چگونه به عنوان یک فریلنسر نادیده گرفته نشویم

6 نکته در مورد اینکه چگونه به عنوان یک فریلنسر نادیده گرفته نشویم

زمان مطالعه 5 دقیقه

هنگامی که به عنوان فریلنسر کار می‌کنید، چه کاری می‌توانید انجام دهید تا مشتریان خود را نگه دارید؟چگونه به عنوان یک فریلنسر نادیده گرفته نشویم؟

شما یک مشتری جدید پیدا کرده‌اید، بر روی یک کار توافق کرده‌اید و کار روی پروژه را شروع کرده اید. چند هفته است که با هم کار می‌کنید و ارتباط برقرار می‌کنید و آنها از کار شما راضی هستند. سپس ناگهان به ایمیل ها و تماس های شما پاسخ نمی‌دهند. گویا شما را دیگر نمی‌بینند.

اگر مدت زیادی است که یک فریلنسر آنلاین بوده‌اید، احتمالاً قبلاً این را تجربه کرده اید. اگرچه این یک واقعیت تاسف بار در کار آنلاین است، اما چند راهکار وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا احتمال لغو کار توسط مشتری را به حداقل برسانید.

1. مشتریان خود را در دست نگهدارید

یکی از مزایای اصلی فریلنسر آنلاین بودن، انتخاب افرادی است که با آنها کار می‌کنید. وقتی به عنوان یک فریلنسر شروع به کار می‌کنید و سعی می‌کنید پایگاه مشتریان خود را ایجاد کنید، ممکن است زیاد مشتریان را بررسی نکنید و مجبور باشید هر کاری را که برایتان پیش می‌آید انجام دهید. با این حال داشتن یک فرآیند بررسی می‌تواند به شما کمک کند که کلاهبرداران را زود تشخیص دهید و از کار با مشتریانی دغل باز دوری کنید.

به عنوان مثال، اگر مشتری از همان ابتدا در مورد الزامات پروژه نظر دقیقی نداشت، ممکن است نشان دهنده این مسئله باشد که پروژه چندان جدی نیست. این قضیه می‌تواند منجر به ناامیدی در هر دو طرف شود و در نهایت، مشتری تصمیم بگیرد به جای مقابله با دردسر، شما را ترک کند. علاوه بر این، قبل از شروع پروژه، می‌توانید یک پیش پرداخت برای آزمایش صداقت آنها دریافت کنید.

در نهایت، می‌توانید روی پلتفرم های مستقل کار کنید، مانند Fiverr یا سایر سرویس های جایگزین که به عنوان واسطه عمل می‌کنند و به مشتریان کمک می‌کنند تا برای کاهش کلاه‌برداری، پرداخت ها را در اختیار شما قرار دهند.

2.چگونه به عنوان یک فریلنسر نادیده گرفته نشویم: یک قرارداد امضا کنید

راه دیگری برای محافظت از خود این است که قراردادی داشته باشید که محدوده کار و محصولات را مشخص کند. داشتن یک توافق نامه کتبی دارای زمانبندی می‌تواند یک مسیر روشن به هر دو طرف نشان دهد.

اگر مشتری تصمیم گرفت شما را کنار بگذارد، با داشتن یک قرارداد می‌توانید از آن برای بازگرداندن وجوه پرداخت نشده استفاده کنید. در برخی موارد، ممکن است از قرارداد برای اقدام قانونی علیه مشتری استفاده کنید، به خصوص اگر پول قابل توجهی باشد.

خوشبختانه، نیازی نیست در یک مکان واحد باشید یا از قلم و کاغذ استفاده کنید، زیرا ابزارهای مختلف به شما امکان می‌دهند اسناد را به صورت آنلاین امضا کنید. برای مثال، اگر دستگاه iOS دارید، می‌توانید سندی را مستقیماً از iPhone خود امضا کنید.

3.چگونه به عنوان یک فریلنسر نادیده گرفته نشویم: از قبل حقوق بگیرید

یکی از بهترین راه ها برای به حداقل رساندن تعطیلی پروژه، یا حداقل کاهش خسارت مالی، این است که قبل از شروع کار روی یک پروژه، از قبل دستمزد دریافت کنید.

در حالت ایده‌آل، می‌خواهید 50% از کل هزینه پروژه را از قبل و 50% باقیمانده را پس از اتمام دریافت کنید.

از طرف دیگر، می‌توانید مشتریان خود را با ارائه تخفیف به آنها ترغیب کنید که کل مبلغ را از قبل پرداخت کنند. به عنوان مثال، در صورت موافقت با پرداخت کل هزینه پروژه، می‌توانید 5-10٪ تخفیف ارائه دهید. به این ترتیب، اگر مشتری تصمیم بگیرد شما را رها کند، دیگر نگران از دست دادن پول نخواهید بود و همچنان سود مناسبی کسب خواهید کرد.

4. ارائه خدمات با کیفیت و تحویل به موقع

مانند یک شریک ناشناس، مشتری شما ممکن است شما را رها کند، زیرا از کیفیت رابطه کاری شما به دلیل ارتباط نادرست، از دست دادن ضرب الاجل یا کار ضعیف، ناراضی است. رها کردن نسبت به صحبت کردن در مورد مشکلات، کار آسان تری است

برای جلوگیری از این امر، بسیار مهم است که وعده زمانی خود عمل کنید و خدمات با کیفیتی ارائه دهید که انتظارات مشتری شما را برآورده کند یا فراتر از آن باشد. علاوه بر این، شما باید تمام ضرب الاجل ها را رعایت کنید.

اگر با مشکلات پیش بینی نشده مواجه شدید، این موضوع را در اسرع وقت با مشتری خود در میان بگذارید تا در تاریکی رها نشوند. انجام نقش به طور قابل توجهی شانس شما را برای شبح شدن کاهش می دهد.

5.چگونه به عنوان یک فریلنسر نادیده گرفته نشویم: خطوط ارتباطی واضحی را ایجاد کنید

از ابتدای پروژه، خطوط ارتباطی واضحی را با مشتری خود ایجاد کنید و در مورد روش و برنامه ارتباطی توافق کنید. این کار ممکن است به صورت تنظیم چک های هفتگی از طریق ایمیل، تماس ویدیویی یا استفاده از ابزار مدیریت پروژه مانند Asana برای پیگیری پیشرفت و ضرب‌الاجل ها باشد. هر روشی که انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که هر دو در یک برنامه باشید.

هنگامی که به این مهم دست یافتید خواهید دانست که چه زمانی، کجا و چگونه با او پیگیری کنید. در این مرحله، زود است که سکوت آنها را به رها کردن نسبت دهیم. شاید آنها با یک مسئله شخصی سر و کار دارند.

با پیگیری سریع، محترمانه و حرفه ای، به آنها فرصتی می دهید تا خودشان توضیح دهند. می‌توانید قبل استفاده از روش های دیگر مانند تماس یا برقراری ارتباط با آنها در رسانه های اجتماعی، با ارسال ایمیل به آنها شروع کنید. اگر پس از چند بار تلاش پاسخی از آنها دریافت نکردید، احتمالاً زمان آن فرا رسیده است که:

6.چگونه به عنوان یک فریلنسر نادیده گرفته نشویم: کار روی پروژه را متوقف کنید

اگر تمام نکات بالا را امتحان کرده اید و هنوز از مشتری خود پاسخی دریافت نکرده اید، احتمالاً زمان آن رسیده که کار روی پروژه را متوقف کنید. البته، این بدان معنا نیست که شما باید پروژه را پاک کنید.

ابتدا باید یک فاکتور نهایی برای کاری که تاکنون انجام داده اید به مشتری خود ارسال کنید. اگر آنها به آن پاسخ ندادند، می‌توانید برای آخرین بار با آنها تماس بگیرید. اگر هنوز پاسخی وجود ندارد، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که به سراغ پروژه جدیدی بروید. شما می‌توانید اقدام قانونی را در نظر بگیرید، اما این کار اغلب ارزش وقت و هزینه را ندارد.

اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از رها شدن انجام دهید

فریلنسر آنلاین بودن با چالش هایی همراه است، و رها شدن توسط مشتری یکی از آنهاست. هیچ راه مطمئنی برای جلوگیری از این اتفاق وجود ندارد، شما می‌توانید با انجام اقدامات پیشگیرانه ای که ما به اشتراک گذاشته ایم، شانس خود را برای شبح شدن کاهش دهید و با اطمینان از اینکه برای به دست آوردن سریع مشتریان بیشتر مجهز هستید، خطرات مالی خود را کاهش دهید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT