برنامه وایت برد رایگان برای ویندوز 10

5 بهترین برنامه وایت برد رایگان برای ویندوز 10

زمان مطالعه 7 دقیقه

برنامه‌های وایت برد یک راه عالی برای همکاری آنلاین با دیگران است. در اینجا تعدادی از بهترین برنامه های تخته سفید (وایت برد) برای ویندوز 10 آورده شده است. وایت برد رایگان برای ویندوز 10 را در ادامه معرفی میکنیم.

برنامه وایت برد یک برنامه نرم افزاری است که برای ارتقای کار گروهی طراحی شده است. ایده پشت آن شبیه به وایت برد معمولی در کلاس‌های درس یا محل کار است که به دانش‌آموزان و تیم‌ها اجازه می‌دهد تا ایده‌پردازی کنند، برنامه‌ریزی کنند و مفاهیم پیچیده را بهتر توضیح دهند.

خرید با ویزا کارت

خرید گیفت کارت

امروزه تعداد زیادی برنامه وایت برد مجازی برای ترویج این عمل به صورت دیجیتالی در دسترس است که هر کدام مزایا و معایبی دارند. با این حال، همه اینها به دو عامل خلاصه می شود که کاربران هنگام انتخاب برنامه تخته سفید (وایت برد) مورد علاقه خود در نظر می گیرند: سرعت و سهولت استفاده.

در نتیجه، این مقاله به 5 بهترین برنامه تخته سفید (وایت برد) رایگان که با رایانه ویندوز 10 شما کار می کنند، نگاه می کند.

چرا برنامه های تخته سفید (وایت برد) مهم هستند؟

عملکرد اصلی یک برنامه تخته سفید (وایت برد)، تقویت کار تیمی و بهره وری است. این برنامه‌ها به افراد زیادی اجازه می‌دهند تا به اطلاعات یکسان دسترسی داشته باشند، به طوری که اعضای تیم می‌توانند ایده‌ها را پیشنهاد و توسعه دهند، اصلاحات را اعمال کنند و با هم تصمیم بگیرند. در نتیجه، هیچ یک از اعضای تیم احساس نمی کند که کنار گذاشته شده اند.

علاوه بر این، برنامه های مختلف وایت برد دارای ویژگی های خاصی هستند که استفاده از آنها را آسان می کند و درک اطلاعات پیش بینی شده را آسان می کند.

با توجه به اینکه می توانید از یک برنامه تخته سفید (وایت برد) در هر یک از دستگاه های خود استفاده کنید، آنها مشارکت همه اعضا را تشویق می کنند. به این ترتیب، پیگیری اینکه کدام یک از اعضای تیم بیشترین کمک را به پروژه در دست انجام می دهد آسان است.

یکی دیگر از اهمیت های وایت برد دیجیتال این است که می توانید تمام اطلاعات ایجاد شده روی برد را به یکباره ذخیره کنید. این ویژگی باعث می‌شود که تمام ایده‌ها و محتوای شما برای اهداف ضبط یا مرجع در دسترس همه اعضای تیم باشد.

بهترین برنامه های تخته سفید (وایت برد) برای ویندوز 10

استفاده از برنامه‌های وایت برد با اکثر رایانه‌های ویندوز، از جمله رایانه‌هایی که از ویندوز 10 استفاده می‌کنند، آسان است. با این حال، برخی از برنامه‌های تخته سفید (وایت برد) عملکرد بالاتری نسبت به سایرین دارند.

برای این منظور، ما لیستی از پنج برنامه مختلف تخته سفید (وایت برد) را گردآوری کرده ایم که می توانید به راحتی در رایانه ویندوز 10 خود برای پروژه کلاس یا دفتر بعدی خود استفاده کنید.

1.وایت برد رایگان برای ویندوز 10: وایت برد مایکروسافت

مایکروسافت Whiteboard یک برنامه رایگان با الگوهای بسیاری است که به شما کمک می کند پروژه های مشترک خود را شروع کنید. قالب های موجود به طوفان فکری، طراحی، تحقیق، زمان بندی پروژه و حتی بازی با هم تیمی های خود کمک می کند.

اگرچه این یک برنامه ویندوزی است، اما این تخته سفید (وایت برد) برای دانلود در آیفون، آی پد و دستگاه های اندرویدی در دسترس است.

تنها چیزی که برای دسترسی به این برنامه نیاز دارید یک اکانت کاربری مایکروسافت است. همچنین می توانید از اشتراک مایکروسافت و آفیس 365 برای دسترسی استفاده کنید. نکته جالب در مورد این وایت برد این است که اگر نمی خواهید مشکل دانلود برنامه را تحمل کنید، می توانید از نسخه وب استفاده کنید.

با این حال، به دلیل افزایش عملکرد، بهتر است از برنامه برای پروژه های فشرده تر استفاده کنید.

مایکروسافت وایت برد به شما امکان می دهد همزمان چندین برد ایجاد کنید و به شما امکان می دهد این بردها را با هر کسی، از جمله افرادی که حساب مایکروسافت ندارند، به اشتراک بگذارید. همچنین، می توانید هر تعداد اکانت کاربری که می خواهید داشته باشید.

این برنامه وایت برد به شما امکان می دهد تصاویر، متون و اشکال را بنویسید، ترسیم کنید و درج کنید. همچنین می توانید در حین پروژه به فعالیت های افراد دیگر واکنش نشان دهید. همچنین وایت برد مایکروسافت به طور خودکار پروژه های شما را ذخیره می کند، بنابراین نگران از دست دادن آنها نباشید.

همانطور که این برنامه همه کاره است، معایبی نیز دارد. ابتدا، اگر رایانه شما یک مدل صفحه لمسی باشد، از وایت برد مایکروسافت لذت خواهید برد، زیرا این کار نوشتن و طراحی را آسان تر می کند. همچنین اشکال کم و محدود به الگوهای اولیه است.

Jamboard .2

Jamboard متعلق به Google است و به عنوان یک برنامه رایگان همراه با Google Workspace ارائه می شود. بنابراین، تنها چیزی که برای دسترسی به Jamboard نیاز دارید یک اکانت Google فعال است که به اندازه Google Docs قابل دسترسی است.

این اپلیکیشن از همکاری تیمی نیز پشتیبانی می کند و به شما امکان دعوت از اعضای خارجی را می دهد.

دارای چندین ابزار است که همکاری را آسان و هیجان انگیز می کند. این ابزارها شامل خودکار، مداد و سایر مواد نوشتاری است. با Jamboard می‌توانید تصاویر، یادداشت‌ها و اشکال را وارد کنید. همچنین دارای قابلیت تشخیص دست خط است که متون دست نویس را به متن استاندارد تبدیل می کند.

با Jamboard، می‌توانید تصاویر را از Google Photos، مستقیماً از اینترنت یا از فایل‌های رایانه‌تان آپلود کنید. علاوه بر تصاویر، می‌توانید فایل‌ها را از Google Drive خود وارد کنید تا با تیم خود همکاری کنید.

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد Jamboard، پس زمینه های (بک گراند های) مختلف آن برای پروژه های مختلف است. شما یک صفحه سفید خالی مانند یک الگوی Google Docs و پس‌زمینه‌های (بک گراند های) دیگری دارید که به عنوان نمودار یا جدول عمل می‌کنند.

Jamboard همچنین به شما امکان می دهد تا 20 وایت برد را برای پروژه های مختلف به طور همزمان داشته باشید. مانند سایر برنامه‌ها در Google Workspace، گزینه‌های اشتراک‌گذاری متفاوتی برای بینندگان، نظر دهندگان و ویرایشگران برای دیگرانی که فایل را دریافت می‌کنند وجود دارد. علاوه بر این، می توانید فایل خود را به صورت تصویر یا PDF صادر و به اشتراک بگذارید.

برای اطلاعات بیشتر درباره این برنامه مفید، بهترین ویژگی های Google Jamboard را برای یادگیری از راه دور بررسی کنید.

3.وایت برد رایگان برای ویندوز 10: Mediabyte Whiteboard

Mediabyte Whiteboard همچنین یک برنامه رایگان برای دستگاه های ویندوز 10، iOS و اندروید است. باید بدانید که این برنامه خریدهای درون برنامه ای را ارائه می دهد و برخلاف دو وایت برد بالا، هنوز نسخه وب وجود ندارد.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این وایت برد این است که همه به طور همزمان به قلم دسترسی ندارند. یک کاربر باید قلم را به دیگری بفرستد تا دسترسی داشته باشد. در طول این فرآیند، هر عضو دیگر فقط می‌تواند نواحی روی صفحه را برجسته کند. از آنجایی که می توانید رنگ قلم را تغییر دهید، تمایز ایده های همه آسان خواهد بود، مانند سایر تخته های سفید (وایت بردها).

Mediabyte مانند Jamboard و Microsoft Whiteboard به شما امکان می دهد تصاویر، متون و اشکال را به وایت برد اضافه کنید.

با Mediabyte Whiteboard، برای ذخیره پروژه های خود باید روی دکمه ذخیره کلیک کنید، زیرا گزینه ای برای ذخیره خودکار وجود ندارد. همچنین، برنامه تنها به یک مهمان خارجی در هر جلسه پروژه با محدودیت زمانی 15 دقیقه‌ای در تعداد جلساتی که می‌توانید در روز داشته باشید، اجازه می‌دهد.

4.وایت برد رایگان برای ویندوز 10: Collaboard

Collaboard یک وایت برد منحصر به فرد است که دارای فضای کاری بی نهایت است، به این معنی که یک پروژه می تواند تا حد امکان حاوی اطلاعات بیشتری باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی تخته وایت برد به شکل الگویی حرکت کنید که شما و سایر همکاران می توانید با بزرگ نمایی و کوچک نمایی از تخته، آن را پیگیری کنید.

این وایت برد کاملاً متفاوت از سایر تخته‌های سفید (وایت بردها) است زیرا دارای نسخه رایگان محدود و سه سطح اشتراک مختلف است: شخصی، پایه و پیشرفته.

نسخه رایگان تنها اجازه سه پروژه و پنج همکار را در یک برد می دهد، در حالی که نسخه شخصی و اولیه به ترتیب به 10 و 50 شرکت کننده در یک برد اجازه می دهد. با نسخه های پولی، به تعداد نامحدودی از پروژه ها دسترسی دارید و می توانید ویدیوهای YouTube را اضافه کنید و برد خود را صادر کنید.

Collaboard قالب‌های زیادی دارد که به کاربران اجازه می‌دهد مانند مایکروسافت Whiteboard نقاشی بکشند و بنویسند. همچنین می توانید تصاویر، یادداشت ها و اشکال را اضافه کنید. و فایل ها را آپلود کنید.

علاوه بر این، می توانید از کاربران خارجی که اکانت Collaboard ندارند دعوت کنید تا به هیئت مدیره شما بپیوندند. و در طول همکاری، می توانید به اعضای تیم مختلف مجوزهای متفاوتی را به عنوان خواننده و مالک بدهید. با این حال، فقط اعضای تیم با مجوز مالک می‌توانند پروژه را ویرایش کنند.

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد این برنامه وایت برد این است که می توانید از برد خود با رمز عبور در برابر ویرایش ها یا دسترسی های غیرمجاز محافظت کنید.

Miro.5

Miro یکی دیگر از برنامه های وایت برد است که برای تلاش های مشترک کارآمد است. این یک برنامه بسیار همه کاره است که با رایانه های ویندوز 10 سازگار است. همچنین می توانید از طریق نسخه وب آن به آن دسترسی داشته باشید.

مانند Collaboard، Miro یک نسخه رایگان و سه گزینه اشتراک دارد: Team، Business و Enterprise. گزینه های Team و Business به ترتیب 8 و 16 دلار قیمت دارند. با این حال، اگر در گزینه Enterprise مشترک شوید، می توانید طرح خود را با توجه به ویژگی هایی که قصد استفاده از آن را دارید سفارشی کنید.

علاوه بر این، نسخه رایگان تنها به شما امکان دسترسی به سه وایت برد پروژه و تعداد محدودی از بازدیدکنندگان را می دهد. از سوی دیگر، نسخه های پولی هیچ محدودیتی برای آنها ندارند و به تعداد تابلوها و بازدیدکنندگانی که بخواهید اجازه می دهند.

یکی دیگر از ویژگی های متمایز این برنامه .ایت برد این است که به شما امکان می دهد برنامه های دیگر را به پروژه خود متصل کنید. این برنامه ها می توانند به عنوان پلاگین در حین کار بر روی پروژه خود استفاده شوند و در زیر گزینه ابزارهای بیشتر در نوار کناری در دسترس هستند. همچنین مانند سایر برنامه های وایت برد می توانید متن ها، تصاویر و ایموجی ها را درج کنید و روی تخته(برد) خود بنویسید و نقاشی کنید.

در مقایسه با سایر برنامه‌های کاربردی وایت برد، Miro دارای مجموعه وسیعی از ویژگی‌ها است که می‌توان فوراً آن‌ها را درک کرد. اما با گذشت زمان، دسترسی به مواد آموزشی و تمرین مداوم، می‌توانید از Miro مانند یک حرفه‌ای استفاده کنید.

انتخاب بهترین وایت برد برای نیازهای شما

در دنیای تکنولوژی محور امروزی، گزینه های زیادی در مورد نرم افزارهای مشترک وجود دارد. وقتی صحبت از برنامه های وایت برد به میان می آید، این حتی عمیق تر است. به این ترتیب، کاربران اغلب برای انتخاب ناامید می شوند.

با این حال، انتخاب برنامه وایت برد مناسب برای نیازهای شما نیازی به دردسر ندارد. برای این منظور، باید ویژگی‌های مربوط به هر اپلیکیشن و نحوه ارتباط آن‌ها با الزامات یا انتظارات پروژه‌تان را در نظر بگیرید. انجام این کار به شما کمک می‌کند تا از این تخته‌های سفید (وایت بردها) حداکثر استفاده را ببرید و از تجربه مشترک یکپارچه در تمام پروژه‌های خود اطمینان حاصل کنید.

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT