نرم افزار طرح کسب و کار

6 بهترین پلتفرم نرم افزار طرح کسب و کار (2023)

زمان مطالعه 8 دقیقه

هر کسب‌وکار موفق تجارت الکترونیک توسط پایه‌ای از برنامه‌ریزی تجاری قوی پشتیبانی می‌شود. یک طرح کسب و کار حرفه ای زمینه را برای کسب و کار جدید شما فراهم می کند و به عنوان یک نقشه راه داخلی و خارجی برای هویت برند، برنامه ریزی مالی، مدیریت پروژه و موارد دیگر عمل می کند. نرم افزار طرح کسب و کار را در ادامه معرفی کرده ایم.

نوشتن طرح کسب و کار یک کار مهم و اغلب دشوار برای هر کارآفرین یا صاحب کسب و کاری است. اینجاست که نرم افزار برنامه ریزی کسب و کار می تواند کمک کند. اگر تهیه پیش‌نویس یک طرح کسب‌وکار از ابتدا به‌نظر می‌رسد که برای انجام آن به تنهایی دلهره‌آور به نظر می‌رسد، نرم‌افزار طرح کسب‌وکار هر آنچه را که برای ایجاد طرح کسب‌وکار نیاز دارید، از جمله گزارش‌های مالی، نمونه طرح‌های تجاری، مقالات راهنما و موارد دیگر را ارائه می‌دهد.

6 بهترین پلتفرم نرم افزاری طرح کسب و کار برای سال 2023

  1. LivePlan
  2. Enloop
  3. Bizplan
  4. PlanGuru
  5. GoSmallBiz
  6. PlanBuildr

LivePlan

نرم افزار مقرون به صرفه با قالب ها و نمونه های طرح کسب و کار

. قیمت: طرح استاندارد 15 دلار در ماه است. حق بیمه 30 دلار در ماه است. تخفیف سالانه موجود است

. ضمانت بازگشت وجه: 60 روز

. امتیاز Capterra: 4.5/5

. امتیاز G2: 4.1/5

. ادغام: QuickBooks، Xero، API باز

یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین نرم‌افزارهای طرح کسب‌وکار در این فهرست، LivePlan به کاربران اجازه می‌دهد تا طرح‌های تجاری نامحدود ایجاد کنند و بیش از 500 نمونه طرح تجاری و صفحه را برای شروع ارائه می‌دهد. راهنمایی گام به گام در مورد نحوه نوشتن طرح خود و استفاده از الگوها برای انواع مختلف طرح های کسب و کار دریافت کنید، تا بتوانید برنامه خود را مطابق با نیازهای خود تنظیم کنید.

LivePlan همچنین مجموعه ای قوی از ابزارهای پیش بینی مالی را ارائه می دهد که به شما کمک می کند تا داده های مالی مانند صورت های جریان نقدی را به نمودارها و نمودارهای خوانا تبدیل کنید.

Enloop

نرم افزار طرح کسب و کار برای کارآفرینانی که با نوشتن مشکل دارند

. قیمت: 7 روز آزمایشی رایگان؛ طرح تفصیلی 19.95 دلار در ماه است. برنامه عملکرد 39.95 دلار در ماه است. تخفیف سالانه موجود است

. ضمانت بازگشت وجه: هیچ، اما هیچ قراردادی لازم نیست

. Capterra: 4/5

. G2: n/a

. ادغام: هیچ

Enloop بسیاری از ویژگی های مشابه سایر نرم افزارهای طرح کسب و کار را دارد. به طور خودکار داده های مالی را همگام می کند و نسبت های مالی ایجاد می کند. و زمانی که طرح خود را می نویسید، آن را ارزیابی می کند و به شما نمره عملکرد می دهد، بنابراین در صورت نیاز می توانید آن را بهبود ببخشید. همچنین می توانید برای همکاری و اشتراک گذاری آسان کاربران اضافه کنید. اگر نوشتن مناسب شما نباشد، Enloop بسیار خوب است، زیرا می توانید معیارهای خود را وصل کنید و به نرم افزار اجازه دهید “نوشتن” را برای شما انجام دهد.

Bizplan

نرم افزار طرح کسب و کار برای استارتاپ هایی که به دنبال سرمایه گذاری هستند

. قیمت: 29 دلار در ماه؛ دسترسی مادام العمر 349 دلار؛ تخفیف سالانه موجود است

. ضمانت بازگشت وجه: 3 روز

. Capterra: 4.4/5

. G2: 3.7/5

. ادغام: Xero، QuickBooks

Bizplan یک نرم افزار طرح کسب و کار است که به کسب و کارهای کوچک و استارتاپ هایی که به دنبال سرمایه گذاری خارجی هستند، پاسخ می دهد. این پلتفرم ارتباط با سرمایه گذاران بالقوه را آسان می کند و به کاربران اجازه می دهد تا به راحتی یک طرح تجاری را در Fundable، یک پلتفرم محبوب تامین مالی جمعی منتشر کنند.

سایر ویژگی‌های برجسته عبارتند از ابزار کشیدن و رها کردن برای ایجاد الگوهای طرح کسب‌وکار، دسترسی به دوره‌های کسب‌وکار خودراهنما از Startups.com و ابزارهای مالی برای کمک به تنظیم حقوق، پیش‌بینی درآمد و پیگیری هزینه‌ها.

PlanGuru

بهترین نرم افزار طرح کسب و کار برای برنامه ریزی، پیش بینی و تحلیل سناریو

. قیمت: 3 روز آزمایشی رایگان در دسترس است. برنامه و دسکتاپ نیاز به اشتراک جداگانه با قیمت 99 دلار در ماه، به اضافه 29 دلار در ماه برای هر کاربر اضافی دارند. تخفیف های موجود برای صورتحساب سالانه

. ضمانت بازگشت وجه: 30 روز

. Capterra: 4.2/5

. G2: 4.1/5

. ادغام: Xero، QuickBooks، Microsoft Exce

اگر تمرکز طرح تجاری شما تصویر مالی و پتانسیل کسب و کار شما باشد، PlanGuru یک گزینه عالی است. PlanGuru علاوه بر ارائه بسیاری از ویژگی‌های نرم‌افزاری اولیه طرح کسب‌وکار که انتظار دارید، ابزارهایی برای بودجه‌بندی، پیش ‌بینی‌ها و گزارش‌های مالی، برنامه‌ریزی استراتژیک و تحلیل سناریو ارائه می‌دهد.

در حالی که PlanGuru از کاربران اضافی پشتیبانی می کند، هر کاربر با هزینه ماهانه 29 دلار در ماه نیز همراه است.

GoSmallBiz

بهترین نرم افزار طرح کسب و کار بدون قرارداد برای مشاغل جدید

. قیمت گذاری: برنامه ها از 15 دلار در ماه شروع می شوند. برنامه سرویس برو برای 199 دلار در سال؛ طرح خدمات راهنمای 49 دلار در ماه؛ برنامه خدمات رشد برای 39 دلار در ماه؛ خدمات یک بار مصرف اضافی و اشتراک های مکرر موجود است

. ضمانت بازگشت وجه: هیچ، اما هیچ قراردادی لازم نیست

. Capterra: n/a

. G2: n/a

. ادغام: MailChimp

اگرچه ممکن است طولانی ترین لیست ویژگی های برنامه ریزی تجاری را نداشته باشد، راه حل GoSmallBiz بخشی از یک پلت فرم نرم افزاری برنامه ریزی تداوم کسب و کار بزرگتر است که شامل ابزارهایی برای همه چیز از مدیریت منابع انسانی گرفته تا پرداخت مالیات است. GoBizPlan همچنین الگوهای طرح تجاری خاص صنعت را برای شروع ایجاد طرح کسب و کار شما ارائه می دهد. این به ویژه اگر ایده کسب و کار شما برای یک بازار عمودی خاص باشد مفید است.

کاربران GoSmallBiz می‌توانند صورت‌های مالی و پیش‌ بینی‌ها را برای چندین سال ایجاد کنند، از جمله صورت‌های درآمد، صورت‌های جریان نقدی، و ترازنامه. در نهایت، GoSmallBiz راهنمایی های گام به گام، اعلان ها و آموزش هایی را برای کمک به کاربران برای استفاده حداکثری از پلتفرم ارائه می دهد.

PlanBuildr

نرم افزار طرح کسب و کار با امکان کمک گرفتن از افراد حرفه ای

. قیمت: آزمایشی رایگان در دسترس است. اشتراک سالانه در دسترس است. PlanBuildr از یک مدل قیمت گذاری سفارشی استفاده می کند. نرخ ها به راحتی در وب سایت آن در دسترس نیستند، اما یک صفحه فرود، نرم افزار طرح کسب و کار را 3500 دلار قیمت گذاری می کند.

. ضمانت بازگشت وجه: هیچ، اما اشتراک ممکن است در هر زمان در 30 روز اول لغو شود

. Capterra: n/a

. G2: n/a

. ادغام: مختلف در ابزارهای حسابداری، CRM و مارکتینگ

PlanBuildr یکی دیگر از نرم افزارهای کاربرپسند طرح کسب و کار برای افرادی است که از روند نوشتن اطمینان ندارند. این نرم افزار از یک خالق طرح کسب و کار پر کردن خالی استفاده می کند تا به شما کمک کند تا به سرعت یک طرح تجاری ساده اما محکم بسازید. PlanBuildr همچنین گزارش ها و ویژگی های مالی گسترده ای از جمله نمودارها و نمودارها و توانایی ایجاد پیش بینی های مالی مختلف را ارائه می دهد.

PlanBuildr دارای 10 طرح طرح کسب و کار برای انتخاب است، و همچنین می توانید PlanBuildr را برای خدمات اضافی نوشتن طرح کسب و کار استخدام کنید.

چرا از نرم افزار طرح کسب و کار استفاده کنیم؟

کارآفرینان از نرم افزار طرح کسب و کار استفاده می کنند تا آنها را در فرآیند تبدیل ایده کسب و کار به یک مدل کسب و کار کامل راهنمایی کند. فقط گروه منتخبی از صاحبان مشاغل کوچک برای نوشتن وارد تجارت می شوند – بقیه در جاهای دیگر مهارت های قوی تری دارند. نرم‌افزار طرح کسب‌وکار می‌تواند پشتیبانی دقیقی را که شما برای دریافت درست عبارت، ساختار و ارائه نیاز دارید، ارائه دهد.

به همین ترتیب، هر کارآفرینی با اعداد خوب نیست. نرم افزار طرح کسب و کار می تواند با درک جریان نقدی و سایر داده های مالی به پیش بینی مالی کمک کند. برخی از نرم افزارها حتی به صورت خودکار صورت های مالی را برای شما تولید می کنند و درک اعداد را برای شما و مخاطبانتان آسان تر می کنند.

بسیاری از ابزارهای طرح کسب و کار نیز طیف وسیعی از الگوهای طرح کسب و کار را ارائه می دهند. تقریباً همیشه دنبال کردن یک الگو یا طرح کسب و کار ساده تر از شروع با یک صفحه خالی است. نوشتن یک طرح کسب و کار با این روش بسیار کمتر ترسناک است. به علاوه، الگوهای طرح کسب و کار می توانند به عنوان یک چک لیست عمل کنند و اطمینان حاصل کنند که هیچ بخش یا اطلاعات مهمی را حذف نمی کنید.

نحوه انتخاب نرم افزار طرح کسب و کار

در حالی که اکثر نرم‌افزارهای برنامه‌ریزی کسب‌وکار می‌توانند هدف نهایی یکسانی را انجام دهند، هر یک بسته به نیاز شما، مزایا و معایب خاص خود را دارند. بهترین نرم افزار طرح کسب و کار برای شما ممکن است با بهترین گزینه برای صاحبان کسب و کار شما متفاوت باشد. هنگام خرید نرم افزار طرح کسب و کار، موارد زیر را در نظر بگیرید:

. بودجه. شاید واضح‌تر از همه، نرم‌افزار طرح کسب‌وکار که انتخاب می‌کنید باید با بودجه شما متناسب باشد. ابزارهای اصلی طرح کسب و کار ممکن است تمام عملکرد مورد نظر شما را نداشته باشند، اما ویژگی های پیشرفته تر معمولاً به معنای برچسب قیمت بالاتر است.

. همکاری. اگر در طرح کسب و کار خود با یکی از بنیانگذاران، یک حسابدار یا مشاور حقوقی همکاری می کنید، به ابزاری برای طرح کسب و کار نیاز دارید که از چندین عضو تیم پشتیبانی کند. برخی از نرم افزارها همچنین به شما امکان می دهند کاربرانی را به عنوان بیننده اضافه کنید که می تواند برای توزیع طرح بین سهامداران، وام دهندگان یا سرمایه گذاران بالقوه مفید باشد.

. گزارش مالی. اگر گزارشات مالی و کسب و کار برای شما مهم است، نرم افزار طرح کسب و کار را انتخاب کنید که در این زمینه عالی باشد. به دنبال ابزارهای برنامه‌ریزی تجاری باشید که ویژگی‌های پیش‌بینی مالی فراتر از گزارش‌دهی داده‌های اولیه، از جمله گزارش‌های بازاریابی و عملکرد و تجسم داده‌ها از طریق نمودارها و نمودارها را ارائه می‌دهند. اگر به ابزارهای مالی گسترده تری نیاز دارید، سرمایه گذاری در نرم افزار حسابداری را در نظر بگیرید.

. رابط. هر ابزاری که در کسب و کار خود استفاده می کنید باید رابطی داشته باشد که به راحتی قابل پیمایش باشد. انتخاب نرم‌افزار برنامه‌ریزی کسب‌وکار با منحنی یادگیری شیب‌دار یا رابط کاربری دشوار ممکن است روند ایجاد یک طرح کسب‌وکار را بیش از آنچه لازم است خسته‌کننده کند.

. قالب ها. یکی از بزرگترین مزایای استفاده از نرم افزار طرح کسب و کار، دسترسی به الگوها و نمونه های طرح تجاری است. بهترین گزینه‌های نرم‌افزار طرح کسب‌وکار طیف وسیعی از الگوها را ارائه می‌دهند که به شما امکان می‌دهد طرح‌های تجاری برای مخاطبان متعدد و زمینه‌های مختلف ایجاد کنید.

. ادغام نرم افزار. اگر یک پشته فناوری کاملاً متصل دارید، باید یک نرم افزار طرح کسب و کار بیابید که می تواند به طور یکپارچه با سایر ابزارهای تجاری محبوب، از جمله Microsoft Office و پلتفرم های محبوب مارکتینگ و حسابداری ادغام شود.

. حمایت کردن. اگر با نرم افزار برنامه ریزی کسب و کار خود به مشکل برخوردید، یک تیم پشتیبانی عالی یا کتابخانه ای از منابع کسب و کار می تواند به شما کمک کند تا به مسیر خود بازگردید. به عنوان یک امتیاز، اکثر ارائه دهندگان نرم افزار طرح کسب و کار ابزارهای یادگیری آنلاین را نیز برای کمک به شما در به حداکثر رساندن نتایج ارائه می دهند، از جمله آموزش های ویدیویی و ماژول های مشاوره داخلی.

سوالات متداول نرم افزار طرح کسب و کار

بهترین نرم افزار برای نوشتن طرح کسب و کار چیست؟

بهترین نرم افزار برای نوشتن طرح کسب و کار بستگی به نیاز شما دارد. گزینه های نرم افزار طرح کسب و کار مورد علاقه ما LivePlan، Enloop، Bizplan، PlanGuru، GoSmallBiz و PlanBuildr هستند.

4 نوع طرح کسب و کار چیست؟

  • طرح کسب و کار استارتاپ
  • طرح کسب و کار یک صفحه ای
  • طرح کسب و کار داخلی
  • طرح کسب و کار استراتژیک

آیا الگویی برای طرح کسب و کار وجود دارد؟

هر یک از ابزارهای برنامه‌ریزی کسب‌وکار در فهرست ما شامل الگوهای طرح کسب‌وکار است که به کارآفرینان کمک می‌کند تا به‌سرعت یک طرح دقیق را تنظیم کنند که اهداف و پتانسیل سرمایه‌گذاری آنها را برجسته می‌کند.

آیا برای راه اندازی یک کسب و کار کوچک به یک طرح تجاری نیاز دارم؟

در حالی که راه‌اندازی یک کسب‌وکار موفق بدون آن امکان‌پذیر است، یک طرح کسب‌وکار ابزار ارزشمندی است که به شما کمک می‌کند برند خود را مستحکم کنید، اهداف خود را مشخص کنید و سرمایه‌گذاران را متقاعد کنید که کسب‌وکار شما ارزش ریسک کردن را دارد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT