راه اندازی کانال یوتیوب

6 نکته مهم برای راه اندازی کانال یوتیوب

زمان مطالعه 4 دقیقه

یوتیوب ماهانه بیش از 2 میلیارد کاربر دارد که بیش از 30 میلیارد ساعت ویدیو در ماه تماشا می کنند. این سایت دارای بیش از 37 میلیون کانال است که حداقل 21 میلیون ساعت ویدیو در ماه آپلود می کنند. راه اندازی کانال یوتیوب چه نکاتی دارد؟

با توجه به این آمار شما نیز میتوانید یک کانال یوتیوب بسازید. در این مقاله چند اصول اولیه ای را که باید هنگام راه اندازی یک کانال یوتیوب به کار بگیرید را توضیح میدهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

1- کانال YouTube خود را راه اندازی کنید

ابتدا باید یک کانال YouTube بسازید. برای ساخت یک حساب یوتیوب به سایت YouTube.com مراجعه کنید. اگر از موبایل استفاده می کنید، روی آیکون پروفایل در بالا گوشه سمت راست کلیک کنید.

در مرحله بعد باید روی Create Account کلیک کنید و دستورالعمل‌ها را دنبال کنید. پس از ورود به YouTube با گذاشتن کامنت بر روی یک ویدیو یا آپلود یک ویدیو کانال شما راه اندازی میشود.

وقتی این کار را انجام دادید، YouTube دکمه ای برای ایجاد کانال خود در اختیار شما قرار می دهد. روی آن کلیک کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید.

2- یک بخش که به آن علاقه دارید انتخاب کنید

یک بخش که به آن علاقه دارید انتخاب کنید

یک بخش که به آن علاقه دارید انتخاب کنید

هنگامی که کانال خود را با موفقیت راه اندازی کردید، باید در مورد موضوع کانال خود تصمیم بگیرید. موضوعی را انتخاب کنید که مردم به آن اهمیت می‌دهند و شامل بخش خاصی است.

اگر بتوانید بخشی پیدا کنید که امار جستجوی بالایی داشته باشد، در مسیر درستی قرار گرفته اید. البته ریسک نیز دارد.

موضوعی که حجم جستجوی بالایی دارد، رقابت زیادی خواهد داشت، زیرا مردم قبلاً ویدیوهایی در مورد آن موضوع منتشر کرده اند.

با این حال محتوایی که ایجاد میکنید باید مشکلی را حل کند یا در آن به سوالات افراد پاسخ داده شود. در حالت کلی باید محتوایی که تولید میکنید ارزشمند باشد.

نکته: پنج ثانیه اول ویدیو بسیار مهم است، زیرا بینندگان در مورد اینکه آیا به تماشای آن ادامه می‌دهند یا خیر تصمیم میگیرند. بنابراین حتما باید توجه مخاطبان را جلب کنید وگرنه ممکن است آنها را از دست بدهید.

3- راه اندازی کانال یوتیوب: ویدیوهای خود را متمایز کنید

ویدیوهای خود را متمایز کنید

ویدیوهای خود را متمایز کنید

علاوه بر ایجاد محتوای عالی باید آن را به گونه ای معرفی کرد که موتورهای جستجو بتوانند به راحتی آن را پیدا کنند. با توجه به الگوریتم جستجوی یوتیوب عنوانی که برای ویدیوی خود انتخاب میکنید برای جذب مخاطب بسیار مهم است.

بنابراین یک عنوان عالی انتخاب کنید که معرف محتوای ویدیو باشد و مخاطب را نیز جذب کنید. عناوینی که احساسات را برمی انگیزند و شامل کلمات کلیدی هستند میتواند در جلب نظر مخاطب موثر باشند. عنوان را کوتاه و تاثیرگذار انتخاب کنید.

برای مثال عنوانی مانند «جو بایدن، دونالد ترامپ را در مناظره ریاست‌جمهوری نابود کرد» مطمئناً نظرات را به خود جلب میکند. به خصوص اگر این مناظره تازه اتفاق افتاده باشد.

عنوانی مانند «کودک ناشنوا برای اولین بار صدای مادرش را می‌شنود» نیز همین اثر را خواهد داشت و احساسات را برمی انگیزد. نکته اصلی برانگیختن احساسات، ایجاد علاقه و جلب نظر مخاطبان است.

4- راه اندازی کانال یوتیوب: به روز باشید

به روز باشید

به روز باشید

سعی کنید از اتفاقات روز باخبر باشید و محتوای مرتبط با آنچه در حال رخ دادن است منتشر کنید. بنابراین باید در تولید محتوای ویدیویی بر اساس اخبار و اتفاقات جدید سریع عمل کنید.

5- اطمینان حاصل کنید که ویدیوهای شما از کیفیت تولید بالایی برخوردار هستند

اطمینان حاصل کنید که ویدیوهای شما از کیفیت تولید بالایی برخوردار هستند

اطمینان حاصل کنید که ویدیوهای شما از کیفیت تولید بالایی برخوردار هستند

سعی کنید ویدیو خود را حرفه ای بسازید. زیرا در یوتیوب رقابت بالا است و برای متمایز بودن باید ویدیوهای با کیفیت بالا تولید کنید.

اگر ویدیوی شما عنوانی عالی داشته باشد، موضوع خاصی داشته باشد و به روز باشد، شکی نیست که مخاطب را جذب خواهد کرد.

با این حال برای اینکه مخاطبان در کانال شما بمانند و ویدیوی شما را تا انتها تماشا کنند، به تصویر و صدای باکیفیت نیاز دارید.

نیازی نیست که یک دوربین حرفه ای داشته باشید. این روزها اکثر گوشی های رده بالا قادر به فیلمبرداری قابل قبولی هستند.

همچنین اپلیکیشن های رایگان زیادی برای ویرایش ویدیو وجود دارد که با استفاده از آن ها میتوانید بدون نیاز به مهارت‌ خاصی ویدیوهای خود را ویرایش کنید.

6- راه اندازی کانال یوتیوب: به ویدیو خود موسیقی اضافه کنید

به ویدیو خود موسیقی اضافه کنید

به ویدیو خود موسیقی اضافه کنید

فردریش نیچه میگوید بدون موسیقی، زندگی یک اشتباه خواهد بود. یک ویدیوی YouTube نیز بدون موسیقی پس زمینه خسته کننده است. برای این که خاطبان خود را حفظ کنید، به ویدیو خود موسیقی اضافه کنید تا یک ارتباط عاطفی برقرار کنید.

موسیقی ای را انتخاب کنید که با سرعت ویدیوی شما مطابقت داشته باشد و مناسب با حال و هوای آن باشد. صدای موسیقی آنقدر زیاد یا آنقدر کم نباشد که شنیده نشود و بیننده را آزار دهد.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT