فروش موسیقی

7 سایت عالی برای فروش موسیقی

زمان مطالعه 5 دقیقه

اگر آهنگساز هستید و تازه کار خود را شروع کرده اید، احتمالا مدیر برنامه و پخش کننده ندارید. در این صورت میتوانید موسیقی خود به طور آنلاین بفروشید.

در این مقاله بهترین سایت هایی که به شما امکان می دهند موسیقی خود را به راحتی در سراسر دنیا به صورت آنلاین بفروشید و توزیع کنید را معرفی می کنیم.همچنین برای نقد کردن درآمد دلاری خود، به راحتی می توانید از اول پرداخت استفاده کنید.

نقد درآمد ارزی

فروش موسیقی در Bandcamp

فروش موسیقی

فروش موسیقی

اگر به دنبال پلتفرمی برای فروش قطعات موسیقی خود هستید، نگاهی به Bandcamp بیندازید. در این پلتفرم شما می توانید قیمت را خودتان تعیین دهید.

Bandcamp از کل فروش محصولات دیجیتالی 15 درصد و 10 درصد از فروش کالا فیزیکی را دریافت میکند. با رسیدن به درآمد 5000 دلار، این کارمزد فروش محصولات دیجیتالی به 10 درصد کاهش می یابد.

تمام پول حاصل از فروش مستقیم به حساب شما واریز میشود. بنابراین اگر شخصی 10 دلار برای آلبوم شما پرداخت کند، تمام پول به حساب PayPal شما واریز میشود و شما 1.50 دلار برای کارمزد 15 درصدی به Bandcamp بدهکار میشوید.

همچنین اگر مبلغی که شما بدهکار هستید 10 دلار است و فروش بعدی شما 10 دلار یا کمتر باشد به حساب Bandcamp واریز میشود.

فروش موسیقی با ReverbNation

فروش موسیقی

فروش موسیقی

ReverbNation یک پلتفرم آنلاین برای توزیع موسیقی و برگزاری کنسرت است. هر گروه یا خواننده ای می تواند یک صفحه در این پلتفرم به صورت رایگان ایجاد کند و آهنگ ها، فیلم ها و عکس ها را آپلود کند.

این پلتفرم همچنین به شما امکان می دهد موسیقی خود را مستقیماً از صفحه نمایه خود بفروشید، به Gig Finder دسترسی داشته باشید و کمپین های بازاریابی ایمیلی و شبکه های اجتماعی برگزار کنید.

اشتراک بیسیک (13 دلار در ماه) شامل فرصت های شغلی، ایجاد بسته ی رسانه ای و مطبوعاتی و پشتیبانی از آپلود آهنگ با حجم بالا است. اشتراک پریمیوم با قیمت 20 دلار در ماه شامل ابزارهای مدیریت توزیع دیجیتال و انتشار موسیقی نیز می باشد.

سایت فروش موسیقی CD Baby

فروش موسیقی

فروش موسیقی

CD Baby فروشگاه موسیقی خود را در مارس 2020 تعطیل کرد تا بتواند به طور کامل بر توزیع محتوای هنرمندان تمرکز کند.

شما میتوانید از این پلتفرم برای آپلود آهنگ در بیش از 150 سرویس پخش استفاده کنید. این سرویس ها شامل Spotify، TIDAL، و Apple Music و سایر سرویس های پخش میشود.

با CD Baby میتوانید موسیقی خود را به صورت فیزیکی در فروشگاه های سراسر جهان به فروش برسانید، اما اطلاعات کمی در مورد روند این کار در دسترس است.

از دیگر ویژگی‌های این سرویس می‌توان به دسترسی به Show.co (یک ابزار بازاریابی در دنیای موسیقی)، جمع‌آوری حق‌الامتیاز انتشارات در سراسر جهان، ثبت آهنگ و پرداخت هفتگی درآمد اشاره کرد.

CD Baby برای گروه‌هایی که می‌خواهند سی‌دی‌های حرفه‌ای و صفحه‌های وینیل خود را برای فروش قرار دهند، عالی است، زیرا می‌توانید از این سرویس برای سفارش CD فیزیکی استفاده کنید.

Sellfy

فروش موسیقی

فروش موسیقی

Sellfy یکی از سایت های برتر در زمینه تجارت الکترونیک برای سازندگان است. در این سایت میتوانید هر نوع محصول دیجیتالی قابل دانلود (از جمله موسیقی) و کالاهای مرتبط را بفروشید.

این سرویس به شما امکان می دهد ویترین فروشگاه آنلاین خود را بسازید، یا حتی فروشگاه خود را در وب سایت و یا سایر شبکه های اجتماعی قرار دهید.

ویژگی جالب دیگر Selfy این است که به شما امکان می دهد SoundCloud را به یک فروشگاه آنلاین برای گروه خود تبدیل کنید.

فقط کافی است آهنگ هایی را که می خواهید بفروشید در Selfy آپلود کنید، سپس URL را به آهنگ مربوطه در حساب SoundCloud خود اضافه کنید.

Selfy یک سرویس اشتراکی است. اشتراک اولیه آن که تقریبا برای همه کاربران مناسب است، 19 دلار در ماه هزینه دارد.

TuneCore

فروش موسیقی

فروش موسیقی

TuneCore یکی دیگر از توزیع کنندگان آنلاین است و بدون شک یکی از بزرگترین رقبای CD Baby است. در واقع این دو پلتفرم عملکردی مشابه با هم دارند.

کافی است موسیقی خود را در TuneCore آپلود کنید و موسیقی شما به iTunes، Amazon، Spotify، YouTube Music و بیش از 150 سرویس دیگر ارسال می شود. شما می توانید از TuneCore برای انتقال موسیقی خود به بیش از 100 کشور استفاده کنید.

TuneCore یک مدل پرداخت مبتنی بر اشتراک را ارائه می دهد. انتشار یک تک آهنگ10 دلار در سال هزینه دارد و هزینه یک آلبوم 30 دلار در سال است. مزیت مدل مبتنی بر اشتراک این است که شما 100 درصد از درآمد و حق امتیاز پخش خود را حفظ می کنید.

Ditto Music

Ditto Music به شما امکان می دهد موسیقی خود را به صورت آنلاین در تمام سرویس های پخش و فروشگاه های موسیقی تبلیغ کرده و کسب درآمد کنید.

اگر فقط می خواهید قطعات موسیقی یک هنرمند یا گروه را توزیع کنید میتوانید از یک طرح عضویت یک ساله به قیمت 19 دلار استفاده کنید. Dittoحق امتیاز شما را حفظ نخواهد کرد.

برای هر آهنگی که منتشر می کنید کدهای ISRC و UPC رایگان دریافت خواهید کرد و می توانید تمام درآمدهای خود را مستقیماً از حساب بانکی خود برداشت کنید.

سایر ویژگی های این پلتفرم عبارتند از لینک های هوشمند(smart links)، لینک های پیش ذخیره برای استفاده قبل از تاریخ انتشار و ثبت نام برای لیست بزرگ موسیقی جهانی، مانند 40 آهنگ برتر بریتانیا و امریکن بیلبورد.

شما حتی میتوانید در VEVO ثبت نام کنید و از بزرگترین سایت موزیک ویدیوی جهان، حق امتیاز کسب کنید.

Fiverr

فروش موسیقی

فروش موسیقی

یک زیرمجموعه کامل از صنعت فروش موسیقی وجود دارد که به ساخت موسیقی بر اساس تقاضای مشتریان تمرکز دارد. به عنوان مثال شرکتی برای تبلیغ تلویزیونی خود یک صدای پس زمینه می خواهد. Fiverr یکی از معروف ترین سایت های فریلنسری است و مشتریان زیادی در آنجا وجود دارند که به دنبال آهنگساز هستند.

iTunes و Amazon

آمازون آهنگسازان را بدون توزیع کننده نمی پذیرد، بنابراین شما باید از سرویسی مانند CD Baby استفاده کنید. آمازون از هفت توزیع کننده پشتیبانی می کند که شامل CD Baby، Rebeat، Ingrooves، Redeye، The Orchard، TuneCore و Virtual Label است. در iTunes همه کارها را میتوانید به تنهایی انجام دهید اما به حداقل 20 آلبوم در کاتالوگ خود نیاز دارید.

یک سایت برای خود بسازید!

مهم نیست که گروه شما چقدر شناخته شده است، شما همیشه باید وب سایت خود را داشته باشید. به این ترتیب می توانید بدون نیاز به واسطه یا هزینه اشتراک، موسیقی را به طرفداران خود بفروشید و درآمد کسب کنید. اگر نمیدانید برای ساخت وب سایت از کجا شروع کنید، با یک توسعه دهنده وب مشورت کنید.

امتیاز 4.7/5 - از 32 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. علی هوشمند گفت:

    این برنامه ها اپ هم دارن؟؟؟؟؟

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT