یادگیری توسعه وب به صورت آنلاین

معرفی 7 وب سایت برتر برای یادگیری توسعه وب به صورت آنلاین

زمان مطالعه 6 دقیقه

زمانی که دوره های آنلاین مناسبی برای یادگیری پیدا کنید و این دوره ها در دسترس شما باشند، توسعه مهارت های توسعه وب برای شما آسان خواهد بود. در این مقاله هفت مورد از بهترین وب سایت ها برای یادگیری توسعه وب به صورت آنلاین لیست شده است.

یادگیری توسعه وب به صورت آنلاین

جالب است بدانید که توسعه وب به یکی از حیاتی ترین مهارت ها در اقتصاد امروز تبدیل شده است. دلیل این موضوع نیز این است که پشت هر کلیک ماوس، یک برنامه کامپیوتری وجود دارد که همه ی مراحل را به جای شما انجام می دهد. با این حال باید این مورد را در نظر بگیرید که یادگیری کدنویسی نه آسان است و نه بدون دردسر.
در واقع، این امر مستلزم تسلط بر ابزارها، چارچوب‌ها و زبان‌های پیچیده است که در آن هر جنبه از ایجاد برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها به مجموعه خاصی از مهارت‌ها نیاز دارد. چه در توسعه وب تازه کار باشید و چه به دنبال پیشرفت شغلی خود هستید، داشتن منابع مناسب برای یادگیری توسعه وب می تواند به شما در این راه کمک کند.
با در نظر گرفتن این موضوع، در این مقاله لیستی از بهترین منابع برای افزایش سرعت شما در توسعه وب در بخش های front-end، back-end و full-stack آورده شده است.

سایت Microsoft Learn

درواقع Microsoft Learn برای مسیرهای یادگیری تعاملی و کاملاً قابل تنظیم برای توسعه وب شناخته شده است. در این سایت می‌توانید گواهینامه‌ها را بیابید، شغل خود را ارتقا دهید و به بیش از 80 ساعت محتوا بدون هیچ هزینه‌ای دسترسی داشته باشید. اگر تازه شروع کرده‌اید، Microsoft Learn با دوره‌های مبتدی، ماژول‌ها و گواهینامه ‌های خود بهترین کار را برای شما انجام می‌دهد.

درواقع با بیش از 800 منبع در زمینه توسعه وب،سرفصل های HTML، CSS، JavaScript، Azure، Dynamics و Flow را پوشش می دهد. علاوه بر این، Microsoft Learn به شما این امکان را می دهد که پیشرفت خود را پیگیری کنید تا برای ادامه یادگیری هیجان زده شده و انگیزه ی لازم را داشته باشید.

با این حال، چیزی که Microsoft Learn را خاص می کند، بررسی های دانش آن است. به جای اینکه شما را به خاطر پاسخ های اشتباه جریمه کند، توضیح می دهد که چرا پاسخ های دیگر در هر موضوع بهتر هستند، بنابراین به شما کمک می کند تا روی چیزهایی که واقعاً یاد گرفته اید تمرکز کنید.

سایت Pluralsight

پلتفرم Pluralsight که برای یادگیری فناوری بر اساس تقاضا شناخته شده است، بهترین منبع آنلاین برای توسعه دهندگان و متخصصان فناوری اطلاعات است. از امنیت سایبری گرفته تا توسعه نرم‌افزار و مدیریت داده‌ها، Pluralsight تقریباً همه چیزهایی را که برای رشد مهارت‌های شما لازم است را پوشش می‌دهد.

Pluralsight در حالی که دارای دوره‌های تألیف شده توسط متخصصان، ارزیابی مهارت‌ها، دوره‌های آمادگی صدور گواهینامه و آزمایشگاه ‌ها است، Pluralsight همچنین بهترین مسیرهای پرطرفدار را به شما نشان می‌دهد تا بدانید در آینده چه چیزی را باید یاد بگیرید.

علاوه بر این، اگر تازه شروع کرده‌اید و به دنبال راهنمایی بیشتر در زمینه ی یادگیری هستید، فهرست فناوری آن بیش از 850 فناوری را رتبه‌ بندی می‌کند و می‌تواند به شما کمک کند ارزیابی کنید کدام فناوری‌ها در حال حاضر ارزش یادگیری دارند و بهتر است زمان خود را برای آن ها صرف کنید.

شما در این سایت می توانید سطح تخصص خود را از طریق یک مجموعه تست 20 سوالی تعیین کنید. پس از اتمام تست، می توانید از لیست 6000 دوره آموزشی که منحصراً بر توسعه وب متمرکز است، دوره ای را انتخاب کنید که بهترین کارایی را برای شما دارد.

سایت Treehouse

Treehouse با یک دوره آزمایشی رایگان به مدت هفت روز، بهترین کلاس های کدنویسی آنلاین را برای یادگیری در خانه به کاربران ارائه می دهد. در کنار دوره‌ ها و ماژول ‌های ویدیویی برای مبتدیان و سایر سطوح مهارت، Treehouse دارای آزمون‌ها و چالش‌های کدنویسی است که یادگیری را برای افراد تعاملی و عملی می‌کند.

هنگامی که نیاز به یادگیری و تسلط بر یک مجموعه مهارت جدید را دارید، می توانید در یک دوره ثبت نام کنید و مسیر یادگیری خود را در این دوره کوتاه ترسیم کنید. علاوه بر یادگیری زبان ‌ها، چارچوب‌ ها و اصول لازم برای توسعه وب، می‌توانید با کتابخانه متنوع Treehouse همیشه در جریان روند مهارت ‌های خود باشید.

Tech Explorer’s Toolkit آن منابع رایگان را برای شما به ارمغان می آورد. علاوه بر این، چالش کد 100 روزه Treehouse به شما این امکان را می دهد تا روند توسعه وب خود را با سرعت ادامه دهید. اگر همه اینها کافی نبود، Treehouse همچنین دارای یک شبکه پر جنب و جوش و پویا از متخصصان صنعت نیز است.

سایت W3 Schools

یادگیری توسعه وب به صورت آنلاین

یادگیری توسعه وب به صورت آنلاین

از آموزش‌ ها گرفته تا مراجع به دوره‌ های توسعه وب، برنامه درسی W3 Schools به شما کمک می‌کند پایه‌ای قوی برای خود بسازید. در حالی که بیشتر منابع آن در HTML، جاوا اسکریپت، برنامه نویسی، XML، CSS، سمت سرور و مجموعه کاراکترها رایگان است، منابعی نیز به صورت پولی برای یادگیری و آموزش در این سایت وجود دارد.

شما می توانید تمام دوره های موجود در کاتالوگ دوره های W3 Schools را مشاهده کنید و اگر می خواهید کدنویسی را تمرین کنید، می توانید از IDE موجود استفاده کنید. تمام دوره های آن به صورت خود گام بوده و دارای گواهینامه نیز می باشد.

این پلتفرم طیف وسیعی از زبان ‌ها را برای انتخاب شما دارد و بخش نحوه انجام آن به شما کمک می‌کند برنامه ‌های توسعه وب خاص را بهتر یاد بگیرید، همچنین آن ها را آموزش دهید و یا آزمایش کنید.

سایت  The Odin Project

یادگیری توسعه وب به صورت آنلاین

یادگیری توسعه وب به صورت آنلاین

اکانت در The Odin Project با برنامه درسی کامل آن برای کاربران کاملا رایگان است، همچنین این سایت به عنوان یکی از پرمحتواترین وب سایت ها در زمینه توسعه وب آنلاین در نظر گرفته می شود. The Odin Project که توسط یک جامعه منبع باز پرشور پشتیبانی می شود، دارای سه مسیر یادگیری و تعدادی پروژه است که به ویژه برای مبتدیان مفید خواهد بود.

بهترین چیز در مورد این سایت این است که چگونه برنامه درسی آن همیشه به روز می شود و شما می توانید آمار لحظه ای را در صفحه اصلی آن مشاهده کنید.

شما می توانید در حالی که بخشی از جامعه پویا آن در Discord هستید، با سرعت خود یاد بگیرید. این پلتفرم در سال 2013 تأسیس شد و 469894 یادگیرنده و 1500 مشارکت کننده تا به امروز داشته است. پس از تسلط بر مهارت های خود و ارتقاء سطح، حتی می توانید یکی از مشارکت کنندگان در سایت نیز باشید.

سایت Codecademy

Codecademy به یادگیری از طریق انجام دادن اعتقاد دارد. اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، امتحان طراحی شده در آن را انجام دهید تا بفهمید در مسیر توسعه وب خود کجا هستید. در این مقاله می‌توانید کدنویسی رایگان را با میلیون‌ها نفر دیگر در جامعه ‌ای معنی ‌دار از متخصصان فناوری اطلاعات یاد بگیرید.

Codecademy علاوه بر داشتن دوره های مستقل با گواهینامه، مسیرهای شغلی نیز دارد تا یک تجربه یادگیری ساختار یافته و کامل را به شما ارائه دهد. قبل از انتخاب رشته می توانید کاتالوگ کامل آن را نیز مشاهده کنید.

این سایت دارای ویدئوها، مقالات و وبلاگ‌هایی در زمینه توسعه وب نیز است تا به شما کمک کند در حین یادگیری نحوه کدنویسی، از آخرین روندهای توسعه وب نیز مطلع شوید.

سایت Codewars

یادگیری توسعه وب به صورت آنلاین

یادگیری توسعه وب به صورت آنلاین

Codewars با 29 زبانی که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید، شما را تشویق می‌کند تا مهارت‌های خود را تقویت کنید، به تسلط برسید، و کار خود را در زبان‌های برنامه‌نویسی که امروزه بیشترین توجه را در بازار کار به دست آورده‌اند، تسریع کنید.

با داشتن یک وب سایت با مضمون هنرهای رزمی، مقداری سرگرمی به توسعه وب نیز اضافه می کند. تمرینات آموزشی آن کاتا نامیده می شود و پس از ثبت نام برای کاتا، می توانید از موارد تست برای بررسی پیشرفت خود نیز استفاده کنید.

گزینه های متعددی برای بازآموزی با رویکردهای خلاقانه و بهینه وجود دارد. همانطور که کاتاهای با رتبه بالاتر را تکمیل می کنید، با چالش های مربوطه نیز همسان می شوید تا بتوانید بر مجموعه مهارت های خاصی مسلط شوید. Codewars همچنین دارای یک جامعه استثنایی است که در آن می توانید بهترین شیوه ها، تکنیک های نوآورانه و موارد دیگر را با دیگر متخصصان مورد بحث قرار دهید.

علاوه بر این، می توانید کاتای خود را ایجاد کنید و با تمرینات آموزشی عالی در Codewars، جامعه ی افراد خود را به چالش بکشید.

تست کنید، آموزش دهید، و روند پیشرفت خودتان را پیگیری کنید

با توجه به اینکه اکثر پلتفرم‌ های یادگیری معرفی شده در این مقاله دارای چالش‌ های کدنویسی اجباری و یک جامعه مشارکتی هستند، شما شانس بسیار خوبی برای آزمایش مهارت‌ های توسعه وب و پیگیری پیشرفت خود به طور همزمان دارید. علاوه بر آنلاین بودن و خودگام بودن هر یک از دوره های موجود در این پلتفرم ها، هیچ یک از این دوره ها نیاز به تجربه قبلی ندارند.

در واقع، آنها برای مبتدیان مناسب هستند و به شما کمک می کنند تا سطح معنایی، نحوی، و چارچوب های پیشرفته تر را با سرعت مناسب خود ارتقا دهید. در نهایت به این نتیجه می رسیم که انتخاب یک دوره معتبر و تعاملی می تواند به شما کمک کند تا مهارت های لازم توسعه وب را به راحتی کسب کنید و حتی در آینده در این بازار مشغول به فعالیت و درآمد زایی شوید.

منبع : makeuseof

امتیاز 5/5 - از 7 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT