شبکه اجتماعی برای یافتن شغل

8 شبکه اجتماعی برای یافتن شغل

زمان مطالعه 4 دقیقه

در قدیم با جستجو در روزنامه ها و ارسال رزومه از طریق پست میتوانستید کار پیدا کنید. اما این روش در عصر دیجیتال دیگر کارایی ندارد. شبکه اجتماعی برای یافتن شغل را در ادامه معرفی کرده ایم.

ساخت اکانت فریلنسر

اکنون اینترنت مکانی برای پیدا کردن شغل شده است. سایت‌های معروف استخدام مانند Indeed و Glassdoor وجود دارند، اما شبکه های اجتماعی نیز ابزاری عالی برای یافتن کار هستند.

تعدادی پلتفرم شغل محور مانند لینکدین وجود دارد، اما شبکه های اجتماعی که روزمره از آن استفاده میکنیم میتوانند به همان اندازه برای یافتن شغل مؤثر باشند.

در این مقاله هشت شبکه اجتماعی که می توانید با استفاده از آن شغل مورد نظر خود را پیدا کنید معرفی میکنیم.

شبکه اجتماعی برای یافتن شغل: لینکدین

لینکدین بهترین پلتفرم برای پیدا کردن یک شغل مناسب است. لینکدین برای افرادی است که می خواهند شغل و پروژه های کاری خود را به نمایش بگذارند و ارتباطات مناسبی برای یافتن شغل بعدی خود ایجاد کنند. این پلتفرم حدود 250 میلیون کاربر فعال دارد، بنابراین یک مکان خوب برای پیدا کردن شغل است. با ایجاد ارتباطات حرفه ای و استفاده از عملکرد جستجوی شغل میتوانید بیشترین استفاده را از لینکدین ببرید.

شبکه اجتماعی برای یافتن شغل: توییتر

توییتر می‌تواند کاربردی بیشتر از توییت های طنز، بحث‌های سیاسی و اجتماعی باشد. شبکه اجتماعی یک مکان فوق‌العاده‌ برای یافتن شغل است، به شرطی که از آن درست استفاده کنید. بسیاری از کسب‌ و کارها، آژانس‌های استخدام و بیشتر وب‌سایت‌های کاریابی صفحات رسمی توییتر دارند و زمانی که موقعیت شغلی داشته باشند، آن را در توییتر پست می‌کنند.

یکی از راه های استفاده از توییتر برای یافتن شغل جستجوی هشتگ های خاص است. چند هشتگ متداول عبارتند از jobboards#، #jobopenings و joblistings# است. می توانید این هشتگ ها را با افزودن موقعیت مکانی به عنوان مثال mediajobsUK# تغییر دهید. بهتر است هر روز و حتی چندین بار این موضوعات را جستجو کنید تا بتوانید شغل موردنظر خود را پیدا کنید.

فیس بوک

فیسبوک نیز مکانی مناسب برای یافتن کار است. به هر حال این رسانه اجتماعی پر استفاده ترین رسانه اجتماعی جهان است. مانند توییتر شرکت‌ها ممکن است فرصت‌های شغلی را در صفحات فیس بوک خود پست کنند. اما راه های دیگری نیز وجود دارد. Facebook Marketplace فرصت های شغلی را پست میکند، راه دیگر برای یافتن فرصت های شغلی پیوستن به گروه های عمومی و خصوصی است.

این نکته را در نظر بگیرید که شرکت ها می توانند در حالی که شما را برای مصاحبه در نظر می گیرند، شبکه های اجتماعی شما را بررسی کنند. بنابراین همیشه یه عکس پروفایل مناسب داشته باشید.

شبکه اجتماعی برای یافتن شغل: The Dots

The Dots در سال 2014 در ایالات متحده تاسیس شد، اما از سال 2018 در سراسر جهان در حال رشد است. به گفته بنیانگذار این شبکه اجتماعی The Dots لینکدینی برای افراد خلاق است. بنابراین اگر در رشته های پزشکی یا ریاضیات تحصیل کرده اید، ممکن است این شبکه اجتماعی برای شما مناسب نباشد.

برای کسانی که مایل به کار در این صنعت (تبلیغات، کپی‌رایتینگ، طراحی و غیره) هستند، The Dots می‌تواند منبع فوق‌العاده‌ای باشد. این شبکه اجتماعی به روشی تقریباً مشابه لینکدین عمل می‌کند و حرفه‌ ای ها، فریلنسرها، تیم‌های خلاق و کسب‌وکارها از استارت‌آپ‌های کوچک گرفته تا غول‌هایی مانند بی‌بی‌سی و اپل را به هم متصل می‌کند.

پینترست

پینترست یک شبکه اجتماعی برای اشتراک‌گذاری تصویر است و از جهاتی شبیه اینستاگرام است. اما بر خلاف اینستاگرام بسیار بیشتر بر ایده ها و نوآوری ها تمرکز دارد. بنابراین بیشتر برای افراد خلاق مناسب است. این شبکه اجتماعی بیش از 300 میلیون کاربر دارد که بسیاری از آنها شامل هنرمندان، طراحان، مهندسان خلاق و غیره هستند. همچنین بیشتر توسط زنان استفاده می شود، بنابراین می تواند مکانی فوق العاده برای زنان خلاق و مبتکر برای کشف آثار و همکاری با یکدیگر باشد.

به طور کلی پینترست یک سایت کاریابی نیست. اما با به نمایش گذاشتن کار خود و دنبال کردن افراد، برندها یا بوردهای مناسب می توانید ارتباطاتی برای پیدا کردن شغل مناسب ایجاد کنید.

شبکه اجتماعی برای یافتن شغل: Jobster

همانطور که از نام آن پیداست Jobster شبکه ای برای مشاغل است. به طور کلی مانند یک وب سایت کاریابی معمولی با عملکرد جستجوی قوی عمل می کند. اما چند ویژگی دارد که آن را از سایر سایت ها متمایز میکند.

در Jobster میتوانید پروفایلی برای خود ایجاد کنید، یک CV آپلود کنید و حتی می توانید یک ویدیوی معرفی ضبط کنید و لینک وب سایت یا نمونه کارهای خود را اضافه کنید. همچنین می توانید مهارت های خود را پین یا تگ کنید و با استفاده از آنها فهرستی دقیق تر از فرصت های شغلی مناسب را جمع آوری کنید.

برخلاف بسیاری از سایت‌های کاریابی دیگر کاربران Jobster می‌توانند با کارفرمایان ارتباط برقرار کنند. کاربران همچنین می توانند مشخصات افرادی را که موقعیت شغلی پست می کنند بررسی کنند، با آنها ارتباط برقرار کنند و برای اطلاعات بیشتر به آنها مراجعه کنند. به طور خلاصه Jobster یک وب سایت مشاغل شخصی تر است.

Reddit

Reddit می تواند ابزاری برای یافتن تقریباً هر چیزی به صورت آنلاین باشد. بنابراین برای پیدا کردن کار نیز میتواند مفید باشد. ردیت ادعا می کند که “صفحه اول موتورهای جستجو” است و از بیش از یک میلیون “sub-reddit” تشکیل شده است، یعنی کانال هایی در مورد یک موضوع خاص. بنابراین صدها کانال برای جویندگان کار و استخدام کنندگان وجود دارد.

می‌توانید به سادگی r/Jobs، r/Recruitment یا r/Forhire را جستجو کنید (r/ نشان‌دهنده subreddit است). همچنین می‌توانید ساب ردیت های شغلی را جستجو کنید. شما می‌توانید پستی ایجاد کنید و در مورد یافتن شغل یا تبلیغ مهارت‌های خود به دنبال مشاوره باشید. ردیت یک انجمن بسیار فعال است و در مورد هر سوالی میتوانید پاسخی پیدا کنید.

ساخت اکانت فریلنسر

شبکه اجتماعی برای یافتن شغل: Upwork

در تئوری Upwork برای فریلنسرهایی است که می خواهند از راه دور با قراردادهای کوتاه مدت یا میان مدت کار کنند. با این حال افراد میتوانند در این پلتفرم کار تمام وقت پیدا می کنند. همچنین ممکن است مشاغل کوتاه مدت پس از مدتی به موقعیت های تمام وقت تبدیل شوند.

استفاده از Upwork بسیار ساده است. استخدام‌کنندگان پروفایلی ایجاد می‌کنند و موقعیت شغلی ارسال می‌کنند، فریلنسرها پروفایل ایجاد می‌کنند، کار و مهارت های خود به نمایش میگذارند و برای این موقعیت شغلی درخواست میدهند. در حقیقت شروع به کار در Upwork آسان نیست، زیرا استخدام کنندگان می‌توانند گزینشی عمل کنند تا استانداردها را بالا نگه دارند. علاوه بر این به دست آوردن اولین شغل بدون “نمره موفقیت شغلی” دشوار است. اگر منصف باشیم این موضوع تقریباً در مورد هر سایت کاریابی صدق می کند و پیدا کردن اولین شغل ممکن است زمانبر باشد.

نکته مهم در مورد Upwork این است که تقریباً برای هر شغلی از توسعه دهندگان فناوری گرفته تا خلاقان، دستیاران مجازی تا فروش طراحی شده است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT