گواهینامه مهندس داده و معمار داده

8 گواهینامه مهندس داده و معمار داده برای ارتقاء مهارت های شما

زمان مطالعه 6 دقیقه

با این گواهینامه های متمرکز بر داده در صدر بازی خود بمانید.گواهینامه مهندس داده و معمار داده را از این سایت ها بگیرید.

فناوری با سرعتی سریع در حال پیشرفت است و برنامه نویسی به بخشی از کارنامه هر متخصص فناوری اطلاعات تبدیل شده است.

برای اینکه در جریان این تغییرات قرار بگیرند، برای تحلیلگران ضروری است که مجموعه مهارت های خود را ارتقا دهند. از دوره‌های مهندسی داده گرفته تا تخصص‌های اختصاصی ابر، گواهینامه‌ای برای همه وجود دارد.

اگر به دنبال ارتقای مهارت های خود هستید، این گواهینامه های مهندس داده و معمار داده را بررسی کنید، که هر کدام برای متخصصان معمولی صنعت ساخته شده است.

1. تجزیه و تحلیل داده های گواهی شده خدمات وب آمازون (AWS) – تخصص

خدمات وب آمازون یک اصطلاح کلی است که ابزارهای بین رشته ای، گردش کار، خدمات و فناوری های متعددی را پوشش می دهد. آنها همه چیز را از فناوری مجازی سازی سرور گرفته تا مدیریت مرکز داده و چارچوب های SDLC، زنجیره های ابزار تجزیه و تحلیل و موارد دیگر ارائه می دهند.

دوره AWS Certified Data Analytics یک گواهینامه تخصصی ارائه دهنده اعتبار است که برای هر تحلیلگر داده ضروری است.

صدور گواهینامه در مهندسی داده و تجزیه و تحلیل AWS می تواند به مسیر شغلی شما کمک کند تا با چرخه عمر داده و تجزیه و تحلیل عملی AWS به سمت نقش های پیشرفته تر حرکت کند. این گواهی برای هر کسی که دو یا چند سال در معرض AWS عملی قرار دارد ایده آل است.

2. Cloudera Data Platform Generalist Certification

کلودرا به دنبال اعتبار بخشی به مهندسان داده است که قبلاً با پلتفرم داده ابری آن آشنا هستند. شما می توانید گواهینامه عمومی CDP را انتخاب کنید، در درجه اول اگر یک متخصص پلتفرم CDP هستید و دانش کاری اولیه از ابزارها و ابزارهای آن را دارید.

مشتاقان می توانند این دوره آموزشی را برای درک برنامه درسی استاندارد شده CDP Generalist انجام دهند. این دوره پایه و اساس نقش های مدیریتی و مدیریت داده های پیشرفته را می گذارد.

اگر بیش از دو تا سه سال تجربه قبلی در زمینه مهندسی داده دارید، مطمئن باشید تجربه شما در زنجیره ابزار CDP مهارت های مفیدی را به کارنامه شما اضافه می کند.

آزمون گواهینامه شامل 60 سوال است که هر یک باید در 90 دقیقه پاسخ داده شود.

3. Data Science Council of America (DASCA) Associate Big Data Engineer

DASCA Associate Big Data Engineer یک برنامه گواهینامه نقش تعریف شده را برای افرادی ارائه می دهد که به دنبال ایجاد حرفه ای در تجزیه و تحلیل داده های بزرگ، معماری، ارکستراسیون (orchestration) و حکومت هستند.

DASCA داشتن مدرک IT، CSE یا دیپلم برنامه نویسی کامپیوتر را توصیه می کند. اگرچه اینها الزامات اجباری نیستند، اما پیش نیازهای خوبی هستند.

اگر دانش کاری از Core Java و درک پرس و جوهای SQL برای دستکاری داده ها دارید، این گواهی ایده آل است.

گواهینامه ABDE برای متخصصان داده که می توانند از پیش نیازهای ذکر شده برای حفظ اکوسیستم های چند ابری استفاده کنند، بهترین است.

4. Data Science Council of America (DASCA) Senior Big Data Engineer

گواهی مهندس ارشد داده بزرگ از DASCA مرحله منطقی بعدی برای متخصصان داده پس از گواهینامه ABDE است.

این گواهینامه ثانویه برای کارشناسانی که در نقش های عملیات داده کار می کنند، مانند نظارت، مدیریت، اتصال، امنیت، حاکمیت و غیره ساخته شده است. برخی از پیش نیازهای این نقش شامل تجربه عملی در محیط‌های اصلی جاوا، SQL، PERL، Ruby، Linux و Unix است.

این دوره می تواند به طور قابل توجهی برای مهندسین با حداقل تجربه چهار تا پنج سال در این زمینه مفید باشد. هزینه ثبت نام برای شما چند صد دلار است و شامل کیت مواد دوره و مدارک تحصیلی است.

5. Google Professional Data Engineer

به عنوان یک پرسنل داده های سازمانی، شما مسئول جمع آوری، تبدیل و انتشار داده ها هستید. گواهینامه Google Professional Data Engineer مهارت های مهندسی داده شما را با نام تجاری Google ضمیمه شده تأیید می کند و فرصتی عالی برای ارتقای مهارت های خود به شما ارائه می دهد.

این دوره همچنین به شما فرصتی می‌دهد تا مهارت‌های خود را در زنجیره ابزار پلتفرم داده گوگل و گردش کار افزایش دهید.

به عنوان بخشی از گواهینامه دوره، شما سیستم های پردازش داده را طراحی می کنید، QAs راه حل را هدایت می کنید و مدل های پردازش داده مبتنی بر ML را توسعه می دهید. به‌علاوه، شما همچنین به هماهنگ ‌سازی ابزارهای پلتفرم داده Google برای ایجاد امنیت بهتر، انطباق و استانداردهای حاکمیتی سرتاسر مسلط خواهید شد.

چنین قابلیت اطمینان و وفاداری است که شرکت های بزرگ مقیاس در عملیات داده های خود می خواهند. این گواهینامه به شما کمک می کند تا برای آن نقش ها آماده شوید تا ترکیبی از مفاهیم مهندسی و علوم داده ابری قوی Google را پیاده سازی کنید.

6. IBM Certified Solution Architect – Cloud Pak for Data v4.x

IBM چندین دهه است که یکی دیگر از سنگرهای برجسته در IT و علوم کامپیوتر بوده است. معمار راه حل معتبر آنها راه را برای تحلیلگران و کارشناسان مشتاق Big Data هموار می کند تا دانش اکوسیستم داده ابری ترکیبی خود را مستحکم کنند.

این گواهینامه به شما کمک می کند توانایی خود را در حوزه عملیات یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل داده های بزرگ، حکمرانی و علوم مرتبط به اثبات برسانید.

این شامل 63 سوال است که برای رسیدن به حداقل نمره قبولی باید به 42 سوال در 90 دقیقه پاسخ صحیح دهید.

7. IBM Certified Solution Architect – Data Warehouse V1

افرادی که دانش قبلی از استقرار معماری خطوط انتقال داده مبتنی بر ابر IBM دارند، معمار راه حل معتبر IBM را برای نیازهای خود مناسب می یابند.

Cloud Pak for Data v4.x یک گواهینامه ثانویه برای مهندسان داده و معمارانی است که قصد دارند یک رزومه (CV) تأیید شده توسط IBM داشته باشند.

به عنوان یک پیش نیاز، باید قبل از ثبت نام برای گواهینامه های تخصصی Big Data IBM، تجربه کاری مرتبط داشته باشید.

برای انجام این آزمون، باید دانش کاری در مورد حاکمیت داده، مدل‌های پردازش، ذخیره‌سازی و مجازی‌سازی، ابزار هوش تجاری، نحو پرس‌وجو SQL، علوم داده، هوش مصنوعی و مدل‌سازی چند بعدی داشته باشید.

8. SAS Certified Big Data Professional

پلت فرم SAS Big Data مسئول برخی از همه کاره ترین و آزمایش شده ترین ابزارهای تحلیلی در انبار مهندسان داده مدرن است.

گواهینامه حرفه ای کلان داده گواهی شده دانش شما را در مورد یادگیری ماشین و هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء (IoT)، تجزیه و تحلیل بازاریابی و سایر محصولات و راه حل های مختلف SAS یکپارچه می کند.

پاسخ دهندگان باید دانش عملی از برنامه داشته باشند و بتوانند داده ها را به صورت موقت با استفاده از SAS، Hadoop و Dive دستکاری کنند. این به کاهش چالش‌های داده‌های سازمانی مدرن در مدیریت داده، تقلب و اطلاعات امنیتی، مدیریت ریسک و غیره کمک می‌کند.

این گواهی همچنین به هر کارفرمای آینده ثابت می کند که می توانید بینش های مهمی را از تجسم های سفارشی به دست آورید و کیفیت داده ها و بهبودهای گزارش تحلیلی را پیاده سازی کنید.

دو آزمون وجود دارد که می توانید در این زمینه انتخاب کنید:

. SAS Big Data Preparation, Statistics, and Visual Exploration Exam

. The SAS Big Data Programming and Loading Exam (آزمون برنامه نویسی و بارگذاری کلان داده SAS)

قبل از پیگیری این گواهینامه، حداقل تجربه عملی 6 ماهه در ابزارهای پلت فرم SAS بهترین است.

گواهینامه مهندس داده و معمار داده برای هر حرفه ای IT

حتی اگر گواهینامه های مهندسی داده به بحث شهر تبدیل شده اند، در زمینه IT چیزهای بیشتری وجود دارد که باید منتظر آنها بود. در حالی که داشتن چندین گزینه برای انتخاب ممکن است زیاد به نظر برسد، شما می توانید انتخاب کنید و انتخاب کنید که کدام یک بهترین راه را برای کمک به پیشرفت شغلی شما دارند.

اگر شما یک فرد حرفه ای IT هستید که به دنبال شغلی در زمینه مهندسی شبکه هستید، چندین گواهینامه خوب نیز برای شما وجود دارد.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT