روش Shopify Flow

5 روش Shopify Flow می تواند به رشد مشتریان شما کمک کند

زمان مطالعه 6 دقیقه

فناوری اتوماسیون برای خرده‌فروشان تجارت الکترونیک سالهاست که بحث رو به رشدی بوده است. با دیجیتالی‌سازی سریعی که تجربه کرده‌ایم و با سرعتی که برندها به سمت دیجیتال جهش کرده‌اند، اتوماسیون به سرعت به چیزی بیش از یک خوش دستی تبدیل می‌شود. برای کسب‌وکارهایی که می‌خواهند مقیاس‌پذیر شوند، به یک ضرورت تبدیل شده است. روش Shopify Flow را بیشتر بشناسید.

در ادامه بخوانید تا بیاموزید که چگونه می‌توان از Flow برای قرار دادن وظایف وقت‌گیر در خلبان خودکار، ساده‌سازی عملیات روزانه و مقیاس‌پذیری در آینده استفاده کرد. و مهمتر از همه، یاد بگیرید که همه اینها برای مسیر رشد مشتریان شما چه معنایی دارد.

Shopify Flow چیست و چگونه کار می کند؟

Shopify Flow یک ابزار اتوماسیون تجارت الکترونیک بدون کد (مگر اینکه بخواهید) است که به بازرگانان کمک می کند تا کارهای دستی را کاهش دهند. با رابط ساده کشیدن و رها کردن Flow، هر کسی می‌تواند به سرعت اتوماسیون‌های گردش کار بسازد که نیاز به صرف ساعت‌ها برای کارهای تکراری دستی را از بین ببرد.

منطقی که اتوماسیون های گردش کار Flow را تقویت می کند بر روی سه جزء اصلی ساخته شده است: محرک ها، شرایط و اقدامات.

بیایید آن را تجزیه کنیم:

Trigger: رویدادی که یک گردش کار را آغاز می کند. این می تواند رویدادی باشد که در فروشگاه Shopify یا در یک برنامه اتفاق می افتد.

شرط: قاعده ای که تعیین می کند آیا اقدامی انجام خواهد شد یا خیر.

Action: وظیفه ای که در صورت برآورده شدن شرایط اجرا می شود.

مطمئن نیستم از کجا شروع کنم؟ یکی از هزاران قالب از پیش ساخته شده گردش کار موجود را آزمایش کنید. همه گردش‌های کاری – چه از یک الگو کشیده شوند یا از ابتدا ساخته شوند – کاملاً قابل تنظیم هستند.

مزایای Shopify Flow چیست؟

Shopify Flow به بازرگانان کمک می کند کارهای بیشتری را در زمان کمتری انجام دهند. و هر چقدر که این به خودی خود عالی باشد، فواید آن فراتر از آن است.

باعث صرفه جویی در زمان و ایجاد محیط کاری بهتر می شود

یکی از واضح ترین مزایای Shopify Flow این است که به کسب و کارها کمک می کند تا با خودکارسازی فرآیندهای دستی و تکراری در زمان خود صرفه جویی کنند. اگر بتوانید به یک تاجر کمک کنید ساعت‌ها یا حتی روزها از زمان کار مفید خود را به دست آورد، بدون شک شوالیه او در زره درخشان خواهید بود.

و به عنوان محصول جانبی این، مزایای بیشتری نیز وجود دارد که مشتریان شما از آن بهره خواهند برد. وقتی یک تیم از انجام کارهای دستی و کم ارزش رها می شود، کارمندان زمان و انرژی بیشتری برای تمرکز روی کارهای استراتژیک با ارزش دارند – مانند حل خلاقانه مشکلات که می تواند تأثیر تجاری بسیار بیشتری داشته باشد.

علاوه بر این، زمانی که کارمندان می توانند کارهای خسته کننده را کنار بگذارند و بر آنچه که بهترین انجام را انجام می دهند تمرکز کنند – خواه بازاریابی، خدمات مشتری یا فروش باشد – در محل کار خوشحال تر می شوند. این تقویت روحیه می تواند به حفظ استعدادهای قوی کمک کند، که در زمانی که استعفای بزرگ هنوز موضوع داغ نگرانی برای صاحبان مشاغل است، ارزش افزوده بسیار زیادی دارد.

خطای انسانی را از بین می برد

برای هر خرید آنلاینی که مشتری انجام می دهد، وظایف و نقاط تماس متعددی در پشت صحنه وجود دارد که باید قبل از اینکه در نهایت به آستان مشتری برسد، انجام شود. همچنین اجتناب ناپذیر است که هر کاری که به صورت دستی انجام می شود با خطر خطای انسانی همراه باشد – مهم نیست چقدر مراقب باشیم.

بیایید به یک نمونه موجودی و تجاری نگاه کنیم که این موضوع را ثابت می کند. بگویید یک فروشنده صدها محصول در کاتالوگ خود دارد و سرعت سفارش افزایش یافته را تجربه می کند. آنها به صورت دستی سطوح موجودی را پیگیری می‌کنند – تماشای زمانی که موجودی محصول به زیر یک آستانه خاص می‌رسد، به طور موقت محصولات را زمانی که موجودی کامل هستند پنهان می‌کنند، و هنگامی که موجودی دوباره پر می‌شود، صفحات محصول را دوباره باز می‌کنند.

این مقدار زیادی برای مدیریت دستی است. برای شخصی بسیار آسان (و قابل درک) است که به طور تصادفی صفحه محصول را برای مدت طولانی‌تر از زمان مورد نیاز مخفی نگه دارد، یا قبل از سفارش مجدد یک محموله جدید، موجودی یک کالا به طور غیرمنتظره تمام شود.

به جای اینکه آن وظایف کوچک و در عین حال مهم را به شانس بسپارید، می توانید به مشتریان خود نشان دهید که چگونه با Flow از حوادث ناگوار مانند این جلوگیری کنند. وظایف – مانند پنهان کردن موقت صفحات به محض اتمام موجودی محصول – را می توان در زمان واقعی و بدون نیاز به هیچ انگشتی انجام داد. مهمتر از همه، بازرگانان این اطمینان را دارند که کارهای معمولی از بین نخواهند رفت.

یک فرآیند قابل تکرار و مقیاس پذیر ایجاد می کند

وظایف و فرآیندهای دستی را می توان با یک تیم کوچک و حجم سفارش کمتر قابل مدیریت کرد. اما همانطور که همه چیز شروع می شود، آن وظایف که زمانی ساده بودند به سرعت جمع می شوند.

به عنوان مثال، فرض کنید یک فروشنده می خواهد برای مشتریانی که بیش از یک سفارش داده اند، برچسب اعمال کند، زیرا قصد دارند یک کد تخفیف برای مشتریان تکراری ارسال کنند. اگر هفته ای صدها یا بیشتر سفارش دریافت می کنید، این کار دشواری نیست. با این حال، هنگامی که حجم سفارش به صدها یا هزاران می رسد، این دیگر کار ساده ای نیست.

برای مقیاس‌بندی یک کسب‌وکار، کارهای تکراری و دستی باید خودکار شوند تا کارایی بهبود یابد و خطاهای بالقوه‌ای که ممکن است با گسترش به وجود بیاید به حداقل برسد.

نمونه هایی از Shopify Flow در طبیعت

بهبود مدیریت موجودی با ایجاد اعلان‌هایی برای زمانی که موجودی از یک آستانه خاص پایین‌تر می‌رود، از گرانی خودداری کنید. بازرگانان همچنین می‌توانند اعلان‌هایی را برای زمانی که تقاضای مشتری برای محصولات بدون موجودی افزایش می‌یابد تنظیم کنند، بنابراین می‌توانند محموله‌های آتی را اولویت‌بندی کنند.

هزینه بازاریابی هوشمندانه تر وقتی کالایی موجود نیست، پیام یا ایمیل Slack را برای تیم بازاریابی خود ارسال کنید تا بتوانند به طور موقت تبلیغات آن محصول را تا زمانی که در انبار موجود شود متوقف کنند.

تجربه خریدار بهتر به راحتی برچسب های مشتری را بر اساس رفتارهایی مانند تعداد سفارش های ارسال شده یا کانال های فروش ترجیحی ایجاد کنید. با داشتن اطلاعات بیشتر که مستقیماً به مشتریان شما نسبت داده می شود، می توانید به راحتی لیست های تقسیم بندی شده ایجاد کنید تا ارتباطات را بر اساس مشتری شخصی سازی کنید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید برای مشتریان قدیمی کارت تشکر برای وفاداری آنها ارسال کنید. یا، ممکن است بخواهید بر اساس آدرس‌های ایمیل .edu که برای ثبت سفارش‌ها استفاده می‌شود، تخفیف مربی بدهید.

ارتباطات حمل و نقل ستاره ای بازرگانان می توانند مشتریان را در مورد هر مرحله از سفارش خود مطلع کنند، بدون اینکه انگشت خود را بلند کنند. با Shopify Flow، می‌توان اتوماسیون‌هایی ایجاد کرد تا پس از ارسال سفارش به مشتریان اعلان‌های فشار ارسال کنند یا زمانی که بسته آنها برای تحویل ارسال می‌شود، ایمیل ارسال کنند. راه اندازی اتوماسیون های ساده مانند این می تواند برای وفاداری و حفظ مشتری بسیار زیاد باشد.

جلوگیری از کلاه برداری. جریان های کاری را تنظیم کنید که ریسک را ارزیابی می کند و بر اساس شرایطی که تعیین کرده اید تصمیمات هوشمندانه می گیرد. برای مثال، اگر کشور ارسال سفارش و کشور صورت‌حساب مطابقت ندارند، ممکن است بخواهید سفارش را قبل از پردازش آن بررسی کنید. می‌توانید تعدادی از شرایط را تنظیم کنید که می‌توانند یک سفارش را به‌عنوان پرخطر و اقدامات متفاوت بسته به سطح ریسک علامت‌گذاری کنند – مانند لغو خودکار سفارش اگر از آدرس ایمیلی که در لیست سیاه قرار گرفته باشد.

به مشتریان خود کمک کنید تا کسب و کار خود را با Shopify Flow گسترش دهند

Shopify Flow کارهای زیادی می تواند انجام دهد. با هزاران قالب از پیش ساخته شده و ده ها ادغام برنامه، گزینه ها به ظاهر بی پایان هستند. حال، سوال این است که چگونه می‌دانید با مشتریان خود از کجا شروع کنید؟

نقاط درد را به ناخن بکشید

با گزینه‌های بسیار زیادی که در دسترس است، Shopify Flow برای افرادی که تازه با این ابزار آشنا شده‌اند، می‌تواند مفهومی دشوار باشد که چگونه با کسب و کارشان مطابقت دارد. برای تعیین اینکه کدام کارها و فرآیندها از اتوماسیون سود می برند، مقداری را صرف پیدا کردن نقاط درد مشتریان خود کنید.

سعی کنید به جایی که جریان کار آنها در حال بسته شدن است برسید. فروشندگان همچنین ممکن است بخواهند شکایات اخیر مشتری یا بازخورد تیمی را که اخیراً دریافت کرده‌اند در نظر بگیرند. آیا چیزی وجود دارد که شرکت بتواند آن را بهتر انجام دهد که اتوماسیون بتواند به حل آن کمک کند؟

هنگامی که به مشتری کمک کردید نقاط درد خود را کشف کند، تشخیص اینکه کدام فرآیندها از اتوماسیون سود می برند آسان تر می شود.

در مورد غواصی عصبی نباشید

نکته مهم در مورد Shopify Flow این است که اتوماسیون‌ها را می‌توان در عرض چند دقیقه راه‌اندازی کرد و به‌راحتی با تغییر نیازها می‌توان آن‌ها را بازبینی کرد—بنابراین نیازی به فکر کردن بیش از حد به آن و افتادن در دام تجزیه و تحلیل نیست. اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید، می‌توانید همه جریان‌های کاری Flow Connector ممکن را در اینجا مرور کنید.

Shopify Flow می تواند به مشتریان شما کمک کند پس انداز کنند، کارهای بیشتری انجام دهند و در نهایت کسب و کار خود را توسعه دهند. اگر آماده اید به مشتریان خود کمک کنید تا با Flow آشنا شوند، می توانید در اینجا بیشتر بیاموزید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT
خرید آنی ووچر پرفکت مانی
اپلیکیشن اول پرداخت