بازی های قدیمی کامپیوتر

6 سایتی که می توانید بازی های قدیمی کامپیوتر شخصی را به صورت رایگان دانلود کنید

زمان مطالعه 6 دقیقه

آیا می خواهید چند بازی قدیمی کامپیوتر شخصی را به صورت رایگان دانلود کنید؟ در اینجا سایت هایی وجود دارد که می توانید بهترین بازی های قدیمی را برای دانلود رایگان پیدا کنید.

گیمرهای مدرن انبوه بی نظیری از بازی های رایگان دارند. بسیاری از محبوب ترین بازی های آنلاین از مدل بازی رایگان برای جذب کاربران استفاده می کنند. بازی‌های رایگان در Steam، مرورگر و گوشی هوشمند شما وجود دارد.

با این حال، شما همیشه آخرین عنوان AAA یا بازی سلطنتی رایگان را نمی خواهید. دلتنگ بازی های قدیمی هستید ؟ خوشبختانه، تعداد زیادی وب سایت وجود دارد که دقیقاً به این موضوع اختصاص داده شده است: عشق و حفظ بازی های قدیمی.

1.Abandonia

Abandonia فهرستی از نرم افزارهای کنار گذاشته شده «تخصیص شده به بازی های کلاسیک DOS» است. بازی‌های Abandonware عناوین (یا نرم‌افزارهایی) با حق نسخه‌برداری منقضی شده یا بازی‌های قدیمی هستند که دیگر توسط ناشر پشتیبانی نمی‌شوند. (به هر حال abandonware چیست؟)

Abandonia در سال 1999 تاسیس شد، زمانی که مفهوم abandonware تنها دو سال پیش بود. پس از چند سال غیرفعال، Abandonia به یکی از سایت های پیشرو تبدیل شد که در آن می توانید بازی های قدیمی مورد علاقه خود را دانلود کنید. در زمان نگارش این مقاله، Abandonia دارای نزدیک به 1400 بازی قابل دانلود با بیش از 800000 عضو است.

Abandonia به هر بازی abandonware یک بررسی کامل، اسکرین شات و یک ویرایشگر و امتیاز کاربر می دهد. می‌توانید بازی‌های قدیمی کامپیوتر شخصی را بر اساس نام، سال، رتبه‌بندی و دسته مرور و دانلود کنید. از آنجایی که سایت بر روی بازی‌های DOS متمرکز است، هیچ یک از بازی‌های نرم‌افزار «جدیدتر» را در اینجا پیدا نخواهید کرد، اما آرشیو وسیع DOS باید بیشتر نیازهای بازی قدیمی شما را برآورده کند.

2. Abandonware Dos

Abandonware Dos سایت دیگری است که بر روی بازی‌های قدیمی DOS تمرکز دارد. همچنین دارای یک مجموعه معقول از عناوین ویندوز است، هرچند که خیلی جدید نیست. از حدود سال 2002 کاهش می یابد، به این معنی که می توانید SimGolf و Star Wars: Galactic Battlegrounds Sid Meier’s Sid Meier’s Sid Meier را به دست آورید، اما برخی از عناوین جدیدتر در حال ظاهر شدن هستند.

Abandonware Dos نیز یک سایت بسیار فعال است. هر عنوان دارای رتبه‌بندی سایت، مشخصات عنوان (به عنوان مثال، abandonware، وضعیت محافظت‌شده، نرم‌افزار رایگان)، تاریخ انتشار، تصاویر صفحه، و همچنین پخش ویدیوی اخیر و قطعاتی از حقایق مربوط به بازی است.

همچنین مقالات و لیست های مفیدی برای کمک به جستجوی بهترین بازی های قدیمی برای دانلود پیدا خواهید کرد.

چیزی که در مورد Abandonware Dos دوست داشتنی است رویکرد باز آن به وضعیت سایت abandonware آن است. مالک سایت به وضوح مطابقت خود را با اعلامیه های حذف اعلام می کند. علاوه بر این، این سایت دارای لینک های مستقیم به GOG.com است. اینها در صفحه مستقیم بازی و عناوین برجسته در صفحه اصلی سایت یافت می شوند.

هنگامی که شروع به ساخت کتابخانه abandonware خود می کنید، ردیابی هر عنوانی که دارید گاهی دشوار است. اگر به نظر شما شبیه است، این لانچرهای بازی ویدیویی را بررسی کنید که به شما امکان می دهند عناوینی را که می خواهید بازی کنید اضافه کنید.

3. RGB Classic Games

RGB Classic Games طیف وسیعی از بازی‌های کلاسیک DOS، عناوین منتشرنشده قبلی و حتی برخی از عناوین «مدرن» DOS را شامل می‌شود. کل سایت «به حفظ بازی‌های کلاسیک برای سیستم‌عامل‌های PC منسوخ» مانند DOS، CP/M-86، OS/2، Win16 و Win9x اختصاص دارد و همچنین بازی‌های آن‌ها را در سیستم‌های مدرن آسان‌تر می‌کند. در واقع، اگر دانلود بازی‌های قدیمی DOS همان چیزی است که به دنبال آن هستید، RGB Classic Games یک گزینه عالی است.

شما می توانید بازی ها را با استفاده از ژانر و سیستم عامل و همچنین نام شرکت، وضعیت قانونی، سال انتشار و جالب اینکه حالت ویدیویی جستجو کنید. علاوه بر این، گواهی بر ماموریت بازی‌های کلاسیک RGB، می‌توانید تعداد قابل‌توجهی از عناوین را در یک شبیه‌ساز هاست شده توسط سایت بازی کنید، از جمله Keen Dreams، Hexen و یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها، Transport Tycoon.

البته برخی از بهترین بازی‌های قدیمی، abandonware نمی‌شوند. برای سفری دیگر به خیابان نوستالژی، بهترین بازی های قدیمی را که هنوز هم ارزش بازی کردن دارند، بررسی کنید.

4. My Abandonware

My Abandonware یک مکان عالی برای دانلود بازی های قدیمی کامپیوتر شخصی است، به علاوه برخی از جدیدترین موارد اضافه شده به لیست abandonware نیز وجود دارد.

لیستی برای بیش از 15000 عنوان، از جمله “برخی از عناوین بسیار کمیاب که در وب عمیق یافت می شوند” و همچنین “برخی از آنها توسط بازدیدکنندگان عالی ما ارسال شده اند” را پیدا خواهید کرد. تیم کوچکی که My Abandonware را اجرا می‌کند، به‌طور فعال سایت را حفظ می‌کند، به‌روزرسانی‌ها و بهبودها را انجام می‌دهد، به‌علاوه، عناوین جدید، بازی‌های Abandonware، بازی‌های قدیمی DOS و موارد دیگر را اضافه می‌کند.

یکی از بهترین ویژگی های My Abandonware گستره گزینه های جستجو است. می‌توانید با استفاده از نام‌ها، سال انتشار، پلتفرم بازی، ژانر، موضوع بازی، ناشر و حتی یک توسعه‌دهنده خاص، از طریق کاتالوگ عظیم بازی‌ها کار کنید. گزینه توسعه دهنده عالی است زیرا اگر بازی مورد علاقه خود را پیدا کنید، می توانید عناوین دیگر را از همان تیم توسعه نیز کشف کنید. همچنین برخی از بازی های قدیمی DOS را برای دانلود پیدا خواهید کرد.

5. Games Nostalgia

Games Nostalgia صدها بازی شگفت‌انگیز را ارائه می‌کند که بین سال‌های 1985 و 1995 وارد بازار شدند. استفاده از سایت Games Nostalgia آسان است و به شما امکان می‌دهد بازی‌ها را بر اساس ژانر، برچسب‌ها، تازه واردها، محبوبیت و موارد دیگر مطالعه کنید.

Games Nostalgia همچنین با بسته‌بندی هر بازی در شبیه‌ساز مخصوص به خود که برای هر دو ویندوز (و در بسیاری از موارد، macOS نیز در دسترس است) پیشرفت بیشتری می‌کند. در آن، Games Nostalgia هر مرحله اضافی را برای انجام بازی های قدیمی مورد علاقه شما حذف می کند. فقط دانلود کنید، از حالت فشرده خارج کنید و شروع به بازی کنید! بسته شدن هر abandonware بازی ، انجام این بازی های قدیمی و رترو را بسیار آسان تر می کند، چیزی که می تواند در ماشین های مدرن مشکل ساز باشد.

6. Old Games Download

آخرین سفر به خیابان نوستالژی و دوران کودکی شما، ما را به Old Games Download، یک سایت نرم افزاری رها شده با بیش از 2000 بازی می برد. بهتر از آن، Old Games Download همیشه بازی‌های جدیدی اضافه می‌کند، زیرا مردم بازی‌های قدیمی بیشتری را برای کاربران دیگر آپلود می‌کنند. اگر کاتالوگ بازی‌های قدیمی دارید، باید فهرست بازی‌های گمشده سایت را بررسی کنید تا ببینید آیا می‌توانید جای خالی آن را پر کنید.

مشکلی در سال 2022 وجود داشت که Old Games Download مجبور شد مدتی از کار بیفتد. سایت مورد نفوذ قرار گرفت و کاربران به سایت دیگری هدایت شدند. با این حال، این اصلاح شد و هر مشکلی مدت هاست که حل شده است.

Old Games Download پلتفرم‌های مختلفی را نیز پوشش می‌دهد، از جمله Amiga، Amstrad CPC، Atari، DOS، Windows 3.x و بسیاری دیگر.

افتخار: آرشیو اینترنت (The Internet Archive)

The Internet Archive یک سازمان غیرانتفاعی است که به حفظ یکی از اصول اصلی اینترنت اختصاص یافته است: دسترسی جهانی به همه دانش. بازی‌های ویدیویی قدیمی مطمئناً نیاز به محافظت دارند و The Internet Archive با آن موافق است.

در سال 2014، The Internet Archive 900 بازی آرکید کلاسیک (classic arcade) را به مرورگرهای ما آورد و برخی از بهترین بازی های قدیمی را حفظ کرد. یک سال بعد، در سال 2015، The Internet Archive اعلام کرد که بیش از 2300 بازی کلاسیک DOS را حفظ خواهد کرد.

متأسفانه، شما واقعا نمی توانید عناوین کلاسیک را دانلود کنید. با این حال، The Internet Archive یک نسخه یکپارچه از DOSBox دارد، به این معنی که می توانید هر بازی را در مرورگر خود بازی کنید. عنوانی را پیدا کردید که دوست دارید؟ نشانه گذاری کنید! از طرف دیگر، صفحه را به دسکتاپ خود اضافه کنید، جایی که با یک کلیک در دسترس خواهد بود.

بهترین بازی های PC قدیمی کدامند؟

بازی های کامپیوتر قدیمی و فوق العاده زیادی وجود دارد. مشکل پیدا کردن زمان برای بازی همه آنها است. بازی‌های یکپارچه سازی با سیستم عامل و بازی‌های abandonware ، جواهرات قدیمی را زنده نگه می‌دارند. بخشی از این تجدید حیات سهولت بازی و دانلود بازی های قدیمی کامپیوتر شخصی است. با سایت‌هایی مانند بازی‌های نوستالژی که بسته‌بندی دانلود با شبیه‌ساز، آسان‌تر از همیشه دانلود و بازی‌های قدیمی مورد علاقه‌تان است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

2 دیدگاه

  1. بیتا گفت:

    سلام ببخشید یه سری بازی اویه کامپیوترایه قدیمی اسمش 226 game یه همچین چیزی بود bomb jack و اینام داشت میدونین اونارو از کجا میشه گرفت؟

    1. سهیل دهقانی گفت:

      سلام وقت بخیر اگر به صورت فیزیکی منظورتون هست که این موارد دیگه چون قدیمی شدن کالای عتیقه و لوکس حساب میشن و در ای بی یا آمازون گاها فروخته یا به حراج گذاشته میشن
      اگر میخواید به صورت کامپیوتری بازی کنید که این سایت هایی که معرفی کردیم و گوگل پلی و اپ استور اسم بازی رو سرچ کنید براتون میاره مثلا بازی bomb jack در گوگل پلی موجود هست

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT
خرید آنی ووچر پرفکت مانی
اپلیکیشن اول پرداخت