ویزای سرمایه گذاری کانادا

5 گام برای اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا

زمان مطالعه 3 دقیقه

ویزای سرمایه گذاری کانادا درواقع یک ویزا با همین عنوان نیست؛ بلکه مجموعه ویزاهایی است که ازطریق سرمایه‌گذاری در این کشور به درخواست‌کنندگان داده می‌شود. کانادا جزو پاک‌ترین و امن‌ترین کشورهای دنیا ازنظر امنیت اقتصادی و اداری به‌شمار می‌آید و شما با سرمایه‌گذاری در این کشور می‌توانید تحت شرایطی همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را نیز همراه ببرید و اقامت دائم این کشور را هم به‌دست بیاورید.

مراحل اخذ ویزای سرمایه‌گذاری کانادا

مراحل اخذ ویزای سرمایه‌گذاری کانادا عبارتند از:

انتخاب روش سرمایه‌گذاری

شما قبل از هرچیز باید روش سرمایه‌گذاری را انتخاب کنید. اخذ ویزای سرمایه‌گذاری کانادا ازطریق روش‌ها و برنامه‌های مختلفی انجام می‌شود؛ ازجمله برنامه استانی، ثبت شرکت، کارآفرینی، راه‌اندازی استارت‌‌آپ وشما باید شرایط خود را بسنجید و باتوجه به ویژگی‌های هرکدام از روش‌ها یکی از برنامه‌ها را برای اخذ ویزا انتخاب کنید و در ادامه روندهای مربوط به آن را انجام دهید.

جمع‌آوری مدارک

برخی از مدارک مربوط به اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا به روش و برنامه آن بستگی دارد؛ مثلا اگر بخواهید از روش ثبت شرکت، ویزای سرمایه‌گذاری دریافت کنید باید مستندات مربوط به ثبت شرکت را تهیه کرده و به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهید. ازطرفی مدارکی وجود دارند که برای تمامی برنامه‌های مربوط به ویزای سرمایه‌گذاری لازم هستند؛ ازجمله:

  • مدارک شناسایی ازجمله شناسنامه، کارت ملی و پاسپورت، شامل اصل و کپی
  • مدارک تحصیلی؛ مدرک آخرین مقطع تحصیلی خود را باید ارائه دهید
  • مدارک مربوط به سوابق کاری و تجاری؛ مثل اسناد ثبت شرکت، ارائه سابقه مدیریتی و پروانه کسب‌وکار به‌مدت 2 سال
  • اسناد و مدارک مالی؛ ازجمله فیش‌های بانکی
  • فرم‌های درخواست ویزای سرمایه‌گذاری از اداره مهاجرت کانادا
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • گواهی سلامت

گرفتن ویزای کار از استان موردنظر

بسته به اینکه ویزای سرمایه گذاری را از چه طریقی به‌دست می‌آورید، باید مجوز کار مربوط به آن را دریافت کنید. این مجوز از همان استانی کسب می‌شود که قرار است در آن سرمایه‌گذاری کرده و کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید؛ مثلا اگر قرار است ازطریق ثبت شرکت اقدام به اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا کنید، صرفا می‌توانید در همان استان و در همان شرکت مشغول به کار شوید. بنابراین باید روال قانونی کسب مجوز کار را از استان موردنظر خود دریافت کنید.

ویزای سرمایه گذاری کانادا

ویزای سرمایه گذاری کانادا

ودیعه گذاشتن پول نزد دولت کانادا

شما برای اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا باید حداقل مبلغی معادل 1 میلیون و 200 هزار دلار کانادا را در حساب بانکی مربوط به دولت کانادا به ودیعه بگذارید. این مبلغ به‌مدت 5 سال نزد دولت این کشور باقی می‌ماند و در این مدت هیچ سودی به آن تعلق نمی‌گیرد. این مبلغ به‌طور قطعی پس از 5 سال به شما بازمی‌گردد. اگر خودتان توانایی تامین چنین مبلغی را ندارید، می‌توانید از بنگاه‌های مالی معتبر کانادا کمک بگیرید؛ هرچند در ازای این مبلغ باید 350 هزار دلار به‌عنوان سود پرداخت کنید.

راه‌اندازی بیزینس و سرمایه‌گذاری

اگر قصد کسب ویزای سرمایه‌گذاری در کشور کانادا را دارید، همانطور که از نامش پیداست، باید در این کشور سرمایه‌گذاری کنید که مهم‌ترین روش‌های آن ازطریق راه‌اندازی بیزینس و کسب‌وکار است. شما بنابر روش‌های مختلف اخذ این نوع ویزا می‌توانید شرکت یا کسب‌وکاری را در کانادا راه‌اندازی کرده یا بخرید یااینکه یک کارآفرینی سودده در این کشور انجام دهید یا استارت‌آپی را بنا بگذارید. درضمن شما نیاز به اخذ ارزیابی LMIA هم دارید که تاییدیه‌ای تحت‌عنوان ارزیابی تاثیر بازار کار کانادا (Labour Market Impact Assessment) است.

شرایط اخذ ویزای سرمایه‌گذاری کانادا

برای اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری، شرایط خاصی وجود دارد که باید رعایت شود. این شرایط عبارتند از:

سرمایه گذاری: باید سرمایه‌گذاری قابل توجهی در یکی از برنامه‌های سرمایه گذاری کانادا که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، انجام دهید. حداقل مقدار سرمایه گذاری مورد نیاز بسته به برنامه متفاوت است، اما معمولاً از 150 هزار دلار کانادا تا 800 هزار دلار کانادا متغیر است.

دارایی خالص: باید حداقل 1.6 میلیون دلار کانادا دارایی خالص داشته باشید. البته این مبلغ ممکن است برای برخی از برنامه‌ها بیشتر باشد.

تجربه: باید تجربه کسب و کار یا مدیریت داشته باشید. برخی از برنامه‌ها ممکن است به حداقل تعداد سال تجربه نیاز داشته باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است سابقه کار مرتبط بیشتری درخواست کنند.

مهارت زبان: شما باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی، دو زبان رسمی کانادا، مسلط باشید. ممکن است لازم باشد مدرک زبان معتبر هم ارائه دهید.

گواهی پزشکی و امنیتی: شما و اعضای خانواده‌تان که متقاضی اقامت هستند باید تحت معاینه پزشکی قرار گرفته و گواهی امنیتی دریافت کنید.

برآوردن شرایط خاص برنامه: برنامه‌های سرمایه‌گذاری متفاوتی در دسترس است و هر برنامه ممکن است شرایط خاص خود را داشته باشد. به عنوان مثال، برخی از برنامه‌ها ممکن است از شما بخواهند که در نوع خاصی از کسب و کار یا در منطقه خاصی از کانادا سرمایه گذاری کنید. در ادامه شرایط خاص هر روش را بررسی کرده‌ایم.

اگر به‌فکر کارآفرینی، سرمایه‌گذاری یا ثبت شرکت در یک کشور خارجی هستید، کانادا یکی از بهترین کشورها برای شما محسوب می‌شود؛ زیرا کانادا برنامه‌هایی برای ارائه ویزا ازطریق سرمایه‌گذاری دراختیار غیربومی‌ها می‌گذارد که کار آن‌ها را برای مهاجرت آسان‌تر کرده و ازطرفی باعث رشد اقتصاد این کشور هم می‌شود.

امتیاز 5/5 - از 6 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT