نکته سرمایه گذاری بازار فارکس

5 نکته سرمایه گذاری بازار فارکس برای سرمایه گذاران

زمان مطالعه 4 دقیقه

با این نکات نتایج معاملاتی خود را افزایش دهید. نکته سرمایه گذاری بازار فارکس را بیشتر بشناسید.

تجارت فارکس یک حوزه پیچیده اما جذاب است. معامله گران فارکس فرصت های فوق العاده ای برای کسب درآمد دارند، اما آنها همچنین باید به طور مداوم مهارت های خود را بهبود بخشند. حال، در مورد اینکه چگونه می توانید نتایج معاملاتی خود را افزایش دهید، صحبت خواهیم کرد.

شارژ حساب فارکس

نکته سرمایه گذاری بازار فارکس: ثبات کلید موفقیت در تجارت است

اگر می خواهید به عنوان یک معامله گر موفق باشید، باید برای هر معامله ای که انجام می دهید یک استراتژی معاملاتی و یک برنامه معاملاتی مناسب داشته باشید. هنگامی که استراتژی معاملاتی خود را انتخاب کردید، باید مدتی به آن پایبند باشید تا ببینید آیا در محیط فعلی بازار نتایج مثبتی ایجاد می کند یا خیر.

بسیاری از معامله گران، به ویژه مبتدیان، اهمیت ثبات در معاملات را درک نمی کنند. اگر برخی از معاملات در مسیر اشتباه قرار گیرند، آنها به سرعت بین استراتژی های معاملاتی جابجا می شوند.

این یک اشتباه بزرگ است زیرا تجارت یک بازی احتمالی است. برای اینکه سودآور باشید، لازم نیست هر بار در مورد جهت بازار درست باشید. در عوض، شما به یک استراتژی معاملاتی با نسبت ریسک/پاداش و برد/باخت نیاز دارید.

هر استراتژی که انتخاب می کنید باید با تعداد کافی معاملات آزمایش شود تا ببینید آیا در محیط فعلی بازار به خوبی کار می کند یا خیر. این بسیار مهم است زیرا استراتژی های معاملاتی به زمان نیاز دارند تا عملکرد واقعی خود را نشان دهند.

به عنوان مثال، اگر استراتژی شما دارای نسبت برد / باخت 60٪ است، می توانید به راحتی با سه معامله متوالی بازنده شروع کنید. برای مشاهده پتانسیل آن باید معاملات بیشتری انجام دهید. هرچه معاملات بیشتری انجام دهید، به نتایج مورد انتظار استراتژی خود اطمینان بیشتری خواهید داشت. اگر بلافاصله پس از یک شروع ناامید کننده به استراتژی معاملاتی دیگری تغییر دهید، هرگز پتانسیل واقعی استراتژی معاملاتی خود را نمی دانید.

(عکس)

سطوح ریسک خود را هوشمندانه انتخاب کنید

برای آزمایش هر استراتژی معاملاتی باید تعداد معینی معامله انجام دهید. بنابراین، باید ریسک را در هر معامله ای که انجام می دهید محدود کنید تا فرصتی برای آزمایش استراتژی های مختلف معاملاتی برای خود فراهم کنید.

ریاضی ساده است. اگر در هر معامله فقط 1% از حساب خود را به خطر می اندازید، باید 100 معامله با ضرر پشت سر هم انجام دهید تا پولتان تمام شود. این یک سناریوی بسیار بعید است.

در مرحله آزمایش حریص نباشید. سطوح ریسک متوسط را برای هر معامله انتخاب کنید، استراتژی های مختلف را بدون استرس آزمایش کنید و روی اجرای هر معامله تمرکز کنید. هنگامی که مشخص کردید چه چیزی برای شما در محیط فعلی بازار بهتر است، در صورت تمایل می توانید سطح ریسک خود را افزایش دهید.

نکته سرمایه گذاری بازار فارکس: معاملات خود را تجزیه و تحلیل کنید

تجارت سودآور مستلزم تجزیه و تحلیل معاملات به طور منظم است. تجزیه و تحلیل مناسب این فرصت را به شما می دهد تا بدانید چه چیزی در محیط فعلی بازار کار می کند و مهمتر از آن، چه چیزی کار نمی کند.

برای به دست آوردن بهترین نتیجه از تجزیه و تحلیل خود، باید استراتژی خاصی را دنبال کنید (همانطور که در بالا ذکر شد، ثبات کلید موفقیت در تجارت است). اگر معاملات را بر اساس «احساس درونی» خود به جای یک استراتژی کاملاً تعریف شده انجام دهید، چیزی برای تجزیه و تحلیل وجود نخواهد داشت و نتایج شما تصادفی خواهد بود.

در همین حال، پیروی از یک استراتژی، شما را به اطلاعاتی مجهز می کند که عملکرد معاملاتی شما را بهبود می بخشد.

با بررسی اینکه آیا تمام معاملات شما شرایط استراتژی شما را برآورده می کنند یا خیر، شروع کنید. حتی معامله گران باتجربه نیز گاهی اوقات موفق به انجام معاملات مطابق با استراتژی خود نمی شوند. دلایل چنین شکست هایی ممکن است احساسی (بازارها همیشه هیجان انگیز هستند) یا فنی (به عنوان مثال، برخی از الگوها شبیه به هم به نظر می رسند) باشد. حذف معاملات غیر ضروری باید عملکرد شما را افزایش دهد، بنابراین این موضوع را ساده نگیرید.

هنگامی که مشخص کردید کدام معاملات مطابق با استراتژی مورد نظر شما انجام شده است، می توانید عملکرد آن را تجزیه و تحلیل کنید. این تجزیه و تحلیل نشان می دهد که آیا استراتژی شما در محیط فعلی بازار کار می کند و همچنین نسبت های مورد انتظار برد / باخت و ریسک / پاداش. اگر از نتایج راضی هستید، به استفاده از استراتژی فعلی خود ادامه دهید و روی اجرا تمرکز کنید. اگر نتایج نتوانست انتظارات شما را برآورده کند، می توانید استراتژی موجود خود را تغییر دهید یا استراتژی جدیدی را امتحان کنید.

اگر تصمیم دارید استراتژی موجود خود را تغییر دهید، مطمئن شوید که هر بار فقط یک تغییر را انجام دهید تا بتوانید تأثیر این تغییر را بر عملکرد استراتژی خود ارزیابی کنید. اگر چندین تغییر ایجاد کنید و مشکلی پیش بیاید، نمی توانید یاد بگیرید که چه چیزی به عملکرد شما آسیب می زند.

روی تعداد محدودی ابزار تمرکز کنید، سپس ابزار خود را گسترش دهید

بازارهای فارکس هر روز فرصت های معاملاتی متعددی را ارائه می دهند، اما اگر به تازگی تجارت را شروع کرده باشید، ردیابی همه آنها آسان نیست.

بنابراین، شما باید با ردیابی تعداد محدودی از ابزار شروع کنید تا طبق استراتژی خود نقاط ورود و خروج را از دست ندهید.

هنگامی که استراتژی خود را بر روی چندین ابزار آزمایش کردید، می توانید جفت های بیشتری را به لیست پیگیری خود اضافه کنید و ارزیابی کنید که آیا استراتژی شما با آنها کار می کند یا خیر.

در نهایت، شما مجموعه‌ای از استراتژی‌های مختلف را برای انتخاب خواهید داشت و خواهید آموخت که برای هر جفتی که معامله می‌کنید، چه چیزی بهتر عمل می‌کند.

داشتن چندین استراتژی برای موفقیت یک معامله گر در دراز مدت بسیار مهم است زیرا بازارها همیشه تغییر می کنند. بیایید در مورد چگونگی مقابله با این چالش بحث کنیم.

برای تغییر اجتناب ناپذیر آماده باشید

تغییر تنها چیز ثابت در بازارها است و به همین دلیل است که اغلب می شنوید که عملکرد گذشته نتایج آینده را تضمین نمی کند.

آنچه امروز به خوبی کار می کند ممکن است فردا کارایی نداشته باشد و استراتژی که نتایج فاجعه باری را در محیط فعلی بازار به همراه داشته باشد ممکن است در آینده به یک معدن طلای واقعی تبدیل شود.

خوشبختانه، شما می توانید برای تغییر اجتناب ناپذیر آماده شوید. معاملات خود را تجزیه و تحلیل کنید و از نزدیک نتایج استراتژی معاملاتی فعلی خود را دنبال کنید. به کارایی استراتژی خود توجه کنید. اگر می بینید که عملکرد آن در طول زمان در حال کاهش است، وقت آن است که اقدام کنید.

منتظر نمانید تا استراتژی تجاری فعلی شما سودآور نباشد. در عوض، زمانی که دیدید عملکرد استراتژی فعلی شما رو به کاهش است، به صورت محدود شروع به آزمایش یک استراتژی دیگر کنید.

زمانی که استراتژی قبلی شما سودآوری خود را متوقف کند، آماده استفاده از استراتژی جدیدی خواهید بود که در محیط فعلی بازار بهتر عمل می کند. آماده باشید و با موفقیت تمام تغییرات بازار را طی خواهید کرد و از آنها سود خواهید برد!

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT