منابع یادگیری بلاک چین فارسی

بهترین منابع یادگیری بلاک چین همراه با ارایه مدرک رسمی

زمان مطالعه 12 دقیقه

اگرچه فناوری بلاکچین برای یک دهه است که در اطراف ما وجود دارد، اما در دو سال اخیر به موضوعی داغی برای بحث تبدیل شده است. در این مقاله به معرفی بهترین منابع یادگیری بلاک چین می‌پردازیم.

بلاکچین این قدرت را دارد که دنیای دیجیتال را متحول کند. با ظهور موسسات fintech (فناوری مالی)، در حوزه های مختلف مانند تبلیغات‌، خدمات‌، مراقبت‌های بهداشتی و غیره در کشورهای مختلف جهان در حال گسترش است.

مردم شروع به شناخت پتانسیل Blockchain کرده‌اند و بسیاری از آنها برنامه‌های مبتنی بر Blockchain را برای پردازش تراکنش‌ها و پذیرش پرداخت در بیت کوین و سایر رمزارزها ، به کار گرفته‌اند. تحقیقات ABI پیش بینی می کند که درآمد حاصل از بلاک چین تا سال ۲۰۲۳ افزایش یابد و به ۱۰/۶ میلیارد دلار برسد.

با توجه به افزایش پذیرش و آگاهی در مورد بلاک چین، تقاضا برای افرادی با مهارت و تسلط بر بلاک چین در سال های آینده افزایش می‌یابد. بنابراین‌، آیا در مورد Blockchain و فناوری های مرتبط کنجکاو هستید؟ اگر پاسختان بله است، پس این مقاله برای شما است!

در اینجا، منابع لازم را برای یادگیری همه چیز در مورد بلاک چین و همچنین دریافت گواهینامه پیدا خواهید کرد.

بلاک چین چیست؟

Blockchain یک دفتر کل دیجیتالی‌، تغییر ناپذیر و مشترک است که تراکنش‌ها را ثبت و دارایی ها را در یک شبکه توزیع شده ردیابی می‌کند. این سوابق معاملاتی را “بلوک” و شبکه به هم پیوسته پایگاه داده‌ها را “زنجیره” در نظر بگیرید. و این ذخیره سازی را به عنوان “دفتر کل دیجیتال” در نظر بگیرید.

Blockchain نوعی فناوری توزیع شده Ledger (DLT) است. در دنیای بلاک چین، یک دارایی می‌تواند ملموس یا نامشهود باشد. موارد ملموس چیزهایی مانند ماشین‌، خانه‌، قطعه زمین و غیره هستند‌، در حالی که چیزهای ناملموس می‌توانند شامل حق چاپ‌، ثبت اختراع‌، مالکیت معنوی و غیره باشند.

شما می‌توانید هر چیزی را که در شبکه Blockchain ارزش دارد معامله کرده و ردیابی کنید و هزینه ها و خطرات را کاهش دهید.

بیایید از Google Docs مثال بزنیم. شما می‌توانید آن را به جای انتقال یا کپی کردن با افراد دیگر ایجاد و “توزیع” کنید. ‌هرکسی که دارای مجوز باشد می‌تواند به این سند دسترسی داشته باشد‌، آن را مشاهده کرده و تغییرات را در یک محیط غیر متمرکز به طور همزمان اعمال کند.

ما در یک مقاله جداگانه، بلاک چین را به زبان ساده را توضیح داده‌ایم که حتما پیشنهاد می‌شود مطالعه کنید.

بلاک چین چگونه کار می‌کند؟

بهترین منابع یادگیری بلاک چین

هر تراکنش به عنوان یک بلوک داده ثبت می‌شود: معاملات حرکت دارایی را نشان می‌دهد و بلوک اطلاعات یک دارایی را حمل می‌کند.

هر بلوک با بلوک بعدی در یک زنجیره متصل می‌شود: بلوک‌های داده با حرکت دارایی‌ها یک زنجیره داده را تشکیل می‌دهند.‌ بلوک‌ها همچنین توالی و زمان معاملات را به طور دقیق تأیید می‌کنند در حالی که با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند تا از تغییر یا درج یک بلوک جدید بین بلوک‌های موجود جلوگیری شود.

تراکنش‌ها با هم مسدود می‌شوند و یک زنجیره داده برگشت ناپذیر یا “Blockchain” را تشکیل می‌دهند.‌ در اینجا‌، هر بلوک اضافی قدرت بهتری برای تأیید بلوک قبلی و برای کل Blockchain خود فراهم می‌کند.

این فرآیند زنجیره را تغییر ناپذیر می‌کند و احتمال ورود فعالیت‌های مخرب به دفتر را کاهش می‌دهد.‌ بنابراین، یک شبکه امن با شفافیت بیشتر ایجاد می‌کند که اعضا می‌توانند به آن اعتماد کنند.

مزایای بلاک چین چیست؟

عملیات تجاری شامل بسیاری از کارهای تکراری‌، ثبت سوابق و اعتبارسنجی شخص ثالث است. ناگفته نماند‌، ثبت پرونده در برابر حملات سایبری و کلاهبرداری آسیب پذیر است.

برای افزودن سوخت به آتش‌، حجم داده‌ها با ورود فناوری‌های دیجیتالی مانند IoT افزایش می‌یابد.‌ نگران نباشید‌؛  Blockchain این قدرت را دارد که همه این مشکلات را برطرف کرده و مزایایی را ارائه دهد:

۱) امنیت بیشتر

تراکنش‌ها و داده‌‌ها با بلاک چین ایمن می‌مانند زیرا غیرقابل تغییر هستند و به طور دائم ثبت می‌شوند.‌ تأیید صحت داده‌ها از ضروریات هر یک از اعضای شبکه است.‌‌ هیچ کس نمی‌تواند هیچ سابقه یا تراکنش را حذف کند.  بنابراین‌، داده‌ها ایمن هستند.

۲) شفافیت بهتر

همانطور که همه اعضا از اطلاعات کامل معاملات مطلع هستند‌، برخلاف سایر انواع معاملات‌، شفافیت را افزایش می‌دهد. دفتر کل غیر متمرکز به هیچ کس اجازه نمی‌دهد اطلاعات را کنترل کند.‌ هر عضو در شبکه می تواند بفهمد که در شبکه چه می گذرد.

۳) افزایش کارایی

همانطور که دفتر توزیع شده با هر یک از اعضا به اشتراک گذاشته می‌شود‌، نگهداری سوابق که باعث اتلاف وقت می‌شود حذف می‌شود.‌ سرعت معامله با مجموعه‌ای از قوانین معروف به قرارداد هوشمند افزایش می‌یابد‌، که می‌تواند روی بلاک چین ذخیره شود و سپس به طور خودکار اجرا شود.

همه چیز درباره بلاک چین و مزایای اختصاصی آن است و این فناوری امکانات جدیدی را برای مشاغل و افراد ایجاد می‌کند‌، هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و کارایی را افزایش می‌دهد.

به همین دلیل است که بلاک چین این روزها شاهد استقبال گسترده‌تری از جانب صنایع مختلف است. با این حال، منطقی است که مردم Blockchain را بیاموزند و مهارت‌هایی را برای به دست آوردن فرصت‌های شغلی هیجان انگیز کسب کنند. بنابراین، بیایید به برخی منابع برای یادگیری Blockchain و اخذ گواهینامه آن بپردازیم.

بهترین منابع یادگیری بلاک چین

۱) Blockchain A-Z

منابع یادگیری بلاک چین udemy

با گذراندن دوره‌ای در مورد Udemy‌، از قدرت واقعی فناوری Blockchain استفاده کنید. این دوره به شما کمک می‌کند تا با درک عمیق‌تری از مفاهیم آن و نمونه های واقعی آن‌، بر این فناوری مسلط شوید. این دوره یکی از منابع یادگیری بلاک چین است.

در این دوره‌، مربیان توضیح می‌دهند که چرا بلاک چین مهم است‌، نظریه‌های اساسی آن و نحوه ایجاد بلاک چین را آموزش می‌دهند. در مرحله بعد‌، آنها در مورد ارزهای رمزنگاری شده و مفاهیم آنها به همراه چگونگی انجام معاملات به شما آموزش می‌دهند. و به این ترتیب شما دانش معامله با ارزهای دیجیتال را فرا خواهید گرفت.

علاوه بر این‌، آنها نظریه قراردادهای هوشمند و نحوه ایجاد آنها را آموزش خواهند داد. ‌این دوره نیاز به دانستن برخی از مباحث ریاضیات دبیرستان دارد. ‌با این حال‌، اگر شما همچنین درک اولیه‌ای از پایتون داشته باشید‌، به مراتب بهتر از سایرین در زمینه موفق خواهید شد.

اگر مبتدی هستید یا اینکه کاملا آگاهی و درک درستی از موضوع دارید، می‌توانید این دوره را بگذرانید. آنها هر کد را به شما آموزش می‌دهند و جریان منطقی آنها را بررسی می‌کنند. هنگامی که پروژه‌ای را با آنها تکمیل می‌کنید‌، اساس تخصص شما را تشکیل می‌دهد و آماده پیاده سازی دانش به دست آمده در برنامه های کاربردی در دنیای واقعی خواهید بود.

۲) Introduction to Blockchain Technologies

منابع یادگیری بلاک چین coursera

با گذراندن دوره‌ای از Coursera – “مقدمه‌ای بر فناوری های بلاک چین” ارائه شده توسط INSEAD‌، کنجکاوی خود را با یادگیری عمیق بلاک چین تقویت کنید.

در این دوره تخصصی‌، آنها درباره محدودیت‌های قدرتمند اینترنت برای مشاغل و فعالیت های اقتصادی بحث خواهند کرد.‌ در مرحله بعد‌، آنها توضیح خواهند داد که چگونه بلاک چین می‌تواند راه حلی برای این مشکل باشد.  پس از اتمام دوره‌، از دانش خود در مورد این فناوری‌، نحوه عملکرد آن و انقلاباتی که می‌تواند ایجاد کند اطمینان خواهید داشت.

شما می‌توانید مفاهیم اصلی‌، از جمله استخراج‌، رمزنگاری کلید عمومی‌، اثبات کار‌، هش کردن و غیره را بیاموزید. مربیان آنها به شما ۷ اصل طراحی مرتبط با فناوری بلاک چین و چالش‌هایی را که توسط افرادی که آن را توسعه می‌دهند آموزش می‌دهند.

شما با بازیگران اصلی این اکوسیستم ملاقات خواهید کرد و راه‌هایی را پیدا خواهید کرد که می‌توانید در انقلاب بلاک چین مشارکت داشته باشید. Coursera همچنین ادعا می‌کند که ۲۰٪ از فراگیران مشاغل جدید خود را آغاز کرده‌اند و ۱۴٪ پس از اتمام دوره از مزایای آن در حرفه و کسب و کار خود استفاده کرده‌اند. این دوره ۱۰۰٪ آنلاین با مهلت‌های انعطاف پذیر است تا بتوانید آن را با سرعت دلخواه شروع کرده و به پایان برسانید.

حدود ۲۹ ساعت طول می‌کشد تا دوره تکمیل شود، شامل یک گواهینامه قابل اشتراک گذاری و پشتیبانی از زبان انگلیسی و زبانهای اصلی جهانی است. در حال حاضر‌، بخش هیجان انگیز دوره کاملا رایگان است!

۳) Blockchain Certification

منابع یادگیری بلاک چین edureka

آموزش Blockchain توسط Edureka که مطابق با استانداردهای صنعت طراحی شده است‌، یکی از بهترین مواردی است که می توانید آزمایش کنید.  متخصصان برتر در حوزه Blockchain این دوره را تدوین کرده‌اند تا حداکثر استفاده را از آن ببرند.

این برنامه شما را با مفاهیم کلیدی Blockchain‌، سیستم عامل‌ها‌، ارزهای رمزنگاری شده و موارد دیگر که شامل Bitcoin ، Ethereum ، MultiChain ، Hyperledger و غیره می‌شود آشنا می‌کند.

این آموزش شامل منشا Blockchain و کارکردن آن‌، استخراج‌، استحکام اولیه‌، استحکام پیشرفته و نحوه ایجاد DApp با ترافل است. همچنین خواهید آموخت که چگونه یک بلاک چین خصوصی ایجاد کرده و آن را به کار بگیرید و هم چنین چشم اندازهای مختلف شغلی که این فناوری می‌تواند ارائه دهد.

این آموزش برای هر کسی که دارای دانش فنی باشد‌، از جمله مهندسان نرم افزار‌، مدیران محصول‌، مدیران پروژه‌، متخصصان پشتیبانی و معماران راه حل عالی است.

تجربه در توسعه با هر زبان شی گرا مورد نیاز است و basic Linux, networking, Git, و JavaScript مفید است. با این وجود‌، آنها دوره‌های رایگان و خودآموز برای لینوکس و Node.js و JavaScript را در اختیار شما قرار می‌دهند.

این دوره ۳۶ ساعت است و شامل یک پروژه آنلاین در مورد موارد استفاده انتخاب شده شامل پیاده سازی مفاهیم Blockchain می‌باشد.‌ پس از اتمام هر کلاس به شما تکالیفی داده می‌شود تا دانش خود را ارزیابی کنید.

با ارائه‌، راهنمای نصب‌، آزمونها و ضبط ها‌، مادام العمر به دوره آموزشی سیستم مدیریت یادگیری دسترسی پیدا کنید. همچنین می‌توانید برای تسهیل یادگیری بیشتر در انجمن آنها شرکت کنید.

در پایان دوره‌، پس از اتمام دوره همراه با پروژه‌، به شما یک گواهینامه – “توسعه دهنده بلاک چین” اعطا می شود.

۴) Blockchain Specialization

منابع یادگیری بلاک چین کورسرا

بیاموزید که چگونه بلاک چین با دوره Coursera، انقلابی را در اکوسیستم برنامه نویسی برنامه های غیر متمرکز ایجاد می‌کند تا در مسیر نوآوری گام بردارید. نام این دوره “تخصص بلاک چین” است و دانشگاه آن را در Buffalo و دانشگاه ایالتی نیویورک ارائه می‌دهد.

این برنامه درباره قراردادهای هوشمند‌، ایده اصلی بلاک چین و مدل محاسباتی آن به شما آموزش می‌دهد. شما خواهید آموخت که چگونه بلاک چین امکان اتوماسیون‌، مقیاس پذیری‌، شفافیت و خودمختاری را فراهم می‌کند.  آنها به شما کمک می‌کنند تا دانش عملی از این فناوری‌، نحوه برنامه ریزی و طراحی قراردادهای هوشمند در کنار برنامه های غیر متمرکز را به دست آورید.

با استفاده از این دوره‌، می‌توانید به برنامه‌های جدید و ابتکاری بلاک چین فکر کنید و مدل هایی ایجاد کنید.‌ این دوره به شما در یادگیری مهارت‌هایی مانند cryptography, cryptocurrency, Ethereum, Solidity, Bitcoin, MetaMask client, Remix IDE و موارد دیگر کمک می‌کند.

این دوره برای طراحان و برنامه نویسان مشغول در توسعه و پیاده سازی برنامه های بلاک چین است.‌ همچنین اگر علاقمند به درک بلاک چین و کشف پتانسیل آن هستید‌، می‌توانید این دوره را بگذرانید.

فراگیران این دوره قادر خواهند بود مهارت‌ها و مفاهیم تحت پوشش را برای استقرار موارد بلاک چین و انجام معاملات همتا به همتا و برنامه نویسی و آزمایش قراردادهای هوشمند از طریق زبان Solidity به کار گیرند.  همچنین می‌توانید راه حل‌های مبتنی بر Blockchain را کدگذاری‌، طراحی و تحلیل کنید.

دوره تخصصی شما را ملزم به تکمیل یک پروژه عملی می‌کند که پس از اتمام موفقیت آمیز آن‌، گواهینامه‌ای دریافت می‌کنید که می‌توانید به راحتی با هر کسی به اشتراک بگذارید. ‌تکمیل این دوره سطح متوسط ​​حدود چهار ماه طول می‌کشد و البته از چندین زبان پشتیبانی می‌کند.

۵) Mastering Blockchain

منابع یادگیری بلاک چین آمازون

آیا به بلاک چین علاقه دارید؟ آیا به دنبال یک کتاب در این زمینه هستید؟ در اینجا چیزی به شما معرفی خواهیم کرد که می‌تواند به هر دو این سوالات پاسخ دهد.

برای خرید این کتاب – “Mastering Blockchain” از عمران بشیر، به آمازون مراجعه کنید. این کتاب به شما کمک می‌کند تا درک عمیقی از بلاک چین و مبانی نظری آن‌، نحوه ساخت برنامه‌های غیر متمرکز و نوشتن قراردادهای هوشمند داشته باشید.

این کتاب با ۴ فصل جدید که شامل الگوریتم های اجماع، توکن‌، بلاک چین‌های سازمانی و اتریوم است به روز شده است. مفاهیم مهمی مانند پروتکل های اجماع‌، رمزنگاری و تمرکززدایی را خواهید آموخت.

مروری بهتر بر Solidity‌، ارزهای رمزنگاری شده‌، Web3‌، توسعه قراردادهای هوشمند و حل مقیاس پذیری‌، حریم خصوصی و مسائل امنیتی داشته باشید.‌ شما معماری‌های دفتر کل توزیع شده از سیستم عامل‌های مختلف‌، از جمله Bitcoin ، Ethereum ، Hyperledger Fabric ، Corda ، Quorum و Hyperledger Sawtooth را کشف خواهید کرد.

شما خواهید آموخت که چگونه برنامه‌های کاربردی را با استفاده از Truffle ، Solidity ، Remix ، Drizzle و Ganache توسعه دهید.‌ این کتاب برای تکنسین‌ها ، دانشجویان‌، مدیران تجاری یا علاقه مندان به بلاک چین مفید است.‌ اگر دانش اولیه‌ای از زبان برنامه نویسی دارید‌، برای آشنایی با این کتاب مزیت محسوب می‌شود.

هزینه این کتاب ۴۴/۹۹ دلار برای نسخه شومیز (paperback) است.

۶) edX

منابع یادگیری بلاک چین edx

اگر دوره‌های مختلفی در زمینه Blockchain را سرچ می‌کنید‌، از edX هم دیدن کنید چراکه منابع یادگیری بلاک چین به صورت متنوع فراهم کرده است. آنها دوره‌های زیادی را در زمینه این فناوری و موضوعات مرتبط با آن در دسترس دارند که شامل دوره‌های رسمی از دانشگاه‌های برتر جهان ، از جمله MIT ، هاروارد و برکلی ، و بنیاد لینوکس است.

edX دوره‌های زیر را در رابطه با Blockchain ارائه می‌دهد:

  • مبانی بلاک چین: این دوره توسط دانشگاه برکلی ارائه می شود و دارای ۲ دوره با مجوز حرفه‌ای است.
  • Blockchain for Business: توسط بنیاد لینوکس ارائه می‌شود و شامل ۲ دوره با صدور گواهینامه است.
  • FinTech: توسط دانشگاه هنگ کنگ (HKU) ارائه می‌شود و شامل ۳ دوره با مجوز است.
  • فناوری بلاک چین: دانشگاه برکلی این دوره را ارائه می‌دهد.
  • Blockchain & FinTech: این توسط HKU ارائه می‌شود و شامل اصول اولیه‌، محدودیت‌ها و برنامه‌های Blockchain است.
  • مقدمه‌ای بر فناوری های بلاک چین Hyperledger: این دوره از بنیاد لینوکس است.
  • مبانی بلاک چین: دانشگاه برکلی ۲ دوره با مدرک ارائه می‌دهد.
  • توسعه برنامه‌های کاربردی هویت مبتنی بر بلاک چین: بنیاد لینوکس ۲ دوره در این زمینه با مجوز ارائه می دهد.
  • Blockchain: این دوره توسط Linux Foundation ارائه می‌شود و موارد استفاده و کاربردهای Blockchain را پوشش می‌دهد.
  • مقدمه‌ای بر راه حل‌های بلاک چین هویت برتر Hyperledger توسط بنیاد لینوکس
  • بیت کوین و ارزهای رمزنگاری شده توسط دانشگاه برکلی
  • اخلاق و خطرات FinTech توسط دانشگاه هنگ کنگ (HKU)
  • معرفی FinTech توسط HKU

 

۷) Codecademy

منابع یادگیری بلاک چین کدکادمی

Codecademy یک دوره صدور گواهینامه Blockchain را ارائه می‌دهد که تکمیل آن حدود ۲ ساعت طول می کشد و نیازی به پیش نیاز برای یادگیری آن ندارد. این دوره شما را با ویژگی‌ها و ساختار بلاک چین همراه با هر بلوک تشکیل دهنده آن آشنا می‌کند.

شما را با ویژگی‌های این فناوری که امنیت هر شرکت کننده در بلاک چین را تامین می‌کند آشنا می‌کند.‌ آنها به شما کمک می‌کنند تا جنبه‌های مختلف بلاک چین را جدا از ایجاد و مدیریت بلوک‌ها با شبیه سازی‌های تعاملی تجسم کنید.

اگرچه لزوما نیازی به مهارت قبلی ندارید‌، اما اگر دانش پایتون داشته باشید برایتان مفیدتر خواهد بود. به شما کمک می‌کند تا یک کتابخانه Blockchain برای خود در پایتون ایجاد کنید‌، از جمله Block class و Blockchain class.‌ همچنین می‌توانید قابلیت‌هایی را به بلوک‌ها اضافه کنید‌، کل زنجیره را تأیید کرده و هش ایجاد کنید.

از معرفی Blockchain تا درک عمیق تر مفاهیم آن‌، Codecademy برای آموزش به شما پرداخته است.‌ علاوه بر این‌، شما همچنین می‌توانید مهارت‌های خود را از طریق آزمونها آزمایش کنید.‌ پس از اتمام دوره‌، گواهینامه بگیرید و آن را به جهانیان نشان دهید.

۸) Blockchain Council

منابع یادگیری بلاک چین council

با آموزش زیرنظر مربی توسط Blockchain Council به یک متخصص بلاک چین معتبر تبدیل شوید.  این آموزش با صدور گواهینامه با هدف آشنایی شما با عملکرد و کار در زمینه Blockchain انجام می شود.

این دوره علاوه بر پوشش اصول کلیدی و ترکیب آنها‌، به شما امکان می‌دهد تا استفاده از بلاک چین را در مراقبت های بهداشتی‌، خودرو‌، مالی‌، زنجیره تامین‌، امنیت سایبری و سایر صنایع فرابگیرید.‌ برنامه درسی شامل اکوسیستم Blockchain‌، استخراج‌، حریم خصوصی و امنیت‌، راه حل‌هایی که شامل اقدامات و مراحل و موارد استفاده است.

شما به طور کلی به منابع دوره‌، شامل فیلم‌های سخنرانی‌، پروژه‌ها و مجموعه‌های تمرینی‌، مادام العمر دسترسی خواهید داشت. ‌هنگامی که موفق به دریافت مجوز شوید به این معناست که‌، فناوری را درک کرده‌اید و می‌توانید راه حل‌های بلاک چین را در مشاغل سطح سازمان ادغام کنید.

این دوره بسیار مفید است‌، به خصوص اگر نتوانید در کلاس درس شرکت کنید.‌ آنها آموزش آنلاین را با تکنیک‌های پیشرفته ارائه می‌دهند و اطمینان می‌دهند که فرصت یادگیری را به طور کامل به دست می‌آورید.‌ شما حتی می توانید با مربی تعیین شده خود ارتباط برقرار کرده و مکالمات خود را به راحتی و سرعت دلخواه خود انجام دهید.

این آموزش آنلاین به رهبری مربی به مدت ۶ ساعت در ۲ روز است.‌ یک آزمون گواهینامه آنلاین وجود دارد که باید برای اخذ گواهینامه آن را انجام دهید.

۹) IBM

منابع یادگیری بلاک چین IBM

IBM دوره های آموزشی متعددی را در زمینه Blockchain ارائه می‌دهد تا به شما در تسلط بر فناوری و همچنین دریافت گواهینامه کمک کند.

در میان آنها‌، یک دوره برای توسعه دهندگان Blockchain Foundation است.‌ بیش از ۱۵ هزار نفر قبلاً به این دوره پیوسته‌اند و گواهینامه آن را دریافت کرده‌اند.‌ به توسعه دهندگان دانش لازم را می‌دهد که در این صورت می‌توانند در اکوسیستم Blockchain استفاده کنند.

این دوره ساختارها‌، ابزارها و اجزای مورد نیاز برای توسعه بلاک چین و تکمیل پروژه ها را پوشش می‌دهد. ‌این یک دوره متوسط ​​۶ ساعته است.‌ یکی دیگر از دوره‌هایی که می‌توانید امتحان کنید Blockchain on Z – ESE0G است که به شما در درک فناوری‌، چگونگی کمک به بهبود زنجیره تامین‌، بانکداری و سایر شبکه‌های مربوط به معاملات کمک می‌کند.

شما می‌توانید نوآوری‌هایی ایجاد کنید و امکانات هیجان انگیزی برای بهبود فرایندهای معاملاتی‌، انتقال دارایی‌ها و کاهش خطرات‌، زمان صرف شده و هزینه‌ها بیابید.‌ این دوره ۲۴ ساعته و در سطح متوسط ​​است.

سایر دوره های صدور گواهینامه که IBM ارائه می دهد عبارتند از:

  • مروری بر بلاک چین
  • بلاک چین برای کسب و کار
  • IBM Certified Solution Advisor – Blockchain Platform V1 & V2
  • بلاک چین برای توسعه دهندگان
  • بلاک چین برای متخصصان مراقبت های بهداشتی
  • علم داده و بلاک چین
  • آموزش اینترنت اشیا و بلاک چین
  • و موارد بیشتر

نتیجه گیری در مورد منابع یادگیری بلاک چین

بلاک چین به عنوان یک فناوری کاربردی در حال ظهور است که می‌تواند صنایع مختلف را متحول کند.‌ به غیر از بخش مالی‌، می‌تواند در مراقبت‌های بهداشتی‌، خودرو‌، زنجیره تامین و سایر بخش‌ها مفید باشد.‌ به همین دلیل است که بلاک چین در بسیاری از نقاط با استقبال زیادی همراه بوده است.

به علاوه‌، ممکن است هرگز ندانید چه زمانی تقاضا برای این فناوری افزایش می‌یابد.‌ اما‌، اگر از قبل مهارت و تخصص لازم برای پیشرفت در اکوسیستم Blockchain را دارید‌، می‌توانید از فرصت‌های شغلی جدید و هیجان انگیز در این زمینه استفاده کنید. بنابراین‌، شناخت منابع یادگیری بلاک چین لازم است و یادگیری بلاک چین را از همین امروز شروع کنید و برای ادامه کار‌، پس از شرکت در آزمون ها،‌ گواهینامه بگیرید.

حالا که با منابع یادگیری بلاک چین آشنا شدید، اگر قصد شرکت در دوره‌های پولی را دارید، برای پرداخت هزینه ارزی دوره‌ها، می‌توانید از خدمات پرداخت ارزی مجموعه اول پرداخت استفاده کنید.

خدمات پرداخت ارزی با پی پال

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT