هوش مصنوعی در محل کار

7 روشی که شما از هوش مصنوعی در محل کار استفاده می کنید و نمی دانید!

زمان مطالعه 6 دقیقه

هوش مصنوعی در حال حاضر در محل کار به روش هایی استفاده می شود که ممکن است شما از آن آگاه نباشید. در اینجا چند نمونه از کاربرد آن آورده شده است.

خرید با پی پال

از زمان ظهور، هوش مصنوعی (AI) به فناوری نفوذ کرده است و همه چیزهایی را که در مورد رایانه می‌دانیم تغییر داده است. هوش مصنوعی به برنامه‌ریزی رایانه‌ها برای تفکر مانند انسان اشاره دارد. اگر تا به حال از یک برنامه خودکار استفاده کرده اید، هر احتمالی وجود دارد که هوش مصنوعی در کار بوده است.

جالب اینجاست که ساختار محل کار نیز از نفوذ آن مستثنی نیست. اگرچه مه‌آلود است، اما بدون اینکه متوجه شوید، هوش مصنوعی تأثیر زیادی روی کار شما گذاشته است. این مقاله هفت روش هیجان انگیز استفاده از هوش مصنوعی در محل کار را که نمی دانستید، تشریح می کند. برای یافتن مطالعه را ادامه دهید.

1. Spam Filters فیلترهای اسپم

فیلترهای هرزنامه به عنوان یک اقدام امنیتی ایمیل در برابر خطر سایبری عمل می کنند. اکثر سرویس‌های ایمیل مانند جی‌میل دارای بخشی هستند که به نامه‌های ناخواسته اختصاص داده شده است، جایی که پیام‌های هرزنامه ارسال می‌شوند. این ایمیل‌ها می‌توانند صندوق‌های ورودی شما را پر کنند و حواس شما را از کار واقعی منحرف کنند، بنابراین بهتر است دور انداخته شوند. اگر تا به حال این تجربه را داشته اید، آن هوش مصنوعی بوده است.

علاوه بر این، اغلب بدافزارها و ویروس‌هایی که امنیت داده‌ها را در محل کار تهدید می‌کنند، گاهی با استفاده از ایمیل‌ها معرفی می‌شوند. استفاده از فیلترهای هرزنامه یکی از راه های جلوگیری از ایمیل های اسپم به خصوص برای کاربران جیمیل است. آن‌ها پیام‌ها را با ارزیابی آن‌ها بر اساس معیارهای خاصی از جمله ابرداده‌های کمپین، آدرس IP، محتوا و قالب و کدها مرتب می‌کنند.

علاوه بر این، این فیلترها سطح هرزنامه را با استفاده از امتیاز هرزنامه اندازه گیری می کنند، که تعیین کننده اصلی این است که چه پیامی به صندوق ورودی می رود یا به عنوان ناخواسته دور ریخته می شود. فیلترهای هرزنامه شامل موارد فنی زیادی است، اما پس از راه اندازی، خود را به طور منظم خودکار می کند.

2. Chatbots چت بات ها

با گسترش فناوری محل کار، راه های خلاقانه ای برای ارتباط با مشتریان وجود دارد. یکی از آنها چت ربات های هوش مصنوعی است. اگر برای سازمانی با هجوم مشتریان کار می کنید، استفاده از ربات های چت برای تعامل با آنها، به خصوص در خارج از ساعات کاری، راه آسانی برای برقراری ارتباط با آنها است. این سناریو نمونه کاملی از هوش مصنوعی در عمل است.

چت ‌بات‌ها برنامه‌های خودکاری هستند که به پرسش‌ها یا سؤالات کاربران آنلاین به شیوه یک مکالمه واقعی انسانی پاسخ می‌دهند. این ربات ها بدون دستیار انسانی کار می کنند و با سوالات از پیش تعیین شده و پاسخ های احتمالی کدگذاری شده اند.

ربات‌های چت هوش مصنوعی تا زمانی که این پرسش‌ها به زبان طبیعی پرسیده شوند، بدون کمک مستقیم انسانی کار می‌کنند. پلتفرم هایی مانند WhatsApp، Slack و Facebook Messenger از چت بات ها برای پاسخ سریع به مشتریان استفاده می کنند. آنها بیشتر شبیه پاسخگویان خودکار عمل می کنند، پس از آن یک کارگر واقعی ممکن است آن را انجام دهد.

3. Autocorrect تصحیح خودکار

تصحیح خودکار یک ویژگی هوش مصنوعی است که فراتر از یک ویرایشگر کلمه عمل می کند. اشتباهات را شناسایی می کند، از الگوریتم هایی برای بیان کلمات صحیح استفاده می کند و بر اساس آن آنها را ویرایش می کند. تصحیح خودکار با تکمیل کلماتی که می‌خواهید تایپ کنید، مانند کیبورد پیشنهاد خودکار عمل می‌کند. با این حال، این بار اشتباهات املایی را هنگام تایپ تصحیح می کند.

ممکن است از یک ویژگی تصحیح خودکار در محل کار استفاده کرده باشید که هنگام پیش ‌نویس ایمیل شرکت یا یک سند رسمی، املا را بررسی می‌کند. یک مثال خوب ویرایشگر Microsoft Word با قابلیت تصحیح خودکار است. اگر یاد بگیرید که از ویرایشگر مایکروسافت به طور موثر استفاده کنید، از قابلیت های تصحیح خودکار آن لذت خواهید برد که به شما در ویرایش و تصحیح غلط املایی در هنگام تایپ کمک می کند.

ویرایشگر Grammarly همچنین دارای یک گزینه تصحیح خودکار است و از یک الگوریتم هوش مصنوعی برای تشخیص لحن و اشتباهات هنگام نوشتن استفاده می کند. Grammarly کلمات را به زبان طبیعی انسان تفسیر می کند و یک فهرست واژه نامه داخلی دارد که هنگام نوشتن به آن اشاره می کند. ابزارهای دیگری که از تصحیح خودکار نیز استفاده می کنند عبارتند از Gmail Autocorrect و Quillbot.

4. Natural Language Queries in Excel جستجوهای زبان طبیعی در اکسل

پرس و جوهای زبان طبیعی در اکسل به شما کمک می کند تا با استفاده از هوش مصنوعی برای پاسخ به تمام سوالات داده ای که ممکن است داشته باشید، داده ها را هوشمندتر و سریع تر تجزیه و تحلیل کنید. ارقام و آمار را با هم مقایسه می کند، آنها را فیلتر و مرتب می کند و پاسخ هایی را در قالب نمودار و چارت (graphs and charts) ارائه می دهد.

جستارهای زبان طبیعی از یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی، که زیرشاخه های هوش مصنوعی هستند، برای تفسیر داده ها و خلاصه کردن آنها در هر قالبی که شما انتخاب می کنید، استفاده می کنند. این ویژگی یک ابزار عالی برای تجزیه و تحلیل داده است و به دلیل ادغام هوش مصنوعی سطح بالایی از دقت را حفظ می کند.

5. Sales Assistant Software نرم افزار دستیار فروش

تیم‌های فروش و بازاریابی از قدرت نرم‌افزار دستیار فروش برای انجام روال‌های فروش و خودکارسازی وظایف خاص برای عملکرد روان‌تر استفاده می‌کنند. این نرم افزار هوش مصنوعی از یادگیری ماشینی، پردازش یادگیری طبیعی و فناوری مکالمه برای بهینه سازی کارهای روزانه استفاده می کند. از نمونه های این نرم افزار می توان به مرکز فروش HubSpot و مرکز فروش ZoomInfo اشاره کرد.

بنابراین هر بار که با یک نرم‌افزار دستیار فروش مکالمه یا تعامل داشتید، هوش مصنوعی بود و متوجه می‌شوید که چقدر طبیعی است. جدا از فناوری مکالمه، این ابزارها همچنین از هوش مصنوعی برای انجام وظایفی مانند ورود داده ها، جمع آوری داده ها و واجد شرایط بودن مشتریان احتمالی استفاده می کنند.

6. الگوریتم های جستجو و توصیه

قدرت جستجو و توصیه های هوش مصنوعی این الگوریتم‌ها علاوه بر اینکه هوش مصنوعی به شما در جستجوی بهتر کمک می‌کند، گزینه‌ها را مطابق با ترجیحات شما نمایش می‌دهند. بر این اساس، برندهای تجارت الکترونیک محصولات و خدمات را به مشتریان عرضه می کنند.

اگر در آمازون تاجر هستید، مکان افزودن کلمات کلیدی به توضیحات و فهرست‌های محصول را می‌دانید. این الگوریتم‌های جستجو، کلمات کلیدی شما را می‌خوانند تا بفهمند که آیا آن‌ها با یک عبارت جستجو مطابقت کامل دارند یا خیر، و همین اصل برای توصیه‌ها نیز کار می‌کند.

الگوریتم های توصیه به نمایش محصولات مرتبط با آنچه کاربر می خواهد کمک می کند. هوش مصنوعی در پس‌زمینه برای فیلتر کردن این پرسش‌ها کار می‌کند و آن را به ابزاری قدرتمند برای برندهای تجارت الکترونیک تبدیل می‌کند.

7. Robocalls تماس های رباتیک

تماس های رباتیک، تماس های از پیش ضبط شده ای هستند که برای ارسال اطلاعات اضطراری استفاده می شوند یا توسط شرکت ها برای فروش به مشتریان استفاده می شوند. پیشرفت فناوری در تماس های رباتیک باعث می شود این نرم افزار صدای انسانی بیشتری داشته باشد و این هوش را داشته باشد که در عرض چند ثانیه به سوالات مشتریان پاسخ دهد.

این تماس‌های خودکار حتی تا حد مکث بین افکار مانند یک انسان واقعی پیش می‌روند، بنابراین به چیزی مشکوک نمی‌شوید. این ابزارها برای شرکت‌هایی که می‌خواهند از طریق تماس به مخاطبان بیشتری دست یابند، موفقیت‌آمیز بوده است. با این حال، قبل از اینکه هر شرکتی بتواند از آن استفاده کند، یک دستور قانونی باید وجود داشته باشد. واقعیت اساسی این است که تماس‌های رباتیک صرفاً با هوش مصنوعی کار می‌کنند.

خرید با پی پال

هوش مصنوعی آینده محیط های کاری را تغییر می دهد

با گذشت سالها، محل کار فرآیندهای خودکار بیشتری را اجرا خواهد کرد. این بدان معناست که هوش مصنوعی نرم افزارها و فرآیندهای بیشتری را تقویت می کند. افزایش فناوری هوش مصنوعی ارزش کار را بهبود می بخشد و نوع مجموعه مهارت های مورد نیاز در محل کار را تغییر می دهد.

اگرچه نگرانی‌هایی در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی ممکن است بر فرهنگ محیط کار تأثیر منفی بگذارد یا اینکه ماشین‌ها چگونه انسان‌ها را در محل کار جابجا می‌کنند وجود دارد، اینها صرفاً افسانه‌هایی درباره استفاده از آن هستند. هوش مصنوعی هنوز برای جایگزینی نیاز به انسان در محل کار توسعه نیافته است. در عوض، آنها روند کار را برای مردم آسان می کنند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT