تحلیل ارزهای دیجیتال 15 تیر

تحلیل ارزهای دیجیتال 15 تیر

پس از سقوط قیمتی که اوایل روز سه‌شنبه در بازار معاملاتی ایالات متحده مشاهده شد، بیت‌کوین، اتر و اکثر ارزهای دیجیتال بزرگ شتاب بیشتری گرفتند و تا پایان ساعات کار بازارهای سهام در منطقه سبز باقی ماندند. در این پست به تحلیل ارزهای دیجیتال 15 تیر می پردازیم.

تحلیل ارزهای دیجیتال 15 تیر

بیت کوین (BTC) در این لحظه با قیمتی در حدود 20122 دلار دست به دست می شود و حدود 1.11% افت در 24 ساعت گذشته را نشان می دهد. ارزش بازار بیت کوین نیز امروز به حدود 381.284 میلیارد دلار رسیده است. بزرگترین ارز رمزنگاری شده بازار طی یک ماه گذشته مرتباً تلاش کرده است مارک 20 هزار دلاری را حفظ کند ولی با اتمام ماه ژوئن (9 تیر)، بدترین سه ماهه خود از سال 2011 تاکنون را پشت سر گذاشت.

تحلیل ارزهای دیجیتال 15 تیر

تحلیل ارزهای دیجیتال 15 تیر

شاخص ترس و طمع بازار ارزهای دیجیتال روز سه شنبه با 5 واحد افزایش به 19 رسید و اکنون عدد 18 را نشان می دهد و همچنان در محدوده “ترس شدید” باقی مانده است.

الکس کوپتسیکویچ (Alex Kuptsikevich )، تحلیلگر ارشد بازار FxPro، هر گونه رشد فعلی در بازار کریپتو را به خریداران خردی نسبت می دهد که قصد دارند در این بازار نزولی خرید کنند. وی معتقد است برای انتظار بهبودی وضعیت هنوز خیلی زود است.

بعد از پشت سر گذاشتن چندین اتفاق ناگوار در بازار کریپتو طی چند ماه اخیر، اکنون ناظران بازار با احتیاط به سرنوشت استخراج کنندگان بیت کوین چشم دوخته اند که در هفته های اخیر دارایی های رمزنگاری خود را نقد کرده اند و برخی ممکن است به زودی با مارجین کال مواجه شوند.

طبق گفته گلس‌نود، کل موجودی بیت‌کوین که توسط ماینرها نگهداری می‌شود به سطوح دسامبر ۲۰۲۱ (آذر 1400) کاهش یافته است. برای مثال، Core Scientific (CORZ)، بزرگترین ماینر لیست شده در بازار سهام، روز سه‌شنبه اعلام کرد که در ماه ژوئن (خرداد و تیر) بیش از 7000 بیت کوین فروخته است تا سرمایه کافی برای پوشش دادن هزینه ها و سرمایه‌گذاری‌های خود را تامین کند.

تحلیل ارزهای دیجیتال 15 تیر

تحلیل ارزهای دیجیتال 15 تیر

از سوی دیگر، طبق گزارش CoinShares، صندوق‌های سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال در هفت روز منتهی به اول جولای (10 تیر) مجموعاً 64 میلیون دلار ورودی داشته‌اند که بخش زیادی از آن حاصل محصولات سرمایه‌گذاری کوتاه مدت بیت‌کوین (51 میلیون دلار) بوده است.

اعضای پارلمان اروپا نز روز دوشنبه در تازه ترین اقدام خود اعلام کرد که پلتفرم های معاملاتی NFTها باید مشمول قوانین ضد پولشویی اتحادیه اروپا (AML) قرار بگیرند. فشار نظارتی اخیر می تواند بازار NFTها را تحت الشعاع قرار دهد.

از دیروز بازار کریپتو روند بهبود نسبی را در پیش گرفت ولی در ساعات اخیر بخش زیادی از بازار به منطقه قرمز وارد شد. اتریوم بالای مارک 1000 دلاری باقی مانده و اکنون با قیمت 1134 دلار معامله می شود. بایننس کوین تقریباً بدون تغییر باقی مانده و اکنون 234 دلار قیمت دارد. سایر رمزارزهای بزرگ بازار با افت 1 تا 2 درصدی در منطقه قرمز قرار گرفته اند.

تحلیل آلتکوین ها 15 تیر

در این میان، سولانا 0.28% رشد داشته و با قیمت 35.85 دلار ترید می شود. لئو 2.07% از افت دیروز را جبران کرده و به 5.87 دلار رسیده است. آوالانچ دیگر دارایی عضو گروه 20 ارز برتر بازار، با 2.10% رشد حدود 18.43 دلار ایستاده است.

نوسانات بیشتر همچون گذشته در میان رمزارزهای کوچکتر بازار مشهود است. برنده اصلی CVX است که با جهش 18.36% به 5.80 دلار رسیده است. پس از آن،  CRV است که از دیروز بیش از 10 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده و با قیمت 0.95 دلار معامله می شود.

در نهایت ارزش تجمعی بازار کریپتو امروز با اندکی تغییر به 899.63 میلیارد دلار رسیده و سهم بیت کوین از آن 42.4% است.

منبع: coindesk

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT