سایت آموزشی آنلاین

5 سایت آموزشی آنلاین 2023

زمان مطالعه 11 دقیقه

ثروتمندترین وبلاگ نویسان در جهان 80 درصد از درآمد خود را از دوره های آنلاین به دست می‌آورند و از آن طریق می‌توانند بیش از 100000 دلار در ماه درآمد غیرفعال کسب کنند (مطالعه کامل اینجا). بیشتر آنها جادوگر فنی نیستند، آنها فقط به ابزارهای آموزش الکترونیکی تکیه می‌کنند تا به آنها امکان ایجاد و فروش آسان دوره ها را بدهد. سایت آموزشی آنلاین را در ادامه بشناسید.

پلتفرم های آموزشی به گونه ای طراحی شده اند که ایجاد و فروش دوره های آنلاین خود را برای شما آسان می‌کنند. آنها پرداخت و دسترسی دانشجویان، طراحی دوره و پیمایش، میزبانی ویدیوهای شما و کمک به بازاریابی دوره های خود را مدیریت می‌کنند. همه اینها تمرکز شما را بر روی چیزهای مهم مانند تولید محتوا آسان می‌کند.

اگر ایده دوره ای دارید که فکر می‌کنید به فروش خواهد رسید، پس انتخاب پلتفرم یادگیری آنلاین مناسب اولین قدم برای ایجاد امپراتوری آموزشی 6 رقمی در ماه است.

توجه داشته باشید، این پست شامل برخی از پیوندهای وابسته است، اما این تاثیری بر توصیه های صادقانه من ندارد. اگر از طریق یکی از پیوندهای من از یک وبسایت دوره بازدید کنید و در نهایت ثبت نام کنید، هیچ هزینه اضافی نمی‌پردازید، اما من کمیسیون کمی دریافت می‌کنم که به من کمک می‌کند همه این مطالب را به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهم.

انواع مختلف بسترهای دوره آنلاین

ده ها پلتفرم آموزش الکترونیکی برای بررسی وجود دارد که هر کدام دارای تخصص های متفاوتی هستند. بیایید به انواع اصلی نگاه کنیم.

مزایای پلتفرم های دوره میزبانی شده

این پلتفرم ها همه چیزهایی را که نیاز دارید (و حتی آنهایی که نمی‌دانستید نیاز دارید) از جمله پردازش پرداخت، میزبانی ویدیو و محتوا، قالب های طراحی وب قابل تنظیم، قیف های فروش و مدیریت ایمیل را ارائه می‌دهند.

برای راه اندازی دوره و ویترین فروشگاه، نیازی به دانش فنی ندارید.

شما معمولاً می‌توانید با برند وبسایت خود مطابقت دهید و زیر دامنه خود را مشخص کنید، به عنوان مثال course.yourwebsite.com

آنها پشتیبانی و نگهداری مداوم، به‌روزرسانی ویژگی ها، و امنیت وب سایت را ارائه می‌دهند.

آنها همچنین طراحی پاسخگوی تلفن همراه و سرعت بالای صفحه را تضمین می‌کنند.

سرورهای آنها به طور خودکار مقیاس می شوند تا با رشد شما از حجم بالا پشتیبانی کنند.

معایب پلتفرم های دوره میزبانی شده

اکثر برنامه های پلتفرم دوره میزبانی شده با هزینه ماهانه مکرر ارائه می‌شوند که بالاتر از گزینه های میزبانی دوره خودتان است، اگرچه برخی از طرح ها به صورت رایگان در دسترس هستند ولی بیشتر پلتفرم ها برای پرداخت سالانه تخفیف هایی ارائه می‌دهند.

جابجایی بین پلتفرم ها می‌تواند دلهره آور باشد، اگرچه بسیاری از آنها هنگام ثبت نام با مهاجرت رایگان همراه هستند.

از طریق افزونه وردپرس، دوره خود را میزبانی کنید

افزونه ها و تم های وردپرس در دسترس هستند مانند LearnDash که به شما امکان می‌دهد دوره ای را در وبسایت خود میزبانی کنید.

مزایای میزبانی دوره خودتان

اکثر افزونه های وردپرس خود میزبانی شده، مانند LearnDash، هزینه سالیانه تکراری دریافت می‌کنند که کمتر از پلتفرم های دوره میزبانی شده است. در صورت دریافت مجوز برای چندین وبسایت، برنامه ها افزایش قیمت دارند، اگرچه معمولاً می‌توانید دوره های نامحدودی را در یک وب سایت واحد داشته باشید.

اکثر افزونه ها با به‌روزرسانی ویژگی ها ارائه می‌شوند (اما شما باید خودتان به ارتقاء ها رسیدگی کنید).

اکثر افزونه ها با هر تم وردپرسی کار می‌کنند تا در برند شما قرار بگیرند و نیازی به دامنه سفارشی نیست زیرا در وب سایت شما اجرا می‌شود.

شما کنترل کاملی بر پیکربندی دارید زیرا نرم افزار در وبسایت شما اجرا می‌شود.

معایب میزبانی دوره خود

برای نصب و پیکربندی این افزونه در وبسایت خود، به چند ابزار فنی نیاز دارید (یا باید شخص دیگری را استخدام کنید که این کار را انجام می‌دهد).

باید میزبانی ویدیو و محتوای خود را مدیریت کنید یا از اشخاص ثالث مانند YouTube، Vimeo یا Wistia استفاده کنید.

شما باید ارتقاء و نگهداری افزونه ها را خودتان مدیریت کنید و همچنین امنیت وبسایت را تامین کنید.

اگر وبسایت شما واکنش گرا نیست، دوره های شما نیز پاسخگو نخواهد بود.

برای پشتیبانی از حجم بالا در حین رشد، باید نگران سرعت و مقیاس صفحه باشید.

بیشتر آنها ابزاری برای مدیریت برنامه وابسته دوره خود ندارند.

سیستم های مدیریت یادگیری

اصطلاح “سیستم مدیریت یادگیری” گاهی اوقات به جای پلتفرم های دوره میزبانی شده استفاده می‌شود. با این حال، معمولاً برای توصیف نرم‌افزارهای پیچیده تر و گران تر در سطح سازمانی که توسط مؤسسات آموزشی و شرکت ها برای آموزش کارکنان و کلاس های دانشجویان استفاده می‌شود، استفاده می‌شود.

بازارهای دوره

برخی از پلتفرم های دوره دارای بازارهایی هستند که می‌توانید دوره خود را به دانش آموزانی که فهرست دوره ها را مرور می‌کنند بفروشید. Kajabi و Udemy هر دو دارای بازارهای آنلاین هستند، اگرچه بازار Udemy بیشترین تعداد دوره ها و دانشجویان را دارد. نقطه ضعف بازارهای دوره این است که شما باید با دوره های دیگر در جایگاه خود رقابت کنید و Udemy شما را از نظر قیمت گذاری و برندسازی دوره خود به شدت محدود می‌کند.

چگونه بهترین بستر آنلاین دوره را انتخاب کنیم؟

سایت آموزشی آنلاین

سایت آموزشی آنلاین

در اینجا چند دستورالعمل وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا اجزای ضروری نرم افزار دوره آموزشی و همچنین مشکلاتی را که باید اجتناب کنید را درک کنید. شما باید اولویت بندی کنید که کدام یک از این معیارها برای موقعیت شما مهم ترین هستند.

سهولت استفاده و پشتیبانی

راه اندازی یک دوره جدید و سفارشی کردن نمای فروشگاه خود چقدر آسان یا دشوار است؟ آیا نیاز به دانش فنی دارید یا شهودی است؟ برای متوجه شدن این موضوع، برای یک دوره آزمایشی رایگان از هر پلتفرمی ثبت نام کنید و 20 دقیقه را صرف سفارشی کردن یک دوره نمونه کنید.

آیا این پلتفرم آموزش های زیادی و پشتیبانی خوب از مشتری در صورت داشتن سوال دارد؟

آیا کار کردن با ارائه دهنده ایمیل شخص ثالث مانند MailChimp یا Aweber برای ارسال پیام راحت هستید؟ یا پلتفرمی را ترجیح می‌دهید که مخصوص بازاریابی ایمیلی ساخته شده باشد؟

آیا می‌خواهید گواهی پایان دوره را به دانش آموزان ارائه دهید؟ برخی از پلتفرم ها شامل این موارد هستند و در برخی دیگر باید برای ارائه دهنده شخص ثالث مانند Accredible هزینه پرداخت کنید.

انعطاف پذیری برای سفارشی سازی

چقدر می‌توانید صفحه و دوره فروش خود را برای تبلیغ برند خود سفارشی کنید؟

آیا می‌توانید نام تجاری و لوگوی پلتفرم را حذف کنید یا زیر دامنه خود را مشخص کنید، به عنوان مثال course.yourwebsite.com؟

آیا این پلتفرم ادغام های موجود با سیستم های شخص ثالث برای مواردی مانند مدیریت ایمیل، قیف های فروش و گواهی های پایان دوره دارد؟

آیا ادغام Zapier با “zaps” از پیش ساخته شده دارد؟ Zapier یک ابزار میان افزار محبوب است که به شما امکان می‌دهد به راحتی به تقریباً هر ابزار آنلاین و بدون دانش فنی زیادی متصل شوید.

آیا عملکرد اصلی برای طیف گسترده ای از مربیان آنلاین جذاب است؟ آیا بیشتر برای یادگیری مستقل، مربیگری دیجیتال، یا ترکیبی از هر دو طراحی شده است؟

ابزار بازاریابی

آیا می‌خواهید خودتان به تبلیغ دوره بپردازید یا می‌خواهید دوره خود را در یک بازار فهرست کنید؟

آیا این پلتفرم دارای قالب های صفحه فروش، سازنده قیف بازاریابی، یا اجازه ادغام با نرم افزار قیف بازاریابی شخص ثالث است؟

آیا این پلتفرم دارای اتوماسیون بازاریابی است که به شما امکان می‌دهد ایمیل ها یا پیشنهادات را بر اساس مواردی مانند تکمیل دوره یا عدم فعالیت فعال کنید؟

آیا می‌توانید برنامه وابسته خود را اجرا کنید و تیمی از شرکت های وابسته را داشته باشید که از طرف شما در ازای پورسانت بفروشند؟

توان مالی

همیشه به دنبال پلتفرمی با کارمزد تراکنش صفر درصد باشید. اگر دوره شما جذابیت بیشتری پیدا کند و شروع به فروش کند، هزینه های تراکنش به سرعت به سود شما خواهد خورد.

آیا برای پیش پرداخت سالیانه تخفیفی وجود دارد؟

آیا این اولین دوره شماست؟ اگر چنین است، یک پلتفرم با یک گزینه رایگان برای شروع و یادگیری نکات و نکات در نظر بگیرید. همانطور که شروع به فروش می‌کنید، می‌توانید به راحتی آن را به یک طرح برتر ارتقا دهید.

قابلیت پردازش پرداخت

  • آیا آزادی تعیین قیمت دوره های خود را دارید؟
  • آیا پلتفرم از Stripe یا PayPal برای پردازش پرداخت پشتیبانی می‌کند؟
  • آیا می‌خواهید انعطاف پذیری برای ارائه کوپن ها و طرح های پرداخت به دانش آموزان خود داشته باشید؟

کدام پلتفرم دوره آنلاین واقعاً بهترین است؟

بهترین پلتفرم های دوره آنلاین بصری هستند و به گونه ای طراحی شده‌اند که به شما کمک کنند به جای اینکه بفهمید چگونه چیزها را تنظیم کنید، روی ایجاد دوره تمرکز کنید.

بسته به نیاز شما، انتخاب های من برای بهترین پلتفرم Kajabi و Thinkific هستند.

Kajabi بهترین پلتفرم سطح بالا برای انجام هر کاری برای شماست. قیمت آن کمی بالاتر از سایرین است، اما به این دلیل است که با مجموعه ای از ابزارهای داخلی همراه است که در غیر این صورت نیاز به پرداخت جداگانه دارید. Kajabi شامل مدیریت ایمیل، سازنده قیف بازاریابی، میزبانی، تم ها، عملکرد وبلاگ و بازار دوره است.

Thinkific بهترین پلتفرم همه جانبه با بیشترین انعطاف پذیری برای سفارشی کردن دوره شماست. همچنین به شما امکان می‌دهد به راحتی با فروشندگان شخص ثالث ترجیحی خود مانند MailChimp، Zapier و بسیاری دیگر ادغام کنید. این یکی از ارائه دهندگان مقرون به صرفه است و یک گزینه رایگان با کیفیت برای شروع شما دارد.

سایر پلتفرم ها دارای آزمایش های رایگان برای مدت زمان محدود، با هزینه های تراکنش بالا (Teachable) یا رایگان اما 50٪ کمیسیون فروش (Udemy) هستند. Thinkific تنها ارائه دهنده ای است که یک گزینه واقعاً رایگان و قابل اجرا برای فروش دوره ها دارد.

اخطار اصلی طرح رایگان Thinkific این است که شما به 1 دوره محدود هستید و نمی‌توانید برند Thinkific را حذف کنید. اگرچه هنوز هم می‌توانید نام تجاری خود را به دوره و صفحه فروش خود اضافه کنید.

وقتی کشش را می‌بینید و دوره شما شروع به فروش کند، می‌توانید به راحتی طرح خود را ارتقا دهید تا بیش از 3 دوره ارائه دهید و به ویژگی های اضافی دسترسی پیدا کنید.

چگونه دوره آنلاین خود را بازاریابی کنید؟

سایت آموزشی آنلاین

سایت آموزشی آنلاین

راه های مختلفی برای تبلیغ دوره آنلاین شما وجود دارد. می‌توانم یک وبسایت کامل را به بازاریابی دوره های آموزشی اختصاص دهم، در حالی که فقط چند مورد از آنها وجود دارد.

تحقیقات خود را انجام دهید: یکی از بهترین اشکال بازاریابی قبل از اینکه محصول یا خدماتی آماده فروش داشته باشید شروع می‌شود. این از برنامه ریزی دقیق، داده ها و تجزیه و تحلیل بازار و پیش بینی مالی ناشی می‌شود. انتخاب بهترین جایگاه دوره آنلاین برای استفاده از روندها و متمایز شدن از رقبا، کلید موفقیت بازاریابی دوره های طولانی مدت است.

از منابع موجود خود استفاده کنید: این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که از قبل یک لیست ایمیل، دنبال کننده رسانه های اجتماعی یا ترافیک به وبسایت خود دارید، می‌توانید به سادگی به دنبال کنندگان خود پیام دهید تا آنها را از دوره خود مطلع کنید. شما همچنین می‌توانید پست های وبلاگ و بنرهای تبلیغاتی را ایجاد کنید تا دوره خود را تبلیغ کنید.

تیمی از شرکت های وابسته را استخدام کنید: بازاریابی وابسته زمانی است که صاحبان وبسایت را در جایگاه های مرتبط پیدا می‌کنید و از آنها می‌خواهید که دوره شما را برای سهمی از سود تبلیغ کنند. شما باید تصمیم بگیرید که چه درصدی از قیمت فروش به عنوان کمیسیون ارائه شود.

برنامه های وابسته موفق اغلب 20 تا 50 درصد از پورسانت ها را برای فروش هایی که در غیر این صورت به دست نمی‌آوردند، صرف نظر می‌کنند.

همه پلتفرم های فوق دارای ابزارهای داخلی مدیریت وابسته برای رسیدگی به ردیابی سفارش و پرداخت هستند.

ارائه کوپن ها یا تخفیف های حساس به زمان: ارائه دهندگان دوره در بالا به شما امکان می‌دهند کدهای کوپن ایجاد کنید. می‌توانید اینها را به عنوان یک پیشنهاد ویژه به افرادی که در لیست ایمیل شما قرار دارند بدهید یا برای کمک به آنها برای سفارش های بیشتر به شرکت های وابسته خود ارسال کنید.

قیف فروش ایجاد کنید: از نرم افزار قیف فروش مانند LeadPages، ClickFunnels یا Kajabi استفاده کنید تا دانشجویان آینده تان را با وبینارها و الگوهای صفحه فروش آزمایش شده پرورش دهید. دانشجو همیشه اولین باری که درباره دوره شما می‌خواند، خرید نمی‌کند. بنابراین می‌توانید فروش خود را با تعامل با آنها در چندین نقطه تماس افزایش دهید تا آنها را به سمت فروش سوق دهید.

تبلیغات پولی را در گوگل، فیسبوک، لینکدین و اینستاگرام قرار دهید: یک تبلیغ ویدیویی مختصر بسازید که منجر به یک تیزر دوره طولانی تر در صفحه فروش شما می‌شود. ویدیو این روزها پادشاه بازاریابی است و با نرخ بسیار بالاتری نسبت به تبلیغات متنی یا تصویری تاثیر می‌گذارد. در هر صورت، با یک بودجه تبلیغاتی کم شروع کنید و مطمئن شوید که هزینه هر خرید را قبل از افزایش هزینه تبلیغات به حاشیه سود دلخواه خود می‌رسانید.

پلتفرم های دوره آنلاین در سال 2023

فکر کردن به آینده سرگرم کننده است!

ما طی چند سال گذشته شاهد رشد قابل توجهی در بازار یادگیری آنلاین بوده‌ایم. در اینجا برخی از پیش بینی های ما در سال 2022 برای سال های آینده آمده است:

پرداخت های رمزنگاری – با توجه به رشد چشمگیر بازارهای ارزهای دیجیتال در سال 2021، این احتمال وجود دارد که برخی از پلتفرم های برتر دوره ها به دنبال راه اندازی روش های پرداختی باشند که سکه هایی مانند بیتکوین و لایت کوین را بپذیرند. ما انتظار داریم که دانشجویان بتوانند برای یک دوره با استفاده از ارزهای رمزنگاری شده هزینه پرداخت کنند. همچنین تعجب نخواهیم کرد اگر پلتفرم های دوره شروع به ارائه پرداخت برای فروش دوره در رمزنگاری کنند.

Amazon – آمازون حاکم بلامنازع تجارت الکترونیک است. جای تعجب است که آنها برای فعال کردن فروش دوره های آنلاین مستقل از طریق وبسایت خود تلاش نکرده‌اند. یکی از دلایل احتمالی که آنها روی آن حرکت نکرده اند، کنترل کیفیت است. سازندگان دوره با تبدیل دوره های آموزشی خود به یک کتاب یا یک محصول فیزیکی، از لحاظ تاریخی روی این موضوع کار کرده‌اند. من فکر می‌کنم که بازار دوره های آنلاین برای آمازون بسیار بزرگ شده است که نمیتوان آن را نادیده گرفت. در سال 2022، آنها به دنبال مشارکت با برخی از پلتفرم های برتر دوره خواهند بود تا فروش دوره را از طریق سایت خود تسهیل کنند. این ممکن است با دوره های پرفروش شروع شود، اما به یکپارچگی گسترش می‌یابد که در آن سازندگان دوره می‌توانند به نمایه فروشنده آمازون پیوند داده و دوره های خود را به عنوان محصولات منتشر کنند.

هوش مصنوعی – هوش مصنوعی تقریباً در هر صنعتی گنجانده شده است. من فروش دوره های آنلاین را استثنا نمی‌بینم. راه های زیادی وجود دارد که این پلتفرم ها می‌توانند با استفاده از هوش مصنوعی بیشتر کشف کنند. برخی از موارد استفاده بالقوه شامل ارائه پشتیبانی بی درنگ از سوالات رایج، ارائه پیشنهادات محتوا به سازندگان، پردازش زبان طبیعی، آموزش سفارشی و شخصی سازی یادگیری است.

فریلنسرها – با افزایش اقتصاد گیگ، انتظار داریم استفاده از خدمات فریلنسری به دوره ها نیز منتقل شود. نه تنها برای تولید محتوا به فریلنسرها اتکا می‌شود، بلکه مهارت های آنها نیز از سوی سازندگان دوره های باهوش بازاریابی ارزش گذاری می‌شود. در سال 2022 و بعد از آن، تعدادی از سازندگان دوره ها را می‌بینیم که تیم هایی از فریلنسرها را ایجاد می‌کنند تا به طور مقرون به صرفه تری کسب‌وکار فروش دوره های خود را افزایش دهند.

تبلیغات درون دوره ای – این ایده از دنیای پادکست می‌آید. من تعدادی از سازندگان محبوب را دیده ام که به طور موثر شرکای تبلیغاتی را در محتوای خود در YouTube و Spotify تبلیغ می‌کنند. این یک قرارگیری تا حدودی طبیعی است که می‌تواند جریان درآمد اضافی را برای سازندگان فراهم کند. بر اساس تجربه من، به ندرت می‌بینم که سازندگان دوره، شرکای خود را در دوره های خود تبلیغ کنند. پلتفرم های آموزشی برتر به دنبال یافتن راهی برای آسان کردن تبلیغات برای سازندگان دوره در دوره های خود هستند. توسعه و اجرای برنامه ای مانند Google AdSense، که در آن سازندگان دوره می‌توانند به سرعت روابط تبلیغاتی را برای جمع آوری غیرفعال درآمد ایجاد کنند، راه خوبی برای شرکت های نرم افزاری برای ایجاد وفاداری بیشتر کاربران خواهد بود. همچنین راه دیگری برای کسب درآمد پلتفرم های دوره خواهد بود.

سوالات متداول

چگونه دوره آنلاین خود را راه اندازی کنم؟

راه اندازی دوره در اکثر سیستم عامل ها بسیار ساده و شهودی است. ابتدا دوره خود را مشخص کنید و آن را به دروس و برنامه درسی تقسیم کنید. سپس برای هر درس ویدیو یا محتوای نوشته شده را آپلود کنید. پس از اتمام، می‌توانید دوره را با لوگو و برند خود علامت گذاری کنید و سپس از وبسایت خود به آن لینک دهید. انتخاب های ما را برای بهترین سیستم عامل های دوره آنلاین ببینید.

ایجاد یک دوره آنلاین چقدر طول می‌کشد؟

راه اندازی یک پلتفرم دوره، بخش آسان و بسیار شهودی است. اگر هم اکنون در یک موضوع خاص متخصص هستید، می‌توانید در عرض چند روز یک برنامه درسی ایجاد کنید، ویدیو ضبط کنید و محتوا را منتشر کنید. اگر در حال تحقیق در مورد موضوعی هستید و می‌خواهید ویدیوهای حرفه ای ویرایش شده باشد، ممکن است چند هفته یا بیشتر طول بکشد.

از فروش دوره های آنلاین چقدر می‌توانید درآمد کسب کنید؟

آسمان انتها ندارد. بهترین ارائه دهندگان دوره صدها هزار در ماه درآمد دارند و برای بسیاری از ارائه دهندگان دوره معقول است که چند هزار در ماه درآمد داشته باشند. بدیهی است که همه آن را به جیب نمی‌زنند، اما نکته خوب در مورد دوره ها این است که شما آنها را یک بار ایجاد می‌کنید و می‌توانید آنها را بارها و بارها بدون هیچ تلاش اضافی بفروشید.

دوره های آنلاین چگونه کسب درآمد می کنند؟

می‌توانید دوره خود را با هزینه یک بار بفروشید یا از مدل عضویت تکراری استفاده کنید. برخی از افراد حتی یک دوره مقدماتی را به صورت رایگان ارائه می‌دهند و سپس با خدمات مشاوره یا یک دوره پر هزینه دوم، فروش بیشتری خواهند داشت.

برای دوره آنلاین چقدر باید هزینه کنم؟

قیمت شما بر اساس جایگاه شما و همچنین مقدار ارزشی که تحویل می‌دهید متفاوت خواهد بود. افراد در هر دوره از رایگان یا 10 دلار تا هزاران دلار هزینه می‌گیرند. دوره هایی که بازگشت سرمایه را نشان می دهند مانند بازاریابی اینترنتی و مهارت های حرفه ای معمولا بیشترین درآمد را دارند. اما از پرداخت حق بیمه نترسید و بررسی کنید که چه دوره های دیگری در حوزه شما شارژ می‌شوند.

چگونه می‌توانم دوره های آنلاین را به صورت رایگان راه اندازی کنم؟

برخی از پلتفرم های دوره گزینه رایگان برای شروع دارند. اینها با همه ویژگی ها همراه نیستند، اما بیش از اندازه کافی هستند تا ببینید قبل از خرج کردن پول، از مسیرتان جذب خواهید شد یا خیر.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT