بازی برتر کدنویسی

9 بازی برتر کدنویسی برای تقویت مهارت های برنامه نویسی شما

زمان مطالعه 5 دقیقه

بازی های کدنویسی به شما کمک می‌کنند با تمرین، سریع تر یاد بگیرید. به علاوه، آنها یک راه سرگرم کننده برای آزمایش مهارت های برنامه نویسی شما هستند!

برنامه نویسی زمانی سرگرم کننده است که بدانید در حال انجام چه کاری هستید، اما رسیدن به آن نقطه می‌تواند یک سفر طاقت فرسا باشد.

به همین دلیل است که باید زمانی را برای انجام این بازی ها و چالش های کدنویسی اختصاص دهید. آنها نه تنها به عنوان سرگرمی عمل می‌کنند، بلکه به لطف تمرین عملی و توسعه بازی، سریع تر یاد خواهید گرفت و اطلاعات بیشتری را حفظ خواهید کرد.

برای شروع آماده اید؟ بیا بریم.

1.بازی برتر کدنویسی: Robocode

Robocode پیچیده است، اما یکی از بهترین بازی های برنامه نویسی است. این بازی شما را مجبور می‌کند تانک های ربات را کدگذاری کنید و آنها را در مقابل یکدیگر قرار دهید. وظیفه شما نوشتن هوش مصنوعی است که ربات های شما را به سمت موفقیت سوق دهد. ابزارهای شما زبان های واقعی مانند جاوا، اسکالا، سی شارپ و غیره می‌باشند. برای شروع، اصول و آموزش های Robocode را در Robowiki بررسی کنید.

Robocode شامل یک محیط توسعه، ویرایشگر ربات داخلی و کامپایلر جاوا است. علیرغم راه اندازی در سال 2000، Robocode هنوز به طور منظم به روز می‌شود، و این به دلیل منبع باز بودن آن است است.

از: robocode.sourceforge.net بازدید کنید

2. CodinGame

CodinGame یک برنامه وب شبیه بازی است که در آن با نوشتن کد واقعی پازل ها و چالش ها را حل می‌کنید. این برنامه از بیش از 25 زبان برنامه نویسی از جمله جاوا، سی شارپ، پایتون، جاوا اسکریپت، لوا، گو و Rust پشتیبانی می‌کند. هر پازل یا چالش موضوعی دارد (مثلاً برجک را برای شلیک زپلین هایی که خیلی نزدیک می‌شوند برنامه ریزی کنید)، که سرگرمی را افزایش می‌دهد.

از: www.codingame.com بازدید کنید

3.بازی برتر کدنویسی: CodeCombat

CodeCombat یکی دیگر از برنامه های وب برای حل معماها و چالش های بازی است که فقط با نوشتن کد می‌توانید آن را حل کنید. اگرچه CodinGame سرگرم کننده تر است، اما CodeCombat زاویه آموزشی قابل توجهی با نسخه Classroom دارد. معلمان می‌توانند از آن برای کمک به دانش آموزان خود جهت یادگیری نحوه کدنویسی با طراحی بازی های استفاده کنند.

سه مسیر برای پیگیری در دسترس است: علوم کامپیوتر، توسعه وب و توسعه بازی.

از: codecombat.com بازدید کنید

4. Codewars

Codewars یک بازی برنامه نویسی نیست، بلکه یک راه بازی سازی شده برای تمرین کدنویسی و حل چالش های الگوریتمی است. برای تکمیل پازل ها امتیاز می‌گیرید و راه حل های شما مقادیر امتیاز را تعیین می کند. Codewars به ​​شما امکان می‌دهد راه حل های ارائه شده توسط دیگران را مشاهده کنید، که می‌توانید آنها را مطالعه کرده و از آنها یاد بگیرید. این یکی از بهترین راه ها برای یادگیری یک زبان برنامه نویسی جدید و اصطلاحات مرتبط با آن است.

از: www.codewars.com بازدید کنید

5. Vim Adventures

Vim Adventures یک بازی آموزشی سرگرم کننده است، یک ویرایشگر متن بسیار قدرتمند دارد که بسیاری از برنامه نویسان دوست دارند از آن استفاده کنند.

اگرچه منحنی یادگیری بزرگی دارد، اما به همین دلیل است که آموزش های آن ارزشمند است. Vim به خودی خود یک زبان برنامه نویسی نیست، اما تسلط بر Vim می‌تواند به شما کمک کند تا به یک کدنویس کارآمدتر تبدیل شوید.

از: vim-adventures.com بازدید کنید

6.بازی برتر کدنویسی: TIS-100

“این بازی برنامه نویسی به زبان اسمبلی است که به آن علاقه ای نداشتید!”

TIS-100 یک بازی ویدیویی است که شبیه هیچ بازی دیگری نیست و شما را مجبور می‌کند تا نسخه ساختگی کد اسمبلی سطح پایین را یاد بگیرید و از آن برای حل معماهای آن استفاده کنید. این بازی برنامه نویسی یک شوخی نیست، بسیار دشوار است و ارزش تکرار زیادی دارد. یا معتاد آن می‌شوید و یا از شدت عصبانیت آن را حذف نصب می‌کنید.

7. Shenzhen I/O

از همان استودیوی سازنده TIS-100 می‌آید. Shenzhen I/Oیک بازی برنامه نویسی مبتنی بر پازل است که در آن شما وظیفه دارید مدارهای اولیه را ایجاد کنید و کد اسمبلی ساده شده ای را که روی آنها اجرا می‌شود، بنویسید.

بین دو بازی، Shenzhen I/O آسان تر و لذت بخش تر است.

8. Human Resource Machine

در Human Resource Machine، شما به عنوان یک کارمند اداری بازی می‌کنید که وظایف را با ترکیب دستورالعمل های مختلف انجام می‌دهد. این بازی تماماً در مورد حل معما از طریق برنامه نویسی بصری است، حتی تا حدی که مفاهیمی مانند جریان منطقی و مدیریت حافظه را لمس می‌کند – اما به روشی آسان برای هضم ارائه شده است.

این یک بازی عالی برای تمرین مغز برنامه نویس شما است و حتی می‌تواند یک بازی کدنویسی خوب برای بچه ها نیز باشد.

9.بازی برتر کدنویسی: Screeps

Screeps یک بازی استراتژیک MMO است که در آن از زبان جاوا اسکریپت برای کدگذاری رفتارهای موجودات درون بازی و ساختن یک امپراتوری برای خود استفاده می‌کنید.

بازی پایه دارای یک سرور خصوصی است که می‌توانید خودتان آن را بازی کنید، به علاوه 30 روز دسترسی کامل به سرور رسمی. پس از آن، می‌توانید با ظرفیت محدود به بازی در سرور رسمی ادامه دهید یا با اشتراک ماهانه دسترسی کامل داشته باشید.

این یک بازی ایده آل برای یادگیری است، به خصوص اگر می‌خواهید تفاوت های ظریف برنامه نویسی بازی را درک کنید.

راه های دیگر برای تقویت مهارت های کدنویسی

به دنبال راه های بیشتری برای تقویت توانایی برنامه نویسی خود هستید؟ ممکن است از گوش دادن به برخی پادکست ها برای برنامه نویسان و برنامه نویسان بهره مند شوید.

همچنین می‌توانید با ابزارهای رایگان بازی سازی شروع به ساخت بازی های خود کنید. اگر به دنبال راهی مناسب برای ورود فرزندانتان به برنامه نویسی هستید، بهتر است چند کلاس برنامه نویسی عالی و بازی های برنامه نویسی برای بچه ها را در نظر بگیرید.

با این حال، اگر بعد از این کارها هنوز در حال تلاش هستید ولی نمی‌توانید اصول برنامه نویسی بازی های ویدیویی را درک کنید، شاید بهتر باشد دوباره به این مسئله که آیا برنامه نویسی انتخاب مناسبی برای شما هست یا خیر فکر کنید.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT