آیلتس سخت تره یا تافل آسونتره

آیلتس سخت تره یا تافل ؟| کدام آزمون مناسب ما است؟

زمان مطالعه 6 دقیقه

امروزه خیلی از زبان آموزانی که قصد شرکت در آزمون‌های بین المللی مانند تافل (TOEFL) یا آیلتس (IELTS) دارند، همیشه از خود می‌پرسند که آیلتس سخت تره یا تافل و کدام آزمون مناسب آنها می‌باشد؟ در این مقاله به طور دقیق به این موضوع می‌پردازیم.

اطلاعات ابتدایی در مورد آیلتس و تافل

قبل از آنکه به بررسی دشواری‌های پیش رو بپردازیم، لازم است نیم نگاهی به تفاوت‌های ساختاری این دو آزمون بیاندازیم. لازم است بدانید که:

  • آزمون تافل کاملا با کامپیوتر انجام می‌شود ولی آزمون آیلتس کاغذی است.
  • در آزمون تافل همه مهارت‌ها یک جا آزمون داده می‌شود ولی در آیلتس اسپیکینگ یک روز جدا می‌باشد.
  • در آزمون تافل اسپیکنیگ ضبط شده و بعدا مورد ارزیابی قرار می‌گیرد ولی در آیلتس در حضور آزمون گیرنده امتحان اسپیکینگ انجام می‌گیرد.
  • نمرات تافل از ۱۲۰ به صورت یک نمره محاسبه می‌شود ولی در آیلتس نمرات از ۹ به صورت نیم نمره محاسبه می‌شود.

دانشگاه هدف تعیین می‌کند آیلتس سخت تره یا تافل

آیلتس سخت تره یا تافل 01

بر اساس اعلام ETS ، تبدیل رسمی نمرات تافل به آیلتس به صورت جدول زیر است:

آیلتس تافل
9 118-120
8.5 115-117
8 110-114
7.5 102-109
7 94-101
6.5 79-93
6 60-78
5.5 46-59
5 35-45
4.5 32-34
0-4 0-31

اما واقعیت چیز دیگری است که باعث می‌شود سختی یا آسونی آزمون بر اساس آن سنجیده شود. اکثر دانشگاه‌های دنیا از آمریکا تا استرالیا و کشورهای اروپایی هر دو آزمون را قبول دارند، اما هر دانشگاهی معیار خود را برای تبدیل نمرات دارد که در ارزیابی سختی آزمون تاثیر دارد:
مثلا: ممکن است یک دانشگده در یک دانشگاه آمریکایی برای پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی نمره ۸۵ تافل یا ۷ آیلتس مورد قبولش باشد. کاملا مشخص است که رسیدن به نمره ۸۵ تافل راحت‌تر از رسیدن نمره ۷ آیلتس است.

مثلا: ممکن است یک دانشگاه کانادایی برای پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی نمره ۹۳ تافل یا ۶/۵ آیلتس را قبول داشته باشد، مسلما گرفتن نمره ۶/۵ آیلتس بسیار راحت‌تر از گرفتن نمره ۹۳ تافل می‌باشد.

اما اگر شما هنوز دانشگاه مورد نظرتان مشخص نباشد و می‌خواهید بعد از شرکت در آزمون زبان، برای دانشگاه‌های مختلف اقدام کنید، آنگاه ارزیابی دیگری برای تعیین سختی و آسانی نیاز است که با ما همراه باشید.

تعیین سختی و آسانی بر اساس تجربه افراد

شاید بهترین افرادی که بتوانند در این زمینه نظر دهند، کسانی هستند که تجربه شرکت در هر دو آزمون را داشته‌اند. در این مقاله به بررسی انواع دیدگاه‌ها در مهارت‌های مختلف می‌پردازیم.

۱) مهارت Reading

آیلتس سخت تره یا تافل چیست

کسانی که می‌گویند آیلتس سخت است: از دید این افراد، آیلتس سوالات بسیار متنوعی دارد از جای خالی تا چند گزینه‌ای، در حالی که در تافل تمامی سوالات به صورت چهار گزینه‌ای است و از یک الگوی نسبتا ثابت پیروی می‌کند، در حالی که در آیلتس اینگونه نیست. همچنین مباحث آیلتس بسیار پراکنده است، در حالی که مباحث تافل محدود به چند رشته خاص دانشگاهی است.

کسانی که می‌گویند تافل سخت است: از دید این افراد، در تافل مباحث علمی و کلمات بسیار تخصصی‌تری نسبت به آیلتس در متن ریدینگ آورده شده است و سوالات اگر چه در تافل چهار گزینه‌ای هستند، اما اکثرا سولات مفهومی می‌باشند. از سوی دیگر گاهی اوقات تافل ردینگ متن و سوالات لانگ فرمت دارد که انرژی زیادتری از آزمون دهنده می‌گیرد.

کسانی که هر دو آزمون را شرکت کرده‌اند: به نظرشان میزان سختی مهارت Reading در هر دو آزمون نزدیک به هم است.

۲) مهارت Listening

آیلتس سخت تره یا تافل ریدینگ

کسانی که می‌گویند آیلتس سخت است: از دید این افراد، در آیلتس انواع لهجه‌های استرالیایی، بریتانیایی، آمریکایی استفاده می‌شود در حالی که در تافل تنها لهجه آمریکایی شنیده می شود. علاوه بر آن آزمون دهندگان آیلتس باید در هنگام شنیدن به سرعت جای خالی را پر کنند یا به سوالات پاسخ دهند در حالی که در تافل اینطور نیست. همچنین در آیلتس اگر غلط املایی یا دست خط ناخوانا باشد، نمره به آزمون دهنده تعلق نمی‌گیرد در حالی که در تافل تمام سوالات چهار گزینه‌ای است.

کسانی که می‌گویند تافل سخت است: از دید این افراد، سرعت مکالمات و سخنرانی‌‌ها بسیار سریع‌تر از آیلتس‌ است و ممکن است شنوده در برخی مباحث جا بماند. همچنین آزمون دهنده باید بتواند موضوعات علمی و کاملا تخصصی در قالب یک سخنرانی طولانی گوش دهد و در حافظه کوتاه مدت خود بسپارد تا زمانی که سوالت ظاهر شد و آنها را جواب دهد. همچنین برخی از listeningهای تافل لانگ فرمت خواهد داشت که انرژی زیادی از آزمون دهنده می‌گیرد.

کسانی که هر دو آزمون را شرکت کرده‌اند: به نظرشان میزان سختی مهارت Listening آزمون تافل سخت‌تر از آزمون آیلتس است.

۳) مهارت Speaking

آیلتس سخت تره یا تافل میزان

کسانی که می‌گویند آیلتس سخت است: از دید این افراد، آزمون دهنده باید حضورا در مقابل یک آزمون گیرنده صحبت کند و این کار بسیار استرس‌زا است و از سویی بسیار سلیقه‌ای اعمال می‌شود، در حالی که در تافل پاسخ هر سوال برای یک شخص جدا جهت بررسی ارسال می‌شود و اعمال سلیقه کمتر است. همچنین در صحبت‌های آزمون دهنده باید کلمات و جملات شکلیل و جذاب و غیر ساده بسیار زیاد به کار رود. از دید این افراد بزرگترین سختی آزمون آیلتس، این است که آزمون دهنده هم زمان که به ایده و موضوعی فکر می‌کند، باید کلمات مناسب را در ذهنش پیدا کرده و در ادامه، جملات مناسب را بیان کند. این قضیه انرژی بیشتری را از مغز می‌کشد، در حالی که در تافل آزمون دهنده، متن‌ها را یا دیده یا از سخنرانی شنیده است و کافی است با همان کلمات یادداشت شده، جملات یا سامری سخنرانی را بیان کند.

کسانی که می‌گویند تافل سخت است: از دید این افراد، ثانیه سنجی که رو به روی آزمون دهنده روی مانیتور ظاهر می‌شود بسیار استرس‌زا است. همچنین در تافل اگر اتمام صحبت چند ثانیه عقب بیافتد، سیستم کامپیوتری آن را ضبط نخواهد کرد در حالی که در آیلتس حتی اگر تایم تمام شده باشد به هر حال آزمون گیرنده اتمام جمله را خواهد شنید. همچنین بر این باورند که در تاقل نیاز است که یک متن سنگین علمی را در چند ثانیه باید مطالعه کرد و بعد آن را با سخنرانی که می‌شنوند ادغام کرده و در قالب جواب Speaking ارایه کنند که نیازمند توانمندی زیادی است.

کسانی که هر دو آزمون را شرکت کرده‌اند: به نظرشان میزان سختی مهارت Speaking هر دو آزمون نسبتا یکی است ولی مدل و الگوهای کاملا متفاوتی دارند.

۴) مهارت Writing

آیلتس سخت تره یا تافل اسپیکینگ

کسانی که می‌گویند آیلتس سخت است: از دید این افراد، میزان سخت‌گیری در هنگام تصحیح بسیار زیاد است و حتی کمترین غلط‌های املایی یا گرامری به شدت نمره کم می‌کند، در حالی که در تافل خیلی اوقات غلط املایی را غلط سرعت تایپ درنظر گرفته و سخت‌گیری کمتری دارند. همچنین در آیلتس باید حتما جملات بسیار پیچیده و شکیل استفاده شود در حالی که در تافل جملات ساده و روان قابل قبول است. از طرفی نوشتن کاغذی نیاز به دست خط زیبا و خوانا است و دست خط در آیلتس تاثیر مهمی دارد در حالی که در تافل به دلیل تایپی بودن نیازی به دست خط خوب نیست.

کسانی که می‌گویند تافل سخت است: از دید این افراد، در بخش رایتینگ تافل، توانایی ریدینگ و لیستنینگ قوی هم می‌خواد و اگر آزمون دهنده متوجه سخنرانی علمی نشود، نمی‌تواند متنی را هم بنویسد. همچنین مدت زمان بخش رایتنیگ تافل ۱۰ دقیقه کمتر از آیلتس در نظر گرفته شده درحالی که تعداد کلماتی که باید نوشته شود ۱۰۰ کلمه بیشتر از آیلتس است که سرعت بسیار بالای تایپ را می‌طلبد.

کسانی که هر دو آزمون را شرکت کرده‌اند: به نظرشان میزان سختی مهارت Writing آزمون آیلتس سخت‌تر از آزمون تافل است.

حالا که متوجه شدید آیلتس سخت تره یا تافل ، و احتمالا کدام مورد برای شما مناسبتر است، برای ثبت نام در آزمون‌های بین‌المللی، می‌توانید از خدمات پرداخت ارزی هزینه آزمون‌های بین‌المللی مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید. ثبت نام در آزمون تافل را در اول پرداخت انجام دهید.

 

امتیاز 3/5 - از 6 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Fatal error: Uncaught TypeError: Cannot access offset of type string on string in /home/aval/blog/wp-content/themes/topnevisan/elementor/widgets/single/reading-widget.php:252 Stack trace: #0 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/controls-stack.php(2297): Elementor_reading_box_Widget->render() #1 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/widget-base.php(614): Elementor\Controls_Stack->render_by_mode() #2 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/widget-base.php(755): Elementor\Widget_Base->render_content() #3 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Widget_Base->print_content() #4 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #5 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #6 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #7 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #8 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #9 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #10 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #11 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #12 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/core/base/document.php(1775): Elementor\Element_Base->print_element() #13 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(418): Elementor\Core\Base\Document->print_elements() #14 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/frontend.php(1165): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->print_elements_with_wrapper() #15 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/core/base/document.php(1219): Elementor\Frontend->get_builder_content() #16 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/library/documents/library-document.php(76): Elementor\Core\Base\Document->get_content() #17 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(158): Elementor\Modules\Library\Documents\Library_Document->get_content() #18 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(173): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->get_content() #19 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/single-base.php(93): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->print_content() #20 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/classes/locations-manager.php(364): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Single_Base->print_content() #21 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/classes/locations-manager.php(240): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\Locations_Manager->do_location() #22 [internal function]: ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\Locations_Manager->ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\{closure}() #23 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/page-templates/module.php(207): call_user_func() #24 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/page-templates/templates/header-footer.php(19): Elementor\Modules\PageTemplates\Module->print_content() #25 /home/aval/blog/wp-includes/template-loader.php(106): include('...') #26 /home/aval/blog/wp-blog-header.php(19): require_once('...') #27 /home/aval/blog/index.php(17): require('...') #28 {main} thrown in /home/aval/blog/wp-content/themes/topnevisan/elementor/widgets/single/reading-widget.php on line 252
وردپرس › خطا

یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.

دربارهٔ عیب‌یابی در وردپرس بیشتر بدانید.