ویزاها و مجوزهای کاری دبی و امارات

راهنمای کامل ویزاها و مجوزهای کاری دبی و امارات

دبی به دلیل درآمد معاف از مالیات، حقوق بالا و هزینه های پایین زندگی در مقایسه با سایر کشورهای توسعه یافته، مقصدی محبوب در میان جویندگان کار است و دارای یک اقتصاد پر رونق با فرصت های شغلی فراوان در زمینه های مختلف است. ویزاها و مجوزهای کاری دبی و امارات را در ادامه بررسی کرده ایم.

علاوه بر این، برای آسان تر کردن کارها، دولت طیف وسیعی از ویزاها و مجوزهای کاری را ایجاد کرده است که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد راحت تر در امارات زندگی و کار کنند.

ویزاها و مجوزهای کاری دبی و امارات

برای تسهیل کارگران خارجی، دولت امارات متحده عربی ویزاها و مجوزهای کاری متعددی را ایجاد کرده است که انواع مختلف استخدام و ترتیبات کاری را برآورده می‌کند. این ویزاها و مجوزها برای ساده کردن روند زندگی و کار در امارات و اطمینان از اینکه کارگران خارجی به طور قانونی به کار گرفته می‌شوند و تحت قوانین کار این کشور محافظت می‌شوند، طراحی شده اند.

فریلنسری

متقاضیانی که به دنبال کار در امارات به صورت فریلنسری هستند می‌توانند از ویزاها و مجوزهای فریلنسری دبی و امارات استفاده کنند:

مجوز فریلنسری

مجوز جدید فریلنسری توسط وزارت منابع انسانی امارات (MoHRE) معرفی خواهد شد تا افراد با هر سطح مهارتی بتوانند برای کار آزاد در کشور درخواست دهند. پس از اخذ مجوز، فریلنسر این امکان را خواهد داشت که از هر مکانی در داخل کشور یا هر جای دیگری در جهان کار کند.

امارات متحده عربی به منظور ایجاد فرصت های شغلی بیشتر در این کشور اعلام کرده است که نه تنها اتباع امارات بلکه شهروندان، مقیم و غیر مقیم امارات نیز می‌توانند برای مجوزهای فریلنسری در امارات اقدام کنند. پیش بینی می‌شود این مجوز تا پایان سه ماهه سوم سال جاری قابل دریافت باشد.

لطفاً توجه داشته باشید که اگر با ویزای همسر یا والدین خود در دبی اقامت دارید، برای شروع کار فقط به مجوز فریلنسر نیاز دارید. با این حال، اگر در امارات اقامت ندارید، باید برای ویزای فریلنسر درخواست دهید، که اجازه اقامتی است که به فرد اجازه می‌دهد به عنوان یک فریلنسر در امارات زندگی و کار کند.

ویزای سبز برای فریلنسری و خوداشتغالی

با توجه به صنعت فریلنسینگ و مفهوم مدل های کاری انعطاف پذیر که رشد قابل توجهی در سرتاسر جهان دارد، ویزای سبز برای فریلنسری و خوداشتغالی یک اقامت 5 ساله را برای فریلنسرها و افراد خوداشتغال بدون نیاز به حامی یا کارفرما در امارات ارائه می‌کند.

تنها الزامات عبارتند از:

اخذ مجوز فریلنسری/خوداشتغالی از وزارت منابع انسانی امارات

حداقل مدرک تحصیلی: لیسانس یا دیپلم تخصصی

درآمد سالانه حاصل از خوداشتغالی برای دو سال گذشته 360000 درهم (9800 دلار آمریکا) یا

متقاضی باید بتواند توانایی مالی خود را در طول اقامت خود در کشور اثبات کند

قبولی استعدادهای درخشان دبی

سازمان منطقه آزاد فرودگاه دبی (دافزا)، فرهنگ دبی و اداره کل امور اقامت و خارجیان (GDRFA) به علاوه برای جذب و حفظ استعدادهای جهانی، مجوز استعدادیابی دبی را راه اندازی کرده‌اند.

هدف این طرح: هنر، رسانه، فناوری، بازاریابی، فرهنگ، آموزش، بازاریابی و صنایع مشاوره در دبی است و بخشی از هدف امارات برای تقویت نیروی کار فریلنسر است.

کار تمام وقت

متقاضیانی که به دنبال کار در امارات به صورت تمام وقت هستند می‌توانند از ویزاها و مجوزهای کاری دبی و امارات استفاده کنند:

ویزای کار دبی یا مجوز

مهاجرانی که مایل به کار در امارات هستند باید برای مجوز کار امارات یا ویزای کار برای استخدام قانونی در امارات درخواست دهند. مجوز کار (مجوز ورود) سندی است که توسط «مرجع هویت و شهروندی فدرال» صادر می‌شود که به خارجی ها اجازه می‌دهد تا برای مدت معینی به صورت قانونی وارد امارات متحده عربی شده و کار کنند.

ویزای کار دبی (ویزای اقامت) برای خارجی ها زمانی صادر می‌شود که قبلاً در داخل کشور بوده و با استفاده از مجوز ورود وارد شده باشند. هنگام نقل مکان به امارات، در نهایت باید ویزای اقامت دریافت کنید که مجوز کار شما در آن ذکر شده است.

هر فرد خارجی بالای 18 سال می‌تواند در دبی و سایر نقاط امارات متحده عربی کار کند، مشروط بر اینکه استانداردهای زیر را مطابق با وزارت منابع انسانی و امارات (MoHRE) رعایت کنند.

کارگران خارجی بر اساس مدارک تحصیلی/مجموعه مهارت هایشان به سه دسته تقسیم می شوند:

دسته 1: داشتن حداقل مدرک لیسانس

دسته 2: داشتن مدرک فوق دیپلم در هر رشته

دسته 3: دارای مدرک تحصیلی دیپلم.

ویزای طلایی یک ویزای اقامت طولانی مدت است که استعدادهای خارجی را قادر می‌سازد تا حداکثر 10 سال در امارات متحده عربی زندگی و کار یا تحصیل کنند. این طرح اقامت طلایی قابل تمدید است و برای گروه های خاصی از جمله سرمایه گذاران املاک، سرمایه گذاران عمومی، سرمایه گذاران و کارآفرینان استارت‌آپ، متخصصان ماهر، دانشجویان، افراد با استعدادهای استثنایی و غیره اختصاص دارد.

ویزای طلایی مزایایی را برای دارندگان ارائه می‌دهد، از جمله توانایی زندگی و کار در کشور، دسترسی به آموزش و مراقبت های بهداشتی با کیفیت بالا، و توانایی حمایت از اعضای خانواده برای ویزای اقامت. مدت ویزای طلایی 10 سال است و پس از آن قابل تمدید است.

ویزای سبز برای کارمندان ماهر

ویزای سبز امارات در اصل یک دسته جدید ویزای اقامت است که بین مجوزهای کار و اقامت تمایز قرار می‌گیرد. این ویزا عمدتاً برای تسهیل گسترش وضعیت خوداقامتی برای سرمایه گذاران، کارآفرینان، افراد واجد شرایط، دانشجویان برتر و فارغ التحصیلانی است که آرزوی کار و زندگی در امارات را دارند.

این ویزا به گروه های واجد شرایط اجازه می‌دهد بدون نیاز به ارتباط با شرکت های مستقر در امارات، خود را اسپانسر کنند.

کار موقتی

متقاضیانی که به دنبال کار در امارات به صورت موقت هستند می‌توانند از مجوزهای کار موقت دبی و امارات متحده عربی استفاده کنند:

مجوز ورود برای یک ماموریت کاری موقت

بازدیدکنندگانی که یک مأموریت کاری موقت مانند آزمایش یا یک مأموریت مبتنی بر پروژه دارند و توسط کارفرما حمایت مالی می‌شوند، می‌توانند برای یک مجوز ورود برای یک مأموریت کاری موقت درخواست دهند. در صورتی که یکی از بستگان یا دوستان یک شهروند امارات باشد می‌تواند برای این مجوز ورود اقدام کند.

برخی از الزامات عبارتند از:

قرارداد کار موقت، یا

نامه ای از کارفرما که هدف بازدید را روشن می‌کند

اثبات سلامت و تناسب اندام برای کار

مجوز کار موقت

مجوز کار موقت توسط وزارت منابع انسانی امارات (MoHRE) صادر می‌شود. بر اساس این، یک کارمند در امارات متحده عربی استخدام می‌شود تا یک کار خاص را در یک دوره زمانی مشخص در یک موسسه ثبت شده در وزارتخانه انجام دهد.

برخی از الزامات عبارتند از:

عکس رنگی شفاف با پس زمینه سفید

کپی پاسپورت با مدت اعتبار حداقل شش ماه.

فرم پیشنهاد کار رسمی صادر شده توسط وزارتخانه، که توسط کارفرما و کارمند امضا شده است.

مدارک تحصیلی:

یک گواهی واضح با نام کارمند. لطفاً توجه داشته باشید که برای سطوح مهارت 6 تا 9 نیازی به مدرک نیست:

برای سطوح مهارت 1 و 2، مدرک لیسانس یا بالاتر مورد نیاز است.

برای سطوح مهارت 3 و 4، فارغ التحصیل دیپلم یا بالاتر مورد نیاز است.

برای سطح مهارت 5، گواهی دبیرستان مورد نیاز است.

کارگرانی که کمتر از 4000 درهم در ماه درآمد دارند یا مدرک ندارند، ماهر محسوب نمی‌شوند.

یک مجوز حرفه ای صادر شده توسط یک مقام صالح، به عنوان مثال، یک پزشک، پرستار و غیره.

فرم الکترونیکی مجوز کار موقت باید توسط کارفرمای فعلی تایید شود.

سند رسمی صادر شده توسط دادگاه مبنی بر وجود پرونده کارگری (برای کارمندانی که پرونده های کارگری معلق دارند).

لطفاً توجه داشته باشید که مجوز کار موقت فقط می‌تواند توسط کارفرمای موسسه ثبت شده در وزارت از طریق وزارت منابع انسانی امارات (MoHRE) اعمال شود.

ویزای جویای شغل

ویزای جویای شغل عمدتاً به عنوان وسیله ای برای جذب استعدادهای جوان و متخصصان ماهر برای کشف فرصت های شغلی موجود در کشور معرفی می‌شود. ویزا نیازی به اسپانسر یا میزبان ندارد و در صورتی که متقاضی شرایط زیر را داشته باشد اعطا می‌شود:

طبق وزارت منابع انسانی امارات در سطح مهارت اول یا دوم یا سوم طبقه بندی می‌شود.

فارغ التحصیل جدید از 500 دانشگاه برتر جهان است

دارای حداقل مدرک تحصیلی لیسانس یا معادل آن باشد.

ویزای کار از راه دور

ویزای کار از راه دور دبی یا ویزای 1 ساله به عنوان برنامه کار مجازی (VWP) نیز شناخته می‌شود. این ترتیب به دارندگان اجازه می‌دهد تا از خارج از امارات به دبی نقل مکان کنند و به طور قانونی برای شرکت یا سازمان فعلی خود از راه دور کار کنند. هر تبعه خارجی واجد شرایطی که بتواند کار خود را از راه دور انجام دهد، می‌تواند برای VWP درخواست دهد.

ویزای کار از راه دور به طور خاص برای تسهیل کارگران از راه دور، کارآفرینان و همچنین سایر افراد مستقل از مکان با تمایل به زندگی و کار در دبی طراحی شده است. اگر درخواست شما برای زندگی در دبی توسط امارات متحده عربی تایید شود، حتی می‌توانید خانواده خود را همراه داشته باشید.

برخی از الزامات عبارتند از:

گذرنامه با مدت اعتبار حداقل شش ماه

یک بیمه نامه درمانی معتبر در امارات

کارکنان ملزم به ارائه موارد زیر هستند:

گواهی اشتغال از کارفرمای فعلی آنها با قرارداد یک ساله

حداقل حقوق ماهیانه 5000 درهم

آخرین فیش حقوقی به همراه صورت حساب بانکی برای سه ماه گذشته

صاحبان مشاغل ملزم به ارائه موارد زیر هستند:

اثبات مالکیت شرکت برای یک سال یا بیشتر

میانگین درآمد ماهیانه 5000 دلار آمریکا

صورت حساب بانکی که درآمد سه مورد قبلی را شرح می‌دهد

سایر مجوزهای کار

وزارت منابع انسانی امارات (MoHRE) دوازده نوع مجوز کار صادر می‌کند که به مؤسسات ثبت شده در MoHRE اجازه می‌دهد تا بسته به ماهیت شغل، کارمندان را جذب کنند. انواع مجوزها عبارتند از:

۱. مجوز کار برای استخدام کارگر از خارج از امارات

۲. مجوز کار برای انتقال یک کارگر خارجی از یک مؤسسه به مؤسسه دیگر

۳. مجوز کار برای یک مقیم تحت حمایت خانواده

۴. مجوز کار برای یک ماموریت برای استخدام یک کارگر از خارج از کشور برای تکمیل یک کار موقت یا یک پروژه خاص برای یک دوره خاص

۵. مجوز کار پاره وقت برای استخدام کارگر تحت قرارداد پاره وقت که ساعات یا روزهای کاری وی کمتر از قرارداد تمام وقت او باشد.

۶. مجوز نوجوان برای استخدام یک نوجوان بین 15 تا 18 سال

۷. مجوز آموزش و استخدام دانشجویی برای استخدام یک دانش آموز 15 ساله که در حال حاضر در امارات است

۸. مجوز ملی امارات متحده عربی / شورای همکاری خلیج فارس برای استخدام یک تبعه امارات متحده عربی یا شورای همکاری خلیج فارس

۹. مجوز دارنده ویزای طلایی برای استخدام کارگر دارای ویزای اقامت طلایی امارات متحده عربی

۱۰. مجوز کارآموز ملی برای آموزش یک تبعه امارات

۱۱. مجوز فریلنسری صادر شده برای خارجی های خود اسپانسر در امارات متحده عربی که به افراد یا شرکت ها خدمات ارائه می‌دهند یا وظایفی را انجام می‌دهند (بدون حمایت کارفرمای خاص در امارات و بدون داشتن قرارداد کاری).

لطفاً توجه داشته باشید که برای درخواست این مجوزهای کار، مؤسسه باید:

دارای پروانه بازرگانی معتبر و درخواست باید توسط امضاء کننده مجاز موسسه ثبت شود.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT