ساخت برنامه های غیرمتمرکز

6 بهترین بلاک چین برای ساخت برنامه های غیرمتمرکز (DApps)

زمان مطالعه 5 دقیقه

آیا قصد دارید یک DApp بسازید؟ سپس این بلاک چین‌هایی را که می‌توانید روی آن‌ها بسازید، بررسی کنید. ساخت برنامه های غیرمتمرکز را یاد بگیرید.

برنامه های غیرمتمرکز (DApps) به دلیل عملکرد، قابلیت اطمینان و امنیت، در فضای فناوری محبوب تر می شوند. قراردادهای هوشمند به DApp ها قدرت می دهند و آنها بر روی یک بلاک چین اجرا می شوند. آنها فاز بعدی برنامه ها را نشان می دهند و جزء اصلی وب 3.0 را تشکیل می دهند.

خرید با ویزا کارت

بر خلاف برنامه‌های سنتی یا متمرکز که روی یک سرور ذخیره می‌شوند، DApp‌ها از طریق یک شبکه توزیع‌شده از گره‌ها نگهداری می‌شوند که به طور مستقل عمل می‌کنند. فعالیت های DApp در دفتر کل ثبت می شود و برای همه قابل مشاهده است.

در اینجا شش مورد از بهترین بلاک چین ها برای ساخت DApp آورده شده است.

1.ساخت برنامه های غیرمتمرکز: اتریوم

اتریوم یکی از شناخته شده ترین و پیشروترین بلاک چین های غیرمتمرکز است. در حال حاضر این بلاک چین شماره یک برای ساخت DApp است. اتریوم مقیاس ‌بندی سریع اپلیکیشن و پشتیبانی از قراردادهای هوشمند را ارائه می‌کند. اتریوم به توسعه دهندگان DApp نرم افزار اختصاصی برای ساخت DApp ها، از جمله زبان برنامه نویسی سفارشی خود به نام Solidity و ماشین مجازی اتریوم (EVM) ارائه می دهد. این ابزارهای نرم افزاری بلوک های ساختمانی را برای توسعه سیستماتیک و با ساختار خوب DApp فراهم می کنند.

توسعه‌دهندگان بلاک چین در اتریوم می‌توانند انواع مختلفی از DApp‌ها را ایجاد کنند، مانند انواع مختلف ارز دیجیتال، برنامه‌های کاربردی وب که مالک واحدی ندارند و سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAO).

در حال حاضر هزاران برنامه غیرمتمرکز در اتریوم در دسترس هستند. برخی از محبوب ترین آنها عبارتند از Uniswap، یک صرافی غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال. OpenSea، بازاری برای توکن های غیر قابل تعویض (NFT)؛ و Axie Infinity، یک دنیای بازی مجازی.

اتریوم همچنین دارای یک جامعه نوظهور از توسعه دهندگان است که همیشه ایده های خود را به اشتراک می گذارند و در ایجاد برنامه های غیرمتمرکز سهیم هستند. توسعه دهندگان در اکوسیستم اتریوم در ساخت DApp های مرتبط با کیف پول ارزهای دیجیتال، بازی ها، امور مالی و موارد دیگر مشارکت می کنند.

2. سولانا

سولانا یک بلاک چین عمومی با کارایی بالا نسل بعدی است. یکی از ویژگی های هیجان انگیز بلاک چین این است که به زبان های C++ و Rust نوشته شده است. این منحنی یادگیری را برای توسعه‌دهندگان بسیار کوتاه‌تر می‌کند، زیرا آنها مجبور نیستند یک زبان برنامه‌نویسی جدید را یاد بگیرند تا فوراً شروع به ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز روی بلاک چین کنند.

سولانا زیرساخت ایمن و بسیار مقیاس پذیر را ارائه می دهد که برای برنامه های غیرمتمرکز ضروری است. از سیستم‌های محاسباتی نوآورانه استفاده می‌کند که می‌توانند هزاران گره را پشتیبانی کنند و به سرعت تراکنش‌ها اجازه می‌دهند تا متناسب با پهنای باند شبکه مقیاس شوند.

سرعت برای برنامه های غیرمتمرکز کلیدی است و سولانا ادعا می کند تا 50000 تراکنش در ثانیه (TPS) را پشتیبانی می کند و آن را به یکی از سریع ترین بلاک چین ها برای برنامه های غیرمتمرکز تبدیل می کند.

Raydium، یک صرافی غیرمتمرکز با رتبه بالا، و Magic Eden، یک بازار پیشرو برای NFT ها، نمونه هایی از بهترین DApp های ساخته شده بر روی Solana هستند.

3.ساخت برنامه های غیرمتمرکز: EOS

EOS یکی از کارآمدترین بلاک چین ها برای برنامه های غیرمتمرکز است. به عنوان یک رقیب مستقیم برای اتریوم در نظر گرفته می شود، زیرا از ویژگی های خاصی پشتیبانی می کند که در اتریوم در دسترس نیستند. این به توسعه دهندگان یک پلتفرم همه در یک برای هاستینگ برنامه، اجرای قرارداد هوشمند و راه حل های سازمانی می دهد.

پلتفرم EOS از WebAssembly برای کامپایل قراردادهای هوشمند استفاده می کند و از زبان های برنامه نویسی اصلی برای ساخت DApp ها از جمله Solidity، Python و Rust پشتیبانی می کند. مزایای کلیدی ساخت بر روی EOS عبارتند از: کارمزدهای پایین تراکنش، سیستم بازیابی اشکال کارآمد، استقرار قرارداد هوشمند نوآورانه، و پلاگین های مختلف برای یکپارچه سازی داده های بلاک چین با سیستم های دیگر.

EOS همچنین به توسعه دهندگان بلاک چین قالب های سفارشی ارائه می دهد که به طور قابل توجهی زمان مورد نیاز برای ساخت DApps را کاهش می دهد. این امر آن را به یک بلاک چین بسیار جذاب برای توسعه دهندگان برای ساخت برنامه های غیرمتمرکز تبدیل می کند.

4. ترون

Tron یک بلاک چین عمومی غیرمتمرکز است که به عنوان بلاک چین برای برنامه های سرگرمی در نظر گرفته می شود. ترون جایگاهی برای خود ایجاد کرده است زیرا به طور خاص به عنوان پایه ای برای برنامه های سرگرمی غیرمتمرکز ایجاد شده است.

Tron از زبان های برنامه نویسی جاوا اسکریپت، پایتون، سی پلاس پلاس و اسکالا پشتیبانی می کند. Tron همچنین مقیاس پذیری کارآمد، مقرون به صرفه بودن و سطح بالایی از امنیت را به کاربران نهایی ارائه می دهد. از الگوریتم اجماع اثبات سهام برای افزایش امنیت بلاک چین استفاده می کند. در حال حاضر، یکی از بلاک چین های عمومی با سریع ترین رشد است.

این یکی از بهترین بلاک چین ها برای سازندگان محتوا، هنرمندان و سرگرمی ها است. Tron قابلیت اشتراک گذاری محتوای دیجیتال را با ویژگی های امنیتی داخلی که سرقت مالکیت معنوی را محدود می کند، فراهم می کند. ترون همچنین ارز دیجیتال بومی و کاوشگر بلاک چین خود را دارد.

5.ساخت برنامه های غیرمتمرکز: زنجیره BNB

BNB Chain یک بلاک چین عمومی است که توسط بایننس در سال 2019 راه اندازی شد. عملکرد بالا، تراکنش های سریع روی زنجیره و پشتیبانی از قرارداد هوشمند را ارائه می دهد. BNB Chain همچنین با ماشین مجازی اتریوم (EVM) سازگار است، به این معنی که می تواند برنامه های غیرمتمرکز ساخته شده بر روی اتریوم را اجرا کند. این امر انتقال قراردادهای هوشمند از EVM به زنجیره BNB را بسیار آسان می کند.

معماری دوگانه BNB Chain تکامل DApps را در یک بلاک چین یکپارچه امکان پذیر می کند. بایننس به طور فعال توسعه DApp را در زنجیره BNB از طریق یک صندوق توسعه‌دهنده که از ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز نوآورانه برای حل مشکلات در چندین صنعت پشتیبانی می‌کند، ترویج می‌کند.

یکی از محبوب ترین برنامه های کاربردی در زنجیره BNB، PancakeSwap است. این یک بازارساز خودکار (AMM) است که امکان مبادله سریع توکن را فراهم می کند. PancakeSwap ادعا می کند که پلتفرم غیرمتمرکز با بیشترین کاربر تا کنون و 3.7 میلیارد دلار سرمایه در این پلتفرم است.

6.ساخت برنامه های غیرمتمرکز: چند ضلعی

Polygon یک شبکه مقیاس پذیر است که بر روی پر کردن شکاف بین شبکه های بلاک چین سازگار با اتریوم متمرکز شده است. Polygon راه‌حل‌های مقیاس‌ پذیر را در سراسر زنجیره‌های بلوکی جمع‌آوری می‌کند تا یک اکوسیستم چند زنجیره‌ای ایجاد کند. یکی از نقاط قوت کلیدی آن مقیاس پذیری است که آن را به یکی دیگر از گزینه های ترجیحی برای توسعه DApp تبدیل می کند.

Polygon از الگوریتم اثبات سهام به همراه راه حل های مقیاس بندی لایه-2 استفاده می کند. این شبکه از فناوری اتریوم با قابلیت های پیشرفته بهره می برد. این Polygon را قادر می‌سازد تا هزینه‌های تراکنش پایین، توان عملیاتی بالاتر و پشتیبانی توسعه را افزایش دهد.

Polygon در بین توسعه دهندگان بلاک چین به دلیل پیشنهادات منحصر به فرد خود برای توسعه DApp محبوب است. توسعه دهندگان می توانند از کیت های توسعه نرم افزار سفارشی Polygon (SDK) برای ساخت برنامه های غیرمتمرکز بسیار تخصصی استفاده کنند. Polygon در حال حاضر بیش از 300+ DApp فعال دارد و اکوسیستم توسعه دهندگان آن که DApp ها را بر روی بلاک چین خود می سازند همچنان در حال رشد است.

توسعه DApps به سرعت به رشد خود ادامه خواهد داد

با تبدیل شدن به جریان اصلی فناوری بلاک چین، نیاز به برنامه های کاربردی بیشتر همچنان در حال رشد است. ساخت یک Dapp به توسعه‌دهندگان نیاز دارد که از میان تعداد زیادی بلاک چین، هر کدام نقاط قوت و معایب خاص خود را انتخاب کنند.

عواملی مانند زبان برنامه نویسی، عملکرد، سهولت استفاده و پشتیبانی جامعه، تعیین کننده های کلیدی در انتخاب بهترین بلاک چین برای ساخت خواهند بود. در حال حاضر، اتریوم همچنان پیشرو است. با این حال، سایر بلاک چین ها با پیشنهادات عالی برای توسعه دهندگان پیش می روند تا آنها را به عنوان گزینه ترجیحی برای توسعه DApp در نظر بگیرند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT