11 گواهینامه مهندس شبکه

به دنبال ورود به شبکه هستید؟ این یک حرفه عالی با فرصت های بی پایان است، و گرفتن برخی گواهینامه ها می تواند در شروع کار به شما کمک کند. گواهینامه مهندس شبکه برای متخصصان شبکه را در ادامه با هم بررسی میکنیم.

مانند بسیاری از مسیرهای شغلی دیگر در فناوری، تبدیل شدن به یک مهندس شبکه به معنای دانشجوی همیشگی است.

همانطور که تکنولوژی در حال پیشرفت است، شما باید به روز باشید و ثابت کنید که تخصص شما به روز است. ساده ترین راه برای انجام این کار، کسب گواهینامه در مناطق پشتیبانی است.

اما همه گواهینامه های فناوری مکمل ارزش یکسانی ندارند. در اینجا 11 بهترین گواهینامه که هر مهندس شبکه برای موفقیت به آن نیاز دارد آورده شده است.

1. گواهینامه مهندس شبکه: Wireshark Network Analyst

Wireshark یک ابزار قدرتمند تجزیه و تحلیل شبکه و عیب یابی است و ارزش دریافت گواهینامه برای اثبات تجربه خود را دارد. گواهی Wireshark Certified Network Analyst (WCNA) در بیش از 90 کشور جهان به رسمیت شناخته شده است.

این گواهینامه پس از قبولی در آزمون کتبی به مدت سه سال اعتبار دارد. می‌توانید انتظار داشته باشید که این آزمایش چهار حوزه اصلی عملکرد کلی Wireshark، ارتباطات شبکه TCP/IP، و امنیت شبکه و عیب ‌یابی را پوشش دهد.

CompTIA Network+ .2

CompTIA Network+ یک گواهینامه سطح ورودی است اما همچنان در این زمینه بسیار مورد توجه و احترام است. این گواهی، مهارت‌های فنی را تأیید می‌کند که برای ایجاد، نگهداری و عیب‌ یابی ایمن انواع شبکه‌هایی که کسب‌وکارها اغلب به آن‌ها تکیه می‌کنند، نیاز دارید.

اعتبار گواهینامه از تاریخ برگزاری آزمون به مدت سه سال می باشد. با ادامه آموزش شبکه CompTIA به راحتی می توانید CompTIA Network+ خود را برای سه سال دیگر تمدید کنید.

3.گواهینامه مهندس شبکه: AWS Certified Advanced Networking

گواهی شبکه پیشرفته AWS بر آموزش مفاهیم نسبتاً جدید فناوری و شبکه متمرکز است. SDN، مجازی سازی و رایانش ابری را پوشش می دهد.

و اغلب، کارفرمای شما از یک یا چند سرویس AWS استفاده می کند. در غیر این صورت، داشتن این گواهی ها هنگام تغییر، شما را به یک دارایی ارزشمند تبدیل می کند.

به طور مشابه، گواهینامه فقط برای سه سال اعتبار دارد، اما شما می توانید گواهی خود را از طریق فرآیند تأیید مجدد AWS حفظ کنید.

4.گواهینامه مهندس شبکه: ONF Certified SDN Associate

تبدیل شدن به یک ONF Certified SDN Associate (OCSA) درهای زیادی را به روی شما باز خواهد کرد. آزمون سطح مقدماتی دانش و تخصص شما را در اجزای اصلی شبکه در SDN یا شبکه های تعریف شده نرم افزاری ثابت می کند.

برای تبدیل شدن به یک OCSA، باید یک امتحان کتبی شامل 40 سوال را در 60 دقیقه بگذرانید. اما گواهینامه فقط دو سال پس از امتحان معتبر است.

5. Google Certified Professional Cloud Architect

گواهینامه Google Certified Professional (GCP) Cloud Architect مشابه گواهینامه های شبکه AWS است. گذراندن GCP به این معنی است که شما توانایی طراحی و برنامه ریزی یک معماری ابری و مدیریت زیرساخت راه حل های ابری را دارید، در حالی که از قوانین پایه امنیت و حریم خصوصی پیروی می کنید.

گواهینامه فقط دو سال اعتبار دارد. با این حال، مهارت‌های ابری که در اختیار شما قرار می‌دهد در صنعت فناوری تقاضای بالایی دارند.

6.گواهینامه مهندس شبکه: Microsoft Technology Associate

گواهی Microsoft Technology Associate (MTA) بسیاری از اصول فنی را پوشش می دهد. برای به دست آوردن گواهینامه MTA، از شما انتظار می رود که در چندین زبان برنامه نویسی مانند HTML5، Python و جاوا اسکریپت تجربه خوبی داشته باشید و همچنین سابقه ای در زمینه شبکه، سیستم عامل، امنیت و توسعه داشته باشید.

MTA یکی دیگر از گواهینامه های سطح ورودی است که می تواند به ایجاد حرفه شما در فناوری کمک کند. خوشبختانه گواهینامه به مدت پنج سال از تاریخ امتحان معتبر است.

7. Cisco Certified Network Associate

Cisco Certified Network Associate (CCNA) یک گواهی چتر برای چندین گواهینامه فردی است که سیسکو استفاده و به طور جداگانه ارائه می کرد. Cisco CNA فعلی شما را در زمینه‌های اساسی شبکه، اتصال IP و خدمات، علاوه بر برخی دانش بنیادی امنیتی و اتوماسیون، آزمایش می‌کند.

به طور مشابه، شما باید هر سه سال یک بار در آزمون CCNA شرکت کنید. این یک گواهینامه جامع و ابتدایی است که می تواند به شما کمک کند حرفه خود را به عنوان یک مهندس شبکه شروع کنید.

CompTIA Security+ .8

امنیت نقش اساسی در همه شبکه ها دارد و افزایش دانش شما در زمینه امنیت می تواند شما را به مهندس شبکه بهتری تبدیل کند. CompTIA Security+ یک گواهی جهانی است که نشان می دهد شما مهارت های لازم برای انجام عملکردهای امنیتی را دارید. در واقع، این یکی از اولین گواهی هایی است که باید کسب کنید.

CompTIA Security+ با اعتبار سه سال، یک گواهینامه سطح ورودی است که به شما امکان می دهد تخصص خود را با متخصصان و مدیران امنیتی، مشاوران امنیتی و مهندسان امنیتی تداخل دهید.

9.گواهینامه مهندس شبکه: SolarWinds Certified Professional

گواهینامه SolarWinds Certified Professional (SCP) به شما این امکان را می دهد که مهارت خود را در مدیریت شبکه ها و سیستم های ارائه شده توسط SolarWinds نشان دهید. دریافت گواهینامه به کارفرمای شما اطمینان می دهد که دانش فنی و مهارت های لازم برای استفاده و نگهداری از سیستم های شبکه به طور کلی و SolarWinds به طور خاص را دارید.

این گواهینامه به مدت سه سال اعتبار دارد. اما از آنجایی که SolarWinds یکی از ارائه دهندگان پیشرو در زمینه فناوری اطلاعات، ابر و راه حل های شبکه در سراسر جهان است، شما این شانس را خواهید داشت که در کمترین زمان از گواهینامه SCP خود به خوبی استفاده کنید.

10.گواهینامه مهندس شبکه: VMware Certified Professional – Network Virtualization

گواهی VMware Certified Professional – Network Virtualization (VCP-NV) یکی از بهترین گواهینامه هایی است که می توانید برای تخصص در جنبه مجازی سازی IT و شبکه دریافت کنید.

گواهی VCP-NV توانایی شما را برای نصب، پیکربندی و مدیریت شبکه های مجازی در شرکت شما بدون توجه به ساختار فیزیکی زیربنایی تأیید می کند.

این گواهی تنها برای دو سال اعتبار دارد، اما این قابل انتظار است. مجازی‌سازی هنوز یک زمینه نسبتاً جدید است و ممکن است طی دو سال چیزهای زیادی تغییر کند که ممکن است لازم باشد به آن‌ها برسید.

11.گواهینامه مهندس شبکه: Certified Wireless Network Administrator

اگر تخصص شما در یک فروشنده شبکه خاص مانند آمازون یا گوگل نیست، پس تبدیل شدن به یک مدیر شبکه بی سیم خبره (CWNA) راهی برای رفتن است. این یکی دیگر از گواهینامه های سطح ورودی است که تخصص شما در شبکه را تایید می کند، اما با رویکردی بی طرف از فروشنده.

با اعتبار سه سال از تاریخ معاینه، CWNA شما را در انواع مختلفی از شبکه های بی سیم و ارتباطات، از فناوری فرکانس رادیویی و طراحی و مدیریت شبکه ها گرفته تا امنیت شبکه و عیب یابی، آزمایش می کند.

از کجا شروع می کنید؟

دنیای فناوری گسترده است. حتی اگر بخواهید آن را به مهندسی شبکه محدود کنید، باز هم خیلی بزرگ است. وقتی شروع به کار می کنید، دانستن همه چیز در این زمینه غیرممکن است – کارفرما و افراد ارشد نیز از شما انتظار ندارند.

به جای انتخاب گواهینامه بر اساس جذابیت آن، با مرور شرح شغل شغل رویایی خود را شروع کنید. در آنجا، احتمالاً مهارت ها و گواهینامه های رسمی مورد نیاز برای این نقش را پیدا خواهید کرد. این باید به شما ایده خوبی در مورد اینکه از کجا شروع کنید بدهد.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT