مفهوم هوش مصنوعی و ChatGPT

مفهوم هوش مصنوعی و ChatGPT: بهترین ابزار هوش مصنوعی مولد کدام است؟

چه کسی در نبرد ابزارهای هوش مصنوعی برنده می شود؟ مفهوم هوش مصنوعی یا ChatGPT؟ بیایید نگاهی بیندازیم و بهترین ابزارهای هوش مصنوعی مولد موجود در بازار را با هم مقایسه کنیم. مفهوم هوش مصنوعی و ChatGPT را در ادامه بررسی میکنیم.

در پایان سال 2022 و آغاز سال 2023، مکالمات پیرامون هوش مصنوعی (AI) بلندتر شد. ChatGPT توجه قابل توجهی را به خود جلب کرد، و Notion همچنین Notion AI را راه‌اندازی کرد – قابلیتی که چند ماه قبل از اینکه ابزار را در اختیار همه قرار دهد، آزمایش کرده بود.

ChatGPT و Notion AI چندین ابزار مفید برای کمک به بهبود گردش کار شما، یافتن پاسخ سوالاتی که ممکن است داشته باشید و ترجمه بیت‌هایی از متن دارند، دارند. با این حال، این دو راه حل هوش مصنوعی نیز از چندین جهت متفاوت هستند.

1.مفهوم هوش مصنوعی و ChatGPT: در دسترس بودن

برای استفاده از Notion AI، ابتدا باید برای یک اکانت کاربری Notion ثبت نام کنید. می‌توانید با یک طرح رایگان از این ویژگی استفاده کنید، اما باید Notion AI را به عنوان یک افزونه خریداری کنید. برای کاربرانی که عضویت رایگان دارند، Notion AI 10 دلار در ماه هزینه دارد.

هنگام خرید Notion AI به عنوان یک مشترک ممتاز، در صورت پرداخت ماهانه برای برنامه Notion معمولی پولی خود، 10 دلار در ماه پرداخت خواهید کرد. اگر اشتراک سالانه دارید، در عوض Notion AI 8 دلار در ماه هزینه خواهد داشت.

می توانید از ویژگی های اصلی ChatGPT به صورت رایگان استفاده کنید و می توانید پاسخ های متعددی را در برنامه تایپ کنید. علاوه بر این، می‌توانید ChatGPT Plus را دریافت کنید که هزینه آن 20 دلار در ماه است. ChatGPT Plus در دوره هایی که افراد زیادی از پلتفرم استفاده می کنند، به همراه سایر ویژگی های مفید، دسترسی را ارائه می دهد.

2.مفهوم هوش مصنوعی و ChatGPT: پیش نویس ایده ها

شما ابزارهای آنلاین هوش مصنوعی زیادی برای تولید محتوا خواهید یافت، بنابراین چگونه Notion AI و ChatGPT از این نظر با هم مقایسه می شوند؟ Notion AI ابزارهای مختلفی دارد که به شما کمک می کند تا ایده هایی برای مقالات، ویدیوها، پادکست ها و موارد دیگر تهیه کنید.

برای مثال، اگر به بخش Draft With AI بروید، گزینه‌ای به نام ایده‌های طوفان مغزی پیدا می‌کنید… هنگام تایپ موضوعی که می‌خواهید موضوعاتی را برای آن مطرح کنید، فهرستی از گزینه‌های احتمالی را دریافت خواهید کرد.

همانطور که از مثال زیر می بینید، ما از Notion AI خواسته ایم تا ایده های مرتبط با ورزش را طوفان فکری کند.

Notion AI همچنین به شما امکان می دهد پست های رسانه های اجتماعی، انتشارات مطبوعاتی، پست های وبلاگ و موارد دیگر را پیش نویس کنید.

هنگام استفاده از ChatGPT، می توانید ایده هایی برای پروژه های خود نیز ایجاد کنید. پس از ورود به حساب کاربری خود، می توانید از ربات بخواهید تا لیستی از موارد مختلف ارائه دهد که سپس می توانید بیشتر در مورد آنها تحقیق کنید.

3. ایجاد خلاصه صفحات موجود

شما می توانید چندین کار مفید را در Notion انجام دهید، مانند ایجاد صفحاتی که به شما امکان می دهد همه پروژه های خود را بهتر سازماندهی کنید. همانطور که بیشتر از برنامه استفاده می کنید، نگه داشتن یادداشت های خود در کنار هم اهمیت بیشتری پیدا می کند – و همچنین می خواهید آنچه را که نوشته اید برای دیگران آسان کنید. Notion AI می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

مفهوم هوش مصنوعی به سرعت آنچه را که صفحات موجود شما در مورد آن است در یک پاراگراف کوتاه خلاصه می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ابزار Summarize را انتخاب کنید. شایان ذکر است که این ویژگی هنوز هم هنگام استفاده از آن کمی ناهموار در لبه‌ها احساس می‌شود، بنابراین ممکن است لازم باشد برای اطمینان از اینکه خلاصه بهتری دارید، توصیفی‌تر باشید.

هنگام استفاده از ChatGPT، می‌توانید از ابزار بخواهید خلاصه‌هایی را درباره موضوعات مختلف ارائه کند. اگر مکالمه‌ای ایجاد کرده‌اید، می‌توانید با تایپ «خلاصه این مکالمه تا کنون» آن را برای ارائه یک نمای کلی دریافت کنید.

4. یافتن پاسخ به سوالات

اگر سؤالات گسترده تری دارید که نیاز به پاسخ دارند، ChatGPT گزینه بهتری نسبت به Notion AI است. می توانید از ChatGPT برای پاسخ به سؤالات متعددی بپرسید، مانند اینکه چرا مردم از بازدید از یک مکان خاص لذت می برند یا دوست ندارند. در مثال دیگری در زیر، ما از ChatGPT استفاده کرده‌ایم تا بپرسیم در کجای دنیا مردم به زبان آلمانی صحبت می‌کنند.

همچنین می‌توانید از ChatGPT استفاده کنید تا متوجه شوید که کدام حرکات بیشتر در رژیم‌های ورزشی خاص، به همراه کارهایی که باید در سفر انجام دهید و موارد دیگر، بیشتر استفاده می‌شوند. با این حال، باید صحت هر چیزی را که می بینید دوباره بررسی کنید. همانطور که ChatGPT اشاره می کند، این ویژگی گاهی اوقات نادرستی دارد.

هنگام استفاده از Notion AI، می‌توانید از ابزار بخواهید بخش‌های خاصی از متن را در صفحات شما توضیح دهد. اما از نظر یافتن پاسخ به سؤالات تصادفی که ممکن است داشته باشید، واقعاً برای آن طراحی نشده است.

5.مفهوم هوش مصنوعی و ChatGPT: ترجمه

می توانید از Notion برای کمک به یادگیری زبان خود به روش های مختلف استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید اهداف بلند مدت خود را فهرست کنید و منابعی را که در درجه اول برای درس های خود استفاده می کنید، پیگیری کنید. با Notion AI، می‌توانید صفحات خود را به زبان‌های مختلف از جمله هلندی، کره‌ای و ایتالیایی ترجمه کنید.

با ChatGPT، شما همچنین می توانید موارد مختلف را ترجمه کنید. می‌توانید از ابزار بپرسید که چگونه می‌توانید کلمات و عبارات مختلف را به زبان‌های دیگر بگویید، و همچنین امکان ترجمه کل مکالمه شما وجود دارد. برای انجام این کار، عبارت “translate this whole talk into [language]” را در پایین صفحه تایپ کنید.

6. ثبات

هنگام انتخاب هر ابزار هوش مصنوعی، باید اطمینان حاصل کنید که هر زمان که به خدمات نیاز داشتید، می توانید به آن اعتماد کنید. و وقتی صحبت از ثبات می شود، Notion AI و ChatGPT کمی متفاوت هستند.

Notion AI تقریباً هر زمان که به آن نیاز داشته باشید در دسترس است و می توانید از آن در صفحات مختلف در فضای کاری خود استفاده کنید. ChatGPT در ابتدا مشکلات زیادی داشت – اما از آن زمان، ابزار ظاهراً در هنگام ایجاد پاسخ پایدارتر شده است.

نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که ChatGPT اغلب می تواند دوره هایی با ظرفیت کامل را تجربه کند. در حالی که می توانید برای جلوگیری از این مشکل به ChatGPT Plus ارتقا دهید، ممکن است با یک طرح رایگان دسترسی شبانه روزی نداشته باشید.

7.مفهوم هوش مصنوعی و ChatGPT: ایجاد لیست کارها

ایجاد لیست کارها هیجان انگیزترین کار نیست، اما اگر می خواهید در طول روز در مسیر خود بمانید، داشتن آن ایده خوبی است. Notion به شما امکان می‌دهد لیست‌های کارها را از ابتدا ایجاد کنید، اما اگر قبلاً مواردی را در صفحه خود داشته‌اید، ممکن است بتوانید آیتم‌های اقدام نیز ایجاد کنید.

Notion AI دارای ویژگی به نام یافتن آیتم های عمل است. هنگامی که این مورد را انتخاب کردید، ابزار فهرستی از چیزهایی را ایجاد می کند که آنها را به عنوان کارهای ضروری درک می کند. پس از مشاهده لیست اولیه گزینه ها، می توانید از Notion AI بخواهید در صورت نیاز آن را گسترش دهد.

همچنین می‌توانید از ChatGPT بخواهید فهرست کارهایی را ایجاد کند، اما باید زمینه کافی برای شخصی‌سازی فهرست خود در اختیار آن قرار دهید. اگر قبلاً اطلاعاتی در جایی نوشته شده بودید، احتمالاً Notion AI گزینه بهتری برای کارهایی از این قبیل است.

مفهوم هوش مصنوعی و ChatGPT: دو شکل مختلف از هوش مصنوعی مولد

Notion AI و ChatGPT ویژگی‌های مختلف هوش مصنوعی مولد را ارائه می‌کنند، اما از نظر نقاط قوت و ضعف متفاوت هستند. اگر می‌خواهید خلاصه‌ای از چیزهایی که قبلاً فهرست کرده‌اید ایجاد کنید یا فهرست‌های کارهایی را برای سازماندهی بهتر روزتان تهیه کنید، Notion AI انتخاب بهتری است.

از طرف دیگر، ChatGPT در جنبه تحقیقاتی چیزها برتر است. در حالی که Notion AI به شما امکان می دهد ایده ها و اسناد پیش نویس تولید کنید، ChatGPT به عمق بیشتری می رود تا اطلاعاتی در مورد موضوعات مختلف و پاسخ به سؤالاتی که ممکن است داشته باشید ارائه دهد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT