سایت برای تمرین ساختار داده

7 وب سایت برای تمرین ساختار داده و چالش های کدگذاری الگوریتم

زمان مطالعه 6 دقیقه

با این منابع عالی برای مصاحبه خود آماده شوید. آنها به شما کمک می کنند یاد بگیرید، مهارت های خود را تمرین کنید و دانش خود را در مورد یک موضوع پیچیده آزمایش کنید. سایت برای تمرین ساختار داده را در ادامه معرفی کرده ایم.

مصاحبه های مهندسی نرم افزار اغلب شامل چندین دور می شود. ساختار داده ها و الگوریتم ها یکی از حوزه های مهمی است که کارفرمایان ممکن است آن را آزمایش کنند. به این ترتیب، اگر می‌خواهید مصاحبه‌های فنی را انجام دهید، نیاز به تقویت ساختار داده‌ها و مهارت‌های الگوریتم‌های خود (DSA) ندارید.

خوشبختانه، وب‌سایت‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید از آنها برای یادگیری در مورد DSA و تمرین درک خود استفاده کنید.

اینها برخی از بهترین پلتفرم ها برای تمرین دانش شما از ساختارهای داده و الگوریتم ها از طریق چالش های کدنویسی هستند. این وب‌سایت‌ها از زبان‌های برنامه‌نویسی مختلفی پشتیبانی می‌کنند، بنابراین با هر کدام که آشنا هستید، می‌توانید بروید.

1. LeetCode

LeetCode یکی از بهترین بسترها برای آماده شدن برای مصاحبه فنی است. این مملو از مشکلات مختلفی است که می‌توانید آنها را حل کنید، با لمس مناطق مختلف از جمله ساختارهای داده و الگوریتم‌های رایج تا پیشرفته.

اگر سفر خود را شروع می‌کنید، می‌توانید از دوره سقوط پلتفرم برای یادگیری اصول اولیه و کسب اعتماد به نفس و مهارت‌ها برای شروع حل مشکلات استفاده کنید. این پلتفرم همچنین راه‌حل‌های سرمقاله‌ای را برای مشکلات ارائه می‌کند و بهترین رویکرد را برای زمانی که گیر کرده‌اید نشان می‌دهد.

همچنین می توانید راه حل های سایر کاربران LeetCode را مشاهده کنید. برای کاربران پیشرفته، LeetCode مسابقات هفتگی و دو هفته‌ای منظم دارد که می‌توانید برای حل مشکلات، کسب امتیاز و صعود به رتبه‌ها با دیگران رقابت کنید.

2. سایت برای تمرین ساختار داده HackerRank

HackerRank یک پلتفرم قوی دیگر برای تمرین مهارت های DSA شما است. این شامل موضوعات و زبان های مختلفی است، اما مهمتر از همه، بخش های اختصاصی برای ساختارهای داده و مشکلات الگوریتم است. مانند LeetCode، می‌توانید چالش‌های کدنویسی را بر اساس سطح دشواری (آسان، متوسط ​​و سخت) مرتب کنید.

همچنین می‌توانید سؤالات را بر اساس زیر دامنه‌های آنها، مانند جستجو، آرایه‌ها، درختان، پشته‌ها، مرتب‌سازی، نظریه گراف، برنامه‌نویسی پویا و بازگشتی مرتب کنید. این سایت تمام ساختارهای داده ای را پوشش می دهد که هر توسعه دهنده ای باید با آنها آشنا باشد.

در زیر هر سوال، یک بخش سرمقاله با پاسخ، دیگری برای بحث وجود دارد، جایی که می‌توانید از همتایان خود توضیح و کمک بگیرید، و یک برد امتیازات.

برای مصاحبه فنی آینده آماده می شوید؟ اگر چنین است، می توانید از کیت های HackerRank استفاده کنید که به شما امکان می دهد مهارت های خاص DSA را تمرین کنید. HackerRank نیز دارای مسابقات است، اما آنها کمتر از LeetCode است.

3. Codewars

Codewars به ​​اندازه دو وب سایت اول ساده نیست. چالش‌های آن ممکن است کمی تصادفی به نظر برسند، اما می‌توانید از فیلترهای آن برای نمایش چالش‌های مربوط به DSA استفاده کنید. با انتخاب تگ ساختار داده و الگوریتم ها با انتخاب تگ با نام یکسان، می توانید ساختارهای داده را مشاهده کنید.

با استفاده از سیستم الهام گرفته شده از هنرهای رزمی ژاپنی Codewars می توانید چالش ها را بر اساس سطح دشواری مرتب کنید (هرچه این تعداد کمتر باشد، مشکل سخت تر است). با این حال، اجازه ندهید سیستم رتبه بندی شما را گیج کند. مهمترین نکته این است که مهارت های DSA خود را با حل چالش ها در پلتفرم تقویت کنید.

4. Codility

Codility پلتفرمی است که برای کمک به شرکت ها در استخدام توسعه دهندگان نرم افزار اختصاص داده شده است. با این حال، علاوه بر آن، بخشی برای آموزش نیز ارائه می دهد. این برنامه درس های مختلفی دارد اما نسبت به سه سایت اول این لیست بسیار محدود است. Codility آموزش های خود را به سه دسته تقسیم می کند: چالش ها، درس ها و تمرین ها.

شما می توانید وارد شوید و هر مشکلی را حل کنید، اما چیزی که Codility را منحصر به فرد می کند این است که به شما یک بازه زمانی می دهد تا راه حل خود را پیدا کنید. سایر پلتفرم‌ها فقط زمانی را که برای حل یک مشکل صرف می‌کنید، ردیابی می‌کنند، به جز مسابقات و چالش‌ها.

این به ویژه اگر به زودی مصاحبه ای داشته باشید بسیار مهم است، زیرا تضمین می کند که به همان اندازه که مهارت های حل مسئله خود را تمرین می کنید، در همان زمان مهارت های مدیریت زمان خود را نیز تقویت می کنید.

5. سایت برای تمرین ساختار داده HackerEarth

HackerEarth چندین بخش دارد، از جمله یک تب تمرین که ساختارهای داده، الگوریتم ها، آماده سازی مصاحبه، ریاضیات، برنامه نویسی پایه و موارد دیگر را پوشش می دهد. بخش الگوریتم شامل نزدیک به هزار مشکل است، در حالی که بخش الگوریتم بیش از 350 مشکل دارد. پس از ثبت نام، باید زبان های مورد استفاده خود را انتخاب کنید. با این حال، شما می توانید از هر زبانی برای حل چالش ها استفاده کنید.

این پلتفرم همچنین دارای یک بخش ویرایشی در زیر هر مشکل است که راه حل و فرآیند فکری پشت آن را نشان می دهد. با بررسی مشکلات مشابه، می توانید سوالات بیشتری را در زیر دامنه خاص تمرین کنید.

مانند HackerRank و LeetCode، تب Discussions جایی است که می‌توانید با سایر دانش‌آموزان درباره چالش‌هایی که در هنگام مقابله با یک مشکل با آن‌ها مواجه هستید، چت کنید. HackerEarth همچنین شامل چالش‌های منظم و تابلوی امتیازات است، اگر از نوع رقابتی هستید.

6. Techie Delight

Techie Delight نزدیک به 600 مشکل روی پلتفرم خود دارد. برخلاف بسیاری از سایت های حرفه ای در این لیست، این سایت رایگان است و برای تمرین نیازی به ایجاد اکانت کاربری ندارید. وقتی به سایت مراجعه می کنید اولین مشکل در انتظار شماست تا حل شود. توصیه می کنیم از فیلترهای موجود برای استفاده مناسب از سایت استفاده کنید. از فیلتر دسته و برچسب ها برای نمایش ساختار داده یا مشکلات مربوط به الگوریتم استفاده کنید.

ممکن است عالی به نظر برسد، اما استفاده از Techie Delight یک اشکال دارد. در زمان نوشتن، فقط از سه زبان برنامه نویسی پشتیبانی می کند: Python، Java و C++. بنابراین برای استفاده از سایت باید با یکی از این سه زبان آشنا باشید. همچنین هیچ بخش سرمقاله و هیچ تب بحثی وجود ندارد که بتوانید در صورت گیر کردن از آن برای کمک گرفتن استفاده کنید.

7. سایت برای تمرین ساختار داده InterviewBit

با بیش از 600 مشکل در پلتفرم، InterviewBit یکی دیگر از سایت های قوی برای تمرین DSA است. سوالات خود را بر اساس عوامل مختلف از جمله سختی، موضوعات و شرکت ها دسته بندی می کند. برای تمرین DSA، از فیلتر موضوع استفاده کنید تا سوالات نمایش داده شده توسط زیردامنه های خاص تحت ساختارهای داده یا الگوریتم ها را مشخص کنید. وقتی به تب یک سوال می روید، InterviewBit با اضافه کردن یک برگه نکات یک مایل بیشتر می شود.

این تب Hints را به سه قسمت تقسیم می‌کند، با مراحلی که به طور فزاینده‌ای در مورد چگونگی حل مشکل انجام می‌شود. مشاهده یک اشاره 10٪ از امتیاز شما کسر می کند. یک رویکرد پیشنهادی برای حل، نمره نهایی را به نصف کاهش می دهد و اگر راه حل کامل را مشاهده کنید، به هیچ وجه امتیازی دریافت نمی کنید. شما می توانید از این ویژگی هوشمندانه برای یادگیری، تمرین و محک زدن خود به دلخواه استفاده کنید.

ساختارها و الگوریتم های داده را با استفاده از چالش های کدگذاری تسلط دهید

ما بهترین وب سایت ها را برای تمرین ساختارهای داده و مفاهیم الگوریتم فهرست کرده ایم. این سایت‌ها به شما امکان می‌دهند DSA را در زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف، از جمله زبان‌های سطح بالا مانند پایتون، جاوا و جاوا اسکریپت در کنار زبان‌های سطح پایین مانند C، C++ و Rust تمرین کنید.

اکثر این سایت‌ها شامل راه‌حل‌ها و فرآیند فکری پشت حل یک مشکل هستند که می‌تواند هنگام شروع سفر شما به سمت تسلط DSA مفید باشد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT