چک لیست راه اندازی وبلاگ

9 مرحله ضروری برای راه اندازی یک وبلاگ جدید: چک لیست راه اندازی وبلاگ

زمان مطالعه 6 دقیقه

حتی اگر میلیون ها وبسایت در آنجا وجود دارد، اکنون زمان خوبی است تا وبلاگ خود را راه اندازی کنید و علایق خود را با اینترنت به اشتراک بگذارید. با چک لیست راه اندازی وبلاگ آشنا شوید.

وقتی آماده راه اندازی وبلاگ خود هستید، ارزش آن را دارد که کمی وقت بگذارید تا بفهمید از قبل چه کاری باید انجام دهید. امروز، ضروری ترین مراحلی را که باید هنگام راه اندازی یک وبلاگ جدید دنبال کنید، برجسته می‌کنیم.

1. یک تقویم محتوایی برای چند ماه اول ایجاد کنید

چک لیست راه اندازی وبلاگ

چک لیست راه اندازی وبلاگ

یکی از بزرگترین دلایل شکست بسیاری از وبلاگ نویسان جدید این است که تولید محتوا را متوقف می‌کنند. این ممکن است به دلایل متعددی اتفاق بیفتد، یکی از آنها انتخاب جایگاهی است که به شما علاقه ای ندارد. با این حال، یکی دیگر از عوامل اصلی این است که گردش کار خود را سازماندهی نکنید یا درک نکنید که درباره چه ایده هایی بحث خواهید کرد.

ایجاد یک تقویم محتوا برای دو یا سه ماه اول چارچوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد که باید آن را دنبال کنید. مهمتر از آن، شتاب ایجاد خواهید کرد و راحت تر می‌توانید با پست خود سازگار بمانید. این به شما بستگی دارد که چند بار پست کنید، اما یک بار در هفته نقطه شروع خوبی است.

می‌توانید از چندین برنامه برای ایجاد تقویم محتوای خود استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید وبلاگ خود را در Notion مدیریت کنید. برنامه های اختصاصی تقویم، مانند Google Calendar، نیز می‌توانید استفاده کنید، اما باید مطمئن شوید که ورودی های خود را با سایر کارهای روزمره تضاد نداشته باشید.

2. وظایفی را که باید انجام دهید مشخص کنید

تیم فریس نویسنده، در یکی از پست های وبلاگ قدیمی خود به نکته بسیار خوبی در مورد تجارت اشاره می‌کند. او در تست غیرممکن: 17 سوالی که زندگی من را تغییر داد، اشاره کرد که یک سوال بسیار مهم از خود پرسیده است:

“اگر می‌توانستم فقط دو ساعت در هفته در تجارت خود کار کنم، چه کار می‌کردم؟”

پاسخ ساده، اگر وبلاگ نویس هستید، این است که باید بیشتر وقت خود را روی نوشتن و ویرایش متمرکز کنید. اگر می‌خواهید عکس های خود را برای وبلاگ خود بگیرید، گرفتن و ویرایش عکس ها نیز از وظایف ضروری است. یادگیری مهارت های جدید مرتبط با هنر شما نیز ضروری است.

با این حال، تقریباً هر چیز دیگری، کار پرکننده ای است که به شما احساس بهره وری می‌دهد، اما بزرگترین نتیجه را به همراه ندارد. به عنوان مثال می‌توان ساعت ها صرف طراحی لوگو یا ایجاد حلقه برای اینستاگرام کرد.

در حالت ایده آل، آن وظایف حذف می‌شوند یا زمانی انجام می‌شوند که شما قبلاً کارهای مهم واقعی را در لیست کارهای خود انجام داده باشید.

3. هر روز زمانی را به نوشتن محتوا اختصاص دهید

سازماندهی برای هر نوع خالق آنلاین بسیار مهم است، و دانستن اینکه چه زمانی پست های وبلاگ را می‌نویسید و ویرایش می‌کنید، سازگاری را بسیار آسان تر می‌کند. سایر تعهدات شما، مانند یک کار روزانه، به این امر کمک خواهد کرد – اما ارزش آن را دارد که در صورت امکان، هر روز حداقل یک ساعت به نوشتن اختصاص دهید.

شما می‌توانید این را به روش های متعددی ساختار دهید. با توجه به تجربه شخصی در مورد زمانی که یک کار روزانه داشتم، صبح زودتر از خواب بیدار شدن خیلی بهتر از به تأخیر انداختن نوشتنم تا غروب بود – زمانی که می‌دانستم خسته می شوم و احتمال اینکه کلمات را روی صفحه نمایش بگذارم کمتر بود.

می‌توانید هفته خود را در تتقویم گوگل برنامه ریزی کنید تا به کارهایتان ادامه دهید.

4. سازنده وبسایت خود را انتخاب کنید

اگر وبسایت خود را می‌خواهید، باید یک سازنده وبسایت انتخاب کنید. کاربرپسند بودن ارزش فکر کردن را دارد، اما باید مقیاس پذیری و آنچه ممکن است چند سال آینده به آن نیاز داشته باشید را نیز در نظر بگیرید.

وردپرس یکی از محبوب ترین گزینه ها است، اما می‌توانید Wix یا Squarespace را نیز انتخاب کنید. چندین جایگزین دیگر برای Squarespace وجود دارد که می‌توانید آنها را نیز امتحان کنید.

قیمت گذاری برای سازندگان وبسایت متفاوت است و بسیاری از آنها دارای سطوح قیمت های پولی متعددی هستند. این به شما بستگی دارد که چیزی را انتخاب کنید که نیازها و بودجه شما را برآورده کند.

5. خرید دامنه وبسایت

علاوه بر خرید سازنده وبسایت خود، دریافت یک دامنه سفارشی ایده خوبی است. نیازی نیست زیاد نگران این موضوع باشید و همیشه می‌توانید بعداً آن را تغییر دهید. اگر نمی‌توانید یک نام منحصر به فرد در نظر بگیرید، همیشه می‌توانید فقط از نام شخصی خود استفاده کنید.

چندین سرویس میزبانی دامنه در دسترس است. می‌توانید SiteGround و Bluehost را با هم مقایسه کنید تا بفهمید کدام یک برای شما بهتر کار می‌کند و GoDaddy گزینه دیگری است.

6. در مبانی مقررات داده ها بخوانید

بله، می‌دانیم – مقررات داده ها خیلی هیجان انگیز نیستند. با این حال، اگر قرار است اطلاعات افراد را به صورت آنلاین مدیریت کنید، دانستن اصول اولیه قوانین محلی و بین المللی ضروری است.

اگر قصد دارید وبلاگ خود را در اتحادیه اروپا راه اندازی کنید، باید از GDPR پیروی کنید. شما همچنین باید در مورد قانون حفظ حریم خصوصی مصرف کنندگان کالیفرنیا (CCPA)، همراه با قوانین دیگری که ممکن است در محل شما اعمال شود، تحقیق کنید.

در روزهای اولیه، شما فقط به درک اولیه نیاز دارید. می‌توانید افزونه هایی مانند CookieBot را ادغام کنید تا به کاربران مجوزهای ردیابی ضروری را بدهید. همچنین ارزش دارد که نرم افزار تجزیه و تحلیل خود را با مقررات داده مطابقت دهید.

7. صفحات اصلی را برای وبسایت وبلاگ خود ایجاد کنید

چک لیست راه اندازی وبلاگ

چک لیست راه اندازی وبلاگ

شما هرگز برای راه اندازی وبلاگ خود کاملاً آماده نخواهید بود، اما همچنان باید مطمئن شوید که کاربران در روزهای اولیه سایت خالی را مشاهده نمی‌کنند. ایجاد صفحات اصلی قبل از راه اندازی ایده خوبی است و ما به ویژه در مورد:

  • صفحه درباره شما
  • سیاست حفظ حریم خصوصی شما
  • یک صفحه تماس
  • همچنین ارزش یک یا دو پست اولیه وبلاگ را دارد که دیگران بتوانند آن را بخوانند.

8. چگونه برای وبلاگ خود عکس می‌گیرید؟

داشتن وبلاگی که از نظر بصری جذاب باشد می‌تواند به شما کمک کند تا بازدیدکنندگان را برای مدت طولانی تری درگیر خود نگه دارید، به خصوص اگر در مورد یک زمینه خلاقانه می‌نویسید. می‌توانید از تصاویر استوک برای دریافت تصاویر خود استفاده کنید، اما لازم به یادآوری است که اگر این کار را انجام دهید، ممکن است سایت شما فاقد حس منحصر به فرد بودن باشد.

گرفتن عکس برای وبلاگ شما نیز کاملا قابل قبول است و می‌توانید از تلفن هوشمند یا دوربین دیجیتال استفاده کنید. یادگیری اصول اولیه نرم افزار ویرایش عکس یک ایده هوشمندانه است و می‌توانید با برخی از بهترین ابزارهای ویرایش عکس برای وبلاگ نویسان شروع کنید.

همچنین اگر طراح گرافیک هستید، می‌توانید وکتور و طرح های دیگر ایجاد کنید.

9. وبلاگ خود را راه اندازی کنید و به همه بگویید!

چک لیست راه اندازی وبلاگ

چک لیست راه اندازی وبلاگ

هنگامی که کار اولیه را انجام دادید و اولین صفحات وبلاگ خود را ایجاد کردید، وقت آن است که پروژه خود را راه اندازی و توسعه دهید. در مورد آن به دوستان و خانواده خود بگویید و در صفحات رسانه های اجتماعی خود اعلامیه ای را در نظر بگیرید.

همچنین می توانید آدرس وب ایت وبلاگ خود را در وبسایت هایی مانند اینستاگرام و X (توئیتر) به بیوگرافی خود اضافه کنید.

با این چک لیست برای راه اندازی وبلاگ خود شروع کنید

راه اندازی یک وبلاگ نیاز به فکر کردن در مورد چندین چیز دارد و شروع با این راهنما به شما کمک می‌کند تا زمانی که تصمیم دارید ایده خود را به جهان ارائه دهید، آمادگی بیشتری داشته باشید. دانستن سازنده وب سایت و انتخاب دامنه نقطه شروع خوبی هستند و درک اینکه چگونه می توانید تصاویر بصری کار خود را بدست آورید نیز هوشمندانه است.

پس از راه اندازی وبلاگ خود، باید ثابت قدم بمانید و قدردان باشید که رشد حضور آنلاین شما ممکن است زمان زیادی را ببرد. اما اگر مایل به پشتکار باشید و از اشتباهات خود درس بگیرید، می توانید بزرگترین رویاهای خود را محقق کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT
خرید آنی ووچر پرفکت مانی
اپلیکیشن اول پرداخت