دلیل برای استفاده از Crypto

5 دلیل برای استفاده از Crypto برای پرداخت های بین المللی

زمان مطالعه 6 دقیقه

در اقتصاد دیجیتالی امروزی که به سرعت در حال تحول است، تقاضا برای راه‌حل‌های پرداخت بین‌مرزی کارآمد در حال افزایش است. دلیل برای استفاده از Crypto را در ادامه بررسی کرده ایم.

هنگامی که صحبت از نقل و انتقالات برون مرزی به میان می آید، سیستم های پرداخت متعارف محدود کننده و گران هستند، با کارمزدهای بالا، مقررات پیچیده و زمان پردازش طولانی، که چالش های مهمی را برای مشاغل ایجاد می کند.

خوشبختانه، ارز دیجیتال به عنوان یک جایگزین مناسب ظاهر شده است و گزینه ای امن، کارآمد و مقرون به صرفه برای ارسال و دریافت پول در سراسر مرزها ارائه می کند.

بیایید به مزیت‌های ارز دیجیتال برای پرداخت‌های بین‌المللی بپردازیم و بررسی کنیم که چگونه می‌تواند برای کسب‌وکارهایی که به دنبال تراکنش‌های بین‌مرزی سریع‌تر و کارآمدتر هستند، سودمند باشد.

آیا می توانید از Crypto برای پرداخت های برون مرزی استفاده کنید؟

رمزارزها ذاتاً بدون مرز هستند، به این معنی که هیچ محدودیت جغرافیایی مانند ارزهای فیات ندارند. Crypto به شما امکان می دهد مستقیماً به هر کسی پول منتقل کنید و برای انتقال همتا به همتا (P2P) راحت است. بنابراین، شما به راحتی می توانید رمزنگاری را به هر کسی از یک کشور دیگر، اعم از دوست، عضو خانواده، همکار یا غیره انتقال دهید.

نه تنها این، استفاده از کریپتو برای پرداخت های فرامرزی نیز می تواند برای انتقال B2B و B2C مفید باشد. تحقیقات Pymnts.com نشان می دهد که حدود 58 درصد از شرکت های چند ملیتی حداقل از یک ارز دیجیتال برای پرداخت استفاده می کنند. تحقیقات Juniper همچنین نشان می‌دهد که پرداخت‌های کریپتو برون مرزی برای نقل و انتقالات B2B ممکن است تا پایان سال 2024 از 4.4 تریلیون دلار فراتر رود.

این نشان می‌دهد که کسب‌وکارها فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال را برای پرداخت‌ها و تسویه‌های بین‌المللی ادغام می‌کنند. بنابراین، می توانید برای کاهش ناکارآمدی سیستم های پرداخت سنتی، پرداخت های رمزنگاری شده را در تجارت خود انتخاب کنید.

نحوه پرداخت های بین المللی با ارز دیجیتال

استفاده از ارز دیجیتال برای تراکنش های بین المللی بسیار ساده است. اگر می‌خواهید برای شخصی که در کشور دیگری زندگی می‌کند، پرداخت بفرستید، باید خدمات یک رمپ رمزنگاری مانند Coinbase را دریافت کنید، جایی که می‌توانید با ارز فیات خود ارز دیجیتال بخرید.

برای خرید و ذخیره ارزهای دیجیتال، به یک کیف پول رمزنگاری امن مانند MetaMask یا Phantom نیاز دارید. هنگامی که یک کیف پول رمزنگاری ایجاد کردید، می توانید با انجام تراکنش با انتقال بانکی یا کارت اعتباری، ارز دیجیتال را از طریق رمپ خریداری کنید.

پس از آن، آدرس کیف پول شخصی را که می خواهید پول را به او ارسال کنید، نیاز دارید. سپس رمزارز را به آن آدرس منتقل کنید تا شخص دیگر بتواند آن را در کیف پول خود دریافت کند. سپس می‌توانند آن را با ارز دیجیتال دیگری مبادله کنند یا آن را به ارز فیات تبدیل کنند.

بسیاری حدس می زنند که نوسانات بالای دارایی های رمزنگاری ممکن است بر نقل و انتقالات کریپتو برون مرزی تأثیر بگذارد. اما در واقعیت، اینطور نیست، زیرا اکنون جایگزین های زیادی برای حل مسئله نوسانات وجود دارد. به عنوان مثال، یکی از راه‌های پرداخت کریپتو برون مرزی استفاده از استیبل کوین‌های دارای پشتوانه فیات مانند توکن‌های USDC، USDT، DAI یا BUSD است.

Crypto On-Ramps و Off-Ramps چیست؟

دانستن تراکنش‌های درون رمپ و خارج از رمپ ارزهای دیجیتال برای درک پرداخت‌های رمزنگاری فرامرزی مهم است. این خدمات یک تجربه یکپارچه را برای کاربران ایجاد می کند تا از فیات به کریپتو یا برعکس تغییر کنند.

یک پلتفرم روی رمپ مبادله ارزهای فیات با ارزهای دیجیتال را تسهیل می کند. شما می توانید همان مقدار ارز دیجیتال را از طریق این پلتفرم ها با پول فیات خریداری کنید. رمپ‌های روی سطح به مبتدیان اجازه می‌دهند وارد رمزنگاری شوند زیرا دسترسی آسان به بازار از طریق فیات را فراهم می‌کنند، اما برای همه کاربران کریپتو مهم هستند.

از سوی دیگر، پلتفرم‌های خارج از رمپ به شما امکان می‌دهند وجوه رمزنگاری خود را به ارزهای فیات تبدیل کنید. اینها دقیقا برعکس پلتفرم های روی رمپ هستند. برای اینکه کاربران بتوانند دارایی های دیجیتال خود را با پول نقد کنند و مبادله کنند، که هنوز هم ابزار غالب پرداخت در سطح جهانی است، به رمپ های خارج از سطح نیاز است.

بنابراین، با در نظر گرفتن این موضوع، چرا ارز دیجیتال را برای تراکنش‌های بدون مرز انتخاب کنید؟ در اینجا پنج مزیت استفاده از رمزنگاری برای پرداخت های بین المللی آورده شده است.

1. بدون واسطه

یکی از بزرگترین چالش‌های روش پرداخت متعارف این است که بسیاری از واسطه‌های تراکنش را درگیر می‌کند. شبکه های بانکی جهانی مانند سوئیفت برای پردازش پرداخت ها و حواله های بین المللی استفاده می شود. این بدان معنی است که شما نمی توانید مستقیماً پرداخت ها را ارسال کنید یا فرآیند تراکنش را خودکار کنید.

Crypto با ارائه یک سیستم چابک تر، راه حلی برای این مشکل ارائه می دهد. این امکان انتقال مستقیم همتا به همتا (P2P) از یک کیف پول به کیف دیگر را فراهم می کند. هیچ واسطه ای در پرداخت های کریپتو برون مرزی وجود ندارد که تاخیر در تراکنش را به حداقل می رساند و روند را سرعت می بخشد. این امر آن را به گزینه ای راحت تر برای نقل و انتقالات B2B برای شرکت های چند ملیتی تبدیل می کند.

2. حداقل کارمزد تراکنش

دلیل برای استفاده از Crypto

دلیل برای استفاده از Crypto

دارایی‌های دیجیتال نیز یک وسیله پرداخت بین‌مرزی ارزان هستند. واسطه های درگیر در پرداخت های بین المللی از طریق سیستم های سنتی هزینه انتقال را افزایش می دهند. بر اساس گزارش 2021 Remittance Prices Worldwide، میانگین جهانی انتقال 200 دلار حدود 6.30 درصد است. برخی از روش ها ممکن است حتی تا 10 درصد هزینه داشته باشند. بنابراین، حتی اگر مبلغ کمی را انتقال دهید، معمولاً هزینه بیشتری دریافت می شود.

ارسال کریپتو بدون واسطه می تواند هزینه کلی انتقال پول را کاهش دهد. بر اساس برآورد Deloitte، کریپتو می تواند قیمت های پرداخت برون مرزی را از 40٪ به 80٪ کاهش دهد. اکثر پلتفرم‌های معاملاتی کریپتو کارمزدهای بسیار کمتری ارائه می‌کنند. این صرافی ها کمتر از 1% تراکنش ها را شارژ می کنند و گزینه ای مقرون به صرفه برای نیازهای روزانه شما ارائه می دهند.

3. بهبود شفافیت

نقل و انتقالات ارزهای دیجیتال مبتنی بر بلاک چین است و یک محیط غیرمتمرکز برای تراکنش ها ارائه می دهد. فناوری دفتر کل توزیع شده رکوردی از هر تراکنش نگه می دارد که باعث شفافیت بیشتر آن می شود. همچنین تضمین می کند که هر دو طرف وجوه آنها به طور ایمن ارسال یا دریافت می شوند.

در کنار تضمین امنیت کاربر، از شفافیت بلاک چین می توان برای انطباق با مقررات استفاده کرد. مقامات نظارتی می توانند به راحتی بر نقل و انتقال پول نظارت کنند تا فعالیت های غیرقانونی را حذف کنند. با استفاده از KYC، رگولاتورها ممکن است قوانین ضد پولشویی را برای اطمینان از عدم استفاده از ارزهای دیجیتال برای جرم و جنایت اجرا کنند. علاوه بر این، می تواند یک سیستم مالی کارآمد را ارائه دهد که از طریق آن مقامات می توانند مالیات را نیز مدیریت کنند.

با این حال، استفاده از بلاک چین برای حفظ انطباق با رمزنگاری هنوز رایج نشده است. مقامات مالی جهانی هنوز در برابر استفاده از بلاک چین برای اطمینان از انطباق مقاومت نشان می دهند. این یکی از دلایلی است که گاهی اوقات از کریپتو برای فعالیت های غیرقانونی استفاده می شود.

4. انتقال فوری

دلیل برای استفاده از Crypto

دلیل برای استفاده از Crypto

وقتی پول را از طریق بانک های سنتی انتقال می دهید، ممکن است پنج یا حتی ده روز کاری طول بکشد (بسته به محل زندگی شما؛ اتحادیه اروپا بسیار سریعتر از ایالات متحده است). از آنجایی که واسطه های متعددی بین فرستنده و گیرنده وجود دارد، دامنه تراکنش را افزایش می دهد. این می تواند برای شرکت هایی که به جریان نقدی روان نیاز دارند ناامید کننده باشد.

خبر خوب این است که رمزارز می تواند این مشکل را با پردازش پرداخت ها در موارد نزدیک حل کند. این یک مسیر واحد را برای انتقال پول بین فرستنده و گیرنده با حذف واسطه ها ارائه می دهد. این بدان معنی است که شما مجبور نیستید منتظر ساعات کاری بانک یا تاخیرهای غیرضروری از طرف اشخاص ثالث باشید.

5. تبدیل ارز را حذف می کند

یکی دیگر از دلایل انتخاب ارزهای دیجیتال هنگام انجام تراکنش های بین المللی این است که نیاز به پیمایش در تبدیل ارز را از بین می برد. هنگام انتقال ارز فیات بین کشورها، توجه به نوسان نرخ ارز کانال های پرداخت مختلف ضروری است.

از طرف دیگر، وقتی با ارزهای رمزنگاری شده سروکار دارید، لازم نیست نگران تبدیل باشید. اگر بیت کوین را از آلمان به تایلند بفرستید، در هر دو انتها، ساده و ساده بیت کوین است. همچنین شما را از هزینه های اضافی تبدیل ارز که اکثر بانک ها دریافت می کنند، نجات می دهد.

پرداخت های فرامرزی رمزنگاری در حال تغییر اقتصاد جهانی هستند

ارزهای دیجیتال به عنوان یک گزینه کارآمد و مقرون به صرفه برای مشاغل در زمینه پرداخت های فرامرزی ظاهر شده است. با مزایایی مانند انتقال مستقیم همتا به همتا، حداقل کارمزد تراکنش، بهبود شفافیت، انتقال فوری و انعطاف‌پذیری، شرکت‌های بیشتری در حال ادغام فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال برای پرداخت‌ها و تسویه‌های بین‌المللی هستند.

آینده برای این رویکرد نوآورانه روشن به نظر می رسد. پتانسیل رشد و پذیرش ارزهای دیجیتال قابل توجه است و انتظار می‌رود که نقش مهمی در چشم‌انداز مالی آینده داشته باشد. همانطور که به جلو می رویم، واضح است که ارزهای رمزپایه به ایجاد اختلال در صنعت مالی سنتی ادامه می دهند و به کسب و کارها انعطاف پذیری و مقرون به صرفه بیشتری را در معاملات برون مرزی خود ارائه می دهند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT