موفقیت مالی

9 نکته برای موفقیت مالی (چگونه پول میتواند برای شما کار کند)

زمان مطالعه 11 دقیقه

سخت کار کردن برای پول به تلاش زیادی نیاز دارد و قطعا دشوار است. در این مسیر دائماً با قبض ها و بدهی های مختلف سروکار دارید و در عین حال میخواهید برای آینده پس انداز کنید. در نهایت ممکن است خسته و ناامید شوید. اما چگونه میتوان این چالش ها را کم کرد؟ پول به خودی خود میتواند برای شما کار کند. اما چگونه؟ راهکارهای موفقیت مالی را در ادامه یاد بگیرید.

نقد کردن درآمد ارزی

شارژ بروکر

اینکه پول میتواند برای شما کار کند شاید غیرواقعی به نظر برسد، اما با داشتن طرز فکر و عادات مالی درست میتواند تحقق پیدا کند. با گذشت زمان می‌توانید پایه‌ای محکم بسازید که به موفقیت مالی منجر شود و در عین حال انرژی کمتری را صرف پرداختن به معاملات یا حتی کار کنید. در این مقاله به نکاتی برای دستیابی به موفقیت مالی می پردازیم. در پایان این مقاله یاد می گیرید که چگونه پول خود را به کار بگیرید تا در نهایت بتوانید به سمت آزادی مالی قدم بردارید.

این که پول برای شما کار کند به چه معناست؟

اکثر مردم به روش سنتی کار عادت دارند یعنی زمان خود را با پول معامله می کنند. به عبارت ساده تر به ازای صرف زمان برای کار کردن پول دریافت می کنند. شما 8 ساعت در روز کار می کنید، هر دو هفته یک بار حقوق می گیرید و از آن پول برای تامین هزینه های زندگی خود استفاده می کنید. این سیستم به طور کلی هیچ مشکلی ندارد، اما با این وجود نقاط ضعفی دارد. بزرگترین نقطه ضعف این سیستم این است که شما فقط می توانید مقدار محدودی درآمد کسب کنید زیرا فقط ساعات محدودی اجازه کار کردن دارید.

همچنین ساعات کاری شما با سایر بخش های مهم زندگی مانند سلامتی، روابط و تفریح تداخل خواهد داشت. کار کردن با پول مانند سرمایه گذاری در یک تجارت، املاک یا حتی سهام و اوراق قرضه به شما امکان می دهد بدون صرف زمان زیاد درآمد کسب کنید.

در اصل این که پول برای شما کار کند میتواند به عنوان جریان درآمدی پسیو یا غیرفعال در نظر گرفته شود. درآمد پسیو پولی است که بدون انجام کار فعال به دست می آورید.

یکی دیگر از موضوعات اصلی این نوع درآمد سود انباشته سهام در طول زمان است. یعنی شما می توانید بدون کار کردن کردن و تلاش زیادی پول بیشتری به دست آورید. در واقع درآمد شما با سرمایه گذاری شما افزایش می یابد.

هدف از اینکه پول شما برای شما کار کند این است که در نهایت یک جریان ثابت درآمد داشته باشید که حفظ آن نیاز به تلاش زیادی ندارد. در نتیجه به شما زمان و انرژی بیشتری می دهد تا روی چیزهایی که در زندگی برای شما مهم هستند تمرکز کنید.

مزایای کار کردن پول عبارتند از :

  • آزادی زمان بیشتر خواهید داشت
  • کسب درآمد در هنگام خواب یا در تعطیلات
  • با افزایش سرمایه گذاری میتوانید پتانسیل کسب درآمد را افزایش دهید
  • استرس کمتری داشته باشید زیرا درآمد شما وابسته به ساعات طولانی کار نیست
  • زمان بیشتری برای تنوع بخشیدن به منابع درآمدی خود دارید

9 راه برای اینکه پول برای شما کار کند

با روش های زیر میتوانید بدون صرف وقت زیادی درآمد پسیو بدست آورید.

1.یک سایت با موضوع خاص برای کسب درآمد پسیو راه اندازی کنید

 موفقیت مالی

موفقیت مالی

اگر به دنبال راه هایی برای کسب درآمد پسیو هستید یادگیری نحوه ساخت یک وب سایت خاص یک گزینه عالی است. این یک نوع وب سایت بر یک موضوع خاص تمرکز دارد. سایت های با موضوع خاص به شما این امکان را می دهند که مخاطبان خود را حول یک موضوع خاص بسازید و سریعتر از یک وب سایت عمومی رشد کنید و در رتبه بالای موتور جستجو قرار بگیرید.

وقتی مخاطب خود را جذب کردید می توانید از طریق تبلیغات، بازاریابی وابسته، فروش محصولات و خدمات و موارد دیگر از وب سایت خود کسب درآمد کنید. این گزینه برای افرادی که به طراحی وب سایت و بازاریابی علاقه مند هستند، بهترین گزینه است.

ساخت و نگهداری یک سایت با موضوع خاص می تواند مشکل باشد، اما منابع زیادی برای کمک به شما در دسترس است. هنگامی که سایت خود را ساختید، این سایت می تواند یک جریان درآمدی پسیو برای شما ایجاد کند که در طول زمان رشد خواهد کرد.

فرض کنید می خواهید با پیشنهاد محصولات و جمع آوری پورسانت درآمد پسیو به دست آورید. در این صورت سیستم The Affiliate Lab و The Authority Site راه‌های عالی برای یادگیری نکات بازاریابی وابسته و سئو هستند. همچنین قرار دادن تبلیغات در یک وب سایت راه خوبی برای کسب درآمد است و Ezoic می تواند به شما برای شروع کار کمک کند.

اگر پول دارید و می خواهید در زمان خود صرفه جویی کنید Niche Website Builders یک پلتفرم انتشار و بازاریابی با خدمات کامل است که به برندسازی، ساخت، رشد و کسب درآمد از وب سایت شما کمک می کند.

این روش همچنین برای کسانی که زمان یا پولی برای سرمایه گذاری در ساخت سایت تخصصی خود دارند مفید است. همچنین گزینه خوبی برای کسانی است که می خواهند از شغل تمام وقت خود خارج شوند و درآمد پسیو داشته باشند.

2.پرداخت بدهی ها

حذف استراتژیک بدهی از نظر مالی بهتر از نادیده گرفتن آن و سرمایه گذاری در چیز دیگری است. به عنوان مثال از آنجایی که بیشتر بدهی ها مرکب هستند، هنگام پرداخت به موقع بدهی از سود انباشته جلوگیری می کنید. این می تواند باعث صرفه جویی صدها یا حتی هزاران دلار در درازمدت شود. ماشین‌حساب‌های بدهی می‌توانند به شما ایده بهتری درباره میزان پولی که می‌توانید با پرداخت زودهنگام بدهی خود پس انداز کنید، ارائه دهند. در ادامه به برخی از راه های حذف بدهی می پردازیم.

روش گلوله برفی

این روش توسط دیو رمزی مطرح شد و شامل پرداخت بدهی ها از کوچک ترین بدهی به بزرگ ترین بدهی است. ایده این روش این است که حذف بدهی های کوچکتر به شما انگیزه ای برای مقابله با بدهی های بزرگتر می دهد. با تهیه لیستی از تمام بدهی های خود از کوچکترین به بزرگترین شروع کنید. سپس برای تسویه بدهی پول پس انداز کنید. در صورت توانایی مقداری بیشتر از حداقل قسط لازم برای بدهی پرداخت کنید. هنگامی که آن بدهی پرداخت شد، می توانید پولی را که برای بدهی قبلی گذاشتید بردارید و آن را به بدهی بعدی در لیست خود اعمال کنید. این روند را تا زمانی که تمام بدهی های شما پرداخت شود تکرار کنید.

روش آوالانچ (Avalanche) یا بهمن

این روش مشابه روش گلوله برفی است، اما به جای اینکه بدهی‌های خود را از کوچک‌ترین به بزرگ‌ترین فهرست کنید، آن‌ها را از بالاترین نرخ بهره به کمترین مرتب میکنید. با پرداخت بدهی اول با بالاترین نرخ بهره، در درازمدت پول بیشتری پس انداز می کنید زیرا از سود مرکب جلوگیری می کنید.

در این روش باید تمام بدهی های خود را از بالاترین تا پایین ترین نرخ بهره مرتب کنید. سپس بودجه ای ایجاد کنید و تا جایی که ممکن است اولین بدهی با بالاترین نرخ بهره را پرداخت کنید.

در هر دو روش باید حداقل موجودی را در همه حساب‌ها صرف نظر از اینکه چگونه آنها را اولویت‌بندی می‌کنید، پرداخت کنید. این به شما کمک می کند تا از هزینه های تاخیر و آسیب به امتیاز اعتباری خود جلوگیری کنید.

بازپرداخت بدهی برای مبتدیانی که به دنبال راه ساده ای هستند تا با پول خود کار کنند بهترین گزینه است. تنها چیزی که نیاز دارید لیستی از بدهی های خود و داشتن اراده برای پایبندی به برنامه بازپرداخت است.

بدهی خود را مجدداً تأمین مالی کنید

اگر اعتبار خوبی دارید، ممکن است بتوانید با تامین مالی مجدد بدهی خود نرخ بهره را کاهش دهید. این روش می تواند به شما در صرفه جویی در پول و پرداخت سریعتر بدهی کمک کند. برای تامین مالی مجدد بدهی خود می توانید وام شخصی دریافت کنید یا موجودی خود را به یک کارت اعتباری 0% APR انتقال دهید. این روش یک گزینه عالی برای کسانی است که نیاز به افزایش اعتبار و کاهش سود مرکب در امور مالی خود دارند.

3.یک حساب پس انداز با بازده بالا باز کنید

 موفقیت مالی

موفقیت مالی

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای اینکه پول برای شما کار کند این است که یک حساب پس‌انداز با بازده بالا باز کنید. این نوع حساب معمولاً نرخ بهره بالاتری نسبت به حساب های پس انداز معمولی ارائه می دهد. در واقع با پولی که سپرده گذاری می کنید، درآمد بیشتری کسب می کنید. حساب‌های پس‌انداز با بازده بالا دارای بیمه FDIC هستند و پول شما تا سقف 250000 دلار محافظت می‌شود. برخی از بانک‌هایی که حساب‌های پس‌انداز با بازدهی بالا ارائه میدهند عبارتند از Ally Bank، SoFi و Capital One است.

برای افتتاح حساب پس انداز با بازده بالا کافی است به وب سایت بانک مورد نظر خود بروید و دستورالعمل های آن را دنبال کنید. بسته به وضعیت مالی خود ممکن است بخواهید فقط بخشی از پس انداز خود را به این حساب واریز کنید و از قسمت دیگر برای پرداخت بدهی یا سرمایه گذاری استفاده کنید.

داشتن یک بودجه اضطراری در صورت مواجهه با هزینه های غیرمنتظره مهم است. یک حساب پس انداز با بازدهی بالا مکانی عالی برای نگهداری این پول است زیرا به راحتی در دسترس است و سود دارد.

این گزینه برای افرادی که نمی خواهند ریسک کنند و به دنبال مکانی امن برای رشد پول خود هستند بهترین انتخاب است. همچنین برای کسانی که میخواهند درآمد خود را افزایش می دهند و نمی خواهند بلافاصله آن را خرج کنند، گزینه خوبی است.

4.بودجه بندی کنید

 موفقیت مالی

موفقیت مالی

بودجه بندی یکی از مهم ترین مراحل برای کسب درآمد است. بودجه بندی یا حساب هزینه و درآمد به شما کمک می کند هزینه های خود را پیگیری کنید، راه هایی برای پس انداز پول پیدا کنید و اطمینان حاصل کنید که از پول خود فقط برای دستیابی به اهداف خود استفاده می کنید.

شما می توانید به صورت دستی هزینه های خود را مدیریت کنید یا از یک ابزار بودجه بندی خودکار مانند Mint استفاده کنید. همچنین می توانید یک حسابدار استخدام کنید تا به شما در راه اندازی سیستم کمک کند.

تنظیم بودجه یک بخش است و داشتن یک فلسفه خوب پشت بودجه موضوع دیگری است. شما باید مطمئن شوید که خود را از چیزهایی که لذت می برید محروم نمی کنید. همچنین باید مطمئن شوید که بودجه شما منعکس کننده درآمد فعلی و اهداف بلند مدت شما است.

بودجه بندی یک راه عالی برای کنترل امور مالی است و باعث می شود پول شما برای شما کار کند و لازم نیست پیچیده باشد، اما به تلاش نیاز دارد. اگر به دنبال نقطه ای برای شروع هستید، از قانون 50-30-20 به عنوان یک راهنما استفاده کنید. 50 درصد از درآمد شما باید صرف موارد ضروری مانند اجاره، غذا و حمل و نقل شود. 30٪ را می توان برای چیزهایی که می خواهید اما نیاز ندارید خرج کرد و 20٪ باید پس انداز یا سرمایه گذاری شود. این روش برای افرادی که به دنبال مدیریت بهتر امور مالی خود هستند بهترین گزینه است.

5. هر زمان که ممکن است پاداش دریافت کنید

 موفقیت مالی

موفقیت مالی

همیشه وقتی خریدی انجام می دهید، پاداش (پول نقد، دبیت کارت یا کارت اعتباری) دریافت کنید، این جوایز می توانند به صورت امتیاز، مایل، یا برگشت نقدی باشند. راه های مختلفی برای کسب پاداش وجود دارد. اما یکی از ساده ترین آنها استفاده از کارت اعتباری است که پاداش ارائه می دهد. از کارت به طور مسئولانه استفاده می کنید و مبلغ موجودی خود را به طور کامل در هر ماه پرداخت می کنید و بیش از توان مالی خود خرج نکنید. چند کارت اعتباری با جوایز مختلف وجود دارد و برخی از محبوب‌ترین آنها شامل بازگشت نقدی، تراول و امتیاز است.

پیوستن به برنامه های وفاداری یکی دیگر از راه های عالی برای کسب پاداش است. بسیاری از خرده فروشان، پمپ بنزین ها، رستوران های زنجیره ای، هتل ها و شرکت های هواپیمایی برنامه های وفاداری دارند و هر بار که از آن ها خرید می کنید امتیاز یا مایل دریافت خواهید کرد.

سایت هایی مانند Rakuten و Honey نیز هنگام خرید آنلاین جوایزی را ارائه می دهند. Rakuten بابت خرید پول نقد به شما پس می دهد. Honey به شما کوپن، تخفیف و درصدی از بازگشت نقدی می دهد. همچنین می‌توانید علاوه بر اینکه پاداش خرید با کارت اعتباری دریافت میکنید از Rakuten خرید کنید و پول نقد دریافت کنید.

این روش برای افرادی که میخواهند با پول خود کار کنند اما پول اضافی برای سرمایه گذاری ندارند، بهترین گزینه است. شما می توانید چند درصدی را که به صورت نقدی دریافت می کنید را در یک حساب پس انداز قرار دهید یا آن را سرمایه گذاری کنید.

6.امور مالی را خودکار کنید

 موفقیت مالی

موفقیت مالی

این روزها راه های مختلفی وجود دارد که می توانید امور مالی خود را خودکار کنید. این روش ها باعث صرفه جویی در هزینه و وقت شما میشود. با تنظیم پرداخت خودکار برای صورت‌حساب‌ها دیگر نگران تأخیر در پرداخت‌ ها یا افزایش سود نخواهید بود. بانک‌هایی مانند Acorns خریدهای شما را به نزدیک‌ترین عدد رند میکند و مابه‌التفاوت را سرمایه‌گذاری می‌کنند.

همچنین می‌توانید با سرمایه‌گذاری در بازار سهام و استفاده از rob advisors سرمایه‌گذاری‌های خود را خودکار کنید. rob advisorsیک پلتفرم دیجیتالی است که خدمات برنامه ریزی مالی خودکار را با حداقل و یا بدون نظارت انسان ارائه می دهد. این باعث صرفه جویی در وقت شما می شود و بسیار ارزان تر از استخدام یک مشاور مالی برای مدیریت حساب ها است.

اتوماسیون برای افرادی که می خواهند پول خود را افزایش دهند اما زمان یا دانش لازم برای سرمایه گذاری را ندارند بسیار مناسب است. این روش همچنین از تأخیر در پرداخت ها جلوگیری میکند.

7.از برنامه K401 استفاده کنید

 موفقیت مالی

موفقیت مالی

K۴۰۱ یک طرح پس انداز با حمایت کارفرما است که برای ایجاد درآمد در هنگام بازنشستگی کارمندان طراحی شده است. کارمندان می توانند برخی از درآمدهای قبل از مالیات خود را در این صندوق سرمایه گذاری کنند و کارفرمای آنها می تواند برخی از مشارکت های کارکنان خود را مطابقت دهد. با این روش میتوانید پس انداز بازنشستگی خود را افزایش دهید.

کارمندی که برای برنامه K401 درخواست می‌دهد، موافقت می‌کند تا درصدی از حقوق ماهیانه‌ او به حساب سرمایه گذاری واریز شود. کارفرما معمولا برای این کار چند صندوق سرمایه گذاری به کارمندان خود پیشنهاد می‌دهد که کارمندان می‌توانند از میان آنها یکی را انتخاب کنند.

به عنوان مثال اگر کارفرمای شما 50% تطبیق با حداکثر 2000 دلار ارائه دهد، اگر شما 2000 دلار کمک کنید، 1000 دلار به حساب شما کمک خواهد کرد. این یک راه عالی برای افزایش پس انداز بازنشستگی شما است و اساساً پول رایگان است. حتی اگر نمی توانید تمام مبلغ را مشارکت دهید، هر کمکی بهتر از هیچ است.

این روش برای کارمندانی که به دنبال پس انداز برای بازنشستگی هستند اما پول اضافی زیادی برای سرمایه گذاری ندارند، بهترین گزینه است. همچنین یک گزینه عالی برای کسانی است که در جوانی سرمایه گذاری را شروع نکرده اند و می خواهند عقب نمانند.

8.حساب های بازنشستگی خود را با صندوق سرمایه گذاری مشترک به حداکثر برسانید

 موفقیت مالی

موفقیت مالی

اگر می توانید حساب های بازنشستگی خود را افزایش دهید باید حتما این کار را انجام دهید. با اینکار پول خود را افزایش میدهید و به سرعت به اهداف مالی خود می رسید. انواع مختلفی از حساب های بازنشستگی وجود دارد، اما رایج ترین آنها Ks401 و IRA هستند. اگر هر دو را دارید، می توانید سالانه تا 18500 دلار به k401 و 5500 دلار به IRA خود کمک کنید. اگر بالای 50 سن دارید می توانید 6000 دلار اضافی به k401 دلار و 1000 دلار به IRA خود کمک کنید.

انواع مختلفی از صندوق های سرمایه گذاری مشترک وجود دارد، اما صندوق های شاخص معمولاً بهترین گزینه برای حساب های بازنشستگی هستند. زیرا کارمزد پایینی دارند و میتوانید در سبدی از سهام های مختلف سرمایه گذاری کنید.

این گزینه برای افرادی که درآمد کافی برای حداکثر کردن حساب های بازنشستگی خود دارند عالی است. همچنین گزینه خوبی برای کسانی است که می خواهند زودتر بازنشسته شوند یا به آزادی مالی یا FIRE دست یابند.

9.در املاک سرمایه گذاری کنید

 موفقیت مالی

موفقیت مالی

سرمایه گذاری در املاک راهی عالی برای کسب درآمد پسیو است. این یک سرمایه گذاری بلندمدت است، اما می تواند امنیت مالی ایجاد کند. چند راه مختلف برای سرمایه گذاری در املاک وجود دارد، اما رایج ترین آنها از طریق اجاره املاک است. شما میتوانید با سرمایه خود ملکی بخرید و آن را اجاره دهید.

همچنین می توانید از طریق پلتفرم های تامین سرمایه جمعی در املاک سرمایه گذاری کنید. این روش جدیدتری برای سرمایه گذاری است. با این روش پول خود را با سرمایه گذاران شریک میشوید و در یک ملک سرمایه گذاری می کنید.

سرمایه گذاری در خانه خود نیز نوعی سرمایه گذاری در املاک است. اگر به دنبال مکانی برای زندگی هستید میتوانید برای خود یک خانه بخرید و در عین حال در املاک سرمایه گذاری کنید.

این روش برای افرادی که علاقه مند به سرمایه گذاری بلندمدت هستند و ریسک پذیر هستند بهترین گزینه است. همچنین اگر دارایی‌های دیگری در بازار سهام دارید، این راه خوبی برای تنوع بخشیدن به سبد سرمایه‌گذاری‌تان است.

 موفقیت مالی: نتیجه

یادگیری نحوه کسب درآمد پسیو و کار کردن با پول و سرمایه یک حرکت مالی هوشمندانه است. می تواند به شما در دستیابی به اهداف مالی و ایجاد ثروت بلندمدت کمک کند. چند راه مختلف برای انجام این کار وجود دارد، بنابراین گزینه ای را پیدا کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد. پس همین الان شروع کنید و شاهد رشد پول خود باشید!

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT