بهترین گواهینامه سئو 2023

7 بهترین گواهینامه سئو 2023

زمان مطالعه 10 دقیقه

اگر به فکر دریافت گواهی سئو برای ارتقای شغل خود بوده اید، این راهنمای شما برای یافتن بهترین گواهینامه های سئو در آنجا خواهد بود. بهترین گواهینامه سئو 2023 را در ادامه معرفی کرده ایم.

چه بخواهید به یک متخصص سئو تبدیل شوید یا مهارت بالایی داشته باشید تا رتبه وب سایت خود را در موتورهای جستجو ارتقا دهید تا بالاتر از رقبای مزاحم قرار بگیرید، داشتن گواهینامه می تواند مفید باشد.

سئو چیست؟

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) فرآیند تنظیم دقیق عواملی است که بر نحوه کشف محتوای یک وب سایت توسط موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ تأثیر می گذارد.

به طور خلاصه، وقتی شما تایپ می کنید، “آیا فرش های پرنده وجود دارند؟” صفحات وب که در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) نمایش داده می شوند، بهینه شده اند تا هدف جستجوی شما را از طریق SEO برآورده کنند. ترتیب ظاهر شدن صفحات وب در SERP به عنوان رتبه بندی آن شناخته می شود – و ما همیشه به دنبال بهبود رتبه خود هستیم (البته مگر اینکه قبلاً در شماره 1 باشیم).

بهینه سازی موتورهای جستجو به دو دسته تقسیم می شود:

. سئو داخلی: این شامل بهینه سازی عواملی مانند عناوین و ساختار URL در صفحات وب برای کمک به رتبه بندی آنها در موتورهای جستجو است.

. سئو خارج از صفحه: شامل بهینه سازی عوامل خارج از وب سایت است که به رتبه بندی آن در نتایج جستجو کمک می کند. این عوامل شامل لینک هایی از سایر وب‌سایت‌ها یا فعالیت رسانه‌های اجتماعی مرتبط با نام تجاری است، برای مثال زمانی که افراد مقاله‌ای را از وبلاگ شما در توییتر به اشتراک می‌گذارند.

آیا باید دوره ای را برای گواهی سئو بگذرانید؟

همه چیز با شفاف سازی در مورد آنچه می خواهید با آن گواهینامه انجام دهید شروع می شود. به عنوان یک راهنما، زمانی که می خواهید SEO را برای ارتقاء یا تغییر شغل یاد بگیرید، گواهینامه در سئو بسیار ارزشمند است. به عنوان شاخصی از شایستگی شما عمل می کند. اما برای کسانی که به دنبال یادگیری سئو و استفاده از مهارت ها در رشد یک کسب و کار هستند، گواهی سئو منحنی یادگیری شما را در مقایسه با جمع آوری اطلاعات از منابع مختلف کوتاه می کند.

به عنوان یک رشته در دنیای مارکتینگ، سئو به عنوان یک گزینه شغلی سودآور باقی می ماند. بر اساس بررسی سال 2020 از 7051 لیست شغلی در LinkedIn و Glassdoor توسط شرکت آموزش SEO Backlinko، میانگین حقوق یک متخصص سئو در ایالات متحده 60548 دلار در سال بود.

در اینجا یک اسکرین شات نشان می‌دهد که پس از جستجوی سریع در لینکدین برای نقش‌های سئوی باز، چه چیزی پیدا کردیم. در روز نوشتن این مقاله، 60145 پست باز را نشان داد.

بنابراین بله، گواهی سئو ارزش آن را دارد، اما انتخاب شما باید بر اساس کاری باشد که می خواهید برای شما انجام دهد. آیا می خواهید یک تغییر شغلی داشته باشید؟ آیا فقط به دنبال یادگیری یک مهارت جدید هستید؟

بهترین گواهینامه های سئو در بازار در حال حاضر

بدون ترتیب خاصی، در اینجا لیست ما از 7 بهترین گواهینامه SEO آمده است:

1. برنامه دیجیتال مارکتینگ CareerFoundry

. نحوه مطالعه: آنلاین

. مدت زمان: 4 ماه تمام وقت (30-40 ساعت در هفته مطالعه) یا 7 ماه پاره وقت (15-20 ساعت مطالعه در هفته)

. قیمت: 6900 دلار (با تخفیف در صورت پیش پرداخت)

. ایده آل برای: مبتدیان و افرادی که شغل خود را تغییر می دهند

. USP: مربیان اختصاصی و ضمانت شغلی

یکی از بزرگترین نگرانی های هر کسی که به دنبال هر نوع گواهینامه ای است این است که آیا آنها می توانند هر چیزی را که می آموزند عملی کنند. برنامه دیجیتال مارکتینگ CareerFoundry دقیقاً این کار را انجام می دهد. در حالی که آنها یک دوره گواهینامه سئو مستقل ندارند، آنها ماژول های SEO را در برنامه دیجیتال مارکتینگ خود دارند. به یادگیرندگان درک کاملی از سئو در زمینه دیجیتال مارکتینگ می دهد – که سئو بخش بزرگی از آن است.

این برنامه که با مشارکت متخصصان صنعت ایجاد شده است، سئو داخلی، سئوی خارج از صفحه و گوگل آنالیتیکس را پوشش می دهد. فراگیران تشویق می‌شوند تا دانش جدید خود را از طریق پروژه‌ای که با درس‌هایشان مرتبط است، به کار ببرند، و علاوه بر تکمیل قطعات نمونه کارها، مهارت‌های خود را به کارفرمایان بالقوه نشان دهند.

برای کیست؟

مبتدیان بدون تجربه قبلی مارکتینگ و افرادی که در نقش های غیر مارکتینگ به دنبال تغییر حرفه به مارکتینگ هستند از این دوره لذت خواهند برد. این ساختار منحصر به فرد برای حمایت از فراگیران از طریق انتقال شغلی با متخصصان حرفه ای است.

چقدر طول می کشد تا تمام شود؟

دوره منعطف است. شما می توانید آن را در چهار ماه با 30 تا 40 ساعت در هفته یا در هفت ماه در 15 تا 20 ساعت در هفته تکمیل کنید. این برنامه کاملاً آنلاین است، با دسترسی انفرادی به معلمی که تکالیف شما را ارزیابی می‌کند و یک مربی برای ارائه فیدبک در مورد قطعات نمونه کار شما – که هر دو متخصص صنعت هستند.

این نوع پشتیبانی از زبان آموز یکی از USP های CareerFoundry است، همراه با ضمانت شغلی که در آن زبان آموزان می توانند در صورت یافتن شغلی در این زمینه در مدت 180 روز پس از فارغ التحصیلی، هزینه شهریه خود را پس بگیرند.

قیمت آن چند است؟

هزینه دوره 6555 دلار پیش پرداخت یا 6900 دلار در صورت پرداخت تحت یک برنامه پرداخت انعطاف پذیر (2100 دلار یکجا و 600 دلار در ماه برای هشت ماه)

2. دانشگاه کالیفرنیا (UC)، برنامه مطالعات تخصصی سئو دیویس

. نحوه مطالعه: آنلاین

. مدت: شش ماه

. قیمت: 3200 دلار

. ایده آل: مبتدیان و بازاریابان موجود

. USP: توسط متخصصان SEO ارائه می شود

برای کیست؟

دوره گواهینامه سئوی UC Davis یک برنامه آنلاین است که هدف آن افرادی است که می خواهند حرفه مارکتینگ در بهینه سازی موتورهای جستجو را شروع کنند. این به دوره های کوچکی تقسیم شده است که به زبان آموزان پیشرفته امکان می دهد اصول اولیه SEO را نادیده بگیرند و به سرعت در سطوح پیشرفته تر صحبت کنند.

چگونه کار می کند؟

این دوره به صورت چهار ماژول ارائه می شود.

. مبانی سئو

. بهینه سازی وب سایت ها برای جستجو

. محتوای پیشرفته و اجتماعی

. استراتژی های پیشرفته سئو

چقدر طول می کشد؟

این برنامه شش ماه طول می کشد تا تکمیل شود.

قیمت آن چند است؟

شما می توانید هر یک از دوره های مینی SEO را با قیمت 800 دلار برای هر ماژول یا به صورت بسته چهار دوره ای با تخفیف 2720 دلاری شرکت کنید.

در پایان، فراگیران باید در تحقیق کلمات کلیدی، لینک سازی، استراتژی های سئو داخلی و خارج از سایت و همچنین نحوه انجام تجزیه و تحلیل فنی سایت و گزارش گیری تخصص داشته باشند.

مدرسان متخصصان سئو هستند (مدرس اصلی، رئیس کسب ارگانیک Fishbrain، Rebekah May است) که مطالب دوره را از طریق سخنرانی های آنلاین ارائه می دهند. فراگیران همچنین در فعالیت های همتا به همتا و پروژه های عملی شرکت می کنند.

دانش آموزان پس از گذراندن حداقل سه دوره از چهار دوره کوچک و ارزیابی های همراه، که شامل تکالیف عملی و آزمون ها می شود، گواهینامه دریافت می کنند.

پیشنهاد فروش منحصربه‌فرد این دوره این است که با همکاری هیئت مشاوره‌ای متشکل از چندین متخصص صنعتی از جمله مدیر SEO Walmart، Scott Laughlin، مدیر سابق SEO GoDaddy، کنت یونک، و مبشر ارشد Searchmetric، Jordan Koene، توسعه یافته است. فراگیران را به جای برنامه آکادمیک از طریق یک برنامه صنعتی هدایت می کند.

3. دوره آموزشی Simplilearn’s Search Engine Optimization (SEO).

. نحوه مطالعه: آنلاین

. مدت زمان: خود گام، اما حداکثر سه ماه است

. قیمت: 429 دلار

. ایده آل: بازاریابانی که می خواهند مهارت بیشتری کسب کنند یا افرادی که در نقش های غیر بازاریابی با علاقه به سئو هستند.

. USP: بسیار عملی (یادگیرندگان 25 پروژه تمرینی را قبل از فارغ التحصیلی انجام می دهند)

برای کیست؟

این گواهینامه سئو برای بازاریابان (نویسندگان، مدیران مارکتینگ و غیره) کسانی که می خواهند مهارت های خود را در بهینه سازی موتورهای جستجو افزایش دهند و افرادی که در نقش های غیر بازاریابی مانند فروش، مهندسی و صاحبان مشاغل هستند که می خواهند مهارت جدیدی بیاموزند.

از مفاهیم بنیادی سئو به آرامی به سطوح پیشرفته که شامل جست و جوی عمیق در استفاده از ابزار سئو، کنسول جستجوی گوگل است، پیشرفت می کند. این دوره برای افراد مبتدی و افرادی با دانش مارکتینگ موجود مناسب است.

چگونه کار می کند؟

فراگیران می‌توانند مسیر یادگیری خودگام را انتخاب کنند (با دسترسی به مواد درسی، آزمون‌های شبیه‌سازی و 25 پروژه که از مهارت‌های آموخته‌شده استفاده می‌کنند) یا یک مدل یادگیری بوت کمپ را انتخاب کنند، جایی که شما همچنین در جلسات آموزش آنلاین زنده توسط کارشناسان صنعت شرکت می‌کنید.

محتوای دوره شامل یک مرور کلی از مبانی SEO، از جمله تحقیق کلمات کلیدی، سئوی محلی، به روز رسانی الگوریتم، بهینه سازی درون صفحه و خارج از صفحه است. سپس به سمت کارهای پیشرفته، از جمله نحوه برنامه ریزی یک وب سایت جدید، تجزیه و تحلیل دیجیتال و حفظ حریم خصوصی پیشرفت می کند.

برای دریافت گواهینامه باید حداقل 85 درصد از دوره را تکمیل کنید (کسانی که در کلاس های بوت کمپ حضور دارند باید در تمام جلسات زنده در دسته ای که برای آن ثبت نام کرده اند شرکت کنند)، در یک آزمون شبیه سازی امتیاز 75% را بدست آورید و پنج پروژه عملی را تکمیل کنید.

چقدر طول می کشد تا تمام شود؟

این دوره به صورت خودگام است، اما مدل یادگیری آنلاین بوت کمپ امکان دسترسی به کلاس های آنلاین انعطاف پذیر را تا 90 روز فراهم می کند.

قیمت آن چند است؟

هزینه دوره خود گام 320 دلار است، در حالی که بوت کمپ آنلاین 427 دلار هزینه دارد.

4. ClickMinded’s SEO Course

. نحوه مطالعه: آنلاین

. مدت زمان: تا شش ساعت، با دسترسی مادام العمر به مواد

. قیمت: 997 دلار

. ایده آل: بازاریابان مبتدی تا متوسط

. USP: انواع مختلف سئو را پوشش می دهد، به عنوان مثال. سئو آمازون و سئوی پینترست

دوره صدور گواهینامه سئو ClickMinded توسط تامی گریفیث، مدیر پیشین سئو PayPal و Airbnb ایجاد شده است که به مدت یک دهه در بهینه سازی موتورهای جستجو بوده است.

این دوره اصول سئو را دنبال می‌کند و آن‌ها را فراتر از موتورهای جستجوی سنتی مانند گوگل، برای پلتفرم‌هایی مانند Yelp، Amazon، Pinterest، YouTube و Quora اعمال می‌کند.

برای کیست؟

این دوره برای افرادی که درک مبتدی تا متوسط ​​از بهینه سازی موتورهای جستجو دارند ایده آل است. مخاطبان اصلی طراحان، دانشمندان داده و مهندسان تازه وارد در تیم SEO در PayPal و Airbnb بودند، اما این دوره به گونه‌ای گسترش یافته است که همچنان برای کارشناسان سئو که به دنبال افزایش دانش خود هستند ارزشمند باشد.

چگونه کار می کند؟

گواهی سئو به عنوان یک قدم به قدم مفاهیم سئو طراحی شده است که به زبان آموزان اجازه می دهد انتخاب کنند و از کجا شروع کنند.

این در شش بخش ارائه می‌شود: سئوی عمومی، سئوی محلی، سئوی شاپیفای، سئوی یوتیوب، آمازون و پینترست، همه با اسلایدها و آزمون‌های قابل دانلود. این دوره با دسترسی مادام العمر به محتوا همراه است و پس از اتمام امتحان نهایی گواهینامه داده می شود.

چقدر طول می کشد؟

بسته به بخش هایی از دوره که برای دسترسی انتخاب می کنید، سه تا شش ساعت.

قیمت آن چند است؟

997 دلار، اما همچنین به عنوان بخشی از یک دوره بزرگتر دیجیتال مارکتینگ که آن را با شش دوره مارکتینگ دیگر با قیمت 1997 دلار همراه می کند، قابل دسترسی است.

5. گواهی سئوی موسسه دیجیتال مارکتینگ

. نحوه مطالعه: آنلاین

. مدت زمان: 12 هفته (7-13 ساعت محتوا)

. قیمت: 445 دلار

. ایده آل: صاحبان مشاغل کوچک، متخصصان مارکتینگ

. USP: شبکه بزرگ پشتیبانی از فارغ التحصیلان (200000+) برای فارغ التحصیلان

چگونه کار می کند؟

دوره SEO موسسه دیجیتال مارکتینگ در بسته‌ای از پنج ماژول ارائه می‌شود که در پایان با یک آزمون چند گزینه‌ای همراه است. پس از قبولی در آزمون، فراگیران گواهینامه SEO در سطح کاردانی دریافت می کنند.

ماژول های دوره شامل:

. اصول اساسی سئو

. حل مسئله و بهبود رتبه وب سایت

. بهینه سازی روی صفحه و عملکرد محتوا

. بهینه سازی خارج از صفحه و سئوی محلی

. استراتژی سئو و نحوه اندازه گیری عملکرد

چقدر طول می کشد تا کامل شود؟

فراگیران حداکثر 12 هفته فرصت دارند تا از 7 تا 13 ساعت محتوا قبل از شرکت در آزمون گواهینامه استفاده کنند.

قیمت آن چند است؟

قیمت این دوره 445 دلار است، اما می توان آن را در سه قسط 185 دلار در ماه پرداخت کرد. علاوه بر این دوره، فراگیران یک عضویت رایگان در موسسه دیجیتال مارکتینگ (با دسترسی به انجمن بیش از 200000 عضو) دریافت می کنند.

6. گواهینامه ملزومات SEO از آکادمی Moz

. نحوه مطالعه: آنلاینhttps://academy.moz.com/path/seo-essentials-moz-certification

. مدت زمان: شش ساعت

. قیمت: 595 دلار

. ایده آل: مبتدیان سئو و بازاریابان متوسط

. USP: عملی است زیرا Moz دارای مجموعه ای از ابزارهای SEO است که زبان آموزان در دوره استفاده می کنند

این چطوری کار میکنه؟

این دوره به پنج ماژول تقسیم می شود:

. مبانی سئو

. تحقیق کلمات کلیدی (با استفاده از ابزار کلید واژه Moz و رقبا)

. بهینه سازی صفحه

. لینک بیلدینگ

. گزارش و تحلیل سئو

این توسط مربی هدایت می شود و تئوری را با کارهای عملی ترکیب می کند که از ابزارهای آنلاین مانند Google Analytics و Moz استفاده می کند. زبان آموزان در هر یک از پنج بخش یک مسابقه امتحانی می گذرانند و همه آن را با امتحانی که گواهی سئو را برای آنها به ارمغان می آورد، تکمیل می کنند.

چقدر طول می کشد؟

برای تکمیل این دوره به حدود هشت ساعت نیاز دارید: شش ساعت محتوا و دو ساعت تست. دسترسی به مطالب دوره پس از یک سال منقضی می‌شود، اما تا آن زمان، امید این است که دانش SEO از نوک انگشتان شما چکه کند.

این گواهی سئو برای چه کسانی است؟

هم برای مبتدیان و هم برای حرفه ای های با تجربه مناسب است، زیرا محتوا اصول سئو را تا مفاهیم پیشرفته عملی پوشش می دهد.

هزینه اش چقدر است؟

595 دلار

7. گواهی سئو آکادمی HubSpot

. نحوه مطالعه: آنلاین

. مدت زمان: 2 ساعت و 24 دقیقه

. قیمت: رایگان

. ایده آل: بازاریابان و تولیدکنندگان محتوا

. USP: به اندازه بیت (Bite) و به نقطه

این دوره شامل چه مواردی می شود؟

HubSpot یک شرکت شناخته شده مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) است که تجارت خود را از طریق محتوا و سئو ایجاد کرده است. دوره سئو آنها عملی است و به این نکته می پردازد که چگونه مشاغل می توانند سئو را مقیاس کنند.

دوره شامل:

. اصول سئو (موتورهای جستجو و crawler های وب چیست، چگونه صفحات را فهرست می کنند و چگونه یک استراتژی سئو ایجاد کنیم)

. سئو فنی روی صفحه (لینک های داخلی، توضیحات متا، ساختار URL و غیره)

. تحقیق کلمات کلیدی

. بک لینک به عنوان یک استراتژی سئو و نحوه مقیاس بندی آن

. بهینه سازی وب سایت

. تحلیل و گزارش سئو

چقدر طول می کشد؟

طول دوره دقیقاً دو ساعت و 24 دقیقه ذکر شده است – کمی بیشتر از یک فیلم بلند! این در شش درس، با پنج آزمون پخش شده است، که پس از آن زبان آموزان گواهی می گیرند. این برای بازاریابان و سازندگان محتوا که کنجکاو هستند در مورد گنجاندن سئو در کارهای روزمره خود ایده آل است.

نکات های کلیدی

همه این گواهی‌های سئو دارای ارزش‌های منحصربه‌فردی هستند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به مخاطبان مختلف خدمت کنند. آنها در امتیاز قیمت، سطح حمایت مربی/مربی، مدت زمان تکمیل و سطح شایستگی به دست آمده پس از صدور گواهینامه متفاوت هستند.

برای تعیین اینکه کدام یک برای شما بهترین است – و آرزوهای شغلی شما به عنوان یک بازاریاب موتور جستجو – سعی کنید اهداف و الزامات خود را با آنچه که هر گواهی سئو ارائه می دهد مطابقت دهید. به این ترتیب می توانید تصمیمی بگیرید که به بهترین وجه برای شما مناسب است.

علاقه مندید ببینید آیا دیجیتال مارکتینگ برای شما مناسب است یا خیر؟ چرا این دوره کوتاه دیجیتال مارکتینگ رایگان و خودگام را امتحان نکنید؟

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT