژه Blender عالی برای مبتدیان تبدیل می کند.

چرخ دنده

طراحی در Blender

طراحی در Blender

مدل‌ سازی سطوح سخت یکی از محبوب ‌ترین راه‌ ها برای ساخت هنر سه ‌بعدی است. پنج دقیقه در سایتی مانند Sketchfab بگردید. بسیاری از سازندگان پرشور را خواهید دید که در این سبک فنی و پیشرفته کار می‌کنند.

اگر مبتدی هستید، می توانید مهارت خود را در هر تعداد مدل سطح سخت امتحان کنید. لولا ها، اتصالات و سایر اجزای صنعتی گزینه های بسیار خوبی برای شروع هستند. به خصوص چرخ دنده ها بسیار آسان هستند.

سندان Anvils

در دوره متوسط ​​مدل سازی Blender Guru چیزی مانند یک قطعه فودلادی باستانی وجود دارد که همان سندان است. در این آموزش Blender، او از این موضوع به عنوان مثالی از قدرت عملیات ساده، مانند عملیات Boolean و همچنین ویژگی ‌های معمولی، مانند مدیریت سطوح منحنی از طریق Proportional Edit استفاده می‌کند.

این یک قدم بسیار رضایت بخش است. اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، این ویدیو یک دوره عالی در سبک نمادین و جذاب او است.

سیب زمینی سرخ کرده

طراحی در Blender

طراحی در Blender

قبل از اینکه فکر کنید مهارت شما بسیار بالا رفته و شروع به طراحی اشیاء مختلف کنید، به شما توصیه می‌کنیم که با چیزی محدودتر ادامه بدهید. یعنی این ظرف کوچک سیب زمینی سرخ کرده.

ممکن است با جمع کردن همه آنها و چرخاندن آنها، برش دادن، پوست پوسته کردن آنها و هل دادن آنها به این طرف و آن طرف شروع کنید. در نهایت، شما شروع به دریافت این احساس خواهید کرد که چه چیزی برای شما مفید است و چه چیزی برای شما مفید نیست. در آن مرحله، ممکن است از ایجاد یک مجموعه کامل از سیب زمینی سرخ کرده منحصر به فرد لذت بیشتری ببرید.

رنگ آمیزی بافت به تنوع می افزاید. با نقشه برآمدگی مناسب، ممکن است بتوانید یک مدل سه بعدی تولید کنید که بسیار واقعی به نظر می رسد و می توانید آنها را بو کنید.

قلک به شکل خوک

طراحی در Blender

طراحی در Blender

گوش ها. دم فنری. پوزه. جای سکه. آیا چیز دیگری در طراحی یک قلک وجود دارد؟

به حالت Sculpt Mode بروید و ضامن Dyntopo خود را برای حداکثر آزادی خلاقانه آزاد کنید. شما می توانید با صبر و حوصله کافی چیزی بسازید که احساس کنید واقعی و دست ساز است.

اشیاء نئونی

طراحی در Blender

طراحی در Blender

ما حرف شما را قبول داریم، این مورد بیشتر یک ترفند جالب مواد است تا یک پروژه مدل سازی. می‌توانید با تغییر نوع Surface به Emission و سپس تغییر دادن Bloom در تب Scene در پنل Properties، هر شی در Blender را درخشان کنید.

این مورد واقعا جالب و باحال است. اشیا فوق العاده به نظر می رسند، و دادن یک حالت درخشان ساده است. طراحان هنری علاقمند ممکن است از این یکی لذت ببرند.

با یک لوگو، طرح، یا کلمه یا عبارت ساده شروع کنید و مرجع خود را به Blender وارد کنید. از اینجا، شما چند گزینه دارید: می توانید از منحنی ها یا قلم گریس برای ردیابی آنها استفاده کنید، طرح خود را به مش تبدیل کنید. یا از اصلاح کننده پوست برای دادن ابعاد به آنها استفاده کنید. بعد از اینکه کار را به دست آوردید، می توانید سعی کنید همه چیز را از ابتدا بسازید، بدون هیچگونه هک، تقلب یا میانبر.

هر چیزی از Ikea

طراحی در Blender

طراحی در Blender

برخی از مبتدیان Blender ممکن است احساس کنند که چیزهایی مانند مبلمان و سایر اشیاء روزمره برای آنها بسیار پیشرفته و سخت است. ما اینجا هستیم تا این اشتباه را از بین ببریم. اشیائی مانند مبلمان فقط در صورتی دشوار است که سعی کنید آن را از روی تخیل انجام دهید. اگر هنوز در حال یادگیری هستید، استفاده از یک یا چند تصویر مرجع به شما کمک می‌کند که مدل‌ سازی از یک طرح خوب چقدر می‌تواند برای هر کسی ساده باشد.

کاتالوگ آنلاین برند مبلمان مورد علاقه خود را مرور کنید. اگر طرح های CAD یا هر نوع طرح دیگری را ارائه می دهد، شما رسماً طلا را به دست آورده اید. آنها را به عنوان تصاویر مرجع روی عمود وارد کنید و ببینید چه چیزی می توانید طرانی کنید.

چوب شور Pretzel

طراحی در Blender

طراحی در Blender

ما شما را به چالش می‌کشیم تا از این فرصت استفاده کنید و نحوه استفاده از منحنی ‌های NURBS یا حتی ابزار Grease Pencil را بیاموزید. مطمئن هستیم که این ابزار شما را مجذوب خود خواهد کرد.

چوب شور ممکن است یکی از ساده‌ ترین پروژه ‌های Blender در این لیست باشد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم ترفند های مختلف پیدا کنید تا به واقعی ترین شیوه ممکن، یک چوب شور ترد و واقعی بسازید.

پیراشکی

طراحی در Blender

طراحی در Blender

و مورد آخر لیست ما. این فهرست بدون مجموعه آموزش ‌های تحسین برانگیز Blender Guru برای مبتدیان کامل نخواهد بود. ما از جزئیات در این مقاله صرف نظر کردیم. در عوض، باید خودتان برای یادگیری و با مشاهده ویدیو های آموزشی دست به کار شوید.

پروژه های Blender برای مبتدیان: همه از جایی شروع می کنند

حداقل یکی از ایده های پروژه Blender در این لیست برای شما جذاب است. هنگامی که واقعاً کار را به گردش می‌اندازید، اغلب متوقف کردن آن دشوار است. عمدتاً، این پروژه های ساده برای آشنایی شما با مجموعه ابزارهای سه بعدی Blender است. بعد از اینکه کامل یاد گرفتید، بدون اینکه متوجه شوید، سراغ طرح های دشوار تر خواهید رفت.

منبع : makeuseof

امتیاز 5/5 - از 6 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Fatal error: Uncaught TypeError: Cannot access offset of type string on string in /home/aval/blog/wp-content/themes/topnevisan/elementor/widgets/single/reading-widget.php:252 Stack trace: #0 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/controls-stack.php(2297): Elementor_reading_box_Widget->render() #1 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/widget-base.php(614): Elementor\Controls_Stack->render_by_mode() #2 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/widget-base.php(755): Elementor\Widget_Base->render_content() #3 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Widget_Base->print_content() #4 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #5 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #6 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #7 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #8 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #9 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #10 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #11 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #12 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/core/base/document.php(1775): Elementor\Element_Base->print_element() #13 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(418): Elementor\Core\Base\Document->print_elements() #14 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/frontend.php(1165): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->print_elements_with_wrapper() #15 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/core/base/document.php(1219): Elementor\Frontend->get_builder_content() #16 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/library/documents/library-document.php(76): Elementor\Core\Base\Document->get_content() #17 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(158): Elementor\Modules\Library\Documents\Library_Document->get_content() #18 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(173): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->get_content() #19 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/single-base.php(93): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->print_content() #20 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/classes/locations-manager.php(364): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Single_Base->print_content() #21 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/classes/locations-manager.php(240): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\Locations_Manager->do_location() #22 [internal function]: ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\Locations_Manager->ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\{closure}() #23 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/page-templates/module.php(207): call_user_func() #24 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/page-templates/templates/header-footer.php(19): Elementor\Modules\PageTemplates\Module->print_content() #25 /home/aval/blog/wp-includes/template-loader.php(106): include('...') #26 /home/aval/blog/wp-blog-header.php(19): require_once('...') #27 /home/aval/blog/index.php(17): require('...') #28 {main} thrown in /home/aval/blog/wp-content/themes/topnevisan/elementor/widgets/single/reading-widget.php on line 252
وردپرس › خطا

یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.

دربارهٔ عیب‌یابی در وردپرس بیشتر بدانید.