مهارت دیجیتال

9 مهارت دیجیتال ضروری که برای موفقیت در کار به آنها نیاز دارید

زمان مطالعه 6 دقیقه

آیا می خواهید در عصر دیجیتال جلوتر بمانید؟ این مهارت های ضروری را که برای موفقیت در محل کار به آن نیاز دارید، بررسی کنید! این مهارت دیجیتال را در ادامه باید یاد بگیرید.

آیا مهارت های دیجیتالی لازم برای دوام طولانی در حرفه خود را دارید؟ مهارت های دیجیتال قابلیت استخدام و آینده شغلی شما را افزایش می دهد. با افزایش دیجیتالی شدن شرکت‌ها، به مهارت‌هایی برای دسترسی به اطلاعات و برقراری ارتباط آنلاین نیاز دارید. مهارت های دیجیتال برتری که برای موفقیت در کار نیاز دارید را بررسی کنید.

1. مهارت های کامپیوتری

با افزایش دیجیتالی شدن، تقاضا برای کارگران با مهارت های کامپیوتری افزایش می یابد. مهارت های اولیه رایانه شامل کار با رایانه و تلفن هوشمند، استفاده از ماوس، جستجوی آنلاین و استفاده از ابزارهای رایج مانند Microsoft 365 و Google Workspace است. بسیاری از شرکت ها برای کار از کارگران می خواهند که این مهارت ها را داشته باشند.

متأسفانه، هنوز شکاف قابل توجهی در مهارت های کامپیوتری در ایالات متحده وجود دارد. یک گزارش تکان دهنده از ائتلاف ملی مهارت ها نشان داد که 38 درصد از کارگران با مهارت های دیجیتال صفر و 43 درصد با مهارت های دیجیتال محدود در مشاغلی به کار می روند که به مهارت های رایانه ای متوسط ​​یا پیچیده نیاز دارند. کارگران به تاکتیک‌های تاخیری یا درخواست کمک از همکاران یا اعضای خانواده متوسل می‌شوند که باعث کاهش قابل توجه بهره‌وری می‌شود.

2. خواندن دیجیتال

خواندن دیجیتال با خواندن چاپی متفاوت است. همچنان می‌توانید راهبردهای خواندنی را که در مدرسه آموخته‌اید به کار ببرید. با این حال، فضای دیجیتال شما را در معرض منابع منحصر به فردی مانند ابرمتن، تصاویر، ویدئوها، انجمن های وب و شبکه های اجتماعی قرار می دهد. محیط های کاری به طور فزاینده ای از این منابع دیجیتال برای انجام کارها به طور موثرتر استفاده خواهند کرد.

برای درک اطلاعاتی که از کانال های مختلف دریافت می کنید، به مهارت های خواندن پیشرفته نیاز دارید. طبق کتاب Learning to Read in a Digital World، شما باید مهارت های پیشرفته خواندن دیجیتالی زیر را توسعه دهید:

. مهارت های جستجو و ناوبری برای شناسایی صفحات وب مرتبط و لینک ها.

. ترکیب چند قطعه اطلاعات در فرمت های دیجیتال مختلف.

. ارزیابی اطلاعات و تصمیم گیری در مورد معتبر بودن یا نبودن آنها.

3. مهارت دیجیتال: ارتباطات

ارتباط به طور مداوم یکی از مهارت های مورد نیاز شما برای یافتن شغل است. بعید است در آینده نزدیک یا دور این تغییر تغییر کند. هر محل کار از شما می خواهد که به وضوح ایده های خود را بیان کنید، فعالانه گوش دهید، سوالات مرتبط بپرسید و حالتی محترمانه اتخاذ کنید. این مهارت ها زمانی که به صورت مجازی انجام شوند به همان اندازه مهم هستند.

شما هرگز نمی توانید با بهبود مداوم مهارت های ارتباطی آنلاین خود اشتباه کنید. بسیاری از کارفرمایان از برنامه های دیجیتالی مانند Slack، Skype، Zoom و Gmail برای برقراری ارتباط استفاده می کنند. با باز شدن مشاغل بیشتر در فضای دور، ارتباط به عنوان یک مهارت حیاتی باقی خواهد ماند که همیشه در محل کار به آن نیاز دارید.

4. حل مسئله دیجیتال

آیا می توانید مشکلات روزمره محل کار را با استفاده از فناوری های دیجیتال حل کنید؟ برنامه ارزیابی بین‌المللی شایستگی‌های بزرگسالان (PIAAC) مهارت‌های حل مسئله دیجیتال را با شبیه‌سازی کارهای ساده مانند درخواست از بزرگسالان برای سازماندهی ایمیل‌ها در پوشه‌ها یا بازگرداندن لامپ به فروشگاه آنلاین ارزیابی می‌کند. برای موفقیت در حل مسائل دیجیتال، به مهارت های اولیه کامپیوتر، مهارت های ارتباطی و عقل سلیم نیاز دارید.

5.مهارت دیجیتال: مدیریت محتوا

کلمه “Curator” تصاویری از شخصی را به ارمغان می آورد که از مصنوعات موزه مراقبت می کند. در دنیای مجازی، یک متصدی محتوا بهترین محتوای دیجیتال را گردآوری و انتخاب می‌کند. پرایمر ایجاد محتوا بث کانتر توضیح می‌دهد که متصدیان محتوا قبل از به اشتراک گذاشتن آن به روشی معنادار با دیگران، محتوای مرتبط را بررسی و سازماندهی می‌کنند.

اگر می‌خواهید در محیط کار دیجیتال موفق شوید، تنظیم محتوا مهم است. به عنوان مثال، اگر رئیستان از شما می خواهد در مورد موضوع خاصی تحقیق کنید، باید استراتژیک باشید. با تمام اطلاعات موجود در اینترنت، باید بدانید چه چیزی را باید در نظر بگیرید و چه چیزی را نادیده بگیرید. پس از آن، شما همچنین باید تصمیم بگیرید که کدام ابزار آنلاین برای ارائه یافته های شما بهتر عمل می کند.

6.مهارت دیجیتال: رسانه های اجتماعی

میلیون‌ها متخصص، استخدام‌کننده، مشاغل و مشتریان بالقوه از رسانه‌های اجتماعی برای کار استفاده می‌کنند. این یکی از بهترین راه ها برای مارکتینگ آنلاین به عنوان یک جوینده کار است. بدون مهارت‌های رسانه‌های اجتماعی، مزایایی را که این پلتفرم‌ها می‌توانند برای رسیدن به اهداف شغلی به شما بدهند، از دست خواهید داد.

رسانه های اجتماعی می توانند حواس پرتی زیادی ایجاد کنند. با این حال، نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند زمان کمتری را در رسانه های اجتماعی تلف کنید و از آن به نفع خود استفاده کنید. یک پلتفرم را انتخاب کنید و بررسی کنید که چگونه می تواند به شما در گسترش شبکه، یادگیری مهارت های جدید و درخواست فرصت های جدید کمک کند.

7. تولید محتوای دیجیتال

دانستن چگونگی توسعه محتوا درها را به روی مشاغل بیشتری باز می کند. تقریباً هر کسب و کاری برای دستیابی به مشتریان بیشتر به یک سازنده محتوای دیجیتال نیاز دارد. حتی اگر شغل شما نیازی به تولید محتوا نداشته باشد، همچنان می توانید از این مهارت ها برای صفحات رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید. این مهارت‌ها حتی می‌توانند به شغل آزاد به‌عنوان یک سازنده محتوا یا تأثیرگذار منجر شوند.

تولید محتوای دیجیتال شامل نوشتن و ساختن گرافیک یا ویدیو است. می توانید از طریق ویدیوهای رایگان در YouTube یا دوره های کوتاه رایگان در Coursera انجام این کارها را بیاموزید. برای تمرین وقت بگذارید و به زودی قادر خواهید بود محتوای جذاب و جذاب ایجاد کنید.

8.مهارت دیجیتال: همکاری

یادگیری کار با دیگران یک مهارت مهم زندگی است. در محل کار، مهارت های همکاری دیجیتالی ضروری است، چه از راه دور کار کنید و چه حضوری. حتی اگر کسب و کار خود را راه اندازی می کنید، دانستن نحوه کار با کارمندان و برخورد با مشتریان ضروری است.

همکاری دیجیتالی به تیم ها کمک می کند تا با وجود تفاوت در مناطق زمانی یا مکان، مشکلات را حل کنند و ایده های جدیدی تولید کنند. ابزارهایی مانند Asana، ClickUp و Trello محل کار را فراتر از دیوارهای فیزیکی دفتر گسترش می دهند. شما و همتایانتان می‌توانید در Google Doc همکاری کنید، از طریق زوم یاد بگیرید یا با استفاده از Canva Whiteboard طوفان فکری کنید.

9. منتورینگ دیجیتال

مشکل برخی از محل‌های کار این است که آنها انتظار دارند کارمندان بدون سوار شدن مناسب به زمین بخورند. فقدان آموزش و راهنمایی افراد را در معرض شکست قرار می دهد. خوشبختانه، شرکت‌ها اکنون اهمیت مربیگری را درک کرده‌اند.

راهنمایی دیجیتال شامل استفاده از فناوری هایی مانند کنفرانس ویدئویی، ایمیل و ابزارهای زمان بندی آنلاین است. مانند منتورینگ سنتی، هدف ایجاد یک رابطه اعتماد بین مربی و منتی و کمک به دستیابی به موفقیت در کار است. منتورینگ شخصی آنلاین می تواند دشوار باشد، اما همیشه انجام می دهد.

اگر قصد دارید برای مدت طولانی در شغل خود دوام بیاورید، احتمالاً این فرصت را خواهید داشت که یکی از همتایان یا جانشین خود را راهنمایی کنید. با توجه به اینکه مشاغل بیشتر به سمت فرهنگ “کار از هر کجا” حرکت می کنند، نمی توانید منتظر جلسات حضوری برای کمک به کسی باشید که به آن نیاز دارد. با ابزارهای آنلاین آشنا شوید و در دوره ها سرمایه گذاری کنید.

مهارت های دیجیتال را با تطبیق با فناوری جدید ایجاد کنید

شما همیشه در محل کار به مهارت های دیجیتال نیاز خواهید داشت. اگر می خواهید کاندیدای قوی برای مشاغل بیشتری شوید، شروع به یادگیری و تمرین کنید. راز این است که خود را با فناوری تطبیق دهید و از کشف و آزمایش نترسید. می توانید با انتخاب یک مهارت که باید آن را بهبود بخشید شروع کنید.

علاوه بر این، اگر مهارت های دیجیتالی ندارید، ناامید نشوید. همیشه می توانید از یک دوست قابل اعتماد کمک بخواهید یا به دنبال راهنمایی آنلاین باشید. جدای از این، وب سایت های آموزش آنلاین رایگان می توانند به شما در ایجاد مهارت های دیجیتالی که برای موفقیت در کار نیاز دارید کمک کنند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT