طراحی سایت ها بدون کدنویسی

طراحی سایت ها بدون کدنویسی | ساخت سایت بصورت آنلاین

زمان مطالعه 7 دقیقه

این ابزارها ساده‌ترین راه‌ها برای ساخت وب‌سایت‌های سفارشی آنلاین، روی  PC رایانه شخصی یا تلفن همراه، بدون دانش کدنویسی هستند. در این مقاله به طراحی سایت ها بدون کدنویسی می پردازیم.

طراحی سایت ها بدون کدنویسی

زمانی وجود داشت که برای ساختن یک وب سایت، باید HTML یا مقداری کدنویسی می دانستید. اما آن روزها مدتهاست که گذشته است. با سازندگان وب‌سایت‌های بدون کد مدرن ، هر کسی می‌تواند سایت خود را به صورت رایگان و بدون هیچ گونه دانش برنامه‌نویسی ایجاد کند.

در این مقاله، ما بیش از هر چیز بر سهولت استفاده و سادگی تمرکز کرده ایم. ما همچنان معتقدیم که Aspect بهترین ایجاد کننده وب سایت رایگان است، اما شاید برای یک سایت اصلی بیش از حد باشد.

در همه سایت ها، نسخه رایگان شامل اکثر ویژگی هایی است که به شما کمک می کند تا یک وب سایت مطابق میل خود ایجاد کنید،اما شما نمی توانید از نام دامنه سفارشی خود با آن استفاده کنید. برای این کار، باید به نسخه premium پریمیوم ارتقا دهید، که معمولاً شامل چند امتیاز دیگر نیز می شود.

سایت Daftpage 

طراحی سایت ها بدون کدنویسی

طراحی سایت ها بدون کدنویسی

Daftpage یک ویرایشگر WYSIWYG است که مخفف عبارت “آنچه می بینید همان چیزی است که به دست می آورید.” مهمتر از آن، این یک سازنده وب سایت WYSIWYG با فرم رایگان است، به این معنی که مانند یک بوم باز عمل می کند، و شما می توانید هر کاری که می خواهید در صفحه انجام دهید تا آن را به یک وب سایت تبدیل کنید.

می توانید از برخی از قالب های Daftpage برای راه اندازی یا ایجاد یک وب سایت به شکلی که می خواهید استفاده کنید. Enter را فشار دهید یا روی نماد مثبت کلیک کنید تا یک بلوک اضافه شود. بلوک‌ها می‌توانند فونت‌های عنوان، فهرست bullet (گلوله‌ها)، فهرست‌های کارها، کانتینرها، رسانه‌ها (تصاویر، ویدیوها یا GIF)، دکمه‌ها یا توییت‌ها باشند.

همه بلوک ها را می توان جابجا کرد، اندازه آن را تغییر داد و به دلخواه خود سفارشی کرد. همچنین می‌توانید هر جایی از صفحه را با قلم مو نقاشی کنید. Daftpage همچنین شامل یک کتابخانه دارایی برای یافتن و جاسازی سریع GIF از Giphy، تصاویر از Saly، و نمادهایی از Remix Icon و Font Awesome است.

در نسخه Pro، می توانید کد سفارشی را به وب سایت Daftpage خود اضافه کنید، تبلیغات را حذف کنید و از دامنه های سفارشی استفاده کنید. هر چند ماهانه 29 دلار هزینه دارد، که با استانداردهای اکثر سازندگان وب سایت مدرن بسیار زیاد است.

سایت Straw.Page : بهترین سایت ساز موبایل برای کشیدن و رها کردن

طراحی سایت ها بدون کدنویسی

طراحی سایت ها بدون کدنویسی

Straw.Page یکی از بهترین سازندگان وب سایت تلفن همراه (اگر نه بهترین) است که تاکنون با آن روبرو شده ایم. هشدار داده می شود که اولین برداشت به دلیل طراحی  UI (رابط کاربری )ناخوشایند به نظر می رسد. Straw.Page از فلسفه طراحی وب‌سایت بی‌رحمانه استفاده می‌کند، که روشی ضدفرهنگی است برای اینکه استفاده از سایت غیر دوستانه به نظر برسد، اما یک لحظه هم آن را باور نکنید.

هنگامی که با خود سازنده شروع به کار کنید، خواهید دید که چقدر شگفت انگیز است.

در سازنده، برنامه یک صفحه معمولی مرورگر تلفن همراه را به شبکه‌ای از مربع‌ها به عرض پنج ستون تبدیل می‌کند. برای انتخاب اندازه عنصری که می خواهید اضافه کنید، روی مربع ها کلیک کرده و بکشید. بنابراین می‌توانید یک ردیف کامل، فقط وسط را انتخاب کنید، یا حتی دو عنصر را در یک ردیف قرار دهید. دیدن این نوع سفارشی‌سازی در سازندگان وب‌سایت رایگان دشوار است، و علاوه بر آن بسیار آسان است.

می‌توانید عناصری مانند متن، تصاویر، GIF، برچسب‌ها، نمادها، دکمه‌ها، پیوندها و اشکال را اضافه کنید. و همچنین می توانید در هر بلوک انتخابی مانند یک ابزار رنگ آمیزی، به شکل آزاد رسم کنید. عناصر و بلوک ها را می توان در هر زمان جابجا یا مرتب کرد.

Straw.Page همچنین به شما امکان می دهد صفحاتی را در سایت اضافه کنید. هر سایت می‌تواند تا پنج صفحه فرعی داشته باشد که در صفحه‌های موبایل به چپ و راست حرکت می‌کنند. باز هم، ایجاد صفحات فرعی قابلیتی است که اغلب در سازندگان وب سایت رایگان یافت نمی شود. 

می‌توانید با استفاده از  Straw سفارشی از نسخه رایگان استفاده کنید. URL صفحه، یا ارتقاء به نسخه Premium با 5 دلار در ماه. این به شما 10 سایت، صفحات نامحدود، دامنه های سفارشی، فرم ها، حفاظت از رمز عبور، تجزیه و تحلیل، پلت فرم وبلاگ نویسی و سئو را می دهد.

سایت Mssg.me (وب): ساده ترین راه برای ایجاد یک وب سایت موبایل یا صفحه پیوندهای اجتماعی

طراحی سایت ها بدون کدنویسی

طراحی سایت ها بدون کدنویسی

در صفحات profile  اجتماعی تأثیرگذاران، اغلب پیوندهایی را مشاهده می کنید که شما را به مکان هایی مانند Linktree یا Solo.to می برد که باعث می شود صفحات اجتماعی حرفه ای تر به نظر برسند. این یک راه خوب برای به اشتراک گذاشتن linkها به آنچه ایجاد می کنید، محصولات را می فروشید، یا نمونه کارهای خود را به نمایش می گذارید.

Mssg.me یک راه آسان برای ایجاد چنین وب سایت تلفن همراه یا صفحه  links  (پیوندهای) اجتماعی برای هر کسی است. علاوه بر این، برای استفاده در تلفن همراه طراحی شده است، بنابراین راه‌اندازی یک وب‌سایت مستقیماً از تلفن یا تبلت آسان است.

پس از ثبت نام برای account (حساب) رایگان، می توانید با افزودن “بلاک های” مختلف، ساخت سایت خود را شروع کنید. بلوک‌ها شامل صفحه پروفایل Profile ، عنوان، متن، لینک ها(links)، پروفایل‌های (Profile) اجتماعی (افزودن لینک به پروفایل‌های خود)، پیام‌رسان‌ها (افزودن راه‌هایی برای تماس با شما) و یک تقسیم‌کننده برای جدا کردن این موارد است.

می توانید با کشیدن و رها کردن همه بلوک ها را دوباره مرتب کنید. همچنین تم هایی(theme) وجود دارد که می توانید برای سفارشی کردن ظاهر سایت خود اعمال کنید. هنگامی که آماده شدید، یک URL سفارشی Mssg.me ایجاد کنید و آن را در هر کجا به اشتراک بگذارید.

در طرح پولی Pro (29.99 دلار در سال)، می‌توانید بلوک‌های دیگری مانند کاتالوگ محصولات، فرم‌ها، تصاویر و ویدیوها، نقل قول‌ها، فهرست‌ها و موارد دیگر را اضافه کنید. مانند سایر برنامه‌های مشابه، مارک Mssg.me را نیز حذف می‌کند و به شما امکان می‌دهد یک دامنه سفارشی انتخاب کنید.

سایت OnPodium : ساده ترین راه برای ایجاد یک وب سایت حرفه ای برای پادکست شما

طراحی سایت ها بدون کدنویسی

طراحی سایت ها بدون کدنویسی

اگر یک پادکست را میزبانی می‌کنید و آن را در شبکه‌های مختلف به اشتراک می‌گذارید، ایده خوبی است که وب‌سایت خود را داشته باشید تا شنوندگان اطلاعات بیشتری پیدا کنند. ایجاد یک وب سایت حرفه ای برای پادکست موجود شما آسان تر از OnPodium نیست. تقریباً اتوماتیک (خودکار) است.

پس از ثبت نام برای OnPodium، می توانید یک وب سایت رایگان را درخواست کنید. آن را به فید RSS پادکست خود ببرید یا اگر پادکست خود را در YouTube میزبانی می کنید، شناسه کانال YouTube خود را وصل کنید. در عرض چند دقیقه، OnPodium تمام آن اطلاعات را به یک وب سایت تبدیل می کند.

شما یک صفحه اصلی با لوگو و توضیحات خود خواهید داشت. برگه “Episodes” با هر قسمتی که آپلود کرده اید و توضیحات آن پر می شود. در واقع، OnPodium هر روز فید RSS را بررسی می کند تا هر قسمت پادکستی جدیدی را که آپلود می کنید اضافه کند. و یک پخش کننده صوتی HTML5 نیز وجود دارد، بنابراین مردم می توانند مستقیماً در وب سایت شما به پادکست شما گوش دهند.

در داشبورد تنظیمات(setting)، می‌توانید لینک هایی برای اشتراک در پادکست در پلتفرم‌های مختلف و صفحات پروفایل رسانه‌های اجتماعی خود اضافه کنید. پنج قالب رایگان برای انتخاب وجود دارد و می توانید رنگ ها، فونت ها، لوگوها و تصاویر header را سفارشی کنید. همچنین می‌توانید صفحه درباره را تنظیم کنید تا آنچه را که می‌خواهید بیان کنید.

OnPodium با یک حساب پریمیوم (19 دلار در ماه)، هر دو ساعت یک بار قسمت‌های جدید را بررسی می‌کند، قالب‌های ممتاز، یک دامنه سفارشی و تعدادی ویژگی دیگر مانند صفحات سفارشی، وبلاگ، نظرات، فرم‌های مهمان و موارد دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

سایت Muse (وب): یک وب سایت سه بعدی به راحتی و رایگان ایجاد کنید

طراحی سایت ها بدون کدنویسی

طراحی سایت ها بدون کدنویسی

فضاهای سه بعدی آنلاین چه Metaverse یا Second Life روندی است که دیگر نمی توانید نادیده بگیرید. Muse به شما این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به ابزار یا دانش کدنویسی، یک وب‌سایت سه بعدی به صورت رایگان ایجاد کنید.

برای یک حساب (account) ثبت نام کنید، URL دلخواه خود را تایپ کنید، و از بین 25 الگو برای شروع ساختن یک وب سایت در فضای سه بعدی انتخاب کنید. استفاده از آن بسیار ساده است، زیرا Tab را فشار می‌دهید تا نوار ابزار ظاهر شود و بلوک‌هایی از متن، تصویر یا ساختارها را در هر جایی اضافه کنید. شما می توانید بلوک ها را آزادانه حرکت دهید و ظاهر آنها را کنترل کنید. هشدار داده می شود، Muse می تواند بسته به قدرت پردازش رایانه شما، گاهی اوقات کمی کند کار کند.

Muse به هنرمندان این امکان را می دهد که گالری های مجازی برای نمایش نقاشی ها و خلاقیت های خود ایجاد کنند و حتی می توانند NFT های خود را در آن میزبانی کنند. نوازندگان می توانند یک تجربه اتاق گوش دادن ایجاد کنند که فراتر از آهنگ است. سازندگان می توانند محصولات خود را به صورت سه بعدی به نمایش بگذارند تا مشتریان بالقوه آن را بررسی کنند. امکانات بی پایان هستند.

نتیجه گیری

مهم نیست که از کدام سمت بروید، این سازندگان وب سایت راه ساده ای را برای ایجاد یک پورتال آنلاین به شما ارائه می دهند که می توانید به آن افتخار کنید. به طور کلی، این سایت‌ها به اندازه سایت‌هایی که توسط یک توسعه‌دهنده وب که کد را از ابتدا برای شما می‌نویسد، از نظر کد کارآمد نیستند. از این رو، استفاده از این سازندگان وب سایت برای پروژه های ساده به جای سرمایه گذاری های آنلاین کامل مانند راه اندازی یک وبلاگ خبری یا یک فروشگاه تجارت الکترونیک ایده آل است.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT