اپلیکیشن کدنویسی

معرفی 6 اپلیکیشن کدنویسی برای آموزش برنامه نویسی

آیا می خواهید کدنویسی را یاد بگیرید اما نمی توانید هزینه یک دوره آموزشی را بپردازید؟ اپلیکیشن کدنویسی پاسخ هوشمندانه‌ای هستند که به شما امکان می‌دهند هر کجا که می‌روید کدنویسی را یاد بگیرید. در این مقاله به معرفی 6 اپلیکیشن کدنویسی می پردازیم.

معرفی اپلیکیشن کدنویسی 

از برخی جهات، برنامه نویسی مانند دوچرخه سواری است. اگر برای مدتی این کار را انجام ندهید، نحوه نوشتن کد را فراموش نخواهید کرد. از سوی دیگر، این مهارتی است که برای یادگیری و حتی بیشتر به تمرین نیاز دارد.

خرید گیفت کارت

چه یک تازه وارده دنیای برنامه نویسی باشید و چه یک کهنه کار باتجربه، تمرین عالی است. به همین دلیل است که ما فهرستی از برنامه‌های کدنویسی را گردآوری کرده‌ایم تا به شما کمک کند با کدنویسی در هر کجا که هستید، در بهترین حالت  خود باقی بمانید.

اپلیکیشن Enki

اپلیکیشن کدنویسی

اپلیکیشن کدنویسی

شما تقریباً می توانید به Enki فکر کنید همانطور که در یک برنامه ورزشی فکر می کنید. تمرینات روزانه را برای شما فراهم می کند، اما در اینجا به جای چربی سوزی و عضله سازی، مهارت های کدنویسی خود را ارتقا می دهید. به سادگی زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید و برنامه شما را در مسیر راهنمایی می کند.

این برنامه از همه افراد از مبتدی تا کدنویسان با تجربه تر پشتیبانی می کند. اگر به تازگی شروع به کار کرده اید، می توانید قبل از رفتن به جاوا اسکریپت از برنامه برای یادگیری فناوری های وب استفاده کنید. این فقط به شما یاد نمی دهد که چگونه برنامه ریزی کنید. Enki همچنین به شما کمک می کند موضوعات مرتبط با برنامه نویسی مانند استفاده از خط فرمان لینوکس و مدیریت کنترل نسخه با Git را بیاموزید.

استفاده از Enki رایگان است، اما اشتراک اختیاری ویژگی‌های ممتاز مانند تمرینات اضافی را اضافه می‌کند. این در بین برنامه های برنامه نویسی نسبتاً استاندارد است، اما با Enki، بدون پرداخت یک سکه، چیزهای زیادی یاد خواهید گرفت.

Download: Enki for Android | iOS (Free)

اپلیکیشن Grasshopper

اپلیکیشن کدنویسی

اپلیکیشن کدنویسی

برخلاف برخی دیگر از برنامه‌های کدنویسی موجود در این لیست که دارای چندین زبان هستند، Grasshopper به یکی می‌چسبد: جاوا اسکریپت. این امر منطقی است زیرا نه تنها یادگیری جاوا اسکریپت نسبتاً آسان است، بلکه برای طیف گسترده ای از برنامه ها نیز استفاده می شود

قبل از اینکه به مفاهیم پیشرفته‌تر و ویژگی‌های زبانی بروید، ابتدا با یادگیری اصول اولیه شروع می‌کنید. با پیشرفت، حتی از کتابخانه تجسم داده های D3 برای نشان دادن مهارت های خود در زمینه گرافیک استفاده خواهید کرد. تیم Grasshopper همیشه در حال اضافه کردن دوره های جدید است، بنابراین شما نباید نگران تمام شدن مطالب آموزشی باشید.

برای اطمینان از اینکه به آن پایبند هستید، Grasshopper به شما انگیزه می دهد که هر روز وارد سیستم شوید. برنامه‌های دیگری مانند Todoist در گذشته از این مورد استفاده کرده‌اند، و اگرچه انگیزه‌ای برای همه ایجاد نمی‌کند، اما می‌تواند همان چیزی باشد که برای ادامه کار به آن نیاز دارید. حداقل در حال حاضر، این برنامه کاملا رایگان و بدون خرید درون برنامه ای است.

Download: Grasshopper for Android | iOS (Free)

اپلیکیشن SoloLearn

اپلیکیشن کدنویسی

اپلیکیشن کدنویسی

یکی از بهترین برنامه‌های «یادگیری کدنویسی» در این فهرست، SoloLearn امتیازهای عمده‌ای را برای مقدار زیاد مطالب آموزشی کسب می‌کند. اکثر برنامه های کدنویسی چند زبانه دیگر لیست شده در این مقاله ،در بهترین حالت چند زبان را ارائه می دهند. از سوی دیگر، SoloLearn دارای پشتیبانی قابل توجه زبان از جمله C، C++، Java، JavaScript، PHP، Python، Ruby، Swift و غیره است.

مانند برخی دیگر از برنامه‌های موجود در این لیست، SoloLearn از gamification گیمیفیکیشن استفاده می‌کند تا شما را تشویق کند به آن پایبند باشید. بدون توجه به اینکه چگونه یاد می گیرید، پیشرفت خود را ارتقا می دهید، امتیازات مهارت و دستاوردهایی کسب خواهید کرد. اگر رقابتی‌تر هستید، می‌توانید با دیگر زبان‌آموزان در سراسر جهان برای چالش شدیدتر رقابت کنید.

خرید گیفت کارت

بسیاری از SoloLearn برای استفاده رایگان است، اما نه همه آنها. با پرداخت 6.99 دلار در ماه یا 47.99 دلار در سال، می توانید در SoloLearn PRO مشترک شوید. این کار تبلیغات را حذف می‌کند و ویژگی‌هایی را اضافه می‌کند، مانند توانایی تعیین اهداف یادگیری و مشاهده تفکرات شخصی درباره یادگیری شما.

Download: SoloLearn for Android | iOS (Free)

برنامه Codeacademy Go

اپلیکیشن کدنویسی

اپلیکیشن کدنویسی

خوانندگان قدیمی ممکن است از دیدن این برنامه در این لیست شگفت زده شوند. گذشته از این، در گذشته به شما گفتیم که چرا نباید کد نویسی را با Codecademy یاد بگیرید. در حالی که انتقاد ما هنوز معتبر است، می‌توان آن را به اکثر برنامه‌های موجود در این لیست نیز وارد کرد. تا زمانی که این را در ذهن داشته باشید، Codecademy Go یک راه عالی برای ارائه خدمات در حال حرکت است.

اگراز  قبل کاربر Codecademy هستید، این یک برنامه بسیار مفید است. این برنامه دوره ها و چالش ها را از وب سایت می گیرد و آنها را به صورت برنامه ارائه می دهد. یک برنامه “آنچه را که می گوید انجام می دهد” است، اما این چیز بدی نیست.

این برنامه کاملا رایگان است، بدون خرید درون برنامه ای. این را نمی توان در مورد خدمات Codecademy به طور کلی گفت، اما خوب است که شما لازم نیست نگران پرداخت هزینه اضافی برای برنامه باشید.

Download: SoloLearn for Android | iOS (Free)

اپلیکیشن Hopscotch

اپلیکیشن کدنویسی

اپلیکیشن کدنویسی

با قضاوت بر اساس بازاریابی پیرامون برنامه، ممکن است فکر کنید Hopscotch فقط برای بچه ها در نظر گرفته شده است. نام آن در اپ استور iOS حتی «Hopscotch: Coding for Kids» است. در حالی که مطمئناً برای کودکان مناسب است، اجازه ندهید که شما را دور کند. این بیشتر از یک برنامه برای کودکان است.

با نگاهی به سؤالات متداول در وب سایت Hopscotch، این برنامه برای همه سنین مناسب است. توسعه دهندگان می گویند که در حالی که برای افراد 7 تا 13 ساله طراحی شده است،افراد 18 ساله و حتی دانش آموزان کالج نیز با آن یاد می گیرند.

در حالی که سایر برنامه‌ها ابتدا روی اصول تمرکز می‌کنند، هدف Hopscotch این است که شما را به زمین بفرستد. هدف این است که شما در عرض چند دقیقه برنامه یا بازی بسازید. این می تواند مفاهیم اساسی کدنویسی را قبل از اینکه به انتها بروید به شما آموزش دهد.

متأسفانه، این برنامه در حال حاضر محدود است، زیرا در حال حاضر فقط برای iOS است. عبارت موجود در وب‌سایت نشان می‌دهد که پشتیبانی از اندروید و/یا مرورگر ممکن است در این ویژگی وجود داشته باشد، اما تاکنون هیچ گونه ETA وجود ندارد. از طرف دیگر، تعداد زیادی اپلیکیشن برنامه نویسی اندروید وجود دارد.

خود برنامه رایگان است، اما برای استفاده مداوم از ویژگی های برتر، باید هزینه ماهانه 7.99 دلار را بپردازید.

Download: Hopscotch for iOS (Free)

اپلیکیشن Encode

اپلیکیشن کدنویسی

اپلیکیشن کدنویسی

Encode جاوا اسکریپت، پایتون، HTML و CSS را ارائه می دهد و اگر به دنبال یادگیری برنامه نویسی برای توسعه وب هستید، آن را انتخاب خوبی می کند.

چه از Android یا iOS استفاده می‌کنید، Encode با گنجاندن یک نوار میانبر با نمادهایی که اغلب در کدنویسی استفاده می‌شوند، کدنویسی را آسان‌تر می‌کند. شما را از جستجو در صفحه کلید خود برای جستجوی نمادهای مختلف bracket براکت نجات می دهد. این اپلیکیشن چند سال قدمت دارد و اگرچه به اندازه برخی دیگر محبوب نیست، اما قطعا ارزش دیدن دارد.

برای مدتی، برخی از کاربران از Encode اجتناب کردند زیرا فقط اندروید بود. اکنون یک نسخه iOS وجود دارد، بنابراین می توانید بدون توجه به پلتفرم انتخابی خود از آن استفاده کنید. این برنامه برای دانلود رایگان است، با خرید درون برنامه ای 4.99 دلاری برای Encode Plus، درس ها و چالش های بیشتری را باز می کند.

Download: Encode for Android | iOS (Free)

برنامه های برنامه نویسی برای کودکان چطور؟

به استثنای یک برنامه بالا، این برنامه ها برای همه سنین در نظر گرفته شده است. برخی از اینها ممکن است برای بچه‌ها خوب باشد، اما بیشتر آنها برای کدنویس‌های جوان‌تر هدف قرار نمی‌گیرند. برخی مانند CodePen و Pythonista به صراحت برای کدنویسانی با تجربه برنامه نویسی، کمی بیشتر در نظر گرفته شده اند.

اگر به دنبال برنامه هایی برای مخاطبان جوان تر هستید، خوشحال خواهید شد که بدانید تعداد زیادی از آنها وجود دارد. در واقع آنقدر زیاد است که ما یک مقاله اختصاصی در مورد برنامه ها برای زبان آموزان جوان تر داریم. به لیست برنامه های کدنویسی ما برای کمک به کودکان در یادگیری برنامه نویسی نگاهی بیندازید.

امتیاز 5/5 - از 14 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT