Ghostwriter برای وبلاگ

چگونه یک Ghostwriter برای وبلاگ خود استخدام کنید

اگر وبلاگ خود را دارید، احتمالاً از نوشتن لذت می‌برید و نسبتاً در آن مهارت دارید. اما موتورهای جستجو محتوای تازه را برای حفظ رتبه بالا می‌خواهند. Ghostwriter برای وبلاگ چیست؟

این می‌تواند به یک چالش تبدیل شود که پست ها چند بار در هفته یا حتی روزانه جریان داشته باشند. وقتی این اتفاق می‌افتد، ممکن است بخواهید یک نویسنده فریلنسر برای وبلاگ خود استخدام کنید.

می‌توانید از یک نویسنده برای بارگذاری چند پست در ماه استفاده کنید یا تمام کارهای نوشتن را برای وبلاگ خود انجام دهید تا بتوانید یک پست دیگر را شروع کنید.

مرحله 1 – انواع مختلف نویسندگان را بشناسید

ممکن است شنیده باشید که این اصطلاحات به جای یکدیگر استفاده می‌شوند، اما تفاوت های بزرگی وجود دارد و مهم است که هنگام استخدام بین آنها تمایز قائل شوید.

Ghostwriter چیست؟

نویسنده شبح، نویسنده ناشناس است که برای نوشتن انواع مختلفی از محتوایی که رسماً به شخص دیگری اعتبار داده می‌شود، پول می‌گیرد، مانند پست های وبلاگ، کتاب ها و زندگینامه ها. یک Ghostwriter خوب سعی می‌کند از سبک نوشتن و صدای شما استفاده کند تا پست‌هایش را طوری نشان دهد که شما واقعاً نوشته‌اید.

اگر می‌خواهید از یک ghostwriter برای پست های وبلاگ استفاده کنید اما نمی‌خواهید کسی را گمراه کنید، هیچ شرطی وجود ندارد که باید نام خود را زیر هر پست نشان دهید. فقط نام خود را کنار بگذارید و اجازه دهید مردم آنچه را که می‌خواهند فرض کنند.

Staff Writer چیست؟

از طرف دیگر، یک Staff Writer معمولاً با نام خود می‌نویسد، اما می‌تواند بسیار شبیه یک Ghostwriter باشد. آنها توسط یک وبلاگ یا سایر ارائه دهندگان محتوا استخدام می‌شوند تا به طور مداوم محتوا بنویسند. اغلب اوقات آنها نویسندگان فریلنسر هستند و کارمند دائمی نیستند، اما معمولاً یک رابطه طولانی مدت با ارائه دهنده محتوا دارند.

یکی از امتیازات استفاده از Staff Writer، افزایش احتمالی بازدیدکنندگان است. اگر نویسنده شناخته شده باشد، ممکن است بتواند برخی از خوانندگان فعلی خود را به وبلاگ شما بیاورد یا به تبلیغ شما در شبکه های اجتماعی کمک کند.

مقاله نویس وبلاگ چیست؟

یک وبلاگ نویس معمولاً روی پروژه های کوتاه مدت مانند یک پست وبلاگ فردی کار می‌کند. این نویسندگان معمولاً هنگام نوشتن پست های فردی با کلمه هزینه می‌کنند. اغلب اوقات مقاله نویسان ارزان‌تری را می‌بینید که در کشورهای در حال توسعه با انگلیسی به عنوان زبان دوم کار می‌کنند.

اکثر Ghostwriter و Staff Writer ها برای پروژه های بزرگ یا تکالیف طولانی مدت (مانند چندین پست وبلاگ/ماه) استخدام می‌شوند، نویسندگان مقاله معمولاً مقالات کوتاه و کمتر از 500 کلمه می‌نویسند. اگر می‌خواهید یک سایت خاص ایجاد کنید، می‌توانید برای یک معامله انبوه از یک مقاله نویس ثبت نام کنید تا به سادگی محتوا را برای موتورهای جستجو تولید کنید یا در فهرست های مقاله توزیع کنید تا به سایت خود بک لینک دسترسی پیدا کنید.

مرحله 2 – از اطراف برای ارجاع درخواست کنید

قبل از اینکه وقت خود را برای جستجوی نویسندگان فریلنسر آنلاین اختصاص دهید، از دوستان، خانواده، همکاران یا وبلاگ نویسان خود بپرسید که آیا نویسندگان ماهری را می‌شناسند یا نه.

یک ارجاع خوب باعث صرفه جویی در وقت، انرژی و کاهش خطر می‌شود.

قبل از شروع جستجو برای فریلنسر، سعی می‌کنم به این فکر کنم که آیا کسی است که من می‌شناسم که در وضعیت مشابهی بوده و توصیه خوبی داشته باشد؟

مرحله 3 – ایجاد یک آگهی شغلی برای یک نویسنده

وقتی نوع نویسنده مورد نظر خود را شناختید، وقت آن است که شروع به جستجو کنید.

شما می‌خواهید سبک نگارش و موضوع وبلاگ خود را مشخص کنید تا مطمئن شوید متقاضیانی را با تجربه در زمینه مناسب جذب می‌کنید. ممکن است یک وبلاگ نویس نتواند در مورد امور مالی شخصی بنویسد و بالعکس، بنابراین حتماً ژانر را از قبل مشخص کنید.

در اینجا نمونه ای از یک پست شغلی نویسندگی آزاد است.

نمونه پست شغلی Ghostwriter

من یک Ghostwriter را برای ایجاد پست برای وبلاگم استخدام می‌کنم. دسته وبلاگ، امور مالی شخصی با تاکید بر استراتژی های برنامه ریزی مالی برای بزرگسالان است.

من می‌خواهم با پرداخت فوری برای دو پست وبلاگ شروع کنم. اگر همه چیز خوب پیش برود، به 4-6 پست در ماه به طور مداوم نیاز دارم.

از شما خواسته می‌شود که بر اساس کلمات کلیدی که برای شما ارسال می‌کنم مقاله بنویسید و هر مقاله باید شرایط زیر را داشته باشد:

الزامات

–  زبان: باید یک نویسنده آمریکایی-انگلیسی مسلط باشد

–  طول پست: باید ۵۰۰ کلمه یا بیشتر باشد

– سئو: پست ها باید برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده باشند (من کلمات کلیدی را ارائه خواهم داد)

–  محتوای اصلی: پست باید منحصر به فرد باشد و در جای دیگری قابل انتشار نباشد.

–  تصاویر: هر پست باید شامل یک تصویر باشد. همه تصاویر باید دارای مجوز باشند یا از دستورالعمل های Creative Commons پیروی کنند.

لطفاً هنگام درخواست، نمونه های نوشته قبلی را ارائه دهید.

مهم: برای اینکه ثابت کنید این تکلیف را خوانده‌اید، لطفاً در خط اول پیشنهاد خود بنویسید “الزامات شما را خواندم”. من تمام پیشنهاداتی را که با این عبارت شروع نمی‌شوند حذف می کنم زیرا بسیاری از افراد الزامات را نمی‌خوانند.

من همیشه عبارت “مهم” را در پایان اضافه می‌کنم تا نامزدهایی را که تکلیف را نمی‌خوانند حذف کنم. تعجب خواهید کرد که چه تعداد پاسخ از فریلنسرهایی دریافت خواهید کرد که هرگز زحمت خواندن کل پست شما را به خود نداده اند و قطع به یقین واجد شرایط نیستند.

مرحله 4 – درخواست خود را در یک وبسایت نویسندگی آزاد ارسال کنید

برای پیدا کردن یک نویسنده با کیفیت، پیشنهاد می‌کنم قبل از انجام تعهد، بیش از یک مورد را امتحان کنید (درست مانند قرار ملاقات). من ترجیح می‌دهم چند نویسنده را استخدام کنم تا هر کدام 1 یا 2 پست ایجاد کنند و سپس ببینم کار کدامیک را بیشتر دوست دارم. شما واقعاً چیزی از دست نمی‌دهید زیرا پست ها نسبتاً ارزان هستند. اگر آنها مناسب هستند، می‌توانید پست هایی از چندین نویسنده در وبلاگ خود اجرا کنید و سپس نویسنده ای را که بیشتر دوست دارید برای کار طولانی مدت استخدام کنید.

شغل خود را در هر یک از این وبسایت های فریلنسر پرطرفدار پست کنید یا از سرویس نوشتن وبلاگ استفاده کنید.

من همچنین چیزهای خوبی در مورد کیفیت نویسندگان موجود در Problogger Job Board شنیده‌ام، با این حال، آنها 50 دلار هزینه می‌گیرند.

برای یک ghostwriter چه میزان می‌توانید بپردازید؟

تجربه من این است که می‌توانید پست های وبلاگ 500 کلمه ای با کیفیت بالا را که حدود 50-60 دلار نوشته شده اند و پست های 1000 کلمه ای در حدود 100-120 دلار دریافت کنید. با افزایش قیمت، می‌توانید انتظار کیفیت بهتر و زنگ ها و سوت های بیشتری مانند تبلیغات در شبکه های اجتماعی را داشته باشید. ممکن است نرخ مقاله نویسی ارزان تر از آن را پیدا کنید، اما معمولاً محتوای چندانی ندارند و یقینا باید ویرایش های زیادی انجام دهید.

با تغییر به Panda Copy، ۹۸ درصد در هزینه های مقاله نویسی وبلاگ صرفه جویی کردیم.

مرحله 5 – نامزدهای خود را انتخاب کنید

در عرض 24 ساعت باید پیشنهادهای زیادی دریافت کنید. فوراً هر کسی را که عبارت شما “الزامات شما را خواندم…” در بالا ندارند، رد صلاحیت کنید. باز هم، شما نویسنده تنبل نمی‌خواهید.

خوشبختانه، بر خلاف تلاش برای یافتن استعدادهای فنی، محدود کردن نامزدها در تخصص هایی که با آنها آشنا هستید (مانند نوشتن) بسیار آسان تر است.

غیر از بدیهیات (مهارت های نوشتاری) در اینجا چند چیز دیگر وجود دارد که باید در یک ghostwriter به دنبال آن باشید:

مهلت ها و تعهدات را رعایت کند

قادر باشد با در نظر گرفتن خوانندگان و موتورهای جستجو (SEO) بنویسد و کلمات کلیدی مورد نظر شما را در آن بگنجاند

می‌توانید موضوعاتی را پیشنهاد دهید یا بر اساس موضوعات و طرح های مورد نظر خود بنویسید

می‌تواند دستورالعمل های شما مانند استفاده از تگ های

، تخصیص تصویر، قالب بندی پست، ترکیب پیوندها به سایر پست های داخلی و غیره را دنبال کند.

می‌توانید هر یک از نامزدهای خود را در این کاربرگ مقایسه حرفه ای آزاد که ایجاد کردم، ردیابی کنید. پیگیری و مقایسه نامزدها را در سایت های فریلنسینگ آسان می‌کند. من همچنین بخشی را برای “آخرین اقدام” اضافه کرده ام تا به راحتی به خاطر بیاورید که هر نامزد در فرآیند استخدام کجاست.

هنگامی که نامزدهای خود را بررسی کردید، دو یا سه نویسنده را انتخاب کنید و موضوعات و کلمات کلیدی پیشنهادی خود را (در صورت تمایل) برای آنها ارسال کنید. من ترجیح می‌دهم از موضوعات مختلف برای هر نویسنده استفاده کنم تا شانس بیشتری برای استفاده از همه مقالات سایتم وجود داشته باشد.

مرحله 6 – پست های تکمیل شده وبلاگ را ارزیابی کنید و یک Ghostwriter استخدام کنید

برخی از نویسندگان توانایی هایی دارند که بهتر از دیگران با وبلاگ شما کار می‌کند. ببینید کدام نویسنده به بهترین وجه با سبک شخصی شما مطابقت دارد و به آنها یک موقعیت طولانی مدت برای نوشتن وبلاگ پیشنهاد دهید.

حتی ممکن است تصمیم بگیرید که جهت نوشتن پست ها، برای چندین نویسنده به طور مداوم هزینه کنید. من این رویکرد را دوست دارم، زیرا می‌توانید نوشته های متنوعی داشته باشید و اگر یکی از آنها نتوانست کار را مطابق سلیقه شما دربیاورد، همچنان نویسنده ای خواهید داشت که باید به سراغش بروید.

نکته: در صورت وجود رقابت، شما ممکن است بتوانید در مورد نرخ کمتری برای هر پست مذاکره کنید:

ارائه کار طولانی مدت

درخواست قیمت پلکانی. منظور من از پلکانی این است که شما ممکن است موافقت کنید که چیزی حدود 25 دلار برای هر پست برای چهار پست در ماه بپردازید. اگر تصمیم به درخواست پست های اضافی در یک ماه دارید، ممکن است آنها با نرخ کمتری مانند 20 دلار در هر پست باشند.

در ازای نرخ پایه پایین تر، در صورت دستیابی به آستانه های ترافیکی معین، درصدی از درآمد تبلیغات یا نرخ های بالاتری را ارائه دهید.

سوالات متداول

Ghostwriter چه می‌کند؟

ghostwriter نویسنده ای است که برای نوشتن مطالب برای شخص دیگری پول میگیرند. اغلب اوقات، محتوا با نام مشتری و بدون ذکر نام نویسنده اصلی پست می‌شود، از این رو به آن «شبح ghost» می‌گویند.

برای چه چیزی می‌توانم یک ghostwriter وبلاگ استخدام کنم؟

شما می‌توانید برای ایجاد تقریباً هر نوع محتوا، یک ghostwriter وبلاگ استخدام کنید. این شامل پست های وبلاگ، کتاب ها و بیوگرافی ها، فیلمنامه برای ویدئو و حتی سخنرانی ها می‌شود.

نویسنده Staff چیست؟

نویسندگان Staff شبیه به ghostwriter هستند زیرا آنها را استخدام می‌کنید تا از طرف شما محتوای نوشتاری برای وبلاگ، کتاب و موارد دیگر ایجاد کنند. تفاوت اصلی بین یک نویسنده Staff و یک Ghostwriter در این است که نویسندگان Staff معمولاً یک خط فرعی دارند که به آنها اعتبار برای نوشتن محتوا می‌دهد، اما آنها هنوز هم تحت نام تجاری شما قرار می‌گیرند.

هزینه استخدام یک Ghostwriter چقدر است؟

قیمت Ghostwriter بسته به نوع محتوا متفاوت است. بسته به تعداد کلمات، تحقیق مورد نیاز و موضوع، می‌توانید یک ghostwriter با کیفیت برای نوشتن برای وبلاگ خود از 25 تا 150 دلار در هر مقاله پیدا کنید. با این حال، اگر می‌خواهید یک ghostwriter برای نوشتن یک کتاب کامل استخدام کنید، می‌توانید به راحتی بیش از 25000 دلار خرج کنید.

چرا مردم ghostwriter ها را استخدام می‌کنند؟

بسیاری از مردم نوشتن را به دیگران محول می‌کنند، زیرا چشم انداز مشخصی دارند، اما زمان یا توانایی نوشتن برای انجام آن را خودشان ندارند. Ghostwriters راه خوبی برای استفاده از یک حرفه ای برای بیان ایده های خود به شیوه ای جذاب هستند.

آیا ghostwriter اعتبار می‌گیرند؟

ارواح نویسان وبلاگ به عنوان نویسنده اعتبار ندارند و شما مجبور نیستید به آنها هیچ گونه انتسابی در وب سایت خود بدهید. متناوباً، می‌توانید یک کارمند نویسنده استخدام کنید که اعتبار می‌گیرد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT